مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح چگونه است؟

مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح چگونه است؟

مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح چگونه است؟

مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح، یکی از مهم ترین مسائلی است که هر شخصی ممکن است به آن نیاز داشته باشد. در فرهنگ ایران و اسلام، ازدواج امری قابل احترام و ضروری است. به طوری که بزرگان دین ما، ازدواج کردن را تکمیل نیمی از دین می دانند. اما به همان اندازه که این وصلت زن و مرد با یکدیگر مهم است، جدایی آنها نیز دارای اهمیت می باشد. به همین جهت در نظام حقوقی ایران، راه های زیادی از جمله فسخ نکاح برای انجام این کار پیش بینی شده است. به علت اهمیتی که دعاوی مرتبط با فسخ نکاح دارند، در ادامه به طور تفصیلی با این نهاد حقوقی و اهمیت مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح آشنا خواهیم شد. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

منظور از فسخ نکاح چیست؟

به رسم همیشگی قبل از اینکه به موضوع اصلی مقاله یعنی مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح پرداخته شود، ضروری است که با تعریف فسخ نکاح آشنا شویم. در معنای لغوی، فسخ به معنای بر هم زدن و نکاح نیز به معنای ازدواج است. در نتیجه می توان فسخ نکاح را برهم زدن ازدواج معنا نمود. دکترین و علمای علم حقوق، فسخ نکاح را اینگونه تعریف کرده اند: « قانونگذار در برخی موارد به علت وجود ضرر و زیان فاحش برای زوج یا زوجه، امکان برهم زدن نکاح را پیش بینی کرده است». به عبارتی تنها زمانی می توان ازدواج را بر هم زد که یکی از شرایط مذکور در قانون وجود داشته باشد. در ادامه ضمن بررسی مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح با این موارد نیز آشنا خواهیم شد.

آیا فسخ نکاح همان طلاق است؟

اما سوالی بعدی که قبل از بررسی مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح، باید بدان پرداخته شود، سوال فوق الذکر است. فسخ نکاح و طلاق، در موضوعات زیر دارای تفاوت می باشند:

  • تشریفات: برای صحیح بودن طلاق باید تشریفات خاصی نظیر دو شاهد عاقل و بالغ را رعایت نمود. در صورتی که فسخ نکاح نیازی به رعایت این تشریفات ندارد.
  • اجازه دادگاه: این اجازه برای طلاق ضروری است. در صورتی که در فسخ نکاح، دادگاه ابتدائا به بررسی وجود یا عدم وجود حق فسخ می پردازد. در صورت احراز این حق، اجرای آن به عهده ی زوجین خواهد بود.
  • عادت ماهانه: طلاق در دوران پریودی زن امکان پذیر نیست در حالی که فسخ نکاح ممکن است.
  • نوع نکاح: طلاق تنها در مورد نکاح دائم صدق می کند. در حالی که فسخ نکاح، هم در نکاح موقت و هم در نکاح دائم، ساری است.

از جمله تفاوت های دیگر این دو نهاد حقوقی می توان به موارد ذیل نیز اشاره داشت:

  • داشتن حق: در فسخ نکاح، هر دو زوجین دارای حق مذکور می باشند. اما در طلاق اصولا حق طلاق از آن زوج است.
  • مهریه: اگر طلاق پیش از نزدیکی صورت گیرد، زن مستحق نیمی از مهریه خواهد شد در حالی که در فسخ نکاح توسط زن، وی اصولا مستحق مهریه نمی باشد.
  • رجوع: در فسخ نکاح امکان رجوع مجدد مرد به زن وجود ندارد در حالی که در طلاق رجعی این مسئله ممکن است.

 

چه عواملی موجبات فسخ نکاح را فراهم می آورند؟

قدم بعدی پیش از بررسی مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح، آشنایی با دلایل فسخ نکاح است. این عوامل به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • عیوب موجود در مرد که باعث به وجود آمدن حق فسخ برای زن می شود: با استناد به ماده ی 1122 قانون مدنی می توان این عیوب را شامل ناتوانی مرد در نعوظ، اخته بودن مرد (خصاء) و مقطوع بودن آلت تناسلی دانست.
  • عیوب موجود در زن که باعث به وجود آمدن حق فسخ برای مرد می شود: با توجه به ماده 1123 قانون مدنی، عیوب مذکور شامل جذام، زمین گیری، قرن (وجود استخوان زاید که مانع از اجماع شود)، نابینایی دو چشم، افضاء (یکی شدن مجرای بول و حیض) و برص (نوعی بیماری پوستی) می باشد.
  • تخلف از شرط  صفت.
  • تدلیس.

مرجع صالح برای رسیدگی به فسخ نکاح

از آنجایی که دعاوی مرتبط با فسخ نکاح، مربوط به مباحث حقوق خانواده است، می توان گفت که دادگاه صالح برای رسیدگی به اینگونه دعاوی، دادگاه خانواده شهرستان می باشد. البته از آنجایی که بررسی و حل و فصل اینگونه دعاوی دارای ریزه کاری های فراوانی است، ضروری است که در این مورد با یک وکیل فسخ نکاح مجرب، مشاوره حقوقی داشته باشید.

مشاوره حقوقی تلفنی فسخ  نکاح

اکنون نوبت آن است که با مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح آشنا شویم. همانطور که گفته شد، به دلایلی نظیر ارزشمند بودن نظام خانواده و حفظ آن، پیچیدگی قوانین مربوط به فسخ نکاح و تخصصی بودن آنها، ضروری است که برای فسخ نکاح فوری و طی شدن مراحل فسخ نکاح با یک وکیل مجرب مشاوره داشته باشیم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی نیازی به مراجعه ی حضوری به دفتر وکیل نمی باشد. شما همین الان می توانید یک مشاوره حقوقی تلفنی با وکلا و مشاوران مجرب موسسه حقوقی وکلای تلفنی داشته باشید.

 

ارتباط در واتس اپ

حق الوکاله وکیل برای فسخ نکاح

پس از مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح مهمترین نکته، دانستن حق الوکاله وکیل است. در واقع اگر تنها هزینه ی مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح مطرح باشد، این هزینه می تواند بین 20 تا 300 هزار تومان متغیر باشد. اما در صورتی که فسخ نکاح، دارای اثرات مالی باشد، بخشی از اموال مذکور با توافق طرفین به وکیل منتقل خواهد شد. از آنجایی که هر پرونده، ابعاد مخصوص به خود را دارد، ضروری است که برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما، مشاوره حقوقی و آنلاین داشته باشید.

 

فسخ نکاح
وکیل رایگان قوه قضاییه

وکیل فسخ نکاح

مشاوره حقوقی فسخ نکاح

درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

علیرضا محمدی

سلام و خسته نباشید ممنونم که راهنمایی کردید من مدت یک ماهه برای پیگیری پرونده ام در زمینه خانواده با مشاورین متخصص در این زمینه در ارتباطم و بسیار از خدمات حقوقی و مشاوره ای که تاکنون دریافت کردم رضایت داشتم و اخذ مشاوره و راهنماییاز وکلای خوب شمارو به دوستانم نیز پیشنهاد کرده ام مکفق و پیروز باشید


سپیده کرمی

با سلام، یکی از روش‌های بر هم زدن ازدواج فسخ نکاح است که مشورت با وکیل متخصص در حوزه خانواده یکی از مقدمات اقدام به این امرمی باشد. هنگامی که بنا بر دلایلی ازدواج موجب زیان فاحش یکی از طرفین باشد، به منظور رهایی او از قید ازدواج می‌توان با شرایطی ازدواج را فسخ نمود. فسخ نکاح دشواری‌ها و محدودیت‌های طلاق را ندارد وقانونگذار برای جلوگیری از ضرر و زیان همسری که در معرض عیوب پراهمیت قرار می‌گیرد، به طور صریح و مشخص موارد فسخ نکاح را معین کرده است.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح، یکی از مهم ترین مسائلی است که هر شخصی ممکن است به آن نیاز داشته باشد. در فرهنگ ایران و اسلام، ازدواج امری قابل احترام و ضروری است. به طوری که بزرگان دین ما، ازدواج کردن را تکمیل نیمی از دین می دانند. اما به همان اندازه که این وصلت زن و مرد با یکدیگر مهم است، جدایی آنها نیز دارای اهمیت می باشد. به همین جهت در نظام حقوقی ایران، راه های زیادی از جمله فسخ نکاح برای انجام این کار پیش بینی شده است. به علت اهمیتی که دعاوی مرتبط با فسخ نکاح دارند، در ادامه به طور تفصیلی با این نهاد حقوقی و اهمیت مشاوره با وکیل برای فسخ نکاح آشنا خواهیم شد


Mohamad sheykhi

فسخ نکاح ، در ماده 1120 قانون مدنی، به عنوان یکی از راه های پایان دادن به عقد نکاح پیش بینی شده است. به موجب این ماده، عقد نکاح دائم به فسخ یا طلاق منحل می شود . بر این اساس ، یکی از مواردی که به موجب آن ، عقد نکاح می تواند انحلال پیدا کرده و زوجین از هم جدا شوند ، فسخ نکاح می باشد . بنابراین ، در پاسخ به این سوال که فسخ نکاح چیست ؟ می توان گفت ، فسخ نکاح ، به معنای پایان دادن یک طرفه به عقد نکاح و به دلیل وجود یکی از عیوب مصرح قانونی در هر یک از زن و شوهر می باشد . پس از پاسخ به این سوال که فسخ نکاح چیست ، در ادامه به بیان نکات مهم مربوط به فسخ نکاح می پردازیم : به طور کلی فسخ نکاح ، زمانی می تواند مورد تقاضای زن یا مرد قرار بگیرد که یکی از عیوبی که مطابق فقه و قانون مدنی بری هر کدام از آنها شناخته شده اند ، وجود داشته باشد . یعنی ، فسخ نکاح ، فقط در صورتی است که عیوب مذکور در زن یا مرد به اثبات برسد .


بهنام رحمانی فرد

با سلام و احترام یکی از راه‌های جدا شدن زوجین از یکدیگر فسخ نکاح می باشد که فسخ نکاح با طلاق متفاوت است بسیاری از افراد طلاق وفسخ نکاح را یکی می‌دانند اما با یکدیگر تفاوت دارندبه عنوان مثال در فسخ نیازی نیست که دادگاه حکم بدهد و فقط دلایل فسخ را بررسی می کنداز دیگر تفاوت های مهم این است که در طلاق قبل از نزدیکی زن مستحق نصف مهریه است امادر فسخ نکاح قبل ازنزدیکی زوجه مستحق مهریه نیست مگر بنابر شرایطی مثل ناتوانی مرد در توانایی جنسی ،فسخ نکاح ممکن است برای مرد و زن به وجود بیاید اما طلاق حق مرد هست و زن بنابر شرایطی میتواند طلاق بگیرد.


احمدجوکاری

با سلام. مواردی در قانون وجود دارد که زوجه مستحق دریافت هیچگونه مهریه ای نمی باشد. این موارد در مواد 1088و1098و1099و1101قانون مدنی آمده است. لذا این چهار مورد عبارتند از: ۱-اگر در عقد مهر تعیین نشده باشد یا شرط عدم مهر شده باشد یا مهریه فاقد مالیت و یا مجهول باشد و یکی از زوجین قبل از مباشرت فوت نماید. ۲-اگر عقد باطل باشد و بین زوجین نزدیکی رخ نداده باشد. ۳-اگر عقد ازدواج باطل باشد و مباشرت بین زوجین انجام شده باشد ولی زوجه به باطل بودن عقد آگاه باشد،زوجه مستحق نفقه نیست. ۴-اگر عقد نکاح قبل از رابطه زناشویی توسط یکی از زوجین فسخ شود.ولی تنها در موردی که علت فسخ قبل از مباشرت عنن مرد باشد نصف مهریه به زوجه تعلق دارد.


خدیجه میرحیدری

باسلام: فسخ نکاح یکی از موارد انحلال عقد نکاح است که برای زوجین وجود دارد ، اما نکته قابل توجه این است که عیوبی که موجب فسخ نکاح می شود صراحتا در قانون ذکر شده است . نکته قابل توجه این است که فسخ عقد نکاح هم چون عقود دیگر به محض اطلاع طرفین، جهت فسخ نکاح فورا باید اقدام نمود.


اسماعیلی

این حق رو داشته باشن یا نداشته باشن بازم مردها اینکارو انجام میدن


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.