استعلام سوابق جرم اشخاص

استعلام سوابق جرم اشخاص

استعلام سوابق جرم اشخاص

سابقه کیفری افراد درست مانند نامه اعمال است. افراد در تمام مراحل زندگی خود به ویژه برای استخدام در یک شغل پر درآمد دولتی یا خصوصی نیاز به سابقه کیفر دارند. ما در طول این محتوا در خصوص چگونگی دریافت مشاوره حقوقی شناسنامه کیفری و استعلام سابقه کیفری با کد ملی صحبت خواهیم کرد. همچنین در مورد اهمیت سابقه کیفری افراد مطالبی را ذکر خواهیم کرد. توصیه می کنیم تا پایان این محتوا ما را همراهی کنید.

 

 

 

 

 

 

منظور از سابقه کیفری چیست؟

موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تمام زمینه های مورد نیاز از جمله مشاوره حقوقی شناسنامه کیفری اقدام به مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی آنلاین و نیز مشاوره حقوقی رایگان می کند. یکی از موارد دریافت مشاوره حقوقی تلفنی دریافت سابقه کیفری افراد است. سابقه کیفری یا گواهی سو پیشینه که با عنوان سو سابقه نیز شناخته می شود؛ نشان دهنده عدم اعتبار مجرم به صورت دائم یا موقت است. این گواهی نشان می دهد فرد مورد نظر صلاحیت برخورداری از برخی خدمات و بر عهده گرفتن برخی مسئولیت ها را دارد یا خیر. به طور کلی گواهی سو پیشینه می تواند فرد مجرم را به صورت همیشگی یا در مدت زمانی مشخص از دریافت برخی خدمات اجتماعی مشخص شده محروم کند. مشاوره حقوقی شناسنامه کیفری این جرایم را به تفکیک برای شما مشخص خواهد کرد. برای داشتن این گواهی می توان استعلام سابقه کیفری با کد ملی را انجام داد.

 

استعلام سابقه کیفری اشخاص چه اهمیتی دارد؟

موسسه حقوقی وکلای تلفنی پیش از بیان اهمیت دریافت سابقه کیفری افراد  و اقدام به مشاوره حقوقی شناسنامه کیفری چنین بیان می کند. این گواهی فقط در صورت ارتکاب برخی جرایم که از سوی قانونگذار عمد شناخته می شوند صادر می شود. بر این اساس در صورت ارتکاب برخی جرایم غیر عمد، شما نیازی به دریافت سابقه کیفری نخواهید داشت. شرکت ها، کارخانه ها و برخی موسسات دولتی و خصوصی هنگام استخدام نیروی کار، استعلام سابقه جرایم افراد را نیاز دارند. با استعلام سابقه جرایم افراد، موسسه یا سازمان مورد نظر تا حدودی در خصوص گذشته شما و فعالیت های انجام شده اطلاعاتی کسب خواهد کرد.

 

راه های استعلام سابقه جرم اشخاص

در این قسمت از محتوا در خصوص چگونگی دریافت مشاوره حقوقی شناسنامه کیفری و سابقه کیفری افراد  از موسسه حقوقی وکلای تلفنی  صحبت خواهیم کرد. یکی از روش های دریافت سوء پیشینه، دریافت پیامک آن است. برای دریافت این پیامک لازم است به پلیس به علاوه 10 مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. استعلام سابقه کیفری با کد ملی امکان پذیر است. در واقع برای استعلام سابقه کیفری با کد ملی فرد مورد نظر و کد رهگیری به دست آمده از سایت عدل ایران می توانید استعلام سابقه جرایم افراد را دریافت کنید. برای استعلام سابقه کیفری با کد ملی لازم است مدارک زیر را به صورت اصل و کپی به همراه داشته باشید.

  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • عکس سه در چهار
  • معرفی نامه از موسسه مورد نظر یا تکمیل فرم مورد نظر برای استعلام سابقه جرایم افراد
  • ارائه کد پستی و آدرس دقیق محل سکونت

 

 

 

نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
اثبات بی گناهی انلاین 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

مراحل استعلام سوابق جرم با کد ملی

موسسه حقوقی وکلای تلفنی  امکان انجام پرسش و پاسخ فوری حقوقی و نیز انجام مشاوره حقوقی فوری و 24 ساعته را در اختیار کاربران قرار داده اند. شما می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس گرفته و در خصوص سابقه کیفری افراد و اهمیت دریافت این گواهی و به طور کلی چگونگی پی بردن به وجود یا عدم وجود آن اطلاعات لازم را کسب کنید. مشاوره حقوقی شناسنامه کیفری از جمله مواردی است که شما می توانید با مشاوره تلفنی آنلاین در خصوص آن اطلاعات کسب کنید. همانطور که در بالا ذکر کردیم برای دریافت مشاوره حقوقی شناسنامه کیفری و استعلام سابقه جرایم افراد می توان از طریق سایت عدل ایران به کمک کد ملی اقدام به دریافت این گواهی نمود. بنابراین استعلام سابقه کیفری با کد ملی امکان پذیر بوده و مراحل زیر کاملا مشخص است. مراحل دریافت گواهی ذکر شده در سامانه ثنا به شرح زیر می باشند.

  • مرحله اول: ثبت نام در سامانه ثنا یا سایت عدل ایران است.
  • مرحله دوم: ورود به سامانه ثنا و دریافت پیامک حاوی رمز موقت جهت ورود به سامانه
  • مرحله پایانی: با دریافت پیامک حاوی رمز موقت شما وارد پنل شخصی خود خواهید شد. پس از ورود، می توانید اقدام به پرینت سابقه کیفری خود در صورت وجود کنید.

 

برای استعلام سابقه کیفری داشتن سامانه ثنا الزامی است؟

همانطور که در بالا به صورت مختصر توضیح داده شد، برای استعلام سابقه جرایم افراد لازم است ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام به عمل آورند. پس از ثبت نام در سامانه ذکر شده، شما می توانید از طریق پنل شخصی ساخته شده برای شما که قوه قضاییه آن را انجام داده و در اختیار شما قرار داده است؛ اقدام به دریافت گواهی سو پیشینه نمایید.

 

 

سابقه کیفری

 

مشاوره حقوقی استعلام سابقه جرائم اشخاص

مشاوره حقوقی وکلای تلفنی   این امکان را دارند که شما را در تمام زمینه های حقوقی مشاوره و راهنمایی کنند. کافی است شما با شماره تماس ذکر شده تماس گرفته و با آنها ارتباط برقرار کنید. در صورتی که شما با مشاوره حقوقی وکلای تلفنی برای چگونگی دریافت سابقه کیفری افراد تماس بگیرید؛ آنها برای شما توضیح خواهند داد، مدارک مورد نیاز برای دریافت استعلام سابقه جرایم افراد چه مدارکی هستند. همچنین آن ها چگونگی دریافت این سابقه را برای شما به صورت کامل توضیح خواهند داد. نکته مهم دیگر این است که موسسه حقوقی وکلای تلفنی شما را با اهمیت دریافت این گواهی به خوبی آشنا خواهد کرد.


سوالات متداول

نظرات

فاطمه عمادی

باسلام،، موارد سوء پیشینه کیفری مطابق با ماده ۲۵ قانون مجازات اسلامی، محکومیت قطعی کیفری در جرایم عمدی، پس از اجرای حکم یا شمول مرور زمان، در مدت زمان مقرر در این ماده محکوم را از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات تبعی محروم می کند سوء پیشینه کیفری دائمی نیست بلکه پس از گذشت مدت زمانی که قانونگذار تعیین کرده ( هفت سال ، سه سال ، دو سال ) از بین می رود و از پیشینه متهم پاک می شود و متهم می تواند از حقوق اجتماعی مقرر در قانون بهره مند شود. صدور گواهی عدم سوء پیشینه قبلا از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی یا پلیس + 10 امکانپذیر بود. درحال حاضر امکان دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی امکانپذیر است و متقاضیان می توانند به صورت اینترنتی درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه را بنمایند.


mohamadii

سایت و موسیات فعال در زمینه های مختلف حقوقی کم نیست اما موسسه ای متعهد و باانگیزه که از گردهمایی جوانان تحصیلکرده و مجرب کشور تشکیل شده و درد مردم را درد تود بدانند کم است شما یکی از آنها هستید بدون شک موفق باشید


افشاری

با سلام هنگامی که شخصی مرتکب یک جرم عمدی می شود، بسته به نوع جرم ارتکابی، ممکن است که علاوه بر مجازات اصلی جرم، مجازات تبعی نیز نسبت به او اعمال گردد. بدین معنا که بسته به نوع جرم عمدی ارتکابی و نوع مجازاتی که فرد به آن محکوم شده، برای مدتی معین که حداکثر تا 7 سال بوده، از برخی حقوق و خدمات اجتماعی، محروم گردد و سابقه کیفری و محکومیت وی نیز در این مدت معین، در گواهی های عدم سوء پیشینه صادره از مراجع ذی صلاح، منعکس شود.


Mohammad sheykhi

یکی از روش های دریافت سوء پیشینه، دریافت پیامک آن است. برای دریافت این پیامک لازم است به پلیس به علاوه 10 مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. استعلام سابقه کیفری با کد ملی امکان پذیر است. در واقع برای استعلام سابقه کیفری با کد ملی فرد مورد نظر و کد رهگیری به دست آمده از سایت عدل ایران می توانید استعلام سابقه جرایم افراد را دریافت کنید. برای استعلام سابقه کیفری با کد ملی لازم است مدارک زیر را به صورت اصل و کپی به همراه داشته باشید. اصل شناسنامه و کارت ملی عکس سه در چهار معرفی نامه از موسسه مورد نظر یا تکمیل فرم مورد نظر برای استعلام سابقه جرایم افراد ارائه کد پستی و آدرس دقیق محل سکونت


امان آبادی

با گذشت حدود ۴۸ ساعت بعد از ثبت درخواست و پرداخت هزینه، دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه از سامانه ثنا امکان پذیر خواهد بود. بعد از اینکه پیامکی مبنی بر صدور گواهی عدم سوء پیشینه یا پیامک سوء پیشینه از سامانه ثنا دریافت کردید می‌توانید وارد سامانه ثنا شده و جواب آن را دریافت کنید.


مجید شیخی

با سلام یکی از روش های دریافت سوء پیشینه، دریافت پیامک آن است. برای دریافت این پیامک لازم است به پلیس به علاوه 10 مراجعه کرده و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. استعلام سابقه کیفری با کد ملی امکان پذیر است. در واقع برای استعلام سابقه کیفری با کد ملی فرد مورد نظر و کد رهگیری به دست آمده از سایت عدل ایران می توانید استعلام سابقه جرایم افراد را دریافت کنید. برای استعلام سابقه کیفری با کد ملی لازم است مدارک زیر را به صورت اصل و کپی به همراه داشته باشید.


امین چراغی شیخ آباد

مراحل استعلام سوابق جرم با کد ملی مرحله اول: ثبت نام در سامانه ثنا یا سایت عدل ایران است. مرحله دوم: ورود به سامانه ثنا و دریافت پیامک حاوی رمز موقت جهت ورود به سامانه مرحله پایانی: با دریافت پیامک حاوی رمز موقت شما وارد پنل شخصی خود خواهید شد. پس از ورود، می توانید اقدام به پرینت سابقه کیفری خود در صورت وجود کنید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تمام زمینه های مورد نیاز از جمله مشاوره حقوقی شناسنامه کیفری اقدام به مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی آنلاین و نیز مشاوره حقوقی رایگان می کند. یکی از موارد دریافت مشاوره حقوقی تلفنی دریافت سابقه کیفری افراد است. سابقه کیفری یا گواهی سو پیشینه که با عنوان سو سابقه نیز شناخته می شود؛ نشان دهنده عدم اعتبار مجرم به صورت دائم یا موقت است. این گواهی نشان می دهد فرد مورد نظر صلاحیت برخورداری از برخی خدمات و بر عهده گرفتن برخی مسئولیت ها را دارد یا خیر. به طور کلی گواهی سو پیشینه می تواند فرد مجرم را به صورت همیشگی یا در مدت زمانی مشخص از دریافت برخی خدمات اجتماعی مشخص شده محروم کند. مشاوره حقوقی شناسنامه کیفری این جرایم را به تفکیک برای شما مشخص خواهد کرد. برای داشتن این گواهی می توان استعلام سابقه کیفری با کد ملی را انجام داد.


ابوالفضل علی مددی

سلام.فقط محکومیت هاب قطعی مجازات تبعی دارند.ومحکومیت های غیر قطعی مجازات تبعی ندارند.فقط جرایم عمدی دارای مجازات تبعی هستند.فقط لشخلص حقیقی محکوم به مجازات تبعی هستند‌.فقدان سابقه کیفری موثر برای استفاده ی محکوم از برخی تاسیسات از جمله تعویق صدور حکم از شرایط لازم است.مثلا طبق ماده۴۰قانون مجازات اسلامی درصورت فقدان سابقه کیفری موثر دادگاه می‌تواند صدور حکم را به تعویق اندازد.


حسنی

بسیار مطلب کاربردی بود


وحیدفراست

فقدان سابقه کیفری موثر از عوامل دخیل برای کاهش مجازات می باشد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.