سامانه جلب هوشمند محکومان متواری

سامانه جلب هوشمند محکومان متواری

سامانه جلب هوشمند محکومان متواری

منظور از سمب چیست؟

سامانه جلب محکومان متواری با اسم "سمب" برای شناسایی و محروم کردن این افراد از خدمات دولتی و غیر دولتی طراحی شده است. از طریق این سامانه اسامی محکومان متواری در اختیار سایر دستگاه های اداری و نظامی داخل کشور قرار می گیرد و بر اساس آن هیچ خدماتی به محکومان متواری داده نمی شود. 

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره گیری از حضور وکلای مجرب و توانمند در این زمینه آماده ارائه مشاوره و خدمات حقوقی به تمامی کاربران است. هرگونه سوالی در مورد سامانه مذکور دارید می توانید با شماره گیری شماره های مندرج در سایت با وکیل مدنظر مشاوره حقوقی انجام دهید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف جلب محکومان در قانون ایران

دستور جلب برای جلب کردن افرادی صادر می شود که دادگاه یا دادسرا آنها را احضار می کند اما مراجعه نمی کنند. دستور جلب در بین عام به حکم جلب معروف است. برخی افراد در پرونده هایی، محکوم به تحمل مجازات می شوند اما برای اجرای حکم مراجعه نمی کنند و متواری می شوند. قاضی با صدور دستور جلب این افراد را دستگیر و مجبور به تحمل حکم می نماید. 

در حالت های زیر قرار جلب محکومان متواری صادر می شود:

•    بعد از اینکه حکم دادگاه کیفری قطعی شد در مرحله اول محکوم علیه احضار و در مرحله بعد دستور جلب او صادر می شود.

•    در ابتدای رسیدگی به پرونده کیفری نیاز به حضور متهم برای ارائه توضیحات باشد و متهم از حضور در دادگاه امتناع کند. 

چند نوع برگ جلب توسط دادگاه صادر می شود که شامل موارد زیر است:

•    برگ جلب عادی : برگ جلب از سوی دادگاه برای یک کلانتری خاص صادر می شود.

•    برگ جلب سیار: قاضی پرونده دستور جلب را برای تمامی کلانتری های حوزه خود صادر می کند.

•    برگ جلب سیار: دستور جلب با حق ورود به محل اقامت صادر می شود.

•    برگ جلب سیار: برای دستگیر کردن متهم در روز و بدون حق ورود به منزل صادر می شود.

•    صدور برگ جلب برای تمام ساعات شبانه روز و ورود به منزل و مخفیگاه صادر می شود. 

 

مشاوره حقوقی سامانه جلب محکومان

مزایای درج مشخصات محکومان متواری در سامانه

با توجه به اینکه تعدادی از محکومان قضایی به دلیل اینکه از مجازات فرار کنند متواری می شوند سیستم قضایی کشور به دنبال راه حلی برای جلب محکومان اقدام به راه اندازی سامانه جلب هوشمند محکومان متواری کرده است. قوه قضائیه به دنبال این موضوع است که محکومان خود به دنبال سیستم قضایی باشند نه اینکه سیستم قضایی به دنبال محکومان متواری باشد.

در دهه های اخیر شاهد محکومانی بوده ایم که با ترفندهای از دست سیستم قضایی گریخته و از کشور خارج شده اند. بسیاری از این افراد متهمان ردیف های اول یا دوم پرونده های کلان کشور بوده اند. 

افرادی که تمایل به انجام مشاوره حقوقی غیرحضوری در این زمینه دارند می توانند از طریق مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با بهترین وکیل کیفری پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس بگیرند.

تدابیر دولت برای جلب محکومان متواری

اکثر دستگاه های دولتی دارای الزام آوری هستند. هر زمان از سوی دستگاه قضایی فرد محکوم معرفی شود هیچگونه خدماتی به او ارائه نخواهد شد. برای اینکار تبعات متواری شدن محکومان متواری بیشتر می شود. 

 

سامانه هوشمند جلب محکومان متواری

وکیل کاربلد برای جلب محکومان مجهول المکان

یکی از مهمترین دغدغه شاکی دستگیر کردن سریع متهم است. شاکی ها تمام تلاش خود را می کنند که متهم را در سریع ترین زمان ممکن دستگیر کنند اما برای این کار باید بهترین روش جلب را پیدا کنند. وکیل ها با توجه به تجربه و دانشی که در این زمینه دارند می توانند بهترین راه حل را در اختیار شاکی قرار دهند.

در صورتی که محل اقامت متهم مشخص نباشد وکیل به شاکی کمک خواهد کرد که از طرف قاضی دادگاه دستور جلب سیار صادر شود. شرایط درخواست صدور جلب متهم در پرونده ها متفاوت است. به عنوان مثال برای محکومیت های مالی باید رای محکومیت بدهکار به پرداخت بدهی صادر شود. بعد از آن شاکی می تواند دستور جلب بدهکار را بگیرد.

اما برای پرونده های کیفری شرایط فرق می کند و ممکن است در همان ابتدای رسیدگی به پرونده نیاز به جلب متهم باشد. برای اینکه بتوانید متهم را در کمترین زمان ممکن جلب کنید و با استفاده از روش های مختلف مکان او را پیدا کنید بهتر است با یک  وکیل کاربلد مشاوره حقوقی انجام دهید. حتی برای اینکار می توانید به یک وکیل وکالت دهید تا از راه های مختلف کارهای جلب متهم را پیگیری کند. 

وکلای دادگستری به دلیل اینکه با پرونده های مشابهی مواجه شده اند می توانند با گرفتن دستور های مختلف از قاضی پرونده مکان اقامت متهم را پیدا کنند. 

 

ارتباط در واتس اپ

نحوه عملکرد سامانه جلب هوشمند محکومان متواری

سامانه جلب هوشمند محکومان متواری با سیستم های تمامی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی و نیروی انتظامی متصل خواهد شد و فهرست محکومان مالی در آن نمایش داده خواهد شد. منجمله مواردی که برای افزایش تبعات محکومان متواری در نظر گرفته شده مسدود سازی حساب های بانکی، جلوگیری از فعالیت در بورس، ممنوع کردن انجام معاملات و ... است.

 

متن اعتراض رای دادگاه 
اثبات بی گناهی انلاین و فوری 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمدی علی

سلام واقعا باید در راهروهای دادگاه ها و شعب اجرای احکام سردرگم شده باشید تا ارزش یک مشاوره و راهنمایی یک متخصص را تشخیص دهید واقعا حضور و همراهی مشاور موسسه شما در طی روند اجرای احکام پرونده ام خیلی برام مفید بود از کلیه پرسنل موسسه وکیل تلفنی ممنونم


mohamad sheykhi

دستور جلب برای جلب کردن افرادی صادر می شود که دادگاه یا دادسرا آنها را احضار می کند اما مراجعه نمی کنند. دستور جلب در بین عام به حکم جلب معروف است. برخی افراد در پرونده هایی، محکوم به تحمل مجازات می شوند اما برای اجرای حکم مراجعه نمی کنند و متواری می شوند. قاضی با صدور دستور جلب این افراد را دستگیر و مجبور به تحمل حکم می نماید. در حالت های زیر قرار جلب محکومان متواری صادر می شود: • بعد از اینکه حکم دادگاه کیفری قطعی شد در مرحله اول محکوم علیه احضار و در مرحله بعد دستور جلب او صادر می شود. • در ابتدای رسیدگی به پرونده کیفری نیاز به حضور متهم برای ارائه توضیحات باشد و متهم از حضور در دادگاه امتناع کند. چند نوع برگ جلب توسط دادگاه صادر می شود که شامل موارد زیر است: • برگ جلب عادی : برگ جلب از سوی دادگاه برای یک کلانتری خاص صادر می شود. • برگ جلب سیار: قاضی پرونده دستور جلب را برای تمامی کلانتری های حوزه خود صادر می کند. • برگ جلب سیار: دستور جلب با حق ورود به محل اقامت صادر می شود. • برگ جلب سیار: برای دستگیر کردن متهم در روز و بدون حق ورود به منزل صادر می شود. • صدور برگ جلب برای تمام ساعات شبانه روز و ورود به منزل و مخفیگاه صادر می شود.


بشیر علی پاریاد

با سلام .سامانه جلب هوشمند محکومان متواری با سیستم های تمامی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی و نیروی انتظامی متصل خواهد شد و فهرست محکومان مالی در آن نمایش داده خواهد شد. منجمله مواردی که برای افزایش تبعات محکومان متواری در نظر گرفته شده مسدود سازی حساب های بانکی، جلوگیری از فعالیت در بورس، ممنوع کردن انجام معاملات و...


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همانطور که می دانیم پرونده های زیادی در کشور ما د رجیان است که شخص متهم یا خوانده دعوا بعداز اخذ وام های کلا یا دریافت وجوهات سنگین متواری شده و دسترسی به وی غیر ممکن می گردد. برای جلوگیری از فرار و متواری شدن متهم و ایضا جلوگیری از تضییع حقوق محکوم له ، سامانه ای پیش بینی شده تحت عنوان سامانه سمپ، این سامانه جلب هوشمند محکومان متواری با سیستم های تمامی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی و نیروی انتظامی متصل خواهد شد و فهرست محکومان مالی در آن نمایش داده خواهد شد. منجمله مواردی که برای افزایش تبعات محکومان متواری در نظر گرفته شده مسدود سازی حساب های بانکی، جلوگیری از فعالیت در بورس، ممنوع کردن انجام معاملات است. سمپ به اختصار عبارت سامانه مدیریت پرونده قضایی می باشد و سامانه ای الکترونیکی است برای مدیریت فرایندهای تحقیق و رسیدگی و اجرای احکام مربوط به پرونده ‏های قضایی که مرکز آن را طراحی و راه اندازی کرده است و طی این سامانه هیچ خدماتی به محکومین متواری داده نخواهد شد و آنها مجبور به معرفی خود به مراکز قضایی جهت سپری کردن دوران محکومیت یا پرداخت حق و حقوق ذینفع می باشند.


متقی راد

باسلام شیوه ای که به کار گرفته شده بسیار کاربردی است و میتواند به تقویت ضمانت اجرای قانونی به صورت عمیقی تاثیرگذار باشد.چرا که بسیاری از محکومان با ترفندهای مختلف قصد گریز از عواقب جرم خود دارند که این هم باعث خدشه به قانون مدون است و هم ضمانت اجرای احکام و دستورات قضایی را زیر سوال می برد. راهکار پیش گرفته بسیار موثر بوده و میتواند اعتبار بیشتری به ضمانت اجرای احکام و دستورات قضایی بدهد.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب سامانه جلب هوشمند محکومان متواری با سیستم های تمامی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی و نیروی انتظامی متصل خواهد شد و فهرست محکومان مالی در آن نمایش داده خواهد شد. منجمله مواردی که برای افزایش تبعات محکومان متواری در نظر گرفته شده مسدود سازی حساب های بانکی، جلوگیری از فعالیت در بورس، ممنوع کردن انجام معاملات و ... است.


مجید شیخی

سامانه جلب محکومان متواری با اسم "سمب" برای شناسایی و محروم کردن این افراد از خدمات دولتی و غیر دولتی طراحی شده است. از طریق این سامانه اسامی محکومان متواری در اختیار سایر دستگاه های اداری و نظامی داخل کشور قرار می گیرد و بر اساس آن هیچ خدماتی به محکومان متواری داده نمی شود.جلب برای جلب کردن افرادی صادر می شود که دادگاه یا دادسرا آنها را احضار می کند اما مراجعه نمی کنند. دستور جلب در بین عام به حکم جلب معروف است. برخی افراد در پرونده هایی، محکوم به تحمل مجازات می شوند اما برای اجرای حکم مراجعه نمی کنند و متواری می شوند. قاضی با صدور دستور جلب این افراد را دستگیر و مجبور به تحمل حکم می نماید. 


حمید مرادی نیا

با سلام در صورتی که بدهکار هیچ گونه اموالی برای توقیف و وصول طلب نداشته باشد، دادگاه حکم جلب او را صادر می‌کند. حکم جلب به‌ ۲ صورت وجود دارد؛ حکم جلب عادی و حکم جلب سیار. حکم جلب عادی زمانی صادر می‌شود که فرد شاکی، آدرس و محل زندگی بدهکار را بشناسد. درصورتی که شاکی هیچ نشانی از فرد بدهکار نداشته و یا بدهکار متواری شده باشد، قاضی حکم جلب سیار را صادر می‌کند. در چنین حالتی، حکم جلب سیار به تمامی مراجع قضایی ارسال می‌شود تا همکاری‌های لازم را برای پیدا کردن مکان بدهکار انجام دهند.


مهدی مظفری اناری

با سلام ممکن است اشخاصی به جهت محکومیت های متعدد ‌و البته برای فرار از قانون متواری شوند و به زعم خود با این اقدام عملا کارآمدی قانون ‌و عدالت را کم کنند اما با هوشمندسازی سیستم های فناوری اطلاعات و در عصر دولت الکترونیک، با تدابیر مقتضی می توان فعالیت آنان را در کشور محدود ساخت. بنابراین اگر محکومی متواری شد و دستور جلب وی صادر شد قاعدتا از امکاناتی چون حمل نقل عمومی، بانکی، بیمه و سایر موارد محروم می شود و این جاست که عملا محکوم چاره ای جز مراجعه به دستگاه عدالت کیفری نخواهد. داشت


مجید پریدست فومنی

باسلام سالیان متمادی بود که مقام قضا جهت اجرای کامل احکام چه کیفری و چه حقوقی دنبال راهکاری به جز قوه قهریه ضابط قضایی بود و از سوی دیگر با راه اندازی و یکپارچه سازی سیستم های اجرایی کشور سامانه جلب متممین متواری نیز با عدم ارایه خدمات دولتی راه اندازی گردید تا چرخه جلب محکوم علیه به چرخه تسلیم محکوم علیه به دادگاه اصلاح شود لذا افرادی که محکومیت کیفری یا مالی دارند که از اجرای آن استنکاف جسته اند با این سامانه از خدمات روزمره دولتی محروم و ناچار به تسلیم هستند


فریبرز ذوالفقاری

با سلام سامانه جلب محکومان متواری با اسم "سمب" برای شناسایی و محروم کردن این افراد از خدمات دولتی و غیر دولتی طراحی شده است. از طریق این سامانه اسامی محکومان متواری در اختیار سایر دستگاه های اداری و نظامی داخل کشور قرار می گیرد و بر اساس آن هیچ خدماتی به محکومان متواری داده نمی شود.


احسان

سلام حکم جلب سیار دارم از طریق اموزش و پرورش ادرس پیدا کردم ولی جابجا شدند یا ادرس قدیمی به مدرسه میده و از اداره ثبت احوال هم همینطور پیداش نکردم ...دادگاه هم میگه از اخرین حکم جلبت باید دوسال گذشته باشه تا دستور نقطه زنی کنند ولی من یکسال از حکم جلبهایی که گرفتم میگذره حالا که کل درها بسته شدند چکار باید کرد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.