آشنایی با سامانه عدل ایران

آشنایی با سامانه عدل ایران

آشنایی با سامانه عدل ایران

نمی‌دانم بخاطر دارید یا نه، اما تا همین چند سال پیش تمام ابلاغیه های قضایی کاغذی بودند و به شکل سنتی و توسط ضابطین قضایی برای افراد ارسال می‌شدند. اما در حال حاضر و با پیشرفت تکنولوژی، پروسه ارسال و تحویل ابلاغیه های قضایی به افراد نیز دستخوش تغییر و تحول شده است. امروزه قوه قضاییه از طریق سامانه اینترنتی با نام سامانه عدل ایران، تمام ابلاغیه ها و اوراق قضایی را برای افراد ارسال می‌کند. و همه افراد نیز باید برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی خود فقط به این سامانه مراجعه کنند.

بنابراین سامانه عدل ایران یکی از مهمترین مراجع اینترنتی ایرانیان به حساب می‌آید. در نتیجه همه ما باید با این سامانه، چگونگی ورود به آن و نحوه کار با بخش های مختلف آن آشنا باشیم. تمام این موارد به صورت جامع و کامل در این مقاله آموزش داده شده اند. پس اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره عدل ایران هستید، حتما با من و موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

سامانه عدل ایران چیست؟

سامانه عدل ایران در اصل درگاه خدمات الکترونیک قضایی است. در نتیجه امکان بهره‌مندی از خدمات قضایی غیر حضوری را برای افراد حقیقی و حقوقی فراهم می‌آورد. هدف از راه اندازی این سامانه که با اسامی دیگری مثل سامانه ثنا و سامانه عدل نیز شناخته می‌شود، کاهش مراجعه حضوری افراد به مراجع قضایی بوده است. از همین رو هرآنچه باید مردم به مراجع قضایی تقدیم کنند یا بالعکس را به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام می‌دهد. بنابراین این سامانه علاوه بر مشاهده ابلاغیه های قضایی، کاربردهای بسیار دیگری هم دارد. ولی خب بیشتر مردم فقط با همین خدمات آن آشنایی دارند.

شما می‌توانید پس از ورود به سامانه عدل ایران به آدرس الکترونیکی  www.adliran.ir از تمامی خدمات قوه قضاییه بهره‌مند شوید. به طور مثال می‌توانید پرونده های قضایی خود را پیگیری کنید، دادخواست ارائه دهید، برای دریافت گواهی سوء پیشینه ثبت درخواست کنید و ... .

 

خدمات ارائه شده در عدل ایران

خدماتی که در سامانه عدل ایران ارائه می‌شوند را می‌توان در گروه های زیر دسته بندی کرد؛

اطلاع رسانی

اطلاع رسانی از اصلی‌ترین رسالت های سامانه عدل ایران به حساب می‌آید. این بخش شامل موارد زیر است؛

  • اطلاع رسانی برای اشخاص حقیقی
  • اطلاع رسانی برای وکلا
  • جستجوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی
  • جستجوی واحدهای قضایی
  • اطلاع رسانی بر اساس رمز پرونده قضایی

(اطلاع از آخرین وضعیت پرونده قضایی

مشاهده فرعیات مربوط به پرونده

مشاهده پروسه رسیدگی به پرونده

مشاهده آخرین موضوعی که در قالب پرونده به آن رسیدگی شده

مشاهده خلاصه پرونده)

  • ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه
  • سامانه نوبت دهی مراجع قضایی و دفاتر قضایی
  • دانلود برنامه (اپلیکیشن) عدالت همراه

 

دسترسی سریع سامانه عدل ایران

دسترسی سریع، همانطور که از نامش پیداست امکان استفاده سریع و آسان از برخی خدمات قوه قضاییه را برای شما فراهم می‌کند. این خدمات عبارتند از؛

  • ثبت و پیگیری درخواست عفو
  • محاسبه هزینه دادرسی و پرداخت آن
  • محاسبه هزینه خدمات قضایی بر اساس تعرفه      

 

 

 

سامانه عدل ایران

 

                 

خدمات ویژه

سامانه عدل ایران مانند سایر سامانه های گسترده، تعدادی زیرسامانه دارد که شما در قالب همین سایت می‌توانید به آن ها متصل شده و از خدمات آن ها استفاده کنید. خدمات این زیرسامانه ها در دسته خدمات ویژه سامانه ثنا جای می‌گیرند.

زیرسامانه های گفته شده شامل موارد زیر هستند؛

  • سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی
  • سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی
  • سامانه احراز هویت برخط قوه قضاییه
  • سامانه دفاتر خدمات قضایی
  • سامانه وکلا و کارشناسان حقوقی
  • سامانه خدمات ویژه مقام قضایی
  • سامانه خودکاربری اشخاص حقوقی

 

استعلام قضایی سامانه عدل ایران

آخرین بخش خدمات سامانه عدل ایران به دریافت استعلامات مربوط می‌شود که عبارتند از؛

  • استعلام وضعیت اشتغال کارشناس حقوقی
  • استعلام آخرین وضعیت اشتغال وکلا
  • استعلام مدارک قضایی
  • استعلام سابقه دعوای مرتبط با چک

 

 

مشاوره حقوقی دفتر خدمات قضایی
مشاوره حقوقی فوری بررسی سامانه ابلاغ
مشاوره حقوقی سامانه سجام
مشاوره حقوقی سامانه ثنا
درباره ما

 

چگونگی استفاده از سامانه عدل ایران

حالا که تقریبا با سامانه ثنا و خدمات آن آشنا شدید، نوبت به آموزش نحوه استفاده از این سامانه می‌رسد. توجه داشته باشید که استفاده از خدمات معرفی شده، منوط به ثبت نام در این سامانه می‌باشد. بنابراین در کنار آموزش استفاده از سامانه عدل ایران، باید نحوه ثبت نام در آن را هم بلد باشید!

ثبت نام در سامانه ثنا یا همان سامانه عدل ایران، فقط به صورت حضوری و در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود. بنابراین شما باید با در دست داشتن مدارک شناسایی مثل کارت ملی، شناسنامه و ... به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. پس از ثبت مشخصات و اطلاعات خواسته شده، یک شناسه قضایی و رمز عبور برای شما صادر خواهد شد که می‌توانید از آن پس با آن ها وارد سامانه شوید و از خدمات آن استفاده کنید. برای استفاده از خدمات نیز فقط کافیست در صفحه اصلی سایت عدلیران، روی گزینه مورد نظر کلیک کرده و سپس اطلاعات لازم را وارد نمایید.

در مجموع استفاده از خدمات سامانه عدل ایران چندان دشوار نیست. اما با این حال اگر دچار مشکل شدید و نیاز به کمک داشتید، می‌توانید روی وکلا و کارشناسان ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، حساب کنید. مشاوره حقوقی، راه برقراری ارتباط با وکلا و کارشناسان موسسه است.

 

مشاوره حقوقی تلفنی سامانه عدل ایران

الکترونیکی شدن کارها، اقدامیست به نفع مردم! اما خب ممکن است بعضی از افراد که آشنایی زیادی با تکنولوژی و نحوه استفاده از خدمات الکترونیکی ندارند، برای بهره‌مندی از این خدمات دچار مشکل شوند. از طرفی گاها ممکن است در سامانه های الکترونیکی اختلالاتی به وجود بیاید و باعث به مشکل افتادن یا نگرانی افرادی که قصد دریافت خدمات از آن را داشتند، شود.

در این مواقع فقط کافیست از طریق مشاوره حقوقی تلفنی و یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان، با وکلا یا کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارتباط برقرار نمایید تا ایشان شما را راهنمایی کنند. البته مشاوره حقوقی سامانه عدل ایران صرفا در همین موارد خلاصه نمی‌شود. یعنی شما برای دریافت راهنمایی در هر زمینه‌ای که به این سامانه مربوط شود، می‌توانید از این مشاوره حقوقی استفاده کنید.

 

 

 

 

         خدمات سامانه عدل ایران   

 

بررسی روند پرونده در عدل ایران

یکی از خدمات مهم و پرکاربرد سامانه عدل ایران، بررسی روند پرونده های قضایی است. با وجود این بخش، شما می‌توانید خیلی سریع و آسان از روال پرونده مطلع شوید، بدون این که نیاز باشد به مکان خاصی مراجعه کنید! حالا برای استفاده از این خدمت ویژه چه باید کرد؟!

برای بررسی روند پرونده در سامانه عدل ایران، به کد 16 رقمی پرونده و یک کد 5 رقمی که به منزله رمز شخصی است، احتیاج خواهید داشت. کد 16 رقمی که همان شماره پرونده محسوب می‌شود بعد از تشکیل پرونده برای شما ارسال خواهد شد. اما رمز 5 رقمی را باید از دفتر دادگاه اخذ کنید. از آن پس تا زمان بسته شدن پرونده، فقط با همین دو کد و از طریق سامانه عدلیران، قادر به پیگیری پرونده قضایی خود خواهید بود.

 


سوالات متداول

نظرات

سید محمد مهدی خلیل زاده

سلام سامانه عدل ایران گامی بزرگ در جهت الکترونیکی شدن دادرسی هاست.


Alireza mohamadi

از زمانی که کلیه ابلاغات به صورت غیرکاغذی انجام میشود و هربار که به شعب مراجعه میکنید هم بارها به دلایل مختلف شمارو به ثنا و سایت عدل ایران ارجاع میدهند حتی برای اخذ نوبت حضور هم باید از این سامانه استفاده کرد بنابراین برای عموم مردم لازمه که با این سامانه و نحوه کار آشنا باشند از ارائه اطلاعات مفیدتون ممنونم همینطور از وکیلی که برای پیگیری پرونده با قیمت مناسب به من معرفی کردید


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از علوم و فنون نوین، بسیاری مشکلات انسانها مخصوصا آنهایی که از مشکل دوری راه و مسافت رنج می بردند بر طرف شده است، .این علوم روز در سیستم قذایی کشور ما نیز بسیار کاربرد داشته و راه حل های جدیدی را برای جبران مشکلات به روی ما گشوده است. تا چند سال قبل، تمام امور مربوط به دعوای دادگاه به صورت دستی انجام می گرفت و مشکلات زیادی برای طرفین دعوا یا خود محاکم دادگستری به وجود می آمد. بعنوان مثال، ما بارها و بارها شاهد بودیم که آرای غیابی زیادی در پرونده ها صادر می گشت چرا که مامورین ابلاغ باید مسافت بسیار زیادی را جهت ابلاغ یک پرونده به یک روستای دور افتاده و صعب العبور طی می کردند اما بدون یافتن خوانده پرونده ، عدم حضور او را گزارش می نمودند یا زنانی که به حالت قهر از منزل شوهر بیرون رفته و در شهر و دیاری دیگر دست به اقامه دعوا علیه وی می زند یا کسانی که متواری بوده و دستیابی به ایشان مقدور نبود و امثال آن ، از طرفی وکلای دادگاه نیز گاهی باید برای مشاهده یک نظریه ساده کارشناسی یک روز تمام از وقت خود را سپری می کردند تا به شهر یا استانی دیگر رفته و اعتراض خود را نسبت به آن ثبت کنند . مجموع این مشکلات از یک سو و گسترش تکنولوژی از سوی دیگر باعث شد تا سامانه خدمات الکترونیکی قضایی پا به عرصه وجود بگذارد. در ابتدا فقط وکلای دادگاه در این سامانه ثبت نام می کردند ، بعد از آن نوبت به خواهان ها و متشاکیان دعوا و بعد شهود و مطلعین در پرونده رسید و در حال حاضر شرایط به گونه ای شده که در بسیاری از شهرها تنها کسانی حق حضور در دادگاه را دارند که قبل از آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند یا کسانی که قصد ازدواج دارند یا قصد ضامن شدن برای اخذ وام نیز باید در این سامانه ثبت نام کنند. داشتن سامانه ثنا مزایای زیادی دارد از جمله 24 ساعته بودن ، دسترسی آسان ، راحت بودن کار با آن و ... و چنانچه برای هر یک از کاربران نیز مشکلی پیش بیاید کافی است با یک تماس ساده با موسسه وکیل تلفنی مشکل خویش را در خصوص صفر تا صد سامانه ثنا مطرح نموده و پاسخ خویش را دریافت نمایند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام سامانه عدل ایران در اصل درگاه خدمات الکترونیک قضایی است. در نتیجه امکان بهره‌مندی از خدمات قضایی غیر حضوری را برای افراد حقیقی و حقوقی فراهم می‌آورد. هدف از راه اندازی این سامانه که با اسامی دیگری مثل سامانه ثنا و سامانه عدل نیز شناخته می‌شود، کاهش مراجعه حضوری افراد به مراجع قضایی بوده است. از همین رو هرآنچه باید مردم به مراجع قضایی تقدیم کنند یا بالعکس را به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام می‌دهد. بنابراین این سامانه علاوه بر مشاهده ابلاغیه های قضایی، کاربردهای بسیار دیگری هم دارد. ولی خب بیشتر مردم فقط با همین خدمات آن آشنایی دارند.


بهنام رحمانی فرد

با سلام سایت عدل ایران که با عناوین دیگری، همچون سامانه ثنا یا سامانه عدل یا عدلیران نیز شناخته می شود، سامانه ای است که تنوع گسترده ای از خدمات قضایی همچون سامانه خودکاربری اشخاص حقوقی را به صورت اینترنتی، به مراجعین دستگاه قضایی ارائه کرده، به نحوی که در بسیاری از موارد، نیاز به مراجعه حضوری افراد به شعب دادسراها و دادگاه ها نبوده و در نتیجه، حجم مراجعه های حضوری به دستگاه قضا، به نحو چشمگیری کاهش یافته است. هرچند، پرکاربردترین امکان سامانه عدل ایران www.adliran.ir، مشاهده و دریافت ابلاغیه الکترونیکی است، اما خدمات این سایت، به دریافت ابلاغیه الکترونیکی، محدود نبوده و امکان جست و جوی دفاتر خدمات قضایی، پیگیری روند پرونده، ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه و سامانه اطلاع رسانی پرونده اشخاص ، نمونه هایی از سایر خدمات ارائه شده توسط سامانه عدلیران adliran.ir می باشد .


حسین سیفی

سامانه عدل ایران دارای بخش های مختلفی می باشد که در راستای تسهیل دسترسی افراد به اطلاعات پرونده و ابلاغ های الکترونیک قضایی کمک شایانی به مردم کرده است البته نباید از این موضوع غافل شد که اختلال های زیاد در این سامانه و بعضی از خطاهای موجود باعث می شود که حقوق افراد تضییع گردد چرا که بسیار مشاهده گردیده است ابلاغیه در سامانه عدل ایران و در کاربری اشخاص قرار گرفته است لذا هیچگونه پیامکی جهت اطلاع رسانی ابلاغ ارسال نگردیده است و بعضاً مشاهده گردیده است که ابلاغ در کاربری اشخاص نیز قرار نگرفته لذا ابلاغ دستی به عمل آمده است بر همین اساس نباید صرفاً به ارسال پیامک از سامانه عدل ایران اکتفا کرد و هر شخص هر از گاهی بایستی به سامانه خود سرکشی نموده و از آخرین اطلاعات باخبر گردد


الهام

بسیار عالی بود


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.