آیا راهی برای دسترسی به پرونده های حقوقی وکیل وجود دارد؟

آیا راهی برای دسترسی به پرونده های حقوقی وکیل وجود دارد؟

آیا راهی برای دسترسی به پرونده های حقوقی وکیل وجود دارد؟

در قانون ایران به فردی وکیل گفته می شود که از طرف افراد حقیقی و یا حقوقی دیگر اقداماتی را برای وی انجام می دهد. فعالیت رسمی یک وکیل به موجب عقد وکالت بوده و وکیل قادر خواهد بود تا از حقوق موکل در امور قضایی دفاع کند. همچنین زمانی یک وکیل می‌تواند به جای موکل خود اقداماتی را انجام دهد که موکل خود به تنهایی می‌تواند این امور را پیگیری کند. منظور این است فردی که خود اجازه انجام کار را ندارد، نمیتواند وکالت این کار را به فرد دیگری واگذار کند.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکالت انواع مختلفی دارد. در یک دسته بندی به سه نوع رسمی، شفاهی و عادی دسته بندی می شود. در دسته بندی دیگر وکالت را به انواع مطلق، موقعیت، قضایی، غیر قضایی، بلاعزل، ساده و تام الاختیار دسته بندی می کنند. اگر بخواهیم نظر قانون را درباره وکیل و وکالت بدانیم، می‌توانیم به قوانین زیر اشاره کنیم:

اصل ۳۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی. «در همه دادگاه ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند، باید برای آنها امکان تعیین وکیل فراهم گردد.»

تعریف وکالت در ماده ۶۵۶ قانون مدنی ایران. «وکالت عقدی است که بر اساس آن یکی از طرفین دعوا فرد دیگری را برای رسیدگی و انجام اموری نایب خود می کند»

 

وظایف قانونی وکیل در ایران

در قانون اساسی جمهوری اسلامی برای تعهدات و وظایف وکیل نسبت به موکل مواردی تعیین شده است. از جمله آنها می توان به اجرای صحیح موارد وکالت نامه، اجرای تعهدات میان وکیل و موکل، در نظر گرفتن مصلحت او، حفظ اسرار، ارائه مشاوره حقوقی کیفری، حضور در دادگاه و دفاع از حقوق موکل اشاره نمود. از جمله موارد اشاره شده در قانون مدنی درباره وظایف وکیل نسبت به موکل می توان به دو ماده زیر اشاره نمود:

 

* ماده ۶۶۷ قانون مدنی

«وکیل باید در تصرفات و اقدامات خود مصلحت موکل را مراعات نماید و از آنچه که موکل بالصراحه به او اختیار داده یا بر حسب‌ قرائن و عرف و عادت داخل اختیار او است تجاوز نکند. »

 

* ماده ۶۶۸ قانون مدنی

« وکیل باید حساب مدت وکالت خود را به موکل بدهد و آنچه را که به جای او دریافت کرده است به او رد کند. »

 

 

پرونده های سابق وکلا

 

برای پیدا کردن یک وکیل کاربلد چه باید کرد؟

برای پیدا کردن یک وکیل کار بلد، مهمترین کاری که باید انجام دهیم، تحقیق کردن درباره اوست. امروزه با توجه به حجم بالای کلاهبرداری های افرادی که خود را به جای وکلای قانونی جا می‌زنند، استعلام و تحقیق درباره وکیل مورد نظر، اهمیت ویژه ای یافته است. اقدامات زیر برای پیدا کردن یک وکیل کاربلد موثر خواهد بود.

بررسی پرونده های حقوقی وکیل. یکی از کارهایی که برای تحقیق درباره انتخاب یک وکیل خوب می توان انجام داد، تحقیق درباره پرونده های حقوقی وکیل است. وکلای با تجربه، با توجه به سابقه عملکردشان در پیگیری پرونده های مختلف قضایی مشهور می شوند. اگر به طریقی بتوانید به سابقه و پرونده های حقوقی آن وکیل دسترسی پیدا کنید، به احتمال زیاد تصمیم گیری جهت انتخاب وکیل ساده تر خواهد شد.

حال اگر میخواهید از این خدمات استفاده کنید، می توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهره ببرید.

 

 

نحوه دسترسی به پرونده های حقوقی وکیل

برای بررسی پرونده های حقوقی وکیل روش های مختلفی وجود دارد که از طریق استعلام وکیل انجام خواهد گرفت. در گذشته برای استعلام پرونده های حقوقی وکیل بایستی به کانون وکلای شهری که آن وکیل، مدرک وکالت خود را از آن گرفته است، مراجعه می‌کردید. با این حال گسترش فضای اینترنت باعث شد تا استعلام حقوقی وکیل نیز به صورت آنلاین ممکن شود. در ادامه شما را با روش های مختلف استعلام حقوقی وکیل آشنا می کنیم. برای دریافت  مشاوره حقوقی  با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

 

لزوم مشاوره حقوقی با وکیل 
مشاوره حقوقی به کاراموزان وکالت 
وکیل برای مشاوره 
حق الوکاله وکیل 
درباره ما 

 

استعلام وکیل در عدل ایران.

یکی از روش های استعلام و بررسی پرونده حقوقی وکیل، مراجعه به وب سایت عدل ایران است. در این وب سایت شما با وارد نمودن کد ملی وکیل می‌توانید نسبت به استعلام حقوقی و قضایی وکیل اقدام نمایید. کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی نیز می‌توانند از طریق مشاوره حقوقی تلفنی به شما درباره استعلام وکلا راهنمایی کنند.

 

استعلام کانون وکلای دادگستری.

از طریق وبسایت (http://search-hamivakil.ir) با وارد نمودن نام و نام خانوادگی وکیل می توانید نسبت به استعلام وضعیت وی اقدام نمایید.

 

استعلام وکلای قوه قضاییه‌.

با وارد نمودن نام و نام خانوادگی وکیل قوه قضائیه در وبسایت (https://hub.23055.ir/search-lawyer) مشخصات وکلای پایه 1 و کارآموزان وکالت آورده می شود.

 

 

مشاوره حقوقی استعلام وکلا

 

آیا تخلفات وکلا در پرونده های حقوقی انجام شده ثبت می شود؟

تخلفات وکیل در صورتی که اثبات شوند، در شورای تخلفات انتظامی وکلا مورد پیگیری قرار خواهند گرفت. دادسرای انتظامی وکلا، مرجع رسمی رسیدگی به تخلفات در پرونده های حقوقی وکلای دادگستری است.

تخلفات در پرونده های حقوقی وکیل بر اساس معیارهای تعیین شده در قانون، دسته بندی می شود. تخلفات درجه اول با اخطار کتبی همراه خواهد بود. تخلفات درجه دوم در پرونده های حقوقی وکیل با توبیخ و درج در پرونده همراه خواهد بود.

اگر بنا به موارد تعیین شده در قانون تخلفات، وکیل با درجه سوم تعیین شود، نتیجه کار، توبیخ با درج در روزنامه رسمی و مجله کانون وکلا خواهد بود. در درجات بالاتر، ممنوعیت از سه ماه تا سه سال و محرومیت دائم از شغل وکالت به عنوان مجازات تخلفات در پرونده های حقوقی وکیل ها از طرف شورای تخلفات انتظامی وکلا تعیین شده است. لازم است بدانید که چنین مواردی از طریق استعلام سابقه وکیل قابل تشخیص خواهند بود

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.