مشاوره حقوقی برای انسدادکارت ملی بدهکار

مشاوره حقوقی برای انسدادکارت ملی بدهکار

مشاوره حقوقی برای انسدادکارت ملی بدهکار

مشاوره حقوقی برای انسداد کارت ملی بدهکار 

آیا امکان مسدود کردن کارت ملی بدهکار وجود دارد؟

انسداد کارت ملی به معنای توقیف کارت ملی است. توقیف در لغت یعنی ممانعت از انجام کاری و یا همان بازداشتن از انجام کاری. معمولا برای اینکه فرد بدهکار بدهی خود را بپردازد در صورتی که وی در دسترس نباشد و یا خود را پنهان کرده باشد، به طور کلی دادگاه دستور حکم توقیف اموال بدهکار را صادر می نماید. توقیف اموال می تواند اموال منقول و غیر منقول فرد را شامل شود. به این ترتیب دیگر بدهکار نمی تواند اموال خود را بفروشد و یا جابه‌جا کند و به نام شخص دیگری منتقل نماید.(اموال غیرمنقول شامل ملک و زمین و آپارتمان و هر چیزی که نتوان آن را جابه‌جا کرد) اموال منقول مانند پول و حساب بانکی و سهام اوراق بهادار و کد ملی هم شامل این توقیف می شوند. با مسدود کردن کارت ملی فرد بدهکار، او نمی تواند از خدمات عمومی مانند خدمات بانکی، نقل و انتقال سند در دفاتر اسناد رسمی، تمدید کارت بانکی و غیره بهره مند شود و به نوعی از این خدمات محروم خواهد شد.

 

چارت هزینه مشاوره حقوقی

برای مسدود کردن کارت ملی بدهکار چه باید کرد؟

برای مسدود کردن کد ملی فرد بدهکار، شاکی یا همان طلبکار می تواند با توجه به حکم دادگاه این کار را انجام دهد. شاکی برای ممنوعیت خدمات کد ملی فرد می تواند به شعبه اجرای احکام کیفری مراجعه کرده و درخواست ممنوع الخدمات شدن کارت ملی محکوم علیه را بدهد. البته برای پذیرش این درخواست ممکن است با همان اقدام اولیه به نتیجه دلخواه از سوی اجرای احکام نرسید و درخواست شما مورد پذیرش قرار نگیرد. ولی به طور کلی در بسیاری از پرونده ها این ممنوعیت صادر می شود.  برای گرفتن مشاوره بهتر در این زمینه می توانید به مرکز مشاوره حقوقی تلفنی موسسه وکلای تلفنی مراجعه کنید. در این مرکز می توانید از مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته بهره مند شوید تا فرصت شما از دست نرود.

 

مسدود کردن کد ملی

هزینه انسداد کارت ملی بدهکار توسط وکیل

معمولا برای افراد وقتی که به منظور مشاوره حقوقی به دفاتر وکلا مراجعه می کنند، حق الوکاله از مهمترین موضوعات می تواند باشد. حق الوکاله یا همان دستمزد وکیل در برابر دفاع از پرونده های حقوقی و کیفری شما در مراحل مختلف، می تواند بسته به شرایط و نوع پرونده متفاوت باشد. در ابتدا بد نیست بگوییم که میزان حق الوکاله توافق بین وکیل و موکل است و حالت دستوری و حتمی ندارد. مورد بعدی این است که میزان هزینه وکیل با توجه به نوع دعوا فرق خواهد کرد. حق الوکاله وکیل با توجه به اینکه در چه مرحله ای پرونده را به دست گرفته است هم متفاوت خواهد بود. (مثلا اینکه پرونده در مرحله بدوی و تجدیدنظر باشد یا اعاده دادرسی و فرجام خواهی، حق الوکاله های متفاوتی خواهد داشت) معمولا در دعاوی مالی و توقیف اموال که انسداد کارت ملی یکی از مصادیق آن است، میزان هزینه وکیل می‌تواند براساس میزان مالی باشد که شاکی از محکوم علیه طلب دارد. یعنی هر چه میزان این بدهی بیشتر باشد به طور قطع زنده کردن این مال توسط وکیل، هزینه بیشتری را هم در پی خواهد داشت. برای آگاهی از میزان دقیق حق الوکاله در زمینه مسدود کردن کارت ملی می توانید به راحتی از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین موسسه وکلای تلفنی استفاده کنید.

مسدود کردن کارت ملی بدهکار چه سودی دارد؟

افراد زیادی هستند که به دلیل پرداخت نشدن طلب های مالی خود دچار سرگردانی و استیصال شده اند و فرد بدهکار هم به راحتی با پنهان کردن خود و یا حتی نقل و انتقال اموالش به نام خانواده و همسرش و یا حتی فروختن اموال و متواری شدن، توانسته است از این مهلکه بگریزد. به طور قطع یکی از بهترین راهها برای ممانعت از روی دادن اتفاقات اینچنین انسداد اوراق هویتی فرد بدهکار است. مانند توقیف کارت ملی. به این ترتیب دیگر او نمی تواند نقل و انتقال قانونی و رسمی انجام دهد، حتی نمی تواند به راحتی خدمات عمومی مانند خرید بلیط، باز کردن حساب، هرنوع خرید وفروش و غیره را انجام دهد و به این ترتیب دست او تا حدود زیادی بسته خواهد شد.  برای اطلاع از قوانین در این رابطه و آشنایی با روند بررسی دعاوی مالی می توانید به سایت قوه قضاییه مراجعه کنید.

 

کارت ملی

برای رفع مسدودی کارت ملی به علت بدهی چه باید کرد؟

بعد از اینکه محکوم علیه مراحل پرداخت بدهی خود را انجام داد و به طور کامل تسویه حساب انجام شد، می تواند به شعبه اجرای احکام مراجعه کرده و با دستور قضایی نسبت به رفع انسداد کارت ملی خود اقدام نماید و به اداره ثبت احوال برای ادامه مراحل رفع توقیف مراجعه کند.  امکان پرسش و پاسخ فوری حقوقی در موسسه وکلای تلفنی برای تمام عزیزانی که سوالات حقوقی دارند، مهیا شده است. می توانید به آن مراجعه کنید و پاسخ خود را به بهترین نحو ممکن دریافت کنید.

 

ارتباط واتس اپی

مقام صالح جهت رسیدگی به انسداد کارت ملی

در بخش های قبل هم توضیح دادیم که بعد از صادر شدن حکم دادگاه نسبت به توقیف اموال محکوم علیه به دلیل عدم پرداخت بدهی های خود به محکوم له، و در صورت عدم پرداخت در مهلت داده شده به محکوم، شاکی می تواند به شعبه اجرائیات احکام مراجعه کرده و با در دست داشتن حکم نهایی دادگاه، درخواست ممنوع الخدمات شدن کارت ملی محکوم علیه را داشته باشد. موسسه وکلای تلفنی مجموعه ای است که به صورت آنلاین و تلفنی به شما انواع خدمات مشاوره حقوقی را داده و به شما این امکان را می دهد که با صرف کمترین انرژی و وقت به جواب سوالات خود برسید. مزیت بعدی استفاده از وکلای مجرب و کارآزموده با تخصص های ویژه در انواع دعاوی حقوقی و کیفری، در این مجموعه است که به صورت یک جا و دسته جمعی مشغول فعالیت هستند.

 

مشاوره حقوقی اعسار 
نگارش شکوائیه
مشاوره حقوقی اخذ شناسنامه
مشاوره حقوقی امور اداری و دولتی 
درباره ما 

سوالات متداول

1) توقیف اموال شامل چه چیزهایی می تواند بشود؟

این فرایند می تواند شامل هر نوع مال منقول(قابل جابه‌جایی) و غیرمنقول (غیر قابل جابه‌جایی) می باشد. مانند: ماشین، موتورسیکلت؛ خانه و آپارتمان و زمین وملک؛ حساب بانکی ؛ اوراق بهادار و حتی اوراق هویتی

2) توقیف کد ملی می تواند برای رسیدن به طلب موثر باشد؟

به طور حتم یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از هر گونه فعالیت حقوقی و مالی توسط محکوم همین انسداد کد ملی فرد می تواند باشد.

3) چه زمانی می توانم نسبت به توقیف کد ملی اقدام کنم؟

بعد از صدور حکم نهایی دادگاه مبنی بر محرز بودن بدهکاری محکوم علیه و عدم پرداخت بدهی توسط او، می توانید حکم خود را به اجرا بگذارید.

4) وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی در زمینه مالی هم تخصص دارند؟

بله. شما می توانید با توجه به موضوع پرونده خود با وکلایی که در همین زمینه مشغول فعالیتند، مشورت نمایید.

5) آیا نیاز به ثبت نام و پر کردن فرم و شناسایی هویت فرد سوال کننده در حین مشاوره وجود دارد؟

خیر. شما می توانید به طور ناشناس سوالات خود را از کارشناسان ما بپرسید


سوالات متداول

نظرات

بهنام رحمانی فرد

با سلام معمولا برای افراد وقتی که به منظور مشاوره حقوقی به دفاتر وکلا مراجعه می کنند، حق الوکاله از مهمترین موضوعات می تواند باشد. حق الوکاله یا همان دستمزد وکیل در برابر دفاع از پرونده های حقوقی و کیفری شما در مراحل مختلف، می تواند بسته به شرایط و نوع پرونده متفاوت باشد. در ابتدا بد نیست بگوییم که میزان حق الوکاله توافق بین وکیل و موکل است و حالت دستوری و حتمی ندارد. مورد بعدی این است که میزان هزینه وکیل با توجه به نوع دعوا فرق خواهد کرد. حق الوکاله وکیل با توجه به اینکه در چه مرحله ای پرونده را به دست گرفته است هم متفاوت خواهد بود. (مثلا اینکه پرونده در مرحله بدوی و تجدیدنظر باشد یا اعاده دادرسی و فرجام خواهی، حق الوکاله های متفاوتی خواهد داشت) معمولا در دعاوی مالی و توقیف اموال که انسداد کارت ملی یکی از مصادیق آن است، میزان هزینه وکیل می‌تواند براساس میزان مالی باشد که شاکی از محکوم علیه طلب دارد. یعنی هر چه میزان این بدهی بیشتر باشد به طور قطع زنده کردن این مال توسط وکیل، هزینه بیشتری را هم در پی خواهد داشت.


mohamad sheykhi

برای مسدود کردن کد ملی فرد بدهکار، شاکی یا همان طلبکار می تواند با توجه به حکم دادگاه این کار را انجام دهد. شاکی برای ممنوعیت خدمات کد ملی فرد می تواند به شعبه اجرای احکام کیفری مراجعه کرده و درخواست ممنوع الخدمات شدن کارت ملی محکوم علیه را بدهد. البته برای پذیرش این درخواست ممکن است با همان اقدام اولیه به نتیجه دلخواه از سوی اجرای احکام نرسید و درخواست شما مورد پذیرش قرار نگیرد. ولی به طور کلی در بسیاری از پرونده ها این ممنوعیت صادر می شود.


مقتدری

پرونده مطالبه دین دردسر زیادی داره وکیل کاربلد میخواد موسسه وکیل تلفنی وکلای مجرب زیادی داره شما می تونید بهش مراجعه کنید از مشاوره انلاین هم برای پرسیدن سوال می تونین کمک بگیرین دفاع کردن از حق و حقوق به کمک وکیل کیفری آسان تر می باشد


مجید شیخی

به موجب دستورالعمل ساماندهی و تسریع در اجرای احکام می‌توان کد ملی افرادی که به موجب حکم دادگاه محکوم به پرداخت مبلغی می‌شوند را مسدود نمود. بر این اساس فرد محکوم از بهره‌مندی حقوقی هم‌چون افتتاح حساب بانکی، انتقال هر گونه سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی و تمدید اعتبار کارت بانکی و … محروم می‌شود.


حمید مرادی نیا

با سلام در زمینه شناخت راههای مسدود کردن کد ملی باید گفت که شاکی می­تواند درخواستی را مبنی بر مسدود کردن کد ملی محکوم علیه ارائه کند. اگر دادگاه رأی به این امر دهد، کد ملی محکوم علیه مسدود می‌‌شود. در واقع کد ملی او دیگر کارایی خاصی ندارد. همان‌طور که می‌دانید اکثر امور بانکی در کشور ما بر اساس همین کد ملی صورت می‌گیرد. در شرایطی که کد ملی محکوم علیه مسدود شود، وی دیگر نمی‌تواند از چنین خدماتی بهره‌مند شود. از جمله این خدمات می‌تواند باز کردن حساب، جابه‌جاکردن کلیه اسناد حقوقی و … باشدبا انتخاب یکی از راههای مسدود کردن کد ملی می‌توانید محکوم علیه را از دریافت کلیه خدمات مدنظر خود محروم کنید. البته نباید فراموش کرد مسدود کردن کارت ملی تنها تحت شرایط فوق‌العاده خاصی قابل انجام است. لذا با درخواست بخش کثیری از شاکیان در این زمینه موافقت نمی‌شود.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مسدود کردن کد ملی فرد بدهکار، شاکی یا همان طلبکار می تواند با توجه به حکم دادگاه این کار را انجام دهد. شاکی برای ممنوعیت خدمات کد ملی فرد می تواند به شعبه اجرای احکام کیفری مراجعه کرده و درخواست ممنوع الخدمات شدن کارت ملی محکوم علیه را بدهد. البته برای پذیرش این درخواست ممکن است با همان اقدام اولیه به نتیجه دلخواه از سوی اجرای احکام نرسید و درخواست شما مورد پذیرش قرار نگیرد. ولی به طور کلی در بسیاری از پرونده ها این ممنوعیت صادر می شود. برای گرفتن مشاوره بهتر در این زمینه می توانید به مرکز مشاوره حقوقی تلفنی موسسه وکلای تلفنی مراجعه کنید


فهیمه بی غم

میخاهم کدملی مجرمم رامسدودکنم بااینکه محکوم هم به بدهی وهم زندان است اما احرای احکام میگوید نمیشود به مادستوردادن دیگر مسدودنکنیم هیچ کارت ملی


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.