محاسبه فوری دیه به نرخ روز توسط وکیل کیفری

محاسبه فوری دیه به نرخ روز توسط وکیل کیفری

محاسبه فوری دیه به نرخ روز توسط وکیل کیفری

برای محاسبه فوری دیه باید به کارشناس حقوقی مراجعه کرد. اصطلاحات فقهی که در تعیین دیه به کار برده می شود موجب می گردد که عموم جامعه از تعیین مقدار دقیق دیه عاجز باشند. اما وکیل دیه به دلیل تسلطی که بر متون فقهی و حقوقی دارد با سریع ترین روش دیه را محاسبه خواهد کرد.

وکیل در مشاوره حقوقی محاسبه فوری دیه را انجام می دهد و چنانچه افراد برای پیگیری پرونده نیاز به کمک داشته باشند ایشان را راهنمایی خواهد کرد. دیه از جمله حقوقی است که قانونگذار برای شخص بزه دیده در نظر گرفته است. افراد برای احقاق حق خود باید به وکیل کیفری مراجعه نمایند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف دیه از زبان وکیل کیفری

قبل از آنکه درباره محاسبه فوری دیه توضیحاتی داده شود باید درباره عبارت دیه شفاف سازی صورت گیرد. دیه چیست و در چه مواردی کاربرد دارد؟ چه زمانی افراد می توانند از شخص خاطی مطالبه دیه کنند؟ دیه در چه جرایمی مطرح می باشد؟ برای پاسخ به تمامی این پرسش ها می توان به مشاوره حقوقی تلفنی مراجعه کرد.

ماده 17 قانون مجازات اسلامی در تعریف دیه بیان می کند که دیه مقدار مالی است که به عنوان مجازات برای شخص مجرم در نظر گرفته می شود. در جرایم عمد و غیر عمد که صدمه ای به جسم بزه دیده وارد شده و امکان قصاص به هر علتی وجود ندارد بحث پرداخت دیه مطرح می شود.

پس از آنکه دیه مشخص گردید می توان برای محاسبه فوری دیه به وکیل کیفری مراجعه کرد. کارشناس حقوقی با بررسی حکم صادره از مراجع قانون میزان دیه را محاسبه کرده و افراد را در این باره راهنمایی خواهد کرد.

محاسبه آنلاین دیه به نرخ روز

مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان این امکان را برای افراد فراهم کرده است که بدون مراجعه حضور به محاسبه فوری دیه بپردازند. موارد مختلفی در تعیین دیه اثرگذار است. مواردی همچون نوع صدمه، میزان جراحت وارده، عضوی که دچار صدمه شده، جنسیت شخص بزه دیده و ... در محاسبه دیه در نظر گرفته می شود.

همچنین زمان و مکانی که جرم در آن اتفاق افتاده برای محاسبه فوری دیه مورد توجه قرار می گیرد. 4 ماه قمری به عنوان ماه حرام تعیین شده است و در صورتی که جنایت عمد یا غیر عمد در این ماه ها اتفاق بیفتد موجب تغلیظ دیه خواهد شد.

اماکنی مانند حریم مکه مکرمه از جمله موارد تغلیظ دیه است. اگر جنایت در این مکان صورت گرفته باشد در محاسبه فوری دیه میزان بیشتری تعیین می گردد.

 

مشاوره حقوقی محاسبه دیه

سالانه قوه قضاییه مبلغی را به عنوان دیه کامل انسان اعلام می کند. این مبلغ با محاسبه نرخ روز صد شتر تعیین می گردد. در منابع فقهی دیه انسان صد شتر قرار داده شده است. قوه قضاییه معادل مقدار گفته شده را با توجه به نرخ تورم و سایر شاخص های اقتصادی محاسبه و اعلام می کند.

با مراجعه به وکیل خبره می توان درباره محاسبه فوری دیه اطلاعات دقیق تری به دست آورد. در هر پرونده میزان دیه متفاوت است و وکیل با مطالعه پرونده دیه را مشخص خواهد کرد.

هزینه محاسبه دیه نرخ روز توسط وکیل کیفری

موسسه وکلای تلفنی به عنوان یکی از بزرگترین مراکز ارائه خدمات حقوقی تلاش می کند تعرفه خدمات را به گونه ای تعیین کند که تمام اقشار جامعه بتوانند از آن بهره مند شوند.

برای محاسبه فوری دیه نیز مراجعه به این موسسه بسیار مفید خواهد بود. از طرق مختلف امکان برقراری ارتباط با کارشناس حقوقی وجود دارد و افراد می توانند به صورت حضوری یا غیر حضوری درباره پرونده خود با وکیل مشورت نمایند.

محاسبه فوری دیه توسط کارشناس حقوقی خبره انجام می شود. هزینه مشاوره حقوقی تلفنی در موسسه وکلای تلفنی بسیار به صرفه می باشد. افراد با پرداخت کمترین هزینه با بهترین وکلا گفتگو خواهند کرد.

 

محاسبه دیه

میزان دیه بر چه اساس تعیین می شود؟

در محاسبه فوری دیه موارد مختلفی در نظر گرفته خواهد شد. با توجه به مواد قانونی دیه به دو نوع معین و غیر معین تقسیم میشود. دیه معین در متون فقهی آمده و شارع مقدس میزان دیه را مشخص کرده است. اما دیه غیر مقدر دیه ای است که تعیین آن به مقام قضایی واگذار شده است. به این نوع دیه ارش گفته می شود.

دادگاه برای تعیین ارش موضوع را به کارشناس ارجاع می دهد. پزشکی قانونی ابتدا میزان صدمه و جراحات وارده را ارزیابی می کند. سپس کارشناس با توجه به نوع جنایت و میزان دیه کامل انسان ارش را تعیین خواهد کرد.

همانطور که گفته شد نوع اعضا، اینکه جنایت در سر یا بدن شخص وجود دارد، اعضا دوتایی مانند چشم و گوش را هدف قرار داده یا خیر و شدت صدمه در محاسبه فوری دیه اثرگذار است.

 

ارتباط در واتس اپ

در صورتی که جنایت در ماه های حرام صورت گرفته باشد بر اساس ماده 555 قانون مجازات اسلامی شخص علاوه بر پرداخت دیه نفس محکوم به پرداخت یک سوم دیه نیز خواهد شد. این ماه ها شامل محرم، رجب، ذی القعده و ذی الحجه می شود. آغاز هر ماه قمری از مغرب شرعی می باشد. به طور مثال ماه ذی القعده از مغرب روز آخر ماه شوال تا مغرب روز آخر ماه ذی القعده محاسبه خواهد شد.

دیه زن و مرد یکسان است؟

در محاسبه فوری دیه جنسیت شخص آسیب دیده نیز مد نظر قرار خواهد گرفت. مطابق ماده 560 و 562 قانون مجازات اسلامی دیه زن نصف دیه مرد می باشد. در صورتی که صدمات منجر به نقص عضو یا زوال منافع شود سهم زن نصف دیه مرد است. اما پیش بینی شده است که از طریق صندوق تامین خسارت های بدنی میزان دیه کسر شده در مواردی که ارش پرداخت شده یا جنایت منجر به نقص عضو و زوال منافع نیست به زن پرداخت شود. به شرط آنکه دیه و ارش که به زن تعلق می گیرد بیشتر از ثلث باشد.

 

پرداخت دیه از بیت المال 
مشاوره حقوقی محاسبه دیه 
مشاوره حقوقی مطالبه دیه 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

پروانه

باسلام در دین اسلام، میزان دیه برای مرد و زن متفاوت است. دین قتل زن نصف دیه قتل مرد می باشد. میران دیه در چهار ماه قمری ذی القعده، ذی ‌الحجه، محرم و رجب که به عنوان ماه های حرام شناخته می شوند، افزایش می یابد. (تغلیظ دیه) دیه در اسلام بر اساس معیار هایی تعیین می شود. به طور مثال دیه یک مرد مسلمان معادل یکی از معیار های 1000 گوسفند یا 200 گاو، 100 شتر، 200 دست حله یمنی، 1000 دینار طلا یا 10000 دینار نقره می باشد. در ایران شتر را برای محاسبه نرخ دیه استفاده می کنند.


مهدی مظفری اناری

در شریعت اسلام دیه به عنوان خون بهای نفس، عضو و منفعت پیش بینی گردیده است. در حقیقت گاهی دیه اصالتا برای جنایات مورد حکم قرار می گیرد و‌گاهی اوقات در صورت عدم امکان قصاص یا سقوط قصاص به هر دلیل ممکن این وضعیت رخ می دهد. مقدار دیه اعضا و منافع مبتنی بر نظریات فقهای امامیه در قانون مجازات اسلامی پیش بینی گردیده است


فاطمه عمادی

با سلام بر اساس مبلغ دیه سال 1402 ، دیه کامل انسان در این سال ، 900 میلیون تومان ( 900/000/000 ) می باشد ؛ یعنی ، در صورتی که شخصی ، محکوم به پرداخت دیه ای معادل دیه کامل انسان بشود ، باید مبلغ 900 میلیون تومان ، دیه بپردازد که این مبلغ ، برای ماه های عادی ، یعنی ماه های غیر حرام می باشد . همچنین دیه در ماه های حرام ، به میزان مشخصی ، تغلیظ شده و افزایش می یابد که مبلغ تغلیظ دیه در ماه های حرام ، معادل یک سوم دیه کامل انسان می باشد . از آن جهت که یک سوم دیه کامل انسان در سال ۱۴۰۲ ( که 900 میلیون تومان تعیین شده است ) ، معادل 300 میلیون تومان می شود ، در ماه های حرام ، مبلغ 300 میلیون تومان ( 300/000/000 ) به نرخ دیه کامل انسان در ماه های عادی ، افزوده خواهد شد که معادل 1 میلیارد و 200 میلیون تومان می شود .


امانی

اگر آسیبی به شخص دیگر چه عمدی چه غیر عمدی وارد شود، فرد ملزم به جبران آن خسارت است. در آسیب‌های جسمی، مساله قصاص و دیه مطرح می‌شود. قصاص به مقابله مثل آسیب، در جرایم عمدی تعبیر می‌شود. به عنوان مثال، اگر کسی عمدا آسیبی به چشم شخص دیگر وارد نمود، شخص مقابل در مورد حق قصاص این آسیب، می‌تواند، به گوش فرد آسیب بزند. در مواقع جرایم غیرعمدی، بحث دیه مطرح می‌شود. دیه، جبران خسارت بدنی با پرداخت هزینه مالی است.


مجید پریدست فومنی

با سلام وظیفه قانونی و شرعی هر فرد است که آسیب جانی وارده به شخص دیگر را یا با مال یا باجان جبران نماید در شرایطی که جبران خسارت با مال قابل انجام باشد دوتعریف به میان خواهد آمد دیه مقدر و دیه غیر مقدر که دیه مقدر قبلا در شرع لحاظ و در دیه غیر مقدر قاضی حسب نظریه پایانی کارشناسی یا همان پزسکی قانونی صدور رای می نماید حال اگر زیان دیده زن باشد مابه التفاوت ثلث ارش متعلقه از صندوق خسارت دولت قابل تامین است


متقی راد

با سلام دیه مجازاتی است که به جرایم غیر عمدی یا جرایم عمدی که به هر دلیل شامل قصاص نمیشود تعلق میگیرد.مقدار آن هرساله توسط رئیس قوه قضاییه تعیین میشود.نکته مهم این است که مجموع دیه اعضای آسیب دیده میتواند از مقدار دیه یک انسان بیشتر باشد.


Mohamadi

سلام برای تشکر از زحمات وکیل خوب موسسه وکیل تلفنی خواستم پیام بدم. وقتی مشکلی برای آدم پیش میاد سردرگمی و نگرانی باعث میشه نتونه تصمیم درست بگیره قطعا نا آگاهی از قانون هم مزید بر علت میشه اما تمام این موارد با حضور و همراهی یک مشاور در تمام مراحل خیلی مفید و راه گشاست از مدیریت موسسه و پرسنل پرتلاشتون سپاسگزارم


محدثه عابدی

با سلام دیه مجازاتی است که قانونگذار برای شخصی که مرتکب جرم اعم از عمد و غیر عمد مرتکب گردیده در نظر گرفته است و شخص خاطی ملزم به پرداخت آن به شخص زیان دیده می باشد. که مقدار دیه هر سال از طرف قوه قضائیه اعلام و مقدار آن افزایش می یابد. لازم به ذکر است که دیه به نرخ روز قابل وصول می باشد. به عنوان مثال اگر تصادفی در سال 1390 به وقوع پیوسته و در سال 1400 پرونده به سرانجام رسیده باشد، ملاک محاسبه ی دیه همان سال 1400 خواهد بود.


mohamad sheykhi

در محاسبه فوری دیه موارد مختلفی در نظر گرفته خواهد شد. با توجه به مواد قانونی دیه به دو نوع معین و غیر معین تقسیم میشود. دیه معین در متون فقهی آمده و شارع مقدس میزان دیه را مشخص کرده است. اما دیه غیر مقدر دیه ای است که تعیین آن به مقام قضایی واگذار شده است. به این نوع دیه ارش گفته می شود. دادگاه برای تعیین ارش موضوع را به کارشناس ارجاع می دهد. پزشکی قانونی ابتدا میزان صدمه و جراحات وارده را ارزیابی می کند. سپس کارشناس با توجه به نوع جنایت و میزان دیه کامل انسان ارش را تعیین خواهد کرد. همانطور که گفته شد نوع اعضا، اینکه جنایت در سر یا بدن شخص وجود دارد، اعضا دوتایی مانند چشم و گوش را هدف قرار داده یا خیر و شدت صدمه در محاسبه فوری دیه اثرگذار است.


مجید شیخی

  برای محاسبه فوری دیه باید به کارشناس حقوقی مراجعه کرد. اصطلاحات فقهی که در تعیین دیه به کار برده می شود موجب می گردد که عموم جامعه از تعیین مقدار دقیق دیه عاجز باشند. اما وکیل دیه به دلیل تسلطی که بر متون فقهی و حقوقی دارد با سریع ترین روش دیه را محاسبه خواهد کرد.. دیه از جمله حقوقی است که قانونگذار برای شخص بزه دیده در نظر گرفته است. ماده 17 قانون مجازات اسلامی در تعریف دیه بیان می کند که دیه مقدار مالی است که به عنوان مجازات برای شخص مجرم در نظر گرفته می شود. در جرایم عمد و غیر عمد که صدمه ای به جسم بزه دیده وارد شده و امکان قصاص به هر علتی وجود ندارد بحث پرداخت دیه مطرح می شود پس از آنکه دیه مشخص گردید می توان برای محاسبه فوری دیه به وکیل کیفری مراجعه کرد. کارشناس حقوقی با بررسی حکم صادره از مراجع قانون میزان دیه را محاسبه کرده و افراد را در این باره راهنمایی خواهد کرد. موارد مختلفی در تعیین دیه اثرگذار است. مواردی همچون نوع صدمه، میزان جراحت وارده، عضوی که دچار صدمه شده، جنسیت شخص بزه دیده و ... در محاسبه دیه در نظر گرفته می شود. همچنین زمان و مکانی که جرم در آن اتفاق افتاده برای محاسبه فوری دیه مورد توجه قرار می گیرد. 4 ماه قمری به عنوان ماه حرام تعیین شده است و در صورتی که جنایت عمد یا غیر عمد در این ماه ها اتفاق بیفتد موجب تغلیظ دیه خواهد شد. اماکنی مانند حریم مکه مکرمه از جمله موارد تغلیظ دیه است. اگر جنایت در این مکان صورت گرفته باشد در محاسبه فوری دیه میزان بیشتری تعیین می گردد.


شیرزاد افشاری

با سلام یکی از مهم‌ترین مجازات‌ها در قانون مجازات اسلامی، دیه است. مجازات دیه برای جرم‌های غیرعمدی که توسط فردی علیه جان، اعضای بدن یا منافع اعضای بدن فرد دیگری انجام شود، مشخص شده است. همچنین اگر فردی جرمی را به صورت عمدی انجام داده باشد و طبق قوانین کشور، شامل قصاص نشود، مجرم ملزم به پرداخت دیه خواهد بود. بنابراین طبق قانون و مقررات کشور و اسلام، اگر فردی به عمد یا غیر عمد موجب آسیب به جان و سلامت جسمی شخص دیگری شود، مسئول پرداخت دیه است .محاسبه دقیق دیه مرحله بعدی است که نیازمند استفاده از تخصص افراد مجرب در این زمینه است استفاده از موسسه وکیل تلفنی می تواند در این زمینه کارگشا باشد .


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت شما ماده 17 قانون مجازات اسلامی در تعریف دیه بیان می کند که دیه مقدار مالی است که به عنوان مجازات برای شخص مجرم در نظر گرفته می شود. در جرایم عمد و غیر عمد که صدمه ای به جسم بزه دیده وارد شده و امکان قصاص به هر علتی وجود ندارد بحث پرداخت دیه مطرح می شود. پس از آنکه دیه مشخص گردید می توان برای محاسبه فوری دیه به وکیل کیفری مراجعه کرد. کارشناس حقوقی با بررسی حکم صادره از مراجع قانون میزان دیه را محاسبه کرده و افراد را در این باره راهنمایی خواهد کرد


محمد

ایا دیه به راننده مقصر تعلق میگیرد مقدارش چقده ایا به نرخ روز حساب میشه ؟


قاسم۰

سلام من محکوم به ۸۰ ملیون دیه شدم قسط بندی شده ۲۵تومان نقد واریز کردم با ۳ماهی ۶ملیون هم پرداخت کنم ایا مابقی دیه طبق سال جدید ۱۴۰۲باید پرداخت کنم یا طبق سال ۱۴۰۱


محمد

سلام وقتتون بخیر امروز به دادگاه مراجعه کردم رأی قطعی برای دیه تصادف برام صادر شده ، گفتن که ۴۲روز طول می‌کشه که بره اجرای احکام ولی احتمالا بیفته برای سال جدید،خواستم بدونم که نرخ دیه ی من براساس سال جدید هست یا امسال؟ ممنون


محمدحسین

سلام وقت بخیر دیه ضربه با چاقو به سینه ب قصد گشت چقد هست


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.