نحوه و‌ شرایط استفاده از سهام برای گرفتن وام

نحوه و‌ شرایط استفاده از سهام برای گرفتن وام

نحوه و‌ شرایط استفاده از سهام برای گرفتن وام

استفاده از سهام برای گرفتن وام، امکان پذیر است؟ این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که متقاضیان مشاوره حقوقی دریافت وام از مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند. در واقع امروزه بانک ها نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ها دارند و خدمات مختلفی را ارائه می دهند. یکی از این خدمات، ارائه انواع تسهیلات بانکی از جمله وام می باشد. همچنین افراد ممکن است، به دلایل مختلفی اقدام به گرفتن وام کنند. در این صورت بانک از آنها وثیقه ای را طلب می کند تا در صورت عدم پرداخت اقساط وام، آن وثیقه به نفع بانک ضبط شود اما آیا استفاده از سهام برای گرفتن وام ممکن است؟ با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

شرایط لازم برای دریافت وام با سهام

قانونگذار برای اینکه بتواند امکان دریافت وام را ساده تر کند، استفاده از سهام برای گرفتن وام را مجاز دانسته است. در واقع امروزه افراد می توانند با وثیقه قرار دادن سهام خود از بانک مورد نظرشان وام بگیرند. قبل از هر چیزی باید بگوییم که منظور از سهام در این مقاله سهم­الشرکه نمی­باشد. بلکه منظور، سهام بورسی و فرابورسی خواهد بود. حال شرایط استفاده از سهام برای گرفتن وام چیست؟ در پاسخ به این سوال می­توان به دو نوع از شرایط اشاره داشت:

  • شرایط عمومی: این دسته از شرایط، شرایطی هستند که مربوط به بورس و بانک می­شوند. از جمله شرایط مذکور می­توان به بیش از ۱۸ سال بودن افراد، ثبتنام در سامانه سجام، معدل حساب و رتبه بندی متقاضیان با توجه به تسهیلات اخذ شده اشاره داشت.
  • شرایط اختصاصی: این دسته از شرایط، شروطی هستند که با توجه به نوع وام دریافتی باید در نظر گرفت. به عنوان مثال استفاده از سهام برای گرفتن وام مسکن دارای شرایط مخصوصی می­باشد.

با توجه به اینکه استفاده از سهام برای گرفتن وام امری نوظهور در سیستم حقوقی ایران می باشد، بهتر است با مشاورین ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

برای دریافت وام با سهام چه باید کرد؟

سوال دیگری که پاسخ به آن ضروری می باشد، این است که به منظور استفاده از سهام برای گرفتن وام چه باید کرد؟ در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی مراحل استفاده از سهام برای گرفتن وام به صورت الکترونیکی انجام خواهند گرفت. برای انجام این کار شما ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام نموده و احراز هویت خود را تکمیل کنید که هزینه آن ده هزار تومان خواهد بود.

سپس برای دریافت وام با سهام باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • شرکت سپرده گذاری مرکزی بایستی با استفاده از اپلیکیشن های مرتبط، اطلاعات سهامداران را به بانک مورد نظر متقاضی منتقل کند.
  • ورود متقاضی استفاده از سهام برای گرفتن وام به اپلیکیشن بانک مورد نظر.
  • دریافت پیامک احراز عضویت در سامانه سجام از جانب متقاضی که یک کد تایید است.
  • وارد کردن کد تایید فوق الذکر در اپلیکیشن مربوطه؛ در این مرحله سهام های فرد متقاضی به منظور وثیقه قرار دادن سهام نمایان می شود.
  • تعیین سهام مورد نظر به منظور استفاده از سهام برای گرفتن وام.
  • پرداخت کارمزد لازم برای دریافت وام با سهام.

در آخر ذکر این نکته ضروری است که سهامی که فرد به منظور وثیقه گذاری در بانک انتخاب می کند به صورت فریز در می آید. در نتیجه امکان فروش آن برای صاحب سهام تا پایان پرداخت اقساط وام میسر نیست.

 

 

 

مشاوره حقوقی تسهیلات بانکی
مشاوره حقوقی سهام عدالت
مشاوره حقوقی اوراق تجاری
مشاوره حقوقی چک و سفته
درباره ما

 

برای دریافت وام با سهام به کجا مراجعه کنم؟

یکی دیگر از سوالاتی که ممکن است، ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده باشد، این است برای دریافت وام با سهام به کجا مراجعه کنیم. در واقع در این قسمت قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که کدام بانک ها امکان استفاده از سهام برای گرفتن وام را در نظر گرفته اند؟ بر اساس گفته معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی، قرض الحسنه مهر ایران و بانک ملی ایران، امکان استفاده از سهام برای گرفتن وام را فراهم کرده اند. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر به وبسایت هر کدام از این دو بانک مراجعه فرمایید یا با مشاوران ما مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 

سامانه وثیقه گذاری الکترونیکی ستاره سمات

همانطور که گفته شد، تمامی مراحل وثیقه گذاری سهام برای دریافت وام با سهام به صورت الکترونیکی انجام می گیرد. به همین خاطر دولت در تیرماه سال ۱۴۰۱ سامانه ای را تحت عنوان سامانه وثیقه گذاری الکترونیکی ستاره سمات راه اندازی کرد. در نتیجه از این پس افرادی که قصد استفاده از سهام برای گرفتن وام را دارند، باید از طریق این سایت اقدام نمایید. لازم به ذکر است که با توجه به تازه تاسیس بودن این سامانه، هنوز آدرس آن و اطلاعات جامع در مورد آن منتشر نشده است. با این حال تنها خدمتی که در حال حاضر ارائه می دهند، وثیقه گذاری سهام برای دریافت وام می باشد که برای استفاده از خدمات این سامانه باید در آن ثبت نام نمایید.

 

 

 

وام با سهام

 

مشاوره حقوقی تلفنی دریافت وام با سهام

همانطور که در این مقاله اشاره شد، استفاده از سهام برای گرفتن وام امری جدید و نوظهور در سیستم حقوقی ایران می باشد. همین مسئله اهمیت مشاوره با وکیل اخذ وام را نمایان می کند. همچنین تمامی مراحل دریافت وام با سهام به صورت الکترونیکی می باشد که ممکن است بسیاری از افراد بر آن تسلط نداشته باشند. پس بهتر است برای دریافت وام با سهام با یک وکیل اخذ وام مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشیم. لازم به ذکر است، هزینه این مشاوره بسیار ناچیز می باشد.

 


سوالات متداول

نظرات

حسین سیفی

در خصوص اخذ وام با سهام باید گفت در حال حاضر با راه اندازی سامانه وثیقه گذاری الکترونیکی ستاره سمات این امر امکان پذیر شده است هر چند باید توجه داشت آنچه که برای اخذ وام مورد بحث است سهام شرکتهای بورسی و فرایورسب است و نه سهم الشرکه


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، با توجه به این‌که بسیاری از افراد ممکن است بنابر شرایط اقتصادی نیازمند دریافت تسهیلات بانکی برای حل مشکلات خود باشند در سال‌های اخیر نیز بانک مرکزی جمهوری اسلامی طرح‌های تسلیحاتی زیادی را براساس شرایط و نیاز اقشار مختلف جامعه از طریق و از طریق بانک‌های عامل خود ارائه کرده‌است. یکی از این طرح‌ها طرح ارائه وام با آن دسته از افرادی که قصد دریافت وام بدون سود و کارمزد را دارند می‌بایست ابتدا شرایط لازم برای اخذ وام مورد نظر خود را از بانک‌های عامل داشته باشند در غیر این صورت امکان بهره‌برداری از تسهیلات مدنظر افراد متقاضی از طریق بانک‌های نماینده ارائه طرح تسلیحاتی وجود نخواهد داشت. دریافت وام با سهام که البته با سهم‌الشرکه امکان‌پذیر نمی‌باشد نیز ازین قاعده مستثنی نیست. به‌تازگی سازمان بورس ایران جهت سهولت اخذ وام‌های بانکی برای سهام‌داران این بازار مالی سهام‌های بورسی و فرابورسی به‌عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات در نظر گرفته است. لازم به ذکر است براساس شرایط گرفتن وثیقه در بورس و نحوه دریافت وام با سهام ضروری است افراد متقاضی در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت کرده باشند و سپس در سامانه وثیقه گذاری الکترونیک ستاره سمات  ثبت نام نمایند . براساس بررسی‌های صورت‌گرفته از سازمان بورس و اوراق بهادار، جهت در نظر گرفتن سهام به‌عنوان وثیقه به‌صورت الکترونیکی برای سهام‌داران، مدارک اسناد و مجوزهای قانونی لازم اخذ شده و زیرساخت‌های لازم در شبکه بانکی درحال راه‌اندازی می‌باشد اما بعلت پیچیدگی های موجود و موانع پیش رو توصیه ما استفاده از وکلای متخصص موسسه وکیل تلفنی می باشد .


فریبرز ذوالققاری

با سلام تمامی مراحل وثیقه گذاری سهام برای دریافت وام با سهام به صورت الکترونیکی انجام می گیرد. به همین خاطر دولت در تیرماه سال ۱۴۰۱ سامانه ای را تحت عنوان سامانه وثیقه گذاری الکترونیکی ستاره سمات راه اندازی کرد. در نتیجه از این پس افرادی که قصد استفاده از سهام برای گرفتن وام را دارند، باید از طریق این سایت اقدام نمایید. لازم به ذکر است که با توجه به تازه تاسیس بودن این سامانه، هنوز آدرس آن و اطلاعات جامع در مورد آن منتشر نشده است. با این حال تنها خدمتی که در حال حاضر ارائه می دهند، وثیقه گذاری سهام برای دریافت وام می باشد


محمد مهدی احمدی

استفاده از سهام برای گرفتن وام چیست؟ در پاسخ به این سوال می­توان به دو نوع از شرایط اشاره داشت: شرایط عمومی: این دسته از شرایط، شرایطی هستند که مربوط به بورس و بانک می­شوند. از جمله شرایط مذکور می­توان به بیش از ۱۸ سال بودن افراد، ثبتنام در سامانه سجام، معدل حساب و رتبه بندی متقاضیان با توجه به تسهیلات اخذ شده اشاره داشت. شرایط اختصاصی: این دسته از شرایط، شروطی هستند که با توجه به نوع وام دریافتی باید در نظر گرفت. به عنوان مثال استفاده از سهام برای گرفتن وام مسکن دارای شرایط مخصوصی می­باشد.


بشیر علی پاریاد

سلام. سهامدار باید نسبت به این موضوع مطلع باشد، سهامی که به عنوان وثیقه برای دریافت تسهیلات بانکی تعیین می‌شود، در شرکت سپرده گذاری به حالت فریز درآمده و سهامدار تا پایان تسویه تسهیلات خود نمی‌تواند آن را بفروش برساند.


mohamad sheykhi

مامی مراحل وثیقه گذاری سهام برای دریافت وام با سهام به صورت الکترونیکی انجام می گیرد. به همین خاطر دولت در تیرماه سال ۱۴۰۱ سامانه ای را تحت عنوان سامانه وثیقه گذاری الکترونیکی ستاره سمات راه اندازی کرد. در نتیجه از این پس افرادی که قصد استفاده از سهام برای گرفتن وام را دارند، باید از طریق این سایت اقدام نمایید. لازم به ذکر است که با توجه به تازه تاسیس بودن این سامانه، هنوز آدرس آن و اطلاعات جامع در مورد آن منتشر نشده است. با این حال تنها خدمتی که در حال حاضر ارائه می دهند، وثیقه گذاری سهام برای دریافت وام می باشد که برای استفاده از خدمات این سامانه باید در آن ثبت نام نمایید.


بهنام رحمانی فرد

با سلام با توجه به اینکه بسیاری از افراد، ممکن است بنا بر شرایط اقتصادی، نیازمند دریافت تسهیلات بانکی، برای حل مشکلات خود، باشند، در سال های اخیر نیز، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طرح های تسهیلاتی زیادی را بر اساس شرایط و نیاز اقشار مختلف جامعه و از طریق بانک های عامل خود، ارائه کرده است. یکی از این طرح ها، طرح ارائه وام با بورس و از طریق وثیقه گذاشتن سهام می باشد. ازر آنجا که دریافت وام با بورس، دارای شرایط خاصی بوده و متقاضیان، باید مدارک خاصی را برای دریافت تسهیلات ارائه نموده و نحوه گرفتن آن نیز دارای مراحل خاصی می باشد، لازم است تا متقاضیان دریافت وام با بورس، با این موارد آشنا شوند. باتوجه به اهمیت نحوه دریافت وام با بورس، برای سهامداران بازار بورس اوراق بهادار، در ادامه، در رابطه با نحوه دریافت وام با سهام، شرایط گرفتن وثیقه در بورس و نحوه وثیقه گذاری آن، برای اخذ تسهیلات با بورس از بانک های عامل، مطالبی آورده شده است.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.