آشنایی با موارد مربوط به حضانت فرزندان صغیر

آشنایی با موارد مربوط به حضانت فرزندان صغیر

آشنایی با موارد مربوط به حضانت فرزندان صغیر

حضانت فرزندان صغیر با کیست؟ حضانت به چه معنایی می باشد؟ چگونه وکیل کاربلد برای پرونده حضانت پیدا کنیم؟ مرجع صالح برای پرونده های مربوط به حضانت فرزندان صغیر چیست؟ یکی از پرونده های پرتکرار در بحث حقوق خانواده پرونده های مربوط به حضانت می باشد. چرا که بسیاری از زوجین همواره بر سر این موضوع بحث و جدل دارند.  همین باعث شده تا همه روزه افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی حضانت فرزندان صغیر با مشاوران متخصص موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشند. در همین راستا،  تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به تمامی دغدغه های ذهنی شما در مورد حضانت فرزندان صغیر پایان دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف حضانت از زبان وکیل

در نخستین گام جهت بررسی مبحث حضانت فرزندان صغیر بایستی تعریفی حقوقی از واژه حضانت ارائه دهیم. حضانت را می توان از جهتی حق و از سویی دیگر تکلیفی بر دوش والدین دانست. در واقع پدر و مادر به دلیل حق پدر و مادری تکلیف دارند که از جسم و جان فرزندان خود  مراقبت و سرپرستی به عمل بیاورند. توضیحات فوق در تایید و تصدیق ماده هزار و صد و شصت و هشت قانون مدنی آورده شده که نگهداری اطفال را حق و تکلیف ابوین دانسته است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون حضانت فرزندان صغیر از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با وکلای متخصص موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشید.

 

وکیل خوب برای پرونده حضانت

در مسیر آشنایی با حضانت فرزندان صغیر همراهی یک وکیل کاردان در حوزه حقوق خانواده در مسیر احقاق حق بسیار کمک کننده است. ولی توجه داشته باشید که وکیل انتخابی شما بایستی سیطره کاملی بر حقوق مدنی و حقوق خانواده داشته باشد. همچنین تجربه موفقیت آمیز در زمینه حل پرونده های مربوط به حضانت فرزندان صغیر، مهر تاییدی بر تخصص این فرد است. به علاوه یک وکیل خوب برای پرونده حضانت بایستی بتواند دانش حقوقی خود را با جملات فصیح در زمان دفاع به بهترین شکل بیان کند. پس داشتن فن بیان قوی نیز یکی از خصوصیات مهم وکیل خود برای پرونده های حضانت فرزندان به شمار می آید. در همین راستا، شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

 

 

مشاوره حقوقی حضانت

 

حضانت فرزندان صغیر با کیست؟

در ادامه برای بررسی دقیق تر حضانت فرزندان صغیر نیاز است تا به سوال حضانت فرزندان صغیر با کیست؟ جوابی مناسب ارائه دهیم. در شرایط عادی حق حضانت فرزندان تا زمانی که به سن رشد نرسیده اند با پدر و مادر می باشد. ولی در برخی شرایط آنان بر اساس ماده هزار و صد و شصت و نه قانون مدنی بر یک دیگر حق تقدم دارند. در صورتی که پدر و مادر از یکدیگر طلاق گرفته باشند تا هفت سالگی مادر حق تقدم در حضانت دارد. بعد از آن نگهداری فرزند صغیر با پدر می باشد. در این شرایط در صورتی که اختلافی میان والدین باشد، دادگاه با توجه به مصلحت کودک حکم صادر خواهد کرد. در شرایطی که پدر و مادر طفل فوت کرده اند، حضانت او با جد پدری و در صورت فوت این شخص با وصی او می باشد.

با توجه تعدد پرونده های حقوقی در باب حضانت فرزندان صغیر ممکن است سوالات دیگری نیز در این زمینه برای شما پیش بیاید. در این صورت می توانید با استفاده از خدمات مشاوره حقوقی تلفنی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی بهترین جواب را برای سوالات خود پیدا کنید.

 

 

موارد حضانت
نگارش دادخواست سلب حضانت 
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 

 

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده حضانت

یکی از رایج ترین سوالات متقاضیان در مورد حضانت فرزندان صغیر این است که مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده حضانت چیست؟ با توجه به اینکه اینکه این موضوع مرتبط با حقوق خانواده می باشد، مرجع رسیدگی به آن نیز دادگاه خانواده است. برای پاسخ دقیق تر نیاز است تا رجوعی به ماده یازده قانون آیین دادرسی مدنی نیز داشته باشیم. طبق این ماده دادگاه خانواده ای که در محل سکونت خوانده قرار دارد، محل رسیدگی به پرونده حضانت فرزندان صغیر می باشد. در صورتی که خوانده پرونده در ایران سکونت نداشته باشد، محل اموال غیر منقول او را مدنظر قرار میدهیم. همچنین اگر خوانده اموال غیر منقولی در ایران نداشته باشد؛ اما سکونتگاه موقت او مشخص باشد، آن محل را مبنای تعیین دادگاه رسیدگی کننده می گذاریم.

در صورت وجود هرگونه پرسش پیرامون مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده حضانت می توانید از طریق مشاوره حقوقی با ما در ارتباط باشید. لازم به ذکر است که خدمات حقوقی وکلای تلفنی به صورت شبانه روزی و در تمامی ایام هفته حتی تعطیلات رسمی ارائه می گردد.

 

 

وکیل خانم برای پرونده حضانت فرزند صغیر

 

حق الوکاله وکیل در پرونده حضانت فرزندان صغیر

تا به اینجای مقاله اطلاعات جامعی در مورد حضانت فرزندان صغیر در اختیار شما قرار دادیم. حال زمان آن رسیده تا بدانیم که حق الوکاله وکیل در پرونده حضانت فرزندان صغیر چقدر است؟ نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد. چرا که عوامل زیادی در تعیین حق الوکاله وکیل تاثیرگذار هستند. اولین عامل توافق موکل و وکیل در ابتدای کار می باشد. به عبارت دیگر ممکن است بر اساس تعرفه حق الوکاله وکلا مبلغ متفاوتی با آنچه شما توافق کرده اید، وجود داشته باشد. ولی توافق فی ما بین موکل و وکیل بر تعرفه اولویت دارد. درست است که موضوع کلی پرونده حضانت طفل صغیر است. ولی ممکن است برخی پیچیدگی ها در مسیر رسیدگی وجود داشته باشد که باعث افزایش حق الوکاله بشود. برای اطلاع از قانون حمایت خانواده با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.