مشاوره حقوقی قتل های زنجیره ای

مشاوره حقوقی قتل های زنجیره ای

مشاوره حقوقی قتل های زنجیره ای

مشاوره حقوقی قتل های زنجیره ای

مجازات قاتل در قتل های زنجیره ای

قاتل زنجیره ای فردی است که سه نفر یا زیادتر را در بازه زمانی بیش از یک ماه به قتل می رساند. افرادی که دست به قتل های زنجیره ای می زنند از سلامت روانی برخوردار نیستند. قاتلان زنجیره ای معمولا به دنبال هر قتلی که انجام می دهند رضایت روانی به دست می آورند که در بسیاری از قتل های زنجیره ای تماس با جنسی با قربانی وجود داشته است.آن چیزی که به اسم قتل زنجیره ای وجود دارد مختص به زمان و مکان خاصی نیست و این پدیده از گذشته دور و در تمام جهان وجود داشته است. در تمامی جوامع کشتن فردی دیگر آخرین اندازه خشونتی است که یک فرد در قبال فردی دیگری انجام می دهد.قاتل سریالی طبق تعداد قتل هایی که انجام داده است به تعداد قصاص محکوم خواهد شد به عنوان مثال اگر فردی 6 نفر را به قتل رسانده باشد داستان تقاضای 6 بار قصاص برای قاتل را خواهد داشت البته طبق بررسی های که دادگاه انجام می دهد و شرایط مختلف دادگاه حکم را صادر خواهد کرد. چنین مواردی نیاز به بررسی های حقوقی بیشتری دارد و شرایط پرونده باید توسط وکلا بررسی شود. اگر در ارتباط با موضوع مجازات قتل های زنجیره ای نیازمند مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری هستید با یکی از شماره های مندرج در سایت موسسه وکیل تلفنی تماس بگیرید و مشاوره حقوقی تلفنی دریافت کنید. 

مشاوره حقوقی قتل

علل قتل های زنجیره ای 

قتل های زنجیره ای علل مختلفی دارد که در زیر به بخشی از آنها می پردازیم میل جنسی: قاتلان زنجیره ای بر اساس آسیب پذیری، موجودیت و جذابیت گزینه خود را در جهت رفع نیازهای جنسی انتخاب و بعد از تجاوز جنسی آنها را به قتل می رسانند.قدرت و هیجان: قاتل زمانی که افراد را به قتل می رساند احساس قدرت و هیجان به او دست می دهد. 

تفکرات فرقه ای: افراد در جهت تقویت اهداف و عقاید گروه دست به قتل می زنند. 

سود مالی: قاتل زنجیره ای برای بدست آوردن پول دست به دست به قتل افراد می زنند.

خشم: قاتل غضب زیادی نسبت به زیر گروه مشخصی از افراد یا کل جامعه دارد.

روان پریشی: قاتل زنجیره ای دچار یک بیماری روانی شدید است که بخاطر بیماری اش بر اثر خیالبافی های که عجیبی که دارد افراد را به قتل می رساند.

بر اساس طبقه بندی های که انجام شده قاتلان زنجیره ای به سه گروه شامل قاتلان زنجیره ای مکان خاص، محلی و در حال مسافرت می باشد. 

رزرو مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

آثار روانی اجتماعی قتل های زنجیره ای

قتل های زنجیره ای بیشتر از هر جرم دیگری اجتماع را نگران می کند. قتل های سریالی به دلیل ترس و دلهره ای که در اجتماع ایجاد میکنند بسیار مخوف و ترسناک هستند و محیط را برای همه ناامن می کند به عنوان مثال اگر در منطقه ای مشخص چندین قتل اتفاق بیفتد مردم آن منطقه با ترس و دلهره زیاد زندگی می کنند. آثار روانی قتل های زنجیره ای علاوه بر اینکه تا مدت ها در خانواده مقتول ماندگار خواهد بود در جامعه نیز تاثیر منفی دارد. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره گیری از حضور وکلای مجرب و متخصص در حوزه قتل این امکان را برای مراجعه کنندگان فراهم کرده است تا در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت مشاوره و خدمات حقوقی دریافت کنند. مسئله قتل های زنجیره ای مورد ساده ای نیست که به آسانی در ارتباط با آن صحبت کرد اما وکلای مجرب موسسه این آمادگی را دارند ساعت ها برای حل مشکلات حقوقی شما وقت بگذارند و در ارتباط با آن به شما مشاوره دهند.

 

نقش پلیس و پزشک قانونی در کشف قاتل یا قاتلین در قتل های زنجیره ای

پزشکی قانونی با بررسی قتل های که انجام می شود می تواند سر نخ های خوبی را در اختیار ضابطین قضایی قرار دهد. پزشکی قانونی با تشخیص و پیدا کردن نحوه قتل یا ابزاری که برای قتل افراد در قتل های زنجیره ای استفاده می شود نقش مهمی در پیدا کردن قاتل ایفا خواهد کرد. در واقع کاشفان قاتل سریالی تیمی متخصص از پلیس، پزشکی قانونی و قضایی هستند که با در کنار هم قرار دادن اطلاعات به دست آمده قاتل دستگیر خواهد شد. از این تیم، پزشکی قانونی به شیوه ای علمی نسبت به رازگشایی پرونده اقدام می کند. پزشکی قانونی هر اطلاعاتی که در مورد قتل ها به دست بیاورد در اختیار پلیس قرار خواهد داد و از آنجایی که پزشکی قانونی علمی مسائل را بررسی می کند نظر آنها در تبرئه یا محکوم کردن متهمان تاثیرگذار خواهد بود. پلیس ویژه قتل نیز اگر قتلی اتفاق بیفتد تحقیقات و بررسی های خود را شروع خواهد کرد اگر این قتل ها به قتل های سریالی تبدیل شود تلاش ها برای یافتن سرنخ هایی برای پیدا کردن قاتل بیشتر می شود چون در قتل های زنجیره ای بیم اینکه هر لحظه امکان دارد قتلی اتفاق بیفتد وجود دارد. 

مشاوره حقوقی با وکیل کیفری

آیا قاتل یا قاتلین زنجیره ای محارب محسوب می شوند؟

فردی که به منظور ایجاد ترساندن و هراس در میان مردم سلاح به دست بگیرد محارب است اگر اسلحه کشیدن  با انگیزه عمومی نباشد و عمل او باعث از بین رفتن امنیت نباشد محارب نخواهد بود. یکی از شرایط تحقق جرم محاربه تعرض به جان است در قتل های زنجیره ای نیز به جان و بعضا به ناموس تعرض می شود که این موارد شرایط تحقق جرم محاربه است. با توجه به تعاریف مذکور و اینکه قتل های زنجیره ای امنیت را بر هم میزند حکم قاتلین زنجیره ای محاربه است و اگر تمامی اولیای دم نیز از قصاص گذشت کنند دادگاه یکی از مجازات های اعدام، صلب، قطع دست راست و پای چپ یا نفی بلد را برای قاتل سریالی در نظر خواهد گرفت. در پرونده های قتل های سریالی در طول تاریخ در کشور ایران تمامی قاتلین به اعدام محکوم شده اند. 

موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت 24 ساعته و شبانه روزی آماده ارائه خدمات حقوقی به کاربران است. کاربران می توانند با روش های مختلف و با هزینه پایین مشاوره حقوقی آنلاین انجام دهند. همچنین برای افرادی که سوالات حقوقی دارند بخش مشاوره حقوقی رایگان راه اندازی شده است که وکلای مجرب به سوالات پاسخ خواهند داد. 

مشاوره حقوقی قتل
مشاوره حقوقی با وکیل کیفری
مشاوره حقوقی قتل
 وکیل کیفری تهران

 

سوالات رایج

+ در کشف قاتل زنجیره ای چه افرادی تلاش می کنند؟

پلیس، پزشکی قانونی و دستگاه قضا در کشف قاتل تلاش خواهند کرد. 

+ برای انجام مشاوره فوری چکار کنم؟

از طریق لینک یا بنر مشاوره فوری در سایت وکیل تلفنی مشاوره خود را آغاز کنید.

+ یک نفر چند قتل انجام دهد به عنوان قاتل سریالی شناخته می شود؟

قاتل سه نفر یا بیشتر را در بازه زمانی مختلف به قتل رسانده باشد.

+ مجازات قاتل سریالی چیست؟

مجازات قتل قصاص است و قاتل قصاص خواهد شد.

+ از طریق واتساپ می توانم مشاوره حقوقی انجام دهم؟

بله از طریق پیام رسان واتس اپ میتوانید  در هر ساعت از شبانه روز از بهترین وکلای موسسه وکلای تلفنی مشاوره حقوقی دریافت کنید.


سوالات متداول

نظرات

فاطمه موسوی نژاد

قاتل زنجیره ای فردی است که سه نفر یا بیشتر را در موقعیت‌های مختلف و در یک زمان مشخص، به دلایل عمدتاً روانی به قتل می‌رساند.فاصله زمانی بین قتل‌ها وجود دارد که ممکن است طیف وسیعی از چند ساعت تا چندین سال دارد اگر عدد ارتکاب به قتل یک متهم بیشتر از یک قتل باشد،با توجه به اینکه به ازای هر مقتول گروهی از اولیای دم به عنوان شاکیان به پرونده اضافه می شوند و هر کدام آنها حق تقاضای قصاص دارند؛دادگاه به عدد درخواست قصاص متهم را به چند بار قصاص محکوم می کند.


فاطمه علیزاده

با سلام احتراما در قتل های زنجیره ای قاتل عموما باید بیش از ۳ قتل و در فواصل زمانی مختلف حداقل ۱ماه انجام دهد که قاتل بر اثر نظر قاضی معمولا به قصاص به تعداد قتل های واقع شده محکوم می گردد


Alireza mohamadi

متاسفانه مردم تصور میکنند مواردی از قبیل مطلبی که در مقاله بالا شرح دادید صرفا در فیلمهای سینمایی رخ میدهد اما اینگونه موارد در دادگاه های کیفری کم هم نیستند. اینکه به کمک موسساتی خوبی مانند وکیل تلفنی عامه مردم با این اطلاعات و قوانین جاری کشور آگاه شوند کار بسیار شایسته ای است که قابل تقدیر فراوان است چراکه ریشه بسیاری از اتفاقات که بعضا تبعات سنگینی هم دارد در ناآگاهی و جهل به قانون است


شیوا فرخندی

با سلام قتل های زنجیره ای و سریالی در ایران نیز به کرات اتفاق افتاده و بارها شاهد اخبار این دست قتل ها در شهرهای مختلف کشور بوده آیم که گاها القابی هم برای قاتل باب می شد مانند خفاش شب و...، در موارد بسیاری این افراد دچار مشکلات روحی هستند و با ارتکاب اولین قتل و احساس قدرت و رضایت حاصله،به ارتکاب قتل های بیشتری دست می زنند. با توجه به تعریف محاربه و لزوم استفاده از سلاح ،ممکن است در برخی موارد با تعریف محاربه منطبق باشد و در برخی موارد خارج از تعریف محاربه قرار می گیرد.


معراج فرجی

با درود تحت عنوان زنجیره ای مستقیما عنوان مجرمانه ای وجود ندارد اما سازمان یافته و گروهی باندی میتواند مصداق چنین حالتی باشد و این مصداق میتواند قتل یا کلاهبرداری و سرقت و .... باشد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام پزشکی قانونی با بررسی قتل های که انجام می شود می تواند سر نخ های خوبی را در اختیار ضابطین قضایی قرار دهد. پزشکی قانونی با تشخیص و پیدا کردن نحوه قتل یا ابزاری که برای قتل افراد در قتل های زنجیره ای استفاده می شود نقش مهمی در پیدا کردن قاتل ایفا خواهد کرد. در واقع کاشفان قاتل سریالی تیمی متخصص از پلیس، پزشکی قانونی و قضایی هستند که با در کنار هم قرار دادن اطلاعات به دست آمده قاتل دستگیر خواهد شد. از این تیم، پزشکی قانونی به شیوه ای علمی نسبت به رازگشایی پرونده اقدام می کند. پزشکی قانونی هر اطلاعاتی که در مورد قتل ها به دست بیاورد در اختیار پلیس قرار خواهد داد و از آنجایی که پزشکی قانونی علمی مسائل را بررسی می کند نظر آنها در تبرئه یا محکوم کردن متهمان تاثیرگذار خواهد بود


حمید مرادی نیا

با سلام. قتل های زنجیره ای از عوامل رعب و وحشت و هراس میان شهروندان یک جامعه است که با روح و روان آنها آسیب خواهد رساند. پس اشد مجازات (اعدام) در انتظار این افراد خواهد بود. لذا همکاری و پیگیری دستگاه قضا و نیروی انتظامی و پزشکی قانونی و حتی مردم تاثیر بسزایی دارد.


بهنام رحمانی فرد

با سلام قاتل زنجیره‌ای فردی است که به تنهایی سه یا بیشتر از سه نفر را در طی یک دوره زمانی (بیشتر از یک ماه) با فواصل زمانی و تحت تأثیر انگیزه‌های روانی به قتل برساند. بعضی از منابع این بخش از تعریف «سه یا بیشتر از سه نفر» را قبول ندارند و تعریف دیگری ارائه می‌کنند: تعداد دو یا بیشتر از دو قتل که معمولاً و نه همیشه توسط یک نفر به تنهایی و به صورت مجزا واقع شده باشند. مفهوم و اصطلاح قاتل زنجیره‌ای در دهه ۱۹۷۰ توسط یکی از مأموران ویژه پلیس فدرال آمریکا به نام رابرت رسلر به کار گرفته می‌شد و رواج پیدا کرد. قاتلان زنجیره‌ای را نباید با آدمکشهایی که افراد زیادی را به صورت دسته جمعی در یک مکان از بین می‌برند یا آنهایی که در یک زمان محدود و کوتاه در دو یا چند مکان مختلف دست به قتل می‌زنند اشتباه گرفت. پلیس فدرال آمریکا انگیزه قاتلان زنجیره‌ای را خشونت، هیجان و برانگیختگی، مسایل مالی و جلب توجه دیگران می‌داند. تعریف اولیه (اف‌بی‌آی) از قتل سریالی دستکم چهار قتل بود که در مکان‌های متفاوت و با فاصله زمانی، توسط فرد یا افرادی صورت گیرد، هرچند بعدها این تعریف تغییر کرد و در سال‌های دهه ۹۰ سه قتل در زمان و مکان متفاوت هم در دسته بندی سریالی جای گرفتند. امروزه این رقم تغییر کرده و از نظر وزارت دادگستری آمریکا ۲ قتل یا بیشتر هم در همین دسته بندی جای می‌گیرند.


شیرین جزایری

سلام اگر پرونده واقعا قاتل عمدی نباشد با توجه به روابط بالا یی که دارم میتونم مذاکره کنم و ص در صد رای قاضی بر میگرده


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.