مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی

مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی

مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی

وکیل ملکی خبره چه خصوصیاتی دارد؟

به هر ملکی که دو نفر یا بیشتر مالک آن باشند ملک شراکتی گفته می شود. با توجه به اینکه سرمایه گذاری در حوزه ملک کم ریسک و مطمئن است. افرادی به صورت شراکتی اقدام به خرید ملک می کنند. گاهی اوقات نیز این شراکت به دلیل تقسیم ارث ایجاد می شود. در چنین مواردی هر کدام از شرکا حق و حقوقی دارند که باید نسبت به یکدیگر رعایت گردد.

یک وکیل خبره با استفاده از دانش حقوقی و تجربیاتی که در اختیار دارد حق و حقوق شرکا در ملک مشارکتی را برای موکل یا موکلین توضیح خواهد داد. معمولا برخی از شرکا با استفاده از کج خلقی و عدم همکاری با شرکا در فروش ملک زمینه را فراهم خواهند کرد تا سهم شریک را با قیمت پایینی از چنگ او در بیاورند.

وکیل ملکی خبره به شرکا کمک خواهد کرد تا موضوع اختلاف آنها طولانی نشود. همچنین تلاش خواهد کرد تا در کمترین زمان شرکا به سرمایه خود برسند. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

حق الوکاله وکیل برای فروش ملک شراکتی

حق الوکاله ثابتی برای فروش ملک شراکتی وجود ندارد و وکلا و موسسات حقوقی تعرفه های متفاوتی را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهند. اما بر اساس روالی که در بین وکلا وجود دارد تعرفه برای فروش ملک شراکتی درصدی تعیین خواهد شد که بستگی به ارزش ملک و شرایط آن خواهد داشت.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره گیری از وکلای مجرب قبل از انجام قرارداد وکالت تمامی جنبه ها و حق الوکاله وکیل برای فروش ملک شراکتی را در اختیار مشاوره گیرنده قرار خواهند داد.

تمامی تعرفه های مشاوره و خدمات حقوقی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی منصفانه و بر اساس شرایط ارائه خواهد شد. تعرفه بسیاری از خدمات حقوقی در سایت وجود دارد.

شرایط فروش ملک شراکتی

گاها در برخی از موارد یک یا چند نفر از شرکای ملک شراکتی نیاز دارند که سرمایه خود را نقد کنند. بیشتر اختلافات برای فروش ملک از این نقطه آغاز می شود. یکی از سوالات مهم در بحث ملک شراکتی شرایط فروش آن است. آیا یکی از شرکا می تواند اقدام به فروش سهم خود نماید یا نه؟

اگر ملکی متعلق به دو نفر شریک وجود داشته باشد و یکی از آنها بخواهد سهم خود را به فروش برساند. شریک دیگر می تواند حق شریک را خریداری کند. در ماده 808 قانون مدنی آمده است: " هرگاه مال غیرمنقول قابل تقسیم بین دو نفر مشترک باشد و یکی از دو شریک حصه خود را به قصد بیع به شخص ثالثی منتقل کند ‌شریک دیگر حق دارد قیمتی را که مشتری داده به او بدهد و حصه مبیعه را تملک کند.

‌این حق را حق شفعه و صاحب آن را شفیع می گویند."

 

مشاوره حقوقی فروش مال مشاعی

در ملک شراکتی هر کدام از شرکا می توانند سهم خود را به فروش برساند و شرکای دیگر نمی تواند مانع چنین عملی شوند. اما اگر قرار بر فروش تمام ملک شراکتی باشد باید رضایت تمامی شرکا جلب شود. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با برترین وکلا در این حوزه با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

فروش ملک شراکتی بدون پرداخت سهم شرکا

فروش ملک شراکتی بدون پرداخت سهم شرکا امکان ندارد. از لحاظ مالی و حقوقی هر کدام از شرکا حقی در ملک شریکی دارند. فردی که ملک را به فروش می رساند باید حق قانونی آنها از معامله را پرداخت کند.

فروش ملک شراکتی بدون اطلاع سایر شرکا

معامله بدون اطلاع سایر شرکا غیر نافذ است. باید افرادی که در معامله صاحب حق هستند بر انجام معامله رضایت داشته باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ملک شرایطی و فروش آن می توانید با یکی از وکیل های خبره و توانمند موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشاوره حقوقی تلفنی انجام دهید. همچنین برای بررسی اسناد و مدارک توسط وکیل یا سهولت کار می توانید مشاوره حقوقی آنلاین نیز انجام دهید.

 

مشاوره حقوقی ملکی

مزایای دریافت مشاوره حقوقی فروش ملک شراکتی

مشاور حقوقی بر اساس تجربیات و تخصصی که در حوزه املاک و شراکت دارد به شرکا کمک می کند تا بهترین تصمیم را در مورد ملک شراکتی بگیرند. همانطور که به آن اشاره شد بیشترین اختلافات در ملک شراکتی فروش و تصرفات مرتبط با آن است. مشاور حقوقی بدون مطرح شدن موضوع در دادگاه تمامی جوانب کار را از لحاظ حقوقی برای شرکا تشریح می کند.

مشاوره گیرنده بعد از انجام مشاوره حقوقی با هزینه ای ناچیز نسبت به حق و حقوق خود در ملک شراکتی آگاه می شود و بر اساس آگاهی و اطلاعاتی که بدست آورده است مانع از ضرر و زیان در حق خود می شود.

همانطور که خرید ملک به صورت شراکتی مزایایی دارد اگر بین شرکا اختلاف به وجود بیاید به همان اندازه نیز ممکن است نتایج منفی داشته باشد. مشاور حقوقی از بروز اختلافات جدی میان شرکا جلوگیری می کند و میزان نتایج منفی را به حداقل می رساند.

 

ارتباط در واتس اپ

مدارک لازم برای فروش ملک شراکتی

برای ملک مشارکتی سند عادی یا رسمی لازم است. اگر ملک قابل تقسیم باشد باید آن را از طریق اداره ثبت بین شرکا تقسیم کرد و برای هر شریک سند جدیدی گرفت. اگر ملک از طریق ارث به افرادی رسیده است نیاز به تقسیم نامه است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه فروش و نقل و انتقال املاک شراکتی می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیریدو یا اینکه از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در وبسایت وکلای تلفنی استفاده نمایید.

 

مشاوره حقوقی حق شفعه
الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی
اثبات حق انتفاع 
الزام به تعمیر ساختمان مشاعی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

هادی

عالی بود واقعا به من کمک کرد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.