حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری چگونه تعیین می شود؟

حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری چگونه تعیین می شود؟

حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری چگونه تعیین می شود؟

حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری چگونه تعیین می شود؟ منظور از حق الوکاله چیست؟ آیا امکان پرداخت قسطی حق الوکاله وجود دارد؟ حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری در سال 1402 چقدر است؟ میزان حق الوکاله وکیل در پرونده هایی با چند عنوان اتهامی چقدر می باشد؟ یکی از مسائل رایجی که همواره متقاضیان در مورد آن سوال می پرسند، میزان حق الوکاله وکلا می باشد. در واقع سوال اصلی این است که چه پارامترهایی می تواند در تعیین این هزینه تاثیرگذار باشد؟ یافتن پاسخ مناسب برای این پرسش به قدری اهمیت دارد که می تواند باعث شود بسیاری از افراد به استفاده از خدمات حقوق ترغیب و برخی نیز از استفاده از این خدمات منصرف شوند. چرا که توان پرداخت هزینه آن را ندارند.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

با توجه به پرتکرار بودن بحث حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری تصمیم گرفته ایم، در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به آن بپردازیم. با این امید که بتوانیم گامی مثبت در راستای حل چالش های ذهنی شما برداریم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

منظور از حق الوکاله چیست؟

در ابتدای مسیر آشنایی با حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری ضروری است تا به سوال منظور از حق الوکاله چیست؟ جواب دهیم. حق الوکاله مزدی است که وکلا بابت ارائه خدمات حقوقی به موکل خود دریافت می کنند. در مواد قانونی اشاره مستقیمی به حق الوکاله نشده است. فقط در ششصد و پنجاه و نهمین ماده از قانون مدنی، قانونگذار ذکر کرده که وکالت ممکن است مجانی و یا با اجرت باشد. از تفسیر این ماده به این نتیجه میرسیم که وکیل می تواند تحت برخی از شرایط برای انجام امور حقوقی اجرتی دریافت نکند. بنابراین نمی توانیم همواره وکالت را عقدی معوض به شمار بیاوریم. با این اوصاف اگر پرسش های بیشتری در زمینه تعریف حق الوکاله و موارد مرتبط با آن دارید، می توانید همین حالا پرسش های خود را از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بپرسید.

 

 

حق الوکاله قسطی

 

 

حق الوکاله وکیل چگونه تعیین می شود؟

در گام بعدی برای بررسی حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری بایستی به سوال حق الوکاله وکیل چگونه تعیین می شود؟ جواب دهیم. بر اساس آیین نامه تعرفه حق الوکاله در صورتی که در وکالت نامه مبلغ حق الوکاله تعیین نشده باشد با توجه به مفاد آیین نامه، مقدار حق الوکاله مشخص می شود. در صورتی که مبلغ تعیین شده در وکالت نامه کمتر از مقداری باشد که در آیین نامه پیش بینی شده است، نیاز است تا بر طبق همان مقدار کمتر پرداخت شود. برخی از پارامترها می تواند در افزایش یا کاهش حق الوکاله وکلا موثر واقع گردد. تخصص و تجربه کاری وکیل و موضوع پرونده برخی از این موارد می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در حوزه مشخص کردن مقدار حق الوکاله وکلای پایه یک دادگستری می توانید، همین حالا از طریق مشاوره حقوقی  با ما مشاوران متخصص ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

اجرت وکیل 
هزینه وکیل و مشاوره 
وکیل اتفاقی 
درباره ما 

 

پرداخت اقساطی حق الوکاله

در حین آشنایی با حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری نیاز است تا موضوع پرداخت اقساطی حق الوکاله را مورد بررسی قرار دهیم. در برخی از شرایط افراد برای حل معضلات حقوقی و کیفری خود، احساس نیاز بسیاری به همراهی یک وکیل می کنند؛ اما به دلیل نداشتن پول کافی نمی توانند در این مسیر در کنار وکلا قرار بگیرند. حال موسسه حقوقی وکلای تلفنی برای حل این چالش، امکان پرداخت اقساطی حق الوکاله را فراهم کرده است. به این امید که تمامی اقشار جامعه بتوانند بدون نگرانی به حق خود برسند. برای آگاهی بیشتر از نحوه پرداخت حق الوکاله به صورت قسطی می توانید همین حالا از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی  در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهره مند شوید.

 

حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری 1402

بعد از آشنایی با تعریف حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری وقت آن رسیده تا بدانیم که چگونه می توان اطلاعاتی در مورد حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری در سال 1402 بدست بیاوریم؟ طبق نوزدهمین ماده از لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در صورتی که در قرارداد وکالت مبلغ حق الوکاله تعیین نشده باشد بایستی بر اساس تعرفه حق الوکاله در سال جاری آن مبلغ را تعیین نمود. با این تفاسیر شما می توانید برای کسب آگاهی بیشتر در مورد هزینه حق الوکاله وکلا در این سال به آیین نامه تعرفه حق الوکاله که به تصویب رئیس قوه قضائیه رسیده است، رجوع نمایید.

 

 

 

حق الوکاله وکیل خانم

 

حق الوکاله وکیل در پرونده هایی با چند عنوان اتهامی

در گام پایانی برای بررسی کامل تر موضوع حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری بایستی بدانیم که در صورتی که در یک پرونده حقوقی ما با چند اتهام روبرو بودیم، میزان حق الوکاله چقدر افزایش پیدا می کند؟ در چنین شرایطی در صورتی که توافقی میان وکیل و موکل شده باشد، باید بر طبق آن عمل کنیم. چرا که در این شرایط امکان افزایش حق الوکاله بر اساس اصول دیگر وجود ندارد. ولی در صورتی که توافقی میان وکیل و موکل مبنی بر این موضوع حاصل نشده باشد، باید طبق آیین نامه تعرفه وکلای پایه یک دادگستری مبلغ را تعیین کنیم.

حال در آیین نامه تعرفه حق الوکاله ذکر شده که با افزوده شدن هر جرم در پرونده های حقوقی و کیفری بیست درصد به مبلغ حق الوکاله وکلای پایه یک اضافه خواهد شد. در این راستا، برای بدست آوردن اطلاعات دقیق تر در مورد حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.