اثبات فوری جعلیت چک

اثبات فوری جعلیت چک

اثبات فوری جعلیت چک

هر گونه تغییر در اسناد اعتباری مانند سفته و چک و... که باعث شود یک سند غیر واقعی و فاقد اعتبار، واقعی به نظر برسد جرم محسوب می شود و برای جلوگیری از پیامدهای آن نیاز به اثبات فوری جعلیت چک و سفته از طریق قانون دارد. جعل در لغت به مفهوم تقلب، دروغ، برگرداندن، از خود در آوردن و... است. و در عمل به هر گونه تغییر غیر واقعی در اسناد معتبر برای سوء استفاده و ضرر رساندن به دیگران می باشد. گمراه نمودن مردم در تشخیص اصل و تقلبی بودن اسناد می تواند باعث از بین رفتن اعتماد مردم در جامعه به اسناد قانونی و از بین رفتن امنیت و آرامش عمومی در جامعه شود.

مشاوران حقوقی در موسسه وکلای تلفنی در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی و راهنمایی شما در اثبات فوری جعلیت چک می باشند. افراد بسیاری در همین مسیر تمام دارایی خود را از دست داده اند و کلاهبرداران زیادی از عدم آگاهی افراد، سوء استفاده های بسیاری را به سرانجام رسانده اند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

راه های اثبات جعلی بودن چک

با توجه به گستردگی معاملات در بازارهای تجاری، قانون چک می تواند برای تبادل پول در معاملات بسیار مهم باشد افراد با امضا و دادن چک، این اطمینان را به گیرنده چک می دهند که در تاریخ مقرر روی چک، فرد می تواند پول خود را از بانک وصول کند.چک و سفته و سایر اسناد مالی اگر توسط فردی غیر حرفه ای جعل شده باشند، قاضی پرونده به راحتی می تواند با علم به موضوع آن را تشخیص و اثبات نماید و در صورتی که جعل چک و اسناد توسط افراد حرفه ای انجام گرفته شده باشد باید از روش های تخصصی فیزیکی، شیمیایی و مقایسه ای  انجام و اثبات شود.

جهت اثبات فوری جعلیت چک می توانید با شماره 09212242670 تماس گرفته و از مشاوره حقوقی تلفنی با وکلای موسسه وکلای تلفنی پیگیر پرونده خود در این زمینه شوید و در کوتاهترین زمان و کمترین هزینه به اثبات جعل چک دست پیدا نمایید.

مجازات پخش چک جعلی

با توجه به پیامدهای سنگینی که جعل چک واسناد مالی به دنبال دارد، افراد جاعل توسط قانون به مجازات های سختی می رسند تا به اعتبار قوانین و آرامش جامعه لطمه ای وارد نکنند.

مجازات افراد جاعل و متخلف در جعل چک و اسناد معتبر با توجه به نوع سند و اهمیت آن و شخصیت افرادی که امضای آنها در جعل سند مورد سوء استفاده قرار گرفته شده، تعیین می شود. با استناد به ماده 536 قانون مجازات اسلامی: هر کس در اسناد یا نوشته‌های غیر رسمی جعل یا تزویر کند یا با علم به جعل و تزویر آنها را مورد استفاده قرار دهد علاوه بر جبران‌ خسارت وارده به حبس از شش ماه تا دو سال یا به سه تا دوازده میلیون ریال جزای نقدی محکوم خواهد شد.

 

جعل چک

چگونگی شکایت از صادر کننده چک جعلی

در قانون چک، در معاملات تجاری چک از زمانی که صادر می شود می تواند بین افراد زیادی دست به دست شود در چنین روندی چک ها می توانند بدون مشکل و یا چک جعلی باشند در صورتی که در شرایط جعلی بودن چک قرار گرفتید باید جهت اثبات فوری جعلیت چک از طریق قانون چک اقدام کنید تا سارق چک ها و یا فردی که جعل امضا را انجام می دهد را سریعا شناسایی و به مجازات از طریق قانون برسانید.

با استناد به ماده 14 قانون صدور چک: « صادرکننده چک یا ذینفع یا قائم مقام قانونی آنها با تصریح به اینکه چک مفقود یا سرقت یا جعل شده یا از طریق کلاهبرداری یا خیانت در امانت یا جرائم دیگری تحصیل گردیده می‌تواند کتبا دستور عدم پرداخت وجه چک را به بانک بدهد. بانک پس از احراز هویت دستور دهنده از پرداخت وجه آن خودداری خواهد کرد و در صورت ارائه چک به بانک، گواهی عدم پرداخت را با ذکر علت اعلام شده صادر و تسلیم می‌نماید.

دارنده چک می‌تواند علیه کسی که دستور عدم پرداخت داده شکایت کند و هرگاه خلاف ادعایی که موجب عدم پرداخت شده ثابت گردد دستور دهنده علاوه بر مجازات مقرر در ماده ۷ این قانون به پرداخت کلیه خسارات وارده به دارنده چک محکوم خواهد شد.»

برای مطالبه چک جعل شده می توانید برای طرح شکایت کیفری به دادسرای محلی که جعل چک در آن صورت گرفته است مراجعه و دادخواستی را تنظیم و ارائه دهید.

شهادت شهود و ارائه برگه مفقودی چک و اسناد معتبر و قابل استناد دردادگاه را ضمیمه دادخواست خود کرده و به قاضی پرونده تقدیم کنید.

شما می توانید از مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در وبسایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهره مند شوید. وکلای متخصص در این حوزه می توانند بهترین راهکار را جهت مطالبه و اثبات جعلیت چک در دادگاه به شما ارائه داده و درکمترین زمان سرمایه از دست رفته اتان به شما باز می گردانند.

آیا جعلی بودن امضای چک امکان پذیر است؟

هر گونه دست بردن در اسناد تجاری ائم از چک، سفته و ... از منظر قانون جرم و قابل اثبات می باشد. امضای چک توسط صاحب حساب نمی تواند مورد انکار قرار گیرد زیرا چک سندی است که تحت مالکیت شخصی فرد محسوب می شود و فقط می تواند در تصرف صاحب چک باشد. مطابق قانون چک در صورتی که فرد دسته چک خود را گم کند و یا مورد سرقت قرار گیرد و یا به امانت به دیگری داده باشد و مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد، می تواند اقامه دعوی علیه سارق و جاعل در مورد جعلیت امضا داشته باشد.

برای اطلاع جعل چک می توانید با توجه به ثبت اطلاعات چک در سیستم  بانکی و راه اندازی سامانه فعال ساد 24 در حوزه اعلام سرقت و استعلام چک های بانکی در زمینه جعل چک و کلاهبرداری از چک های مفقودی و سرقت شده، اطمینان حاصل کنید. و چک مورد نظر را در معاملات خود وارد نمایید و همیشه یک قدم جلوتر از کلاهبردان باشید.

اثبات فوری جعلیت چک در قوانین حقوقی نیاز به افراد وکلای متخصص و کاردان در این حوزه دارد تا در اثبات جعل چک و دیگر اسناد تجاری در سریعترین زمان از راههای قانونی به شما کمک کنند.

 

مشاوره اثبات چک جعلی

هزینه دادرسی چک به چه صورت تعیین می گردد؟

در قانون چک پرداخت هزینه دادرسی در اقدام به طرح دعوای حقوقی و کیفری مطالبه چک الزامی است. افراد در هنگام ارائه دادخواست در اثبات فوری جعلیت چک باید مبلغی را با عنوان هزینه دادرسی به دادگاه پرداخت نمایند. هزینه دادرسی با توجه به نوع دادخواست جعل چک می تواند متفاوت باشد در دعوای حقوقی چک، در مرحله بدوی هزینه حقوقی برای چک تا مبلغ 10 میلیون ریال 2 درصد و برای بیشتر از این مبلغ 3 درصد خواسته می باشد. برای دادخواست تجدید نظر و واخواهی این مبلغ 4 درصد مبلغ دادخواست جعل چک می باشد که باید به عنوان هزینه دادرسی به حساب دادگستری پرداخت شود. برای انجام مرحله فرجام خواهی این مبلغ 5 درصد خواسته می باشد

برای اطلاع از چگونگی اثبات فوری جعلیت چک و هزینه های دادرسی با توجه به مبلغ چک و مرحله رسیدگی در دادگاه می توانید با مشاوره حقوقی در تمامی ساعات شبانه روز از وکلای متخصص در این حوزه راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

مزایای اثبات فوری جعلی بودن چک

چک و سفته از اسناد مهم تجاری می باشند که در معاملات بزرگ و کوچک تجاری بسیاری مورد استفاده قرار می گیرند. و بر همین اساس قوانین خاص برای  اثبات فوری جعلیت چک تعیین و اجرا می شود. چک انواع مختلفی دارد، چک عادی، چک تضمین شده، چک تایید شده، چک بین بانکی و چک مسافرتی. در میان چک های نامبرده فقط چک عادی است که امکان جعل در آن وجود داشته و می توان برای تنظیم دادخواست و صدور اجرائیه چک جعلی اقدام نمود.

 

ارتباط در واتس اپ

جعل چک و استفاده از آن از منظر قانون دو جرم جداگانه می باشند و اگر فردی سندی را جعل نموده باشد و از آن استفاده نماید دو جرم مرتکب شده است و قانون مجازات های مستقلی را برای هریک از آنها تعیین نموده است. در قانون چک، زمان اثبات جعلی بودن چک بسیار حائز اهمیت است. اگر فرد متضرر در کوتاه ترین زمان اقدام  به اثبات جعل چک کند، می تواند جلوی ضررهای بعدی به دیگر افراد را بگیرد و فرد جاعل سریعتر به مجازات های پیش بینی شده از طرف قانون می رسد. با توجه به اینکه استفاده از سند مجعول از جرایم مطلق است، اثبات فوری جعلیت چک توسط افراد کارشناس در این حوزه می تواند در مطالبه هر چه سریعتر مبلغ چک از فرد جاعل کمک کند. انکار از طرف جاعل چک می تواند شما را در اثبات جعل چک به چالش بکشاند پس کمک از وکلای متخصص در ارائه مدارک قابل استناد به دادگاه می تواند در پیشرفت پرونده و اثبات سریع جعلی بودن چک کمک کند.

 

وکیل چک 
مشاوره حقوقی جعل 
مشاوره حقوقی کیفری
مشاوره حقوقی چک و سفته
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.