شیوه شکایت و اثبات مزاحمت برای صدای حیوانات اهلی در زندگی روستایی

شیوه شکایت و اثبات مزاحمت برای صدای حیوانات اهلی در زندگی روستایی

شیوه شکایت و اثبات مزاحمت برای صدای حیوانات اهلی در زندگی روستایی

شکایت از آلودگی صوتی حیوانات در شهرها امر معمول و متداولی است. اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که آیا شکایت از سر و صدای حیوانات اهلی در روستا نیز ممکن است یا خیر؟!

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به پرسش های شما در زمینه شکایت از آلودگی صوتی حیوانات در بافت روستا، پاسخ دهیم.

 

هزینه مشاوره حقوقی

مدارک لازم برای تهیه شکوائیه

شروع دعوای کیفری و شکایت از آلودگی صوتی حیوانات مستلزم ارسال شکوائیه است. شکوائیه همانطور که می‌دانید یک فرم قضایی می‌باشد که شاکی جهت ارسال ادعاها و خواسته های خود به مراجع کیفری، از آن استفاده می‌کند. حال با توجه به این که موضوع مورد نظر ما نیز به نوعی به مراجع کیفری مربوط می‌شود، بنابراین شاکی در وهله اول باید شکوائیه‌ای تنظیم و به مرجع صالح تقدیم نماید.

از طرفی همراه با شکوائیه باید مدارک و ضمائمی نیز ارائه شود. زیرا مقامات قضایی بر اساس مدارک و ضمائم به بررسی پرونده کیفری می‌پردازند و مطابق با آن به خواسته شاکی رسیدگی می‌کنند. بنابراین اگر شما قصد شکایت از همسایه خود به دلیل نگهداری از حیوانات اهلی را دارید، باید همراه با شکوائیه مدارکی نیز ارائه دهید.

هر نوع مدرکی که ادعای شما را ثابت کند در اینجا به کارتان می‌آید. یکی از مستندات مهم در بحث شکایت از آلودگی صوتی حیوانات، استشهادیه است. استشهادیه‌ای که تمام همسایگان و اهالی روستا یا چند نفر از آن ها ذیل آن را امضا کرده باشند.

 

شکایت از بوی نامطبوع حیوانات

هزینه نگارش آنلاین شکوائیه

موسسه حقوقی وکلای تلفنی خدمات گوناگونی در زمینه مسائل حقوقی عرضه می‌کند. از جمله این خدمات می‌توان به نگارش آنلاین شکوائیه در تمام زمینه ها اشاره کرد. شما برای شکایت از آلودگی صوتی حیوانات می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با کارشناسان حقوقی این موسسه در ارتباط باشید. یا حتی می‌توانید به سایت این موسسه به آدرس www.vakiltel.org مراجعه کرده و قسمت خدمات نگارشی را انتخاب نمایید.

در نظر داشته باشید که تنظیم شکوائیه در موسسه حقوقی وکلای تلفنی توسط وکلای پایه یک دادگستری انجام می‌شود. هزینه های تقریبی نگارش شکوائیه با موضوعات گوناگون نیز در قسمت گفته شده از وب‌سایت موجود می‌باشد.

برای نگارش آنلاین شکوائیه به کجا مراجعه کنیم؟

همانطور که در پاراگراف های قبل گفته شد، برای شکایت از  آلودگی صوتی حیوانات به شکوائیه احتیاج خواهید داشت. تنظیم شکوائیه نیز عملی کاملا تخصصی است که افراد عادی قادر به انجام آن نخواهند بود. پس بهترین روش برای تنظیم شکوائیه با موضوع گفته شد مراجعه به سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی است.

در سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان بهره‌مندی از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان، مشاوره حقوقی تلفنی، تنظیم قرارداد وکالت به صورت غیر حضوری و همچنین ثبت سفارش نگارش اوراق قضایی برای شما فراهم است.

برای نگارش فرم شکایت از آلودگی صوتی حیوانات می‌توانید در 24 ساعت شبانه روز با شماره 09212242670 تماس حاصل فرمایید. همچنین با ثبت نام در سایت www.vakiltel.org نیز امکان ثبت درخواست تنظیم شکوائیه برایتان فراهم خواهد شد.

 

استشهتدیه محلی برای شکایت از دامداری در روستا

آیا می‌توان برای صدای حیوانات اهلی روستا شکایت کرد؟

با توجه به این که تاسیس دامداری و نگهداری دام و طیور در بافت شهری ممنوع می‌باشد صاحبین این مشاغل چاره‌ای جز این که در روستاها به این کار مشغول باشند ندارند. اما به دلیل مزاحمت های نگهداری حیوانات اهلی در روستاها امروزه این مسئله به یک چالش تبدیل شده است.

حیوان اهلی در هر مکانی که باشد، بوی نامطبوع و آلودگی صوتی ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این وجود چهارپایان در یک منطقه باعث تجمع حشرات و افزایش آزار و اذیت ها خواهد شد. همین عوامل سبب شده تا در حال حاضر مجوز احداث دامداری ها فقط برای محدوده روستاها که هیچ سکنه‌ای در آن ها نیست، صادر شود.

با این حساب اهالی روستا یا همسایگان افرادی که در خانه خود حیوانات اهلی نگهداری می‌کنند، اجازه شکایت از آلودگی صوتی حیوانات را خواهند داشت. پس اگر دچار چنین مشکلی شده اید می‌توانید از همسایه خود شکایت کنید.

 

ارتباط در واتس اپ

برای اثبات مزاحمت و آلودگی صوتی توسط حیوانات اهلی در روستا چه باید کرد؟

همانطور که گفته شد یکی از راه های اثبات مزاحمت و آلودگی صوتی توسط حیوانات اهلی در روستا، تهیه استشهادیه محلی است. دومین راه برای اثبات این مسئله و شکایت از آلودگی صوتی حیوانات، تماس با مامورین کلانتری و اعلام گزارش به ایشان است. مامورین کلانتری پس از تماس شما برای تهیه صورت جلسه به محل مراجعه خواهند کرد.

 

معرفی شاهد برای دادگاه 
مشاوره حقوقی الودگی محیط زیست
هزینه نگارش شکوائیه
نگارش شکوائیه
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

Mohamad Sheykhi

با توجه به این که تاسیس دامداری و نگهداری دام و طیور در بافت شهری ممنوع می‌باشد صاحبین این مشاغل چاره‌ای جز این که در روستاها به این کار مشغول باشند ندارند. اما به دلیل مزاحمت های نگهداری حیوانات اهلی در روستاها امروزه این مسئله به یک چالش تبدیل شده است. حیوان اهلی در هر مکانی که باشد، بوی نامطبوع و آلودگی صوتی ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این وجود چهارپایان در یک منطقه باعث تجمع حشرات و افزایش آزار و اذیت ها خواهد شد. همین عوامل سبب شده تا در حال حاضر مجوز احداث دامداری ها فقط برای محدوده روستاها که هیچ سکنه‌ای در آن ها نیست، صادر شود. با این حساب اهالی روستا یا همسایگان افرادی که در خانه خود حیوانات اهلی نگهداری می‌کنند، اجازه شکایت از آلودگی صوتی حیوانات را خواهند داشت. پس اگر دچار چنین مشکلی شده اید می‌توانید از همسایه خود شکایت کنید.


mohamadi

بحث مراحمت های ناشی از نگهداری حیوانات در منازل به خصوص در نواحی شهری مشکل ساز شده چرا که روز به روز به نسبت گذشته تعداد افرادی که تصمیم به نگهداری حیوانات در محیط مسکونی میگیرند بیشتر میشود و تبعا مشکلات همسایه ها نیز در اثر این تصمیم رو به افزایش است از اینکه در مورد ابن موضوع توضیح دادید ممنونم موفق باشید


امانی

باسلام بر اساس قانون مدنی افراد اختیار هرگونه تصرفی در ملک خود را دارند البته درصورتی که که این تصرف موجب آسیب رساندن به دیگران نشود. لذا هنگامی که رفتار و عمل‌های همسایه ای باعث بوجود آمدن ناآرامی و آزار و اذیت دیگران را می‌شود پیگیری قانونی دارد. چنانچه مذاکره و تذکر هیچ اثری بر شخص همسایه آزار نداشت نخست باید با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته‌شود و گزارش اعمال وی را پس از حضورشان ارائه نمود. چنانچه بازهم بعد از تنظیم صورتجلسه توسط پلیس، دست از اعمال خود برنداشت، با در دست داشتن صورتجلسه پلیس می توانید علیه او شکایت نمایید.


بهنام رحمانی فرد

باسلام دعوای کیفری و شکایت از آلودگی صوتی حیوانات مستلزم ارسال شکوائیه است. شکوائیه همانطور که می‌دانید یک فرم قضایی می‌باشد که شاکی جهت ارسال ادعاها و خواسته های خود به مراجع کیفری، از آن استفاده می‌کند. حال با توجه به این که موضوع مورد نظر ما نیز به نوعی به مراجع کیفری مربوط می‌شود، بنابراین شاکی در وهله اول باید شکوائیه‌ای تنظیم و به مرجع صالح تقدیم نماید. از طرفی همراه با شکوائیه باید مدارک و ضمائمی نیز ارائه شود. زیرا مقامات قضایی بر اساس مدارک و ضمائم به بررسی پرونده کیفری می‌پردازند و مطابق با آن به خواسته شاکی رسیدگی می‌کنند. بنابراین اگر شما قصد شکایت از همسایه خود به دلیل نگهداری از حیوانات اهلی را دارید، باید همراه با شکوائیه مدارکی نیز ارائه دهید. هر نوع مدرکی که ادعای شما را ثابت کند در اینجا به کارتان می‌آید. یکی از مستندات مهم در بحث شکایت از آلودگی صوتی حیوانات، استشهادیه است. استشهادیه‌ای که تمام همسایگان و اهالی روستا یا چند نفر از آن ها ذیل آن را امضا کرده باشد.


حسین سیفی

یقینا تاسیس و راه اندازی دامداری در بافت شهری از هر لحاظ موجبات سلب آسایش مردم را فراهم می آورد من جمله آلودگی صوتی و حتی آلودگی های محیطی و بهداشتی که بایستی توسط وکلای متخصص نسبت به تنظیم شکوایه و یا اخذ وکیل برای مقابله با اینگونه صاحبان مشاغل اقدام گردد


احسان فلاح

نگهداری حیوانات خانگی چنانچه تهدید برای بهداشت عمومی باشد یا باعث سلب آسایش همسایگان شود به دلیل ایجاد مزاحمت میتوان از طریق مراجع قضایی اقدام به طرح شکایت علیه همسایه ایجاد کنند مزاحمت نمود که بهتر است ابتدا با ارسال اظهارنامه از نگهداری کننده حیوان خوانگی خواست تا به این مزاحمت پایان دهد و چنانچه مزاحمت همچنان ادامه پیدا کرد با تهیه استشهادیه محلی و پیوست اظهارنامه ارسالی از همسایه ای که به دلیل نگهداری حیوان خانگی باعث سلب آسایش شده طرح شکایت نمود.


مجید شیخی

با سلام به نظر من با توجه به این که تاسیس دامداری و نگهداری دام و طیور در بافت شهری ممنوع می‌باشد صاحبین این مشاغل چاره‌ای جز این که در روستاها به این کار مشغول باشند ندارند. اما به دلیل مزاحمت های نگهداری حیوانات اهلی در روستاها امروزه این مسئله به یک چالش تبدیل شده است. حیوان اهلی در هر مکانی که باشد، بوی نامطبوع و آلودگی صوتی ایجاد خواهد کرد. علاوه بر این وجود چهارپایان در یک منطقه باعث تجمع حشرات و افزایش آزار و اذیت ها خواهد شد. همین عوامل سبب شده تا در حال حاضر مجوز احداث دامداری ها فقط برای محدوده روستاها که هیچ سکنه‌ای در آن ها نیست، صادر شود. با این حساب اهالی روستا یا همسایگان افرادی که در خانه خود حیوانات اهلی نگهداری می‌کنند، اجازه شکایت از آلودگی صوتی حیوانات را خواهند داشت. پس اگر دچار چنین مشکلی شده اید می‌توانید از همسایه خود شکایت کنید.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب سایت کامل و جامع هست سپاس از توجهتون به همچین موضوعات بسیار مغفول مانده ای بسیار دقیق و کامل و عالی توضیح دادید و مسئله رو روشن کردید. با تشکر فراوان


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همانطور که می دانیم اساس هر پرونده کیفری اعم از پرونده های سنگینی چون قاچاق گسترده مواد مخدر یا قتل و پرونده های جزی مانند ایجاد مزاحمت یا سر و صدا نوع شکوائیه تنظیم شده توسط شاکی یا وکیل ایشان است و قاضی هر پرونده ابتدا به صورت شکلی به یک موضوع رسیدگی کرده و در صورت نبود مشکل وارد ماهیت خواهد شد و اگر بخواهد له یه علیه یک نفر حکمی را صادر نماید مستند به ادله اثبات دعوا چنین تصمیمی را اتخاذ خواهد کرد. از طرفی بر اساس عرف محاکم و نص صریح آیین دادرسی مدنی، اگر در جایی قانون ابهام داشته باشد یا به صورت ناقص وضع شود می توان به دیگر منابع حقوقی رجوع کرد و استیفای حق نمود و مساله بعد همخوان بودن یک قضیه با عرف و عادت مسلم قضیه از جمله مواردی است که می تواند نسبت به احراز صحت یک قضیه راهگشا باشد. پس در مواردی که اثبات آن به سختی امکان پذیر است و به تنهایی نمی توان اقدام نمود مانند مساله ایجاد آلودگی صوتی توسط حیوانات اهلی در زندگی روستایی می بایست از وکلای کارکشته موسسه وکیل تلفنی استفاده نمود تا با استفاده از موادری مانند جمع کردن استشهادیه، اخذ تصاویر یا فیلم برداری از محل مورد نزاع، استفاده از صورتجلسه کلانتری محل به عنوان ضابط قضایی و دیگر موارد استفاده کرده و با تنظیم یک متن مناسب به طور کامل نسبت به استیفای حق شما در خصوص مواردی مانند آلودگی توسط حیوانات اهلی یا هر مورد دیگر اقدام نمایند.


شیرزاد افشاری

با سلام امروزه، با افزایش آپارتمان نشینی، مشکلات و شکایات مربوط به همسایگی نیز افزایش پیدا کرده است و بخشی از پرونده های مطرح در مراجع قضایی، مربوط به شکایت همسایگان، از یکدیگر است. یکی از مشکلاتی که افراد با آن روبرو هستند، عدم آگاهی، در خصوص اصول نگهداری از حیوانات خانگی، مانند سگ و گربه و خروس، در آپارتمان است. قانون گذار، در آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها، در فصل دوم، در تبصره ماده سه این آیین نامه، در این خصوص، سخن گفته و نگهداری حیوانات، در قسمت های مشترک را ممنوع کرده است. حال چنانچه، همسایه ای در آپارتمان خود، یا در قسمت های مشترک، اقدام به نگهداری حیوانات و ایجاد مزاحمت نماید، باید مطابق مراحل خاص شکایت از این مساله، اقدام به شکایت نمود.


حمید مرادی نیا

با سلام مزاحمت حیواناتی که در خانه نگهداری می‌شوند، خواه از طریق صدا باشد و خواه ناشی از حرکات فیزیکی و ایجاد رعب می تواند از مصادیق بزه سلب آسایش عمومی موضوع ماده 618 قانون مجازات اسلامی باشد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت شما.شروع دعوای کیفری و شکایت از آلودگی صوتی حیوانات مستلزم ارسال شکوائیه است. شکوائیه همانطور که می‌دانید یک فرم قضایی می‌باشد که شاکی جهت ارسال ادعاها و خواسته های خود به مراجع کیفری، از آن استفاده می‌کند. حال با توجه به این که موضوع مورد نظر ما نیز به نوعی به مراجع کیفری مربوط می‌شود، بنابراین شاکی در وهله اول باید شکوائیه‌ای تنظیم و به مرجع صالح تقدیم نماید.


مهدی مظفری اناری

با سلام ایجاد مزاحمت و سر و صدا از موارد مخل آسایش و آرامش شهروندان محسوب می شود که فرقی نمی کند از سوی حیوان انسان یا ماشین باشد. قاعدتا در صورت ایجاد مزاحمت می توان مطابق نص ماده ۶۱۸ قانون تعزیرات اقدام نمود. از طرف دیگر مطابق با ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات نیز امکان شکایت تهدید علیه بهداشت عمومی نسبت به دارندگان حیوانات در روستا امکان پذیر است


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.