شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی امکان پذیر است؟

شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی امکان پذیر است؟

شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی امکان پذیر است؟

شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی امکان پذیر است؟ کدام دادگاه نسبت به رسیدگی به چنین موضوعی صالح می باشد؟ سوالات مذکور از جمله رایج ترین پرسش هایی هستند که متقاضیان دریافت مشاوره حقوقی کیفری از متخصصی موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند. همانطور که می دانید، مبحث ارث، یکی از مهمترین مباحث حقوقی ایران محسوب می شود که پس از فوت افراد مطرح خواهد شد. حال تصور کنید، فردی فوت می کند و باغ وی به فرزندانش که یک دختر و پسر هستند به ارث می رسد اما پسر پس از مدتی اقدام به قطع درختان موروثی می کند. حال آیا دختر می تواند از وی شکایت کند؟ با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید تا به صورت تفصیلی به شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی بپردازیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکیل کاربلد برای شکایت قطع درختان توسط یکی از شرکا

در اولین گام بررسی شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی بایستی به اهمیت مشاوره با یک وکیل برای قطع درختان شراکتی بپردازیم. همانطور که می دانید، مباحث ارث از سخت ترین و البته لذت بخش ترین مباحث حقوقی شناخته می شوند. چراکه قانونگذار به طور دقیق، سهم هر یک از ورثه را مشخص کرده است. به عنوان مثال پسر، دو سوم اموال پدر و دختر، یک سوم اموال وی را به ارث می برد. در نتیجه در ابتدا بایستی بگوییم تنها یک وکیل کاربلد می تواند شما را در امر شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی راهنمایی کند. به عبارت دقیق تر، قوانین و مقررات پیرامون قطع درختان موروثی بسیار پیچیده و گسترده هستند. همچنین رویه قضایی مشخصی پیرامون این موضوع وجود ندارد. در نتیجه شما می توانید برای مشاوره حقوقی با یک وکیل قطع درختان موروثی با ما در ارتباط باشید.

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده قطع درخت توسط یکی از شرکا

یکی دیگر از مواردی که هنگام بررسی شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی بایستی بدان بپردازیم، مرجع صالح برای رسیدگی به چنین دعاوی می باشد. برای پرداختن به این موضوع بایستی بگوییم، قانونی تحت عنوان قانون قطع اشجار مشترک بین چند نفر به وسیله یکی از شرکا وجود دارد که در سال 1355 توسط دیوان عالی کشور به صورت وحدت رویه تصویب شده است. بر اساس این قانون، هیئت عمومی هیئت دیوان عالی کشور در مورد قطع اشجار مشترک توسط شرکا عنوان کرده است که این کار جرم محسوب می شود. در واقع این جرم با استناد به ماده 262 قانون کیفر عمومی که امروزه تحت عنوان ماده 684 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مطرح شده است، عنوان می شود.

این ماده عنوان می کند: «هر کس محصول دیگری را بچراند یا تاکستان یا باغ میوه یا نخلستان کسی را خراب کند یا محصول دیگری را قطع و درو نماید یا .... به حبس از شش ماه تا سه سال و شلاق تا (74) ضربه محکوم می‌شود». در نتیجه می توان گفت قطع درختان موروثی و شراکتی، جرم محسوب می شود. همچنین قانونگذار صلاحیت رسیدگی به جرائم را بر عهده دادگاه های کیفری گذارده است. به علاوه با توجه به مجازات قطع درختان موروثی مذکور در ماده فوق الذکر، می توان دادگاه صالح برای رسیدگی به شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی را دادگاه کیفری دو دانست.

 

 

قطع درختان شراکتی

 

نحوه نگارش شکوائیه شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی

شما برای شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی باید یک شکوائیه بی نقص تنظیم نمایید. اگرچه افراد می توانند شخصا خودشان نسبت به نگارش شکوائیه شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی اقدام کنند، با این حال بهتر است این کار توسط یک وکیل برای قطع درختان شراکتی انجام شود. چراکه نگارش شکوائیه، مهمترین و اولین مرحله بررسی شکایت شما می باشد. پس بهتر است، کار را به کاردان سپرد. ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان درخواست برای نگارش شکوائیه فوری را از دو طریق فراهم کرده ایم:

  • تماس با شماره ۰۹۲۱۲۲۴۲۶۷۰ یا ۰۲۱۴۷۶۲۵۹۰۰، دریافت مشاوره حقوقی، توضیح مسئله در مورد پرونده مورد نظر، ارسال اسناد و مدارک از طریق واتساپ برای وکیل و دریافت شکوائیه.
  • ثبت نام در سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی و اقدام از طریق پنل کاربری سایت.

 

هزینه شکوائیه شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی

همواره یکی از نگرانی های افراد، هزینه تنظیم شکوائیه برای شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی می باشد. بایستی بگوییم، به طور کلی هزینه نگارش شکوائیه فوری متغیر خواهد بود. به عنوان مثال هزینه نگارش شکوائیه شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی نسبت به هزینه سایر جرایم متفاوت است. در نتیجه نمی توان عدد دقیقی را مشخص نمود. با این حال شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
هزینه نگارش شکوائیه 
نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

نمونه شکوائیه قطع اشجار بدون اذن

برای اینکه بتوانید درک دقیق تری نسبت به شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی داشته باشید، در ادامه مواردی که بایستی در شکوائیه نگارش شود را عنوان خواهیم کرد. این موارد عبارتند از:

  • اطلاعات شاکی نظیر نام و نام خانوادگی وی.
  • اطلاعات مشتکی عنه نظیر نام، نام خانوادگی و آدرس وی.
  • موضوع شکایت که همان شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی می باشد.
  • تاریخ وقوع جرم.
  • محل وقوع جرم.
  • میزان ضرر و زیان وارد شده.
  • اسناد، ادله و مدارک اثبات کننده جرم.

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق تر پیرامون موضوع شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 


سوالات متداول

نظرات

فاطمه موحدین

باسلام در موضوع مورد بحث با توجه به این‌که مفهوم اشتراک در مالکیت مالی تعلق هر جزء از آن به مالکین مشاعی به نسبت سهم‌شان می‌باشد لذا بر قطع درخت مشترک با سوء نیت بوسیله یکی از شرکا عنوان قطع درخت متعلق به دیگری صادق است و عمل مرتکب مشمول ماده (۲۶۲) قانون مجازات عمومی می‌باشد. به طوری که از اطلاق و عموم ماده (۲۶۲) قانون کیفر عمومی مستفاد می‌گردد ارتکاب اعمال مذکور در آن ماده در صورتی که مقرون به قصد اضرار یا جلب منافع غیرمجاز با سوء نیت باشد قابل تعقیب و مجازات است هر چند مالکیت اموال موضوع جرم مشمول ماده فوق به طور اشتراک و اشاعه باشد.


مجید شیخی

با سلام اولین گام بررسی شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی بایستی به اهمیت مشاوره با یک وکیل برای قطع درختان شراکتی بپردازیم. همانطور که می دانید، مباحث ارث از سخت ترین و البته لذت بخش ترین مباحث حقوقی شناخته می شوند. چراکه قانونگذار به طور دقیق، سهم هر یک از ورثه را مشخص کرده است. به عنوان مثال پسر، دو سوم اموال پدر و دختر، یک سوم اموال وی را به ارث می برد. در نتیجه در ابتدا بایستی بگوییم تنها یک وکیل کاربلد می تواند شما را در امر شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی راهنمایی کند. به عبارت دقیق تر، قوانین و مقررات پیرامون قطع درختان موروثی بسیار پیچیده و گسترده هستند. همچنین رویه قضایی مشخصی پیرامون این موضوع وجود ندارد.


مهران رمضان پناه

باسلام،قطع اشجارمشترک بین چندنفربه وسیله احدی ازشرکاء،که مقرون به قصداضرارویاجلب منافع غیرمجازوباسوء نیت باشدجرم محسوب می شود.


ابوالفضل علی مددی

سلام.طبق ماده۶۸۴بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی،قطع اشجار موروثی جرم تلقی می‌شود و مجازات حبس وشلاق را در پی خواهد داشت


مجید پریدست فومنی

با سلام به طور کلی بهره برداری از ماترک تقسیم نشده باید با رضایت کامل تمام وراث انجام شود چنانچه احدی از وراث بدون اذن یا وکالت رسمی اقدام به بهره برداری نماید مکلف به تامین عین المال یا معادل آن خواهد شد ازآنجاییکه اشجار به جا مانده در عرصه متعلق به متوفی نیز ازقائده ارث مستثنی نیست لذا قطع یا هرنوع تغییر در آن اشجار که موجبات انتفاع یکی و تضرر سایر ورثه شود جرم و ضمن ردمال حبس و... خواهد داشت


آزاده حیدری

در موضوع مورد بحث با توجه به این‌که مفهوم اشتراک در مالکیت مالی تعلق هر جزء از آن به مالکین مشاعی به نسبت سهم‌شان می‌باشد لذا بر قطع درخت مشترک با سوء نیت بوسیله یکی از شرکا عنوان قطع درخت متعلق به دیگری صادق است و عمل مرتکب مشمول ماده (۲۶۲) قانون مجازات عمومی می‌باشد. به طوری که از اطلاق و عموم ماده (۲۶۲) قانون کیفر عمومی مستفاد می‌گردد ارتکاب اعمال مذکور در آن ماده در صورتی که مقرون به قصد اضرار یا جلب منافع غیرمجاز با سوء نیت باشد قابل تعقیب و مجازات است هر چند مالکیت اموال موضوع جرم مشمول ماده فوق به طور اشتراک و اشاعه باشد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام از مواردی که هنگام بررسی شکایت از شرکا بابت قطع درختان موروثی بایستی بدان بپردازیم، مرجع صالح برای رسیدگی به چنین دعاوی می باشد. برای پرداختن به این موضوع بایستی بگوییم، قانونی تحت عنوان قانون قطع اشجار مشترک بین چند نفر به وسیله یکی از شرکا وجود دارد که در سال 1355 توسط دیوان عالی کشور به صورت وحدت رویه تصویب شده است. بر اساس این قانون، هیئت عمومی هیئت دیوان عالی کشور در مورد قطع اشجار مشترک توسط شرکا عنوان کرده است که این کار جرم محسوب می شود. در واقع این جرم با استناد به ماده 262 قانون کیفر عمومی که امروزه تحت عنوان ماده 684 بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی مطرح شده است، عنوان می شود.


وحید فراست

در خصوص شکایت از قطع درختان ابتدای امر باید مالکیت بر درختان اثبات گردد


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همانطور که می دانیم انسان ها از طرق مختلف می توانند شریک یکدیگیر شوند. گاه از طریق خرید و فروش و گاه از طریق ارث این شراکت صورت می گیرد . با فوت متوفی، وراث قائم مقام قانونی او در ماترک می‌شوند. پس از تصفیه دیون متوفی، هرکدام از ورثه می‌تواند حتی بدون رضایت سایر ورثه، مقدار سهم‌الارث خود را به هر شخصی که بخواهد ولو به غیر از وراث واگذار کند. در این خصوص منع قانونی وجود ندارد و سایر وراث هم نمی‌توانند از آن جلوگیری کنند. فقط در یک مورد که اگر ورثه دو نفر باشند و یکی از ورثه سهم‌الارث مال غیر منقول را به شخص دیگری بفروشد، ورثه دیگر می‌تواند از حق شفعه استفاده کند و با پرداختن ثمن معامله به خریدار کل ملک را متصرف شود. این استثنا فقط برای مال غیر منقول و بودن دو ورثه است نه بیشتر، فروش سهم الارث به غیر بدون اجازه سایر ورثه قطعا جرم محسوب می‌شود و مشمول قانون انتقال مال غیر مصوب ۱۳۰۸ و در حکم کلاهبرداری است که حداقل یکسال حبس به انضمام پرداخت جریمه معادل قیمت مال فروخته شده دارد. از لحاظ حقوقی نیز معامله مال غیر اثری در تملیک ندارد و شخص ذی نفع می‌تواند درخواست ابطال انتقال بدون رضایت خود را کند، در این پروسه فرقی نمی کند که فروش اموال غیر منقول باشد مانند زمین یا خانه ویا فروش اموال منقول باشدمانند درختان و اساس منزل، برای دانستن دیگر جزئیاتمی توانید با وکلای موسسه وکیل تلفنی هماهنگ نمائید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.