مشاوره حقوقی برای ردیابی کلاهبرداری در ایتا

مشاوره حقوقی برای ردیابی کلاهبرداری در ایتا

مشاوره حقوقی برای ردیابی کلاهبرداری در ایتا

خود من به شخصه از افرادی هستم که خرید اینترنتی، مخصوصا از کانال های ایتا را به خرید حضوری ترجیح می‌دهم. چون می‌توانم از میان تنوع بالای محصولات با قیمت های متفاوت، محصول مد نظرم را انتخاب کنم و خیلی راحت آن را بخرم. ولی خب خرید یا دریافت خدمات به صورت اینترنتی، ریسک بالایی دارد. حتی ایرانی بودن سرور برنامه مورد نظر نیز نمی‌تواند این ریسک را کاهش دهد! این موضوع را از تعداد زیاد پرونده های کلاهبرداری در ایتا که همه روزه در دادگاه ها و مراجع قضای تشکیل می‌شوند، می‌توان فهمید.

از همین رو تصمیم گرفتم درباره نحوه شکایت از کانال کلاهبرداری در ایتا، با همکارانم در موسسه حقوقی وکلای تلفنی صحبت کنم. شما هم اگر مثل من عادت به خرید اینترنتی دارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی کلاهبرداری اینترنتی موسسه با وکلای متخصص در این رابطه صحبت کنید. البته من سعی کردم به تعدادی از پرتکرارترین سوالات درباره کلاهبرداری های اینترنتی مخصوصا در کانال های ایتا، در این مقاله پاسخ بدهم. پس اگر قبلا درگیر پرونده کلاهبرداری شده اید یا این که این موضوع یکی از دغدغه های ذهنی شماست، تا انتهای این مطلب من را همراهی کنید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف کلاهبرداری از زبان وکیل

پیش از این که بخواهیم به موضوع کلاهبرداری در ایتا و به طور کلی شبکه های مجازی بپردازیم، باید ببینیم تعریف کلاهبرداری چیست؟! وکیل کلاهبرداری موسسه حقوقی وکلای تلفنی با استناد به ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، تعریف جامعی از کلاهبرداری ارائه می‌دهد؛ کلاهبرداری جرمی است که در آن فرد با توسل به لوازم متقلبانه، دیگران را بفریبد، بترساند یا به امور غیر واقع امیدوار سازد. به گفته وکیل کلاهبرداری، این کار با هدف کسب منفعت و ربودن اموال افراد صورت می‌گیرد.  

 

ردیابی کانال های کلاهبرداری در ایتا

اکثر کانال های ارائه دهنده خدمات و عرضه کننده محصول در ایتا، هیچ آدرسی از مکان دقیق فعالیت خود در اختیار اعضای کانال نمی‌گذارند. در نتیجه تنها راه ردیابی و پیدا کردن مشخصات مالک کانال کلاهبرداری در ایتا و لوکیشن تقریبی او، شکایت و پیگیری قانونی است.

البته پیام رسان داخلی ایتا هم مثل تمام پیام رسان ها، پشتیبانی دارد. ولی پشتیبانی معمولا مسئولیت کلاهبرداری های صورت گرفته در کانال ها یا گروه ها را قبول نمی‌کند و نهایت کاری که بعد از دریافت شکایات پی در پی انجام می‌دهد، مسدود کردن کانال کلاهبرداری است.

 

شکایت از کانال کلاهبرداری در ایتا

تا اینجا فهمیدیم که برای پیدا کردن فرد یا افرادی که از طریق کانال ایتا، کلاهبرداری کرده اند باید از آن ها شکایت کنیم. حالا باید ببینیم روش های شکایت از فروشگاه های اینترنتی ایتا کدامند؟! به طور کلی برای شکایت از فروشگاه اینترنتی، کانال ها و گروه های فعال در شبکه های مجازی 3 راه وجود دارد:

  1. شکایت از طریق پلیس فتا؛
  2. شکایت از طریق مراجع قضایی؛
  3. شکایت از طریق سامانه نماد اعتماد الکترونیکی؛ ویژه فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی.

 

 

نگارش شکوائیه 
کلاهبرداری رایانه ای 
مشاوره حقوقی کلاهبرداری 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

پلیس فتا و سامانه نماد اعتماد الکترونیکی بعضا برای تشکیل پرونده و پیگیری شکایت شاکی، به حکم قضایی احتیاج خواهند داشت. البته این موضوع به نوع کلاهبرداری بستگی دارد! به همین دلیل توصیه می‌کنم قبل از شکایت، برای این که بدانید کدام راه بهتر و نتیجه بخش‌تر است، از طریق مشاوره حقوقی تلفنی صحبتی با وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی داشته باشید. وکلا، با تجربه و تخصصی که دارند موضوع را بررسی کرده و بهترین روش را به شما معرفی خواهند کرد. مسلما در این صورت سریع‌تر به هدفی که دارید خواهید رسید و مانع از متضرر شدن افراد بیشتر خواهید شد!

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده کلاهبرداری کانال های ایتا

به گفته وکیل پرونده کلاهبرداری موسسه حقوقی وکلای تلفنی، مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده کلاهبرداری در ایتا، در تهران دادسرای جرائم رایانه‌ای و در شهرستان ها دادسرای محل سکونت شخص شاکی هستند. یعنی به طور مثال شما اگر قصد شکایت از فروشگاه اینترنتی در ایتا را دارید، اگر ساکن تهران هستید باید شکوائیه را به دادسرای جرایم رایانه‌ای و اگر ساکن شهرستان هستید به دادسرای محل سکونت‌تان ابلاغ کنید. برای نگارش شکوائیه مربوطه نیز، می‌توانید به بخش "نگارش اوراق قضایی" سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه کنید.

 

 

کلاهبرداری ایتا

 

مشاوره حقوقی کلاهبرداری در ایتا

با این که سعی کردم هرآنچه از وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی درباره کلاهبرداری در ایتا شنیده بودم را در قالب این مقاله، به شما منتقل کنم اما خب این هرگز نمی‌تواند جای صحبت مستقیم با وکیل را بگیرد! پس پیشنهاد می‌کنم خودتان از طریق مشاوره حقوقی کلاهبرداری با یکی از وکلای مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی، صحبت کنید.

اگر در دام کانال های کلاهبرداری در ایتا افتاده اید و اکنون به دنبال راه چاره هستید، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی موسسه استفاده کنید. اما اگر نیاز به مشاوره تخصصی ندارید می‌توانید با استفاده از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. در ضمن اگر در جستجوی وکیل پایه یک دادگستری هستید، تا وکالت پرونده کلاهبرداری خود را به او بسپارید نیز می‌توانید با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 


سوالات متداول

نظرات

فاطمه

من هم به کانال کوچینگ کانال/MR coach سفارش تبلیغ دادم ۲ میلیون پرداخت کردم قرار بود چند هزار تا ممبر بیارن هیچ کاری نکردن


مروارید

تو کانال های گسترده تبلیغاتی پول واریز کردم برای تبلیغ کانالم ..متاسفانه نه جواب میدهن و نه بازخورد گرفتم . چ کسی اجازه فعالیت به اینها میده ..وقتی خود ایتا رزرو تبلیغاتش پر ..حداقل این فضای مسموم تبلیغاتی رو مدیریت کنه


مریم

سلام من هم از پوشاک طنین در ایتا خرید کردم الان نه پولم را میدهند و نه بسته ام را ب دستم میدسانند


پریزاد ش

چرا ایتا که داخلی هست با یک گزارش،کانال های خلافکار رو مسدود و پیگیری نمی کنه مردم هیم جا نباید حس امنیت کامل داشته باشند؟؟؟ محیط ایتا رو پاک نگه دارین فکر نکنم کار سختی باشه


شهابی

سلام امام زمان بزن تو کمر هر چه دزد اسم کانال می‌دارند به اسم ائمه بعد به اسم خدا و پیغمبر گول مردم میزنند منم از کانال حرز امام زمان طلبه پول ریختم واسه خرید حرز امام جواد که امام جواد کورشون کنه یک ماه نه حرز فرستادند نه جواب میده و گوشی خاموش کردند


امیر

من یک ماه پیش از کانال راپونزول خرید کردم نه لباس ها رو فرستاد نه پولم رو پس داد ما دردمون رو به کی بگیم به کی اعتماد کنیم


امیر

دو هفته هست یه محصول از کانال سفارش دادم پولو‌واریز کردم دیگه جواب نمیده واقعا خدا‌لعنتشون‌کنه


باقری

سلام ، من هم از کانال شیک باش در ایتا ، سه جفت بوت خریدم ، یک جفت رو بعد از یک ماه ارسال کردند ، اما دو تای دیگه رو نه، الان دو ماه هست ، اول هی پشت گوش انداختند که کفش داره آماده میشه، الان دیگه جواب پیام هم نمیدن


زینب

از پارچه سرا خرید کردم تو ایتا فعالیت داره نه پارچه رو فرستاد نه پول و پس داد جوابم نمیده


زینب

من پول واریز کردم برام ممبر باره پولو گرفت دیگه جواب نداد متاسفانه پروفایلشونو مذهبی میکنن که مردم اعتماد کنند که البته من اعتماد کردم دیدم سک خورن خدا لعنتشون کنه


بهنام رحمانی فرد

باسلام مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده کلاهبرداری در ایتا، در تهران دادسرای جرائم رایانه‌ای و در شهرستان ها دادسرای محل سکونت شخص شاکی هستند. یعنی به طور مثال شما اگر قصد شکایت از فروشگاه اینترنتی در ایتا را دارید، اگر ساکن تهران هستید باید شکوائیه را به دادسرای جرایم رایانه‌ای و اگر ساکن شهرستان هستید به دادسرای محل سکونت‌تان ابلاغ کنید. برای نگارش شکوائیه مربوطه نیز، می‌توانید به بخش "نگارش اوراق قضایی" سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه کنید.


Mohammad sheykhi

پلیس فتا و سامانه نماد اعتماد الکترونیکی بعضا برای تشکیل پرونده و پیگیری شکایت شاکی، به حکم قضایی احتیاج خواهند داشت. البته این موضوع به نوع کلاهبرداری بستگی دارد! به همین دلیل توصیه می‌کنم قبل از شکایت، برای این که بدانید کدام راه بهتر و نتیجه بخش‌تر است، از طریق مشاوره حقوقی تلفنی صحبتی با وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی داشته باشید.


ابوالفضل علی مددی

سلام.مرجع صالح به رسیدگی به پرونده های کلاهبرداری اینترنتی درتهران دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه ای ودرشهرستان دادسرای محل سکونت شاکی،میباشد.شخص متضرر از جرم مذکور می‌تواند ازطریق دادسرا یا پلیس فتا شکایت خودرا مطرح کند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام به شخصه از افرادی هستم که خرید اینترنتی، مخصوصا از کانال های ایتا را به خرید حضوری ترجیح می‌دهم. چون می‌توانم از میان تنوع بالای محصولات با قیمت های متفاوت، محصول مد نظرم را انتخاب کنم و خیلی راحت آن را بخرم. ولی خب خرید یا دریافت خدمات به صورت اینترنتی، ریسک بالایی دارد. حتی ایرانی بودن سرور برنامه مورد نظر نیز نمی‌تواند این ریسک را کاهش دهد! این موضوع را از تعداد زیاد پرونده های کلاهبرداری در ایتا که همه روزه در دادگاه ها و مراجع قضای تشکیل می‌شوند، می‌توان فهمید. از همین رو تصمیم گرفتم درباره نحوه شکایت از کانال کلاهبرداری در ایتا، با همکارانم در موسسه حقوقی وکلای تلفنی صحبت کنم. شما هم اگر مثل من عادت به خرید اینترنتی دارید، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی کلاهبرداری اینترنتی موسسه با وکلای متخصص در این رابطه صحبت کنید.


آزاده حیدری

دقت داشته باشید نیازی به مراجعه حضوری به مراجع قضایی برای شکایت از جرم کلاهبرداری اینترنتی نیست و از طریق دفاتر خدمات قضایی شکایت خود را ثبت می نمایید. اصولا جرایم اینترنتی مانند جرم سرقت اینترنتی و همچنین کلاهبرداری های اینترنتی ، پس از طرح شکایت ، به دادسرای جرایم رایانه ای ارجاع داده می شوند که دادسرای جرایم رایانه ای ، یک دادسرای تخصصی برای رسیدگی به جرایمی است که در حوزه اینترنتی و رایانه ای صورت می گیرند .


مجید پریدست فومنی

با سلام باتوجه به نوع جرم کلاهبرداری که توسل افراد به شیوه های متقلبانه به منظور کسب منفعت است لذا کلاهبرداری اینترنتی نیز از این قائده مستثنس نبوده لکن نوع عملیات که در فضای مجازی صورت میگیرد با آنچه در واقعیت اتفاق میافتد متفاوت است اما نتیجه هردو واحد و از کف دادن اموال و دارائی افراد فریب خورده است لذا بهترین گزینه جهت رسیدن به اموال طرح دعوی در دادسرا میباشد


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ قوانیین در کشور ما بر اساس موضوعات مختلفی دسته بندی شده اند. قوانین حقوقی ، جزایی ، اداری و ... جرایم کیفری از جمله جرایمی هستند که دادسرا و دادگاه های کیفری کشور ما به شدت با آن درگیر بوده و مجازاتهای زیادی در کشور مربوط به موضوعات کیفری است و یکی از مهمترین جرایم کیفری جرم کلاهبرداری می باشد که انواع متفاوتی برای آن در کشور ما تعریف شده است و با توجه به اصل قانونی بودن جرایم و مجازات ها بسیار مهم و حیاتی است که نزد کسی یا کسانی برویم که در خصوص این جرم مطالعه داشته و مصادیق آن را به صورت دقیق بشناسند زیرا بارها اتفاق افتاده که ما ندانسته از کسی تحت عنوان جرم کلاهبرداری شکایت می نمائیم اما بعدها مشخص می شود که این جرم اصلا مصداق جرم کلاهبرداری نبوده و بعد از مدت ها کش و قوس و رفتن به محاکم مختلف قضایی، طرف مقابل ما از جرم انتسابی تبرئه شده و دست مان به هیچ کجا بند نیست. به صورت کلی باید گفت کلاهبرداری از طریق پیام رسان ایتا نمونه ای از کلاهبرداری اینترنتی بوده که در این نوع از جرم، ارتباط مستقیم بین مجرم و بزه دیده وجود ندارد و جرم ارتکابی از طریق رایانه یا فضای مجازی انجام می گیرد . مجازات جرم کلاهبرداری اینترنتی یک تا سه سال حبس ، رد مال به صاحب آن و جزای نقدی معادل مال ماخوذه است اما به دلیل اهمیت فراوان این موضوع باید از وکلای کارکشته موسسه وکیل تلفنی بهره جسته و باکمک ایشان گام برداشت تا احتمال هرگونه ریسک و خطری را پایین بیاوریم و حق مان را با طور کامل استیفا نمائیم.


وحید فراست

کلاهبرداری یعنی مانور متقلبانه برای بردن مال دیگری تفاوتی ندارد از طریق فضای مجازی باشد یا دنیای واقعی


مریم

بدتر از تموم اینا کانال هایی هست که به اسم تبلیغات مبالغ میلیونی میگیرن اما هیچ جذبی نداری بالای ۷-۸ تا کانال میلیونی واریز کردم زیر ۱۰۰ تا جذب داشتم وقتی هم شکایت میکنی بلاک و ریپورتت میکنن دستت هم به هیچ جایی بند نیست


نرگس حیدری

سلام از من هم کلاه برداری کردن پولم واریز کردم نه پولم میدن نه جوابم ونه محصول که سفارش دادم کسی در ایتا نیست جوابمون بده همه شدن خدانشناس فقط پول وخالی کردن جیب مردم دیگه به ایتا اعتماد ندارم


علی رضا

من از کانال کلینیک اختلالات آقایان ، دو تا محصول سفارش دادم، براشون یک میلیون و پونصد انتقال دادم ،قرار بود سفارشی چهار روزه دستم برسه،الام ده روزه و هنوز به دستم نرسیده ادعای دکتری و تخصص هم میکنم! هرچی زنگ میزنم،جواب نمیدن،دو تا شماره تلفن هم ازشون دارم.


م ف

من ازکانالی توایتاکه محصولات نریصی دیابت ومشکلات آقایان وغیره داشت،سفارش داروبرای کبدچرب دادم. الان حدود۲۵روزه واریزی انجام شده ولی خبری ازمحصولات نیست. بایدچکارکنم؟ کی بدادمامیرسه کانالهای کلاهبرداری روکه جلوشونومیگیره خدالعنتشون کنه


مهدی پور

من از کانال عطار باشی مشهد شامپو سفارش دادم هفتصد و وپنجاه تومن واریز کردم ارسال نکردن جوابمم نمیدن همشون دزدن


اسدی

من از کانالی درایتا خرید کردم که در اینستا هم فعالیت دارد پونزده روزه جوابم رو نمی‌دن


ف الله یاری

من از خود اپراتور ایتا شکایت دارم خودش شاه دزده که در کانال هام دزدی میشه بچه م برای نصب ایتا که مدرسه واجب کرده بود به شماره ی ثابت خود پیام سان ایتا زنگ زد بعد بابت پنج دقیقه تلفن 150000 تومن قبض آمد خدانشناس ها مردم از کجا دارن که شما هر دم بفکر خالی کردن جیب شوند هستین لعنت خدا و امام زمان برشما دزدی از هر دری ... حتی تماس یه بچه


انصاری

منم از کانال شیک باش خریدکردم پولو گرفتن وکفشا برام نمیفرستن کد مرسوله ام بهم نمیدن


قادری

کانال که پوشاک داره توی ایتا کلاهبردار و دزدن دقیقا با پروفایل مذهبی پول مردم رو بالا میکشن


ف محب تاش

من از کانال پوشاک خانواده در ایتا خرید کردم حالا نه خرید را میفرستن نه جواب میدن.تر خدا یکی نیست جلواین کلاه بردارها را بگیره


فاطمه صفری

از ایتا کانال کفش شیک باش خرید کردم پول رو گرفتن و کفش رو نمی فرستن کلاهبردار هستن پیام رو جواب نمی دن


اسماعیل

بله بنده هم از یک کانال در ایتا پول برای حرز امام جواد ریختم نه پیامهایم رامیخوانند نه به تلفن جواب میدهند خط مرا به اشغال گذاشته اند


مریم محمدی

کانال پوشاک مهربانو کلاهبرداری هستش پولم رو خوردن حالا جواب نمیدن ..جنس و‌بهم نمیده


ک م

بخدا خیلی ایتا بی مسولیت هست پنج ماه ازم کلاهبرداری شده نه جنس نه پول میگه خودت پیگیری کن به اسم اسلام چرا مال مردم و میخوری همینجا میگم یک کانال به اسم گیسو کمند که تازه تشکیل شده قبلا دستسازهای سلین بوده داره جیب مردم و خالی میکنه من به پولم نرسیدم اما برای دیگران گفتم با طناب اینا نرن تو چاه از قم هم هست خیلی ادعا خدا پیغمبر میکنه


مطهری پور

محیط ایتا بسیار مسموم و پر از کلاهبردارانی هست که با پروفایل اسم ائمه از افرادی مثل من کلاهبرداری کردند.کاش پیگیری میکردند.به خدا من که کاملا اعتمادم رو نسبت به ایتا از دست دادم.میخوام از ایتا برای همیشه خارج بشم


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.