درآمد وکیل-وکلای تلفنی

درآمد وکیل-وکلای تلفنی

درآمد وکیل-وکلای تلفنی

درآمد وکیل چگونه تعیین می شود؟ وکیل کیست؟ وظایف وکیل چیست؟ چه عواملی درآمد وکیل را تعیین می کند؟ یکی از مباحث پرتکرار در حوزه وکالت مربوط به درآمد وکیل می باشد. در واقع آشنایی با این مبحث باعث می شود تا بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته حقوق بدانند که در آینده می توانند چه میزان درآمد کسب کنند. به علاوه مشخص بودن درآمد وکلا منجر می شود تا چندگانگی در تعیین حق الوکاله وجود نداشته باشد و برخی از وکلا قیمت های نامتعارف و نجومی برای حق الوکاله خود تعیین نکنند. با توجه به اهمیت این موضوع و پرطرفدار بودن آن تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به سوالات متداول در مورد درآمد وکیل و سایر سوالات پیرامون آن که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، پاسخ دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

وکیل کیست؟

در نخستین گام هنگام بررسی مبحث درآمد وکیل بایستی به پرسش اساسی وکیل کیست؟ جوابی کامل دهیم. وکیل فردی است که پس اخذ مدرک کارشناسی حقوق و یا مدرک حوزوی معادل آن در آزمون وکالت پذیرفته شده است. این فرد بعد از این مرحله با گذراندن دوره کارآموزی و قبولی در آزمون اختبار توانسته پروانه وکالت اخذ کند. در قانون مدنی ایران، ماده ای اختصاصی در مورد وکیل و عقد وکالت وجود دارد. به موجب ماده نامبرده وکیل تحت عنوان نماینده یا جانشین موکل برای انجام امور حقوقی یا کیفری مامور می شود. همچنین لازم است بدانید که هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی می توانند برای امور حقوقی و کیفری خود وکیل بگیرند.

 

وظایف وکیل چیست؟

هنگام بررسی درآمد وکیل لازم است با وظایف وکیل آشنایی پیدا کنیم. در ادامه این موارد را به صورت موردی ذکر خواهیم کرد.

  • تسلط بر پرونده و آماده کردن مستندات قانونی در مورد آن.
  • حضور در جلسات دادگاه به منظور دفاع از موکل و رسیدگی به امور او.

 

 

تعیین درامد وکل خانم

 

  • توجه به زمان بندی های ارائه شده برای پرونده.
  • بررسی دقیق پرونده و تعیین بهترین روش برای دفاع و حل کردن آن.
  • توضیح دقیق پرونده به موکل و راه های حل نمودن معضل حقوقی و یا کیفری به زبان ساده برای او.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

عوامل تعیین کننده درآمد وکیل

در حین بررسی مبحث درآمد وکیل بایستی با عوامل تعیین کننده درآمد او آشنا شویم. علاوه بر مواردی که قانونگذار ذکر کرده برخی عوامل مهم دیگر در تعیین درآمد وکیل وجود دارد. اولین عامل سابقه کاری او می باشد. به این دلیل وکلای با سابقه حق الوکاله بیشتری نسبت به وکلای جوان دریافت می کنند. منتها بایستی به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که یک وکیل از مدت صدور پروانه وکالتش سالیان سال گذشته باشد؛ اما تجربه کاری کافی در حوزه پرونده های حقوقی و کیفری بدست نیاورده باشد، مستحق دریافت حق الوکاله بیشتر نیست. به عبارتی دیگر سابقه کاری تنها مختص به سال دریافت پروانه وکالت نمی باشد و رابطه مستقیمی با تجربه کاری عملی او دارد.

 

 

هزینه ارزیابی پرونده حقوقی 
حق الوکاله وکیل 
هزینه وکیل و مشاوره 
درباره ما 

 

همچنین برخی از وکلا به دلیل تکمیل تحصیلات در شاخه ای خاص وکیل تخصصی در آن حوزه محسوب می شوند. همین تخصص باعث می شود تا آنان بتوانند حق الوکاله بیشتری برای حل پرونده های مربوط به آن حوزه تعیین نمایند.

برای ارتباط با بهترین وکلای متخصص ایران می توانید همین حالا از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با همکاران ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

حق الوکاله وکیل چگونه تعیین می شود؟

یکی از پرسش های پرتکرار در زمینه درآمد وکیل این است که حق الوکاله وکیل چگونه تعیین می شود؟ برای ارائه پاسخی جامع به سوال ذکر شده نیاز است تا به سراغ قانون مدنی برویم. در اینباره قانونگذار در ماده ششصد و هفتاد و پنج ذکر کرده که موکل باید تمامی مخارج و هزینه هایی که وکیل برای پیشبرد پرونده انجام داده است را به انضمام اجرت وکیل بپردازد. قانونگذار در ادامه در ماده ای دیگر اضافه می کند که حق الوکاله وکلا بر اساس عرف و یا قرارداد تعیین خواهد شد. پس در نتیجه مهمترین عوامل تعیین کننده درآمد، عرف و قرارداد بین وکیل و موکل می باشد.

 

 

درامد وکیل کاربلد

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درآمد وکیل و مسائل پیرامون آن می توانید همین حالا از خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهره مند شوید. 

 

درآمد وکیل در سال 1402

تا به اینجای مقاله با درآمد وکیل و موارد مرتبط با آن به خوبی آشنا شدیم. حال زمان آن فرا رسیده تا در مورد مبحث درآمد وکیل در سال 1402 صحبت کنیم. اهمیت تعیین درآمد وکلا به قدری است که در قانون استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال 1333 نیز به آن پرداخته شده است. بر اساس ماده نوزده قانون ذکر شده قرارداد مابین وکیل و موکل تا حدی معتبر است که تنها در صورت نبود آن درآمد وکیل براساس تعرفه حق الوکاله مشخص می شود. یعنی اصل این است که درآمد یک وکیل طبق قراردادی که بر مبنای میزان تجربه کاری، تخصص کافی و سایر عوامل مرتبط می باشد، تعیین گردد. پس در صورت نبود این قرارداد بایستی به سراغ تعرفه حق الوکاله برویم. برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه درآمد وکیل در سال 1402 می توانید همین حالا از خدمات مشاوره حقوقی  در موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده نمایید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.