آشنایی با قوانین شهرک ویلایی

آشنایی با قوانین شهرک ویلایی

آشنایی با قوانین شهرک ویلایی

آیا قانونی تحت عنوان شهرک ویلایی وجود دارد؟

منظور از آشنایی با قوانین شهرک ویلایی بررسی قوانین و مقررات حقوقی مختلف در زمینه شهرک سازی در مناطق ساحلی و ویلایی می باشد. مهمترین موضوع قانونی در مورد شهرک ویلایی، مالکیت آن است. در این شهرک ها که مجموعه ای از چند ویلا و امکانات تفریحی و خدماتی خاص قرار دارد . معمولاً مالکیت این شهرک ها به دو نوع مفروز و مشاعی تقسیم می شود. منظور از مالکیت مفروز، مالکیت اهالی شهرک ویلایی نسبت به ویلا و ملکی است که به طور اختصاصا در مالکیت یک نفر قرار دارد. در مقابل منظور از مالکیت مشاعی مالکیت اهالی شهرک ویلایی بر قسمت های مشترک شهرک مثل راه ها و کوچه های آن است.

برای آشنایی با قوانین شهرک ویلایی شایان توجه است که شهرک های ویلایی از جمله اماکن با مالکیت خصوصی به شمار می روند. در نتیجه ورود عموم، به شهرک ویلایی که در مالکیت چند تن است، ممنوع می باشد. در نتیجه می توان بر علیه کسی که بدون اجازه وارد شهرک ویلایی می شود، اقامه دعوای رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت کرد. جهت آشنایی با قوانین شهرک ویلایی می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس گرفته و با بهترین وکیل پایه یک دادگستری مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

شرایط برای انتخاب مدیر شهرک ویلایی چگونه می باشد؟

آشنایی با قوانین شهرک ویلایی  روشن می کندکه مالکیت شهرک نشینان بر اموال مفروز مثل ویلاهای شخصی، به صورت منفرد است و این اموال را خود آن ها اداره می کنند. ولیکن مالکیت مالکان، در قسمت های مشترک شهرک های ویلایی به صورت مشاعی است. بنابراین در این خصوص اصل بر این است که هیچ یک از شرکا نمی تواند به صورت منفرد در قسمت مشاع آن، بدون اجازه دیگر شرکا تصرفی بکند. به عبارت دیگر انجام هر نوع تصرفی در قسمت های مشاع شهرک ویلایی منوط به وجود توافق قبلی میان شرکای شهرک ویلایی می باشد.

در بسیاری از موارد ممکن است میان مالکین شهرک ویلایی در مورد نحوه اداره و قوانین و مقررات حاکم بر قسمت مشاعی شهرک ویلایی توافقاتی صورت گرفته شود. اینچنین توافقاتی بنابر ماده 10 قانون مدنی در صورتی که شرعی و قانونی باشد، میان مالکین شهرک ویلایی لازم الرعایه است.

 

شهرک ویلایی

آشنایی با قوانین شهرک ویلایی نشان می دهد که لازم الرعایه بودن تعهدات و توافقاتی که میان مالکیت یک شهرک ویلایی برقرار است، ناشی از اصل لزوم قراردادها می باشد. در نتیجه به توافقاتی که در خصوص نحوه اداره کردن قسمت های مشترک شهرک ویلایی و هزینه های خدمات رفاهی مشترک آن میان مالکین صورت می گیرد، مطابق با قانون مدنی باید رسیدگی شود و اجرای ازن تعهدات در حدود شرع و قانون الزامی است.

تعهداتی که شرکای مشاع یک شهرک ویلایی در خصوص نحوه اداره کردن شهرک تعیین می کنند، ممکن است شکل های گوناگونی داشته باشد. توافقاتی در خصوص پرداخت سهم شارژ و دیگر هزینه هایی که برای نگهداری از مال مشاع ضروری است، از جمله تعهداتی می باشد که باید در خصوص آشنایی با قوانین شهرک ویلایی به آنها توجه داشت. برای آشنایی با قوانین شهرک ویلایی توصیه می شود با یک وکیل دادگستری مشاوره حقوقی داشته باشید.

بهترین وکیل برای نگارش اساسنامه شهرک ویلایی را از کجا پیدا کنم؟

نگارش اساسنامه شهرک ویلایی منوط به آشنایی با قوانین شهرک ویلایی و اشراف بر آنها است. دعاوی که ممکن است در خصوص شهرک ویلایی مطرح شود، اصولاً از دعاوی ملکی به شمار می روند. دعاوی ملکی نیز تابع اموال غیر منقول خواهند بود. منظور این است که دادگاه صالح برای رسیدگی به دعاوی حقوقی در خصوص پرونده های شهرک ویلایی دادگاه عمومی و حقوقی شهرستانی است که مال در آنجا قرار دارد.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان تخصصی در زمینه شهرک ویلایی به صورت شبانه روزی می باشد.

 

مشاوره حقوقی قوانین شهرک های ویلایی

آیا تصمیمات مدیر شهرک ویلایی برای ساکنین شهرک ویلایی جنبه الزام آوری دارد؟

اهالی شهرک ویلایی می توانند در مورد نحوه اداره قسمت های مشاعی شهرک ویلایی به صورت توافقی یک نفر را به عنوان مدیر انتخاب کنند. مدیر شهرک ویلایی وظایف متعددی از جمله گرفتن شارژ از اهالی، نظارت بر مقررات بهداشتی به عهده دارد. مدیر شهرک ویلایی ممکن است برای انجام وظایفی که به او واگذار شده است تصمیماتی را اتخاذ کند. تصمیماتی که مدیر شهرک ویلایی می گیرد، در حدود قانون و توافقی که میان شرکا صورت گرفته است جنبه الزام آور دارد. ولیکن مطابق با قوانین و مقررات مرتبط با اموال مشاع، هر یک از شرکای شهرک ویلایی می توانند عزل مدیر را مطابق با مقررات خواستار شوند.

 

ارتباط در واتس اپ

شرایط و ضوابط قانونی برای حق شارژ شهرک ویلایی چگونه می باشد؟

حق شارژ شهرک ویلایی عبارت از پرداخت هزینه های نگهداری و اداره از بخش های عمومی شهرک ویلایی مثل راه ها و باغچه ها است. همچنین حق شارژ ممکن است هزینه هایی مثل فضا سازی شهرک ویلایی را در برگیرد.

آشنایی با قوانین شهرک ویلایی این موضوع را روشن می کند، که هر یک از شرکای شهرک ویلایی چه تعهداتی در مقابل همدیگر نسبت به قسمت های مشاعی و مشترک شهرک دارند. توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قوانین شهرک ویلایی با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس گرفته تا با وکلای متخصص در دعاوی ملکی مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

اثبات حق ارتفاق یا حق عبور 
الزام به تعمیر ساختمان مشاعی 
مشاوره حقوقی فروش ملک مشارکتی
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

فاطمه میرزایی

سوالی داشتم درخصوص مدیریت شهرک ویلایی آیا قانونیست که یک نفر از مالکین بمدت سه سال مدیر باشد و بیلان تحویل مالکین ندهد


علی سقایتی

سلام آیا شهرک ساحلی ابتدا باید بعنوان شهرک ثبت بشود تا جنبه قانونی پیدا کند و اینکه اگر بخواهیم به ثبت برسونیم باید چه مراحلی را طی کنیم


سیدمهدی منتظری قمی نژاد

باسلام وعرض ادب خدمت جنابعالی،خواستم اطلاع داشته باشم کاندیداهای برای مدیریت شهرک بایدجزومالکین باشندچنانچه نباشندبایدوکالت قانونی ازمالک داشته باشندتابتواننددرجلسات شرکت و جزوکاندیداباشندممنونم ازراهنمایی جنابعالی


مخمد رضا

سلم بنده یک منزل مسکونی در شهرکی درمازندران دارم . سومین واحدی بودم که در این شهرک ساختمان ساختم. از من پول تیر برق هم گرفتن پول لوله گاز از سر شهرک را هم پرداخت کردم الان اومدن زمین اضافه کردن به شهرک و قراره بسازن . سر خود اومدن ترانس خریداری کردن که فشار تقویت بشه الان میگن پول بده . رضایت هم نگرفتن الان اینها حق قاننونی برای دریافت مبلغ ترانس دارن؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.