وکالت بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

وکالت بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

وکالت بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟

وکالت بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟ منظور از وکیل چیست؟ چه مراحلی برای وکیل شدن بایستی طی شود؟ آیا سامانه ای برای استعلام گرفتن پروانه وکالت افراد وجود دارد؟ آیا وکالت بدون مدرک تحصیلی جرم محسوب می شود؟ وکالت برای حل و فصل مشکلات و دعاوی حقوقی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع تنها وکلا هستند که با توجه به دانش و تخصص حقوقی که دارند، می توانند در راستای حل و فصل اختلافات حقوقی افراد گام بردارند. به همین منظور یکی از پرسش هایی که برای افراد به وجود می آید این است که آیا وکالت بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر است؟ در نتیجه تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به این سوال و پرسش های پیرامون آن پاسخ دهیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

به چه کسی وکیل گفته می شود؟

قبل از اینکه به سراغ مبحث وکالت بدون مدرک تحصیلی و جرم بودن یا نبودن آن برویم، بایستی با تعریف وکیل آشنا شویم. در واقع هنگامی که از واژه وکیل استفاده می کنیم، می توانیم دو معنای عام و خاص را برای آن متصور شویم.

در معنای عام، وکیل عبارت است از هر شخصی که از جانب شخص دیگری، انجام دادن کاری به وی محول شده و بین طرفین، قرارداد وکالت تنظیم شده باشد. البته در معنای خاص، بحث حل و فصل اختلافات حقوقی بین افراد به وجود می آید. در واقع در این معنا وکیل عبارت است از شخصی که با دانش و تخصص حقوقی که دارد تصمیم گرفته به حل و فصل اختلافات و دعاوی حقوقی و کیفری بین شهروندان بپردازد. این وظیفه مهم از جانب شخصی که موکل نامیده می شود، بر عهده او گذارده شده است. به عبارت دیگر موکل با انعقاد عقد وکالت، وکیل را موظف کرده است که در مراجع حقوقی از او دفاع کند. این تعریف ناظر بر تعریف وکیل پایه یک دادگستری می باشد. پس اگر با مشکلات حقوقی گوناگون دست و پنجه نرم می کنید، می توانید برای مشاوره با وکیل از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

 

بهترین وکیل ایران

 

مراحل وکیل شدن در ایران

گام دیگری که در راستای بررسی موضوع وکالت بدون مدرک تحصیلی بایستی برداشته شود، آشنایی با مراحل وکیل شدن می باشد. در واقع هر کسی نمی تواند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری مشغول به فعالیت شود. پس افراد برای اینکه بتوانند ردای وکالت بر تن کرده و به حل و فصل مشکلات حقوقی بین شهروندان بپردازند، بایستی مراحلی را طی کنند.

مراحل وکیل شدن در ایران شامل 5 مورد است که عبارتند از:

  • متقاضی بایستی ابتدا از رشته حقوق یا سایر رشته های مربوط به آن، حداقل در مقطع کارشناسی، فارغ التحصیل شده باشد.
  • در دومین مرحله، وی بایستی در آزمون وکالت شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کند.
  • گام بعدی پس از قبولی در آزمون، این است که وی برای مدت مشخصی که قانونگذار تعیین کرده، دوره کارآموزی خود را تحت نظر وکیل سرپرست به پایان برساند.
  • پس از این مرحله با توجه به دانش و تخصصی که کارآموز وکالت پیدا کرده وی برای وکیل شدن بایستی در آزمون اختبار که به صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود، شرکت کند.
  • پس از قبولی در این آزمون، متقاضی، پروانه وکالت خود را دریافت خواهد نمود.

 

 

حق الوکاله وکیل 
هزینه مطالعه پرونده
مشاوره حقوقی به کاراموزان وکالت
درباره ما 

 

در صورتی که هر گونه سوالی پیرامون مراحل وکیل شدن دارید می توانید آن را از متخصصین مجموعه ما از طریق مشاوره حقوقی بپرسید.

 

برای استعلام وکیل چه باید کرد؟

همانطور که دیدید، وکالت بدون مدرک تحصیلی امکان پذیر نیست و یکی از مهم ترین مراحل وکیل شدن، فارغ التحصیلی از رشته حقوق می باشد. حال افراد تنها در صورتی می توانند به وکالت بپردازند که از مراجع معتبر (کانون وکلا یا مرکز وکلای قوه قضائیه) پروانه وکالت خود را کسب کرده باشند و همچنین این پروانه نیز دارای اعتبار باشد.

پس اشخاصی که قصد مشاوره با وکیل را دارند بایستی نسبت به استعلام وضعیت پروانه وکالت وکیل مورد نظر اقدام نمایند. اگرچه در گذشته این کار به صورت حضوری انجام می گرفت، امروزه قوه قضاییه، سامانه ای تحت عنوان سامانه استعلام وضعیت وکیل را راه اندازی کرده که شما می توانید برای انجام این کار به سامانه مذکور مراجعه کنید.

 

 

 

حق الوکاله وکیل

 

آیا وکالت بدون مدرک تحصیلی جرم است؟

اکنون نوبت آن رسیده که به این سوال پاسخ دهیم؛ آیا وکالت بدون مدرک تحصیلی، جرم است؟ در همین راستا بایستی به ماده 55 قانون وکالت اشاره داشته باشیم. در واقع این ماده، وکالت کردن بدون داشتن پروانه وکالت را غیر مجاز و جرم می داند. با این حال از آنجایی که داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با حقوق برای دریافت پروانه وکالت ضروری است می توان با استناد به این ماده، وکالت بدون مدرک تحصیلی را نیز جرم دانست. شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

مجازات وکالت بدون مدرک تحصیلی چیست؟

از آنجایی که وکالت بدون مدرک تحصیلی، جرم محسوب می شود، قانونگذار برای آن مجازات در نظر گرفته است. این مجازات در ماده 55 قانون وکالت، 1 تا 6 ماه حبس تادیبی خواهد بود. البته بایستی توجه داشته باشید که این کار می تواند مشمول عنوان مجرمانه کلاهبرداری نیز باشد. به همین خاطر همواره به افراد پیشنهاد می کنیم که اگر طعمه شخصی شده اند که بدون داشتن مدرک تحصیلی به وکالت پرداخته، حل کردن این مشکل را به یک وکیل مجرب بسپارند. به همین منظور شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.