مشاوره حقوقی قصاص دندان

مشاوره حقوقی قصاص دندان

مشاوره حقوقی قصاص دندان

شرایط قصاص دندان

بر اساس ماده 412 قانون مجازات اسلامی « اگر کسی دندان دیگری را بشکند یا بکند به قصاص محکوم می‌شود و در قصاص آن، رعایت تساوی در محل دندان، لازم است.» در ماده های 412، 413، 414،415 و 416 قانون مجازات اسلامی قانون گذار به شرایط قصاص دندان اشاره کرده است.  اگر فردی در اقدامی دندان شخص دیگری را از جا دربیاورد محکوم به قصاص خواهد شد اگر سن مجنی علیه کم باشد و احتمال رویش دندان جدید در همان محل وجود داشته باشد به مدت متعارفی صبر خواهد شد اگر دندان جدید رویش پیدا کرد باید یک صدم دیه پرداخت شود. اگر فردی که دندانش کنده شده در مدتی که در انتظار رویش دندان جدید است فوت نماید مرتکب علاوه بر تعزیر باید دیه نیز پرداخت کند.  همچنین در ماده 414 همان قانون نیز اشاره شده است اگر مرتکب دارای دندان شیری باشد و دندان مجنی علیه غیر شیری باشد. مجنی علیه مختار است در بین قصاص دندان شیری و دندان غیر شیری که قرار است بعدا بروید انتخاب کند و قصاص را انجام دهد. اگر مرتکب به دلیل کندن دندان فرد دیگری قصاص شود یا دیه پرداخت کند اما بعدا دندان مجنی علیه رویش کند هیچ مسئولیتی از جمله بازگرداندن دیه بر عهده مجنی علیه نمی باشد. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

دیه دندان

طبق ماده 616 قانون مجازات اسلامی، تمام 28 دندان دیه کامل دارد و در صورتی که یک نفر مرتکب از بین رفتن تمام دندان های یک فرد دیگر شود باید دیه کامل بپردازد. دیه دندان ها در محل های مختلف در قانون تعین شده است به عنوان مثال دوازده دندان جلو، 6 بالا و 6 پایین یک بیستم دیه دارد. مابقی دندان ها که جمعا 16 عدد است هر کدام یک چهلم دیه کامل دارد. در ماده های 616 تا 625 قانون مجازات اسلامی قانونگذار به بحث دیه دندان اشاره کامل کرده است. همچنان اگر دندانی شکسته شود به میزان شکستگی دندان دیه تعیین می شود.  برای اطلاع بیشتر از قوانین مرتبط با دیه دندان می توانید از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با وکیل قصاص دندان در مشورت کنید. مشاور متخصص و کاربلد به شما را در مورد نحوه شکایت و محاسبه دیه دندان راهنمایی خواهد کرد و تا حدودی نتیجه پرونده را برای شما پیش بینی می کند.

مشاوره حقوقی قصاص دندان

هر گونه قصاصی دارای شرایط خاصی است و باید شرایط به گونه ای باشد که به همان اندازه در مرتکب جراحت وارد شود. قصاص دندان نیز چنین حالتی دارد و در بیشتر مواقع مرتکب و فردی که دندان را از دست داده است با هم به توافق می رسند که به جای قصاص دندان، دیه پرداخت شود.  به هر دلیلی از جمله تصادف رانندگی، حوادث و ضرب و جرح ممکن است دندان های یک فرد آسیب ببیند اما برای اینکه بتوان طرف مقابل را قصاص کرد یا اینکه دیه ای مطالبه کرد باید یکسری مراحل قانونی را طی کرد. مطالبه دیه یا درخواست قصاص وارد پروسه حقوقی خواهد شد که نیاز است قبل از هر اقدامی با وکیل متخصص مشاوره حقوقی تلفنی انجام شود. مشاوره حقوقی به کسی که دندان هایش آسیب دیده است کمک خواهد کرد تا مراحل قانونی را به درستی انجام دهد و در زمان مناسبی شکایت را به نتیجه برساند. همچنین دریافت مشاوره حقوقی مرتکب را برای دفاع از خود در مراحل دادگاهی کمک خواهد کرد. مشاور با توجه به اطلاعاتی که از مرتکب یا منجی علیه دریافت می کند بهترین راه حل حقوقی را در اختیار آنها قرار خواهد داد و تا حد ممکن راهنمایی های لازم را ارائه می دهد.

 

مشاوره حقوقی مطالبه دیه

هزینه مشاوره حقوقی قصاص دندان

راهنمایی حقوقی مانند نسخه های پزشکی است. یک پزشک سال ها تحصیل کرده؛ تجربه به دست آورده است و با بهره گیری از دانشی که دارد بیمار را ویزیت و بهترین درمان را برای او انتخاب می کند.  مشاور حقوقی نیز چنین نقشی دارد. یک مشاور نیز سال ها کسب دانش و تجربه کرده است. مشاور با بهره گیری از دانش و مهارتی که دارد مسئله حقوقی مشاوره گیرنده را مورد بررسی قرار می دهد و بر اساس آن بهترین راه حل را ارائه می دهد. به همین دلیل در عرف و بر اساس تعرفه ها انجام مشاوره حقوقی هزینه بالایی دارد اما موسسه وکلای تلفنی با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مردم، امکاناتی را فراهم کرده است تا با تعرفه ای کاملا ارزان مردم بتوانند از وکیل پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی دریافت کنند. هزینه هایی که در موسسه وکلای تلفنی تعیین شده از 5 دقیقه 20 هزار تومان شروع می شود و پلکانی افزایش پیدا خواهد کرد. یک مشاوره گیرنده حتی اگر سخت ترین مشکل حقوقی را نیز داشته باشد نهایتا با کمتر از 150 هزار تومان بهترین نتیجه را خواهد گرفت.

 

ارتباط در واتس اپ

تاثیر وکیل کاربلد در پرونده قصاص دندان

یک وکیل خوب و کاربلد در پرونده قصاص دندان به موکل خود کمک خواهد کرد که به حق و حقوق قانونی خود دست یابد. وکیل با تجربه مسیر درست را برای پیگیری مطالبه موکل خود انتخاب خواهد کرد که پروسه دادگاهی را بسیار کوتاه خواهد کرد.  وکیل کاربلد محتویات پرونده را بررسی خواهد کرد و آنها را مورد واکاوی قرار می دهد تا بتواند به صورت قانونی نکته ای را برای کمک به موکل خود پیدا کند. وکیل کاربلد در پیدا کردن ادله محکمه پسند به موکل خود کمک می کند و به قاضی نیز در رفع ابهامات کمک میکند. اگر می خواهید وکالت خود را در پرونده قصاص دندان به یک وکیل بسپارید حتما قبل از آن در مورد قراردادی که با وکیل می بندید از وکلای دیگر مشاوره حقوقی بگیرید. برای این کار می توانید با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید و از یک وکیل کاربلد در مورد تعرفه ها و نحوه قرارداد با وکیل بپرسید.

 

مشاوره حقوقی مطالبه دیه از دولت 
مشاوره حقوقی صندوق تامین
مشاوره حقوقی تصادفات
نگارش دادخواست تجدیدنظر 
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

شیرزاد افشاری

با سلام ممنون از مقالات مفیدی که موسسه وکیل تلفنی در اختیار همگان گذاشته و باعث آگاهی بیشتر افراد جامعه در شناخت قوانین داخلی کشور خودشان می گردند . بی شک این حق همه شهروندان جامعه می باشد که بصورت محدود هم شده از قوانین آگاهی داشته باشند و این فرصت با ارزش را موسسه وکیل تلفنی با افراد مجرب و متخصص خود در اختیار همگان می گذارد .


بهنام رحمانی فرد

باسلام اساس ماده 412 قانون مجازات اسلامی « اگر کسی دندان دیگری را بشکند یا بکند به قصاص محکوم می‌شود و در قصاص آن، رعایت تساوی در محل دندان، لازم است.» در ماده های 412، 413، 414،415 و 416 قانون مجازات اسلامی قانون گذار به شرایط قصاص دندان اشاره کرده است. اگر فردی در اقدامی دندان شخص دیگری را از جا دربیاورد محکوم به قصاص خواهد شد اگر سن مجنی علیه کم باشد و احتمال رویش دندان جدید در همان محل وجود داشته باشد به مدت متعارفی صبر خواهد شد اگر دندان جدید رویش پیدا کرد باید یک صدم دیه پرداخت شود. اگر فردی که دندانش کنده شده در مدتی که در انتظار رویش دندان جدید است فوت نماید مرتکب علاوه بر تعزیر باید دیه نیز پرداخت کند. همچنین در ماده 414 همان قانون نیز اشاره شده است اگر مرتکب دارای دندان شیری باشد و دندان مجنی علیه غیر شیری باشد. مجنی علیه مختار است در بین قصاص دندان شیری و دندان غیر شیری که قرار است بعدا بروید انتخاب کند و قصاص را انجام دهد. اگر مرتکب به دلیل کندن دندان فرد دیگری قصاص شود یا دیه پرداخت کند اما بعدا دندان مجنی علیه رویش کند هیچ مسئولیتی از جمله بازگرداندن دیه بر عهده مجنی علیه نمی باشد


محمدی

سلام و خداقوت کاملا مشخصه که تیمی از وکلای جوان و پرانگیزه و متخصص در موسسه وکیل تلفنی گرد هم‌جمع شده اند چرا که کافیه هر فرد فقط یکی دو مورد از مقالات مفید سایت شمارو مطالعه کنه و یا صرفا یک مشاوره تلفنی دریافت کنه تا متوجه علت این تعریف من بشه ازتون ممنونم


مقتدری

ضرب و شتم و وارد کردن آسیب های جدی در دعواهای فیزیکی امر اجتناب ناپذیری است کسانی که نمی توانند خودشان را کنترل کنند ممکن است دعوای لفظی را به ضرب و شتم بکشانند. در این شرایط آسیب وارد کردن به دندان شخص محتمل است. قانونگذار دیه دندان را به طور جداگانه تعیین می کند و با شخص ضارب برخورد می نماید. در برخی موارد ایراد صدمه غیر عمدی است که پرونده با عنوان غیر عمد توسط وکیل کیفری پیگیری می شود.


مجید شیخی

قصاص از جمله مجازات ها در حقوق کیفری اسلام است که مرتکب، به علت ارتکاب جنایت عمدی بر نفس، عضو یا منفعت محکوم می‌شود.یکی از اعضایی که ممکن است جنایت عمدی بر آن وارد شود دندان است. طبق قاعده، اگر جنایت عمدی بر عضو وارد شود، حکم اولیه آن قصاص می باشد. در حقوق کیفری اسلام، بر اساس آیه 45 سوره مائده و نیز قانون مجازات اسلامی، قصاص دندان مورد پذیرش و تأیید قرار گرفته است. از طرفی دیگر، بر اساس نظریات فقهی و نیز وفق ماده 401 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392در شکستگی استخوان، قصاص ساقط است و دندان هم چون با استخوان از یک جنس است، طبعا نباید مشمول حکم جواز قصاص باشد در حالی که قانونگذار در ماده ۴۱۲قانون مجازات اسلامی قائل به قصاص شکستگی دندان شده است


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همان‌طوری که همه ما می‌دانیم بسیاری از قوانین مدنی و جزایی کشور ما برگرفته از آیات و روایات اسلامی می‌باشد. در قرآن کریم و در خصوص قصاص به این نکته تأکید شده‌است که چشم در مقابل چشم گوش در برابر گوش دست در برابر دست و غیره ، پس اگر کسی چیزی از شما گرفت شما حق دارید که مطابق به آن نسبت‌به قصاص طرف مقابل اقدام نمایید . در خصوص دندان ها نیز چنین قاعده ای جاری است و اگر کسی در دعوایی یا در حین تصادف و یا امثال آن، عامل شکستن و یا آسیب دیدن به دندان شخص مقابل گردد باید در مقابل وی پاسخ‌گو باشد، البته به دلیل تخصصی بودن امر ، چنین موضوعی باید توسط پزشک متخصص احراز شود که آیا دندان آسیب‌دیده دندان اصلی بوده‌است یا خیر و آیا امکان رویش مجدد در آن وجود دارد یا نه و حسب مورد نیز تصمیمات گوناگونی متناسب با گزارش پزشکی قانونی گرفته خواهد شد. گاهی اوقات میزان خسارت وارده از حد مقدر کم‌تر است مثلاً آسیب باعث کبودی دندان‌ها یا شل شدن لثه می‌گردد که در این‌چنین مواردی برای آن ارش در نظر می گیرند. بدلیل پیچیدگی مسائل مربوط به دندان‌ها و تفسیر گزارش‌های ارائه‌شده از پزشکی قانونی و امکان اعتراض به آن در صورت نیاز ، بهتر است قبل‌از هرگونه اتخاذ تصمیم در این خصوص با وکلای مؤسسه وکیل تلفنی مشورت نموده و پس‌از آن اقدام نمایید موفق باشید.


مجید پریدست فومنی

باسلام اگر شخصی به هر دلیلی چه عامدا مانند درگیری فیزیکی و غیر عامدا مانند تصادف یا... مسبب ازبین رفتن دندان یا دندانها شخص دیگر شود شخص متضرر پس ازشکایت و گذراندن مراحل پزشک قانونی و تعیین نوع صدمه وارده اعم از کنده شدن کامل یا شکستگی مستند به مادتین ۴۱۶الی ۴۱۲ قانون مجازات اسلامی و قصاص دندان خواهد شد که قصاص مذکور با توافق و خواست شاکی قابل تبدیل به دیه براساس نوع و محل دندان است


حمید مرادی نیا

با سلام برای قصاص دندان باید همه شرایط مذکور در ماده 393 قانون مجازات اسلامی یعنی تساوی در سالم بودن، تساوی در اصلی بودن، تساوی در محل، موجب تلف نشدن و بیشتر نشدن قصاص از اندازه جنایت هم مراعات شود.در صورت عدم امکان مراعات این شرایط یا برخی از آن ها قصاص به دیه تبدیل خواهد شد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.