نحوه ی اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج

نحوه ی اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج

نحوه ی اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج

هدف از اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج این است که دادگاه موظف می باشد، تکلیف مهریه را در تمام انواع طلاق ها مشخص نماید. از سوی دیگر مرد بایستی تحت هر شرایطی مهریه زن را پرداخت کند. هر چند زن بعد از طلاق بار دیگر قصد ازدواج داشته باشد. همچنین براساس ماده 29 حمایت خانواده، دادگاه تکلیف نهایی مربوط به جهیزیه، حضانت فرزندان، نحوه ی پرداخت نفقه و غیره را نیز مشخص نموده و سعی دارد تا در چارچوب قانون از حق و حقوق زن و اطفال دفاع کند. شما می توانید در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ی اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج، مشاوره حقوقی تلفنی مورد نیازتان را با بهترین وکلا داشته باشید.

 

 

هزینه مشاوره جقوقی

 

ماده 29 قانون حمایت خانواده مصوب 91

توصیه می گردد که جزئیات مربوط به ماده 29 قانون خانواده را با دقت بررسی نمایید. همچنین جهت پرسش و پاسخ فوری حقوقی می توانید با بهترین وکلای طلاق در تماس باشید. براساس ماده ی یاد شده، دادگاه موظف است که در صورت عدم توانایی مالی زوج، مبلغ مهریه زوجه را تقسیط نماید. بنابراین خانم ها در حین طلاق از سوی همسرشان نبایستی نگران حقوق مالی خود باشند. زوج نیز موظف بوده که تحت تمام شرایط حق و حقوق مالی زوجه را پرداخت کند. در صورتی که زوجه به طلاق رضایت دهد، می تواند حتی بعد از اجرای حکم طلاق نیز از حقوق و حق مالی خود دفاع نماید.

 

تعریف طلاق از زبان وکیل

ماده 29 قانون حمایت خانواده مصوب 91 سعی دارد تا در حین طلاق زوجین، از حقوق زن حمایت نماید. پیشنهاد می کنیم که قبل از ارسال دادنامه طلاق خود به دادگاه، حتما از خدمات مشاوره حقوقی بهره مند شوید. چرا که عدم آگاهی زوج ها، به خصوص خانم ها از حق و حقوق خود، می تواند مشکلات متعددی را داشته باشد. البته در این زمینه می توانید از خدمات وکیل طلاق بهره مند شوید. همچنین منظور از طلاق در قانون مدنی انحلال عقد نکاح دائم است که البته این عمل با رعایت تشریفات ویژه صورت می گیرد. امروزه وکیل های بسیار زیادی را می توانید مشاهده کنید که در زمینه طلاق فعالیت می نمایند که در اصطلاح به آنها وکلای طلاق می گویند.

وکلای طلاق با نحوه ی اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج آگاه هستند. به طوری که می توانند اطلاعات کافی را در خصوص ماده ی مذکور برای موکل خود ارائه دهند. افراد می توانند قبل از تنظیم کردن درخواست طلاق شان، با وکیل های معتبر در زمینه طلاق ارتباط داشته باشند. چرا که در این صورت می توانند مشاوره های لازم را دریافت کنند و با آگاهی بالایی از همسر خود طلاق بگیرند.

 

 

ماده 29 قانون طلاق

 

شرایط طلاق از جانب زوج

اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج می تواند حقوق زوجین را در حین طلاق حفظ نماید. همچنین در نظر داشته باشید که شرایط طلاق از جانب زوج ها مختلف می باشد. بهتر است افراد در حین ازدواج با این شرایط آشنا شوند تا بعدها با مشکل مواجه نشوند. شما می توانید با اخذ مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان از سوی بهترین وکلا، در خصوص شرایط طلاق از طرف زوج و زوجه اطلاعات مهمی را به دست آورید. همچنین شرایط طلاق برای زوج و زوجه متفاوت می باشد. مهمترین شرایط مربوط به طلاق از جانب زوجین عبارتند از:

-         سوء معاشرت زوج به اندازه ای باشد که زندگی را برای زوجه سخت نماید، جنون مربوط به زوجین از مواردی می باشد که فسخ نکاح شرعی را به دنبال دارد، زوجین به بیماری های صعب العلاج مبتلا شوند و ادامه زندگی غیر قابل تحمل باشد، در صورت مفقودالاثر شدن یکی از زوج ها، طرف مقابل می تواند در مدت شش ماه به دادگاه مراجعه نموده و درخواست طلاق خود را ثبت کند، مرد همسر دیگری را بدون اذن رضایت زوجه خود اختیار نماید و رفتار عادلانه ای را نیز بین همسران خود نداشته باشد.

 

حقوق زن در طلاق از جانب زوج

اکنون که در خصوص نحوه ی اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج اطلاعاتی را به دست آورید، می توانید به بررسی حقوق زن در طلاق از جانب ازدواج بپردازید. قانون مدنی کشورمان سعی دارد با وضع ماده های مختلف، حق و حقوق زن را محفوظ نگه دارد. همانطور که ملاحظه کردید در اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج نیز به موضوع مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، میزان و نحوه ی ملاقات با فرزندان، اجرت المثل و غیره پرداخته می شود. از سوی دیگر پیشنهاد می گردد که خانم ها نیز در مورد حق و حقوق خود مطالعه های لازم را انجام دهند تا بتوانند در حین طلاق، با آگاهی بالایی در جلسه های دادگاه حضور داشته باشند.

زوجین بایستی قبل از تنظیم درخواست طلاق شان، می توانند با وکیل های خود در خصوص ماده 29 حمایت خانواده صحبت نموده و اطلاعات ارزنده ای را به دست آورند. همچنین حق و حقوق زن حتی زمانی که قصد ازدواج مجدد را دارد، محفوظ می باشد.

 

 

مشاوره حقوقی انلاین و رایگان طلاق
مشاوره حقوقی طلاق
مشاوره حقوقی خانواده
نگارش دادخواست طلاق از طرف زوج
درباره ما

 


سوالات متداول

نظرات

سعید ربیعی

با سلام در خصوص ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده باید گفت که بر این اساس دادگاه موظف است که هنگام صدور حکم طلاق تمام حقوق زوجه از جمله مهریه و حضانت فرزندان و نفقه و سایر حقوق مالی را قید نماید و به عبارتی در جایی که حق طلاق با مرد بوده و مرد درخواست طلاق می نماید بایستی تمام حقوق مالی همسر ازجمله مهریه را به طور تمام و کمال پرداخت نماید چراکه اینها حقوق قانونی زن هستند و باید حتی اگر زن ازدواج مجدد کرده باشد این حقوق به او پرداخت شود. سعید ربیعی کارشناس ارشد حقوث جزا و جرم شناسی


سهند مهدی پور

سلام وکلای طلاق با نحوه ی اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج آگاه هستند. به طوری که می توانند اطلاعات کافی را در خصوص ماده ی مذکور برای موکل خود ارائه دهند. افراد می توانند قبل از تنظیم کردن درخواست طلاق شان، با وکیل های معتبر در زمینه طلاق ارتباط داشته باشند. چرا که در این صورت می توانند مشاوره های لازم را دریافت کنند و با آگاهی بالایی از همسر خود طلاق بگیرند


محسن حاجی آبادی

صورتی که زوجه به طلاق رضایت دهد، می تواند حتی بعد از اجرای حکم طلاق نیز از حقوق و حق مالی خود دفاع نماید


بشیر علی پاریاد

با سلام . در خصوص حضانت فرزندان باید گفت که حضانت تا هفت سالگی با مادر است و بعد از هفت سالگی الویت با پدر است اما می توان بعد از هفت سالگی هم همچنان مادر حضانت فرزندان را داشته باشد که در این جهت دادگاه مصلحت طفل را در نظر می گیرد


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام. در قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ،برخی قوانین به‌صورت عام و برخی از قوانین به‌صورت خاص می‌باشند. قانون مدنی یکی از قوانین بسیار مهم و عام کشور ما می‌باشد که برخی از مواد آن به بحث خانواده و مسائل مربوط به زوجین می‌پردازد. این قانون عام توسط قوانین خاص مانند قانون حمایت خانواده تخصیص گشته است، یکی از مواردی که هم در قانون مدنی به‌هم قانون حمایت خانواده بدان اشاره شده‌است درخواست طلاق از سوی زوج می‌باشد. در ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی به‌صورت کلی بیان‌شده است که زوج یا مرد می‌تواند هروقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد که این ۱ قانون عام در مباحث مربوط به طلاق از طرف زوج محسوب می‌گردد اما همین قانون توسط ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده تخصیص شده و به نوعی شرایط آن دسته بندی گشته است . وفق ماده ۲۹ دادگاه ضمن رأی خود با توجه به شروط ضمن عقد و مندرجات سند ازدواج تکلیف جهیزیه مهریه و نفقه زوجه و اطفال و حمل را معین و همچنین اجرت‌المثل ایام زوجیت طرف مقابل را نیز تعیین خواهد کرد پس یک مرد نمی‌تواند به‌تنهایی با استناد به ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی ادعای طلاق زوجه را داشته باشد بدون  آنکه که حقوق مالی مالی وی را پرداخت نماید. برای دانستن جزئیات بیشتر می‌توانید با وکلای مؤسسه وکیل تلفنی هماهنگ نموده و مشکل خویش را برطرف نمایید موفق باشید.


معراج فرجی

بسیار عالی و با تشکر از سایت وکیل تلفنی مطلب جامع و مانع و مفید و مختصر بود


محسن جعفری

مهریه از مهمترین حقوق مالی زوجه میباشد که در صورت خواست زوجه ،چه به همراه طلاق و چه بدون آن حق مطالبه آن را دارد ، منتها برای رسیدن به نتیجه مطلوب و کامل در این باره بایستی حتما از مشورت و تجربیات وکلای متخصص در این زمینه بهره جست


بهنام رحمانی فرد

سلام و احترام زوجین در زندگی مشترک حقوقی نسبت به یکدیگر دارند و در مواقعی که زندگی مشترکشان به طلاق منجر شود بایستی تکلیف این اعمال حقوقی مشخص شود ماده ۲۹ قانون حمایت خانواده در مورد مهریه نفقه اجرت المثل و حضانت فرزندان تعیین تکلیف نموده است می دانیم مهریه زن و نفقه در ازدواج دائم از جمله حقوق مالی زن می باشد که در صورت مطالبه زوجه، زوج بایستی پرداخت نماید در مورد مهریه هرگاه زوج توانایی مالی نداشته باشد و درخواست اعسار نماید دادگاه پرداخت مهریه را به صورت اقساط می نماید و اما در خصوص نفقه زوجه می تواند هم نفقه گذشته وهم نفقه آینده را مطالبه نماید،در خصوص حضانت فرزندان نیز بایستی گفت که اگر طرفین توافق نکرده باشند تا سن ۷ سالگی مادر اولویت دارد و بعد از آن حضانت با پدر میباشد که بنا به شرایطی و در صورت انحطاط هر یک از زوجین طرف مقابل می تواند دادخواست سلب حضانت را مطرح کند.


Mohamad sheykhi

ماده 29 قانون حمایت خانواده مصوب 91 سعی دارد تا در حین طلاق زوجین، از حقوق زن حمایت نماید. پیشنهاد می کنیم که قبل از ارسال دادنامه طلاق خود به دادگاه، حتما از خدمات مشاوره حقوقی بهره مند شوید. چرا که عدم آگاهی زوج ها، به خصوص خانم ها از حق و حقوق خود، می تواند مشکلات متعددی را داشته باشد. البته در این زمینه می توانید از خدمات وکیل طلاق بهره مند شوید. همچنین منظور از طلاق در قانون مدنی انحلال عقد نکاح دائم است که البته این عمل با رعایت تشریفات ویژه صورت می گیرد. امروزه وکیل های بسیار زیادی را می توانید مشاهده کنید که در زمینه طلاق فعالیت می نمایند که در اصطلاح به آنها وکلای طلاق می گویند. وکلای طلاق با نحوه ی اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج آگاه هستند. به طوری که می توانند اطلاعات کافی را در خصوص ماده ی مذکور برای موکل خود ارائه دهند. افراد می توانند قبل از تنظیم کردن درخواست طلاق شان، با وکیل های معتبر در زمینه طلاق ارتباط داشته باشند. چرا که در این صورت می توانند مشاوره های لازم را دریافت کنند و با آگاهی بالایی از همسر خود طلاق بگیرند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام هدف از اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج این است که دادگاه موظف می باشد، تکلیف مهریه را در تمام انواع طلاق ها مشخص نماید. از سوی دیگر مرد بایستی تحت هر شرایطی مهریه زن را پرداخت کند. هر چند زن بعد از طلاق بار دیگر قصد ازدواج داشته باشد. همچنین براساس ماده 29 حمایت خانواده، دادگاه تکلیف نهایی مربوط به جهیزیه، حضانت فرزندان، نحوه ی پرداخت نفقه و غیره را نیز مشخص نموده و سعی دارد تا در چارچوب قانون از حق و حقوق زن و اطفال دفاع کند. شما می توانید در خصوص کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ی اعمال ماده 29 در دعاوی طلاق از طرف زوج، مشاوره حقوقی تلفنی مورد نیازتان را با بهترین وکلا داشته باشید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.