مشاوره حضوری برای انعقاد قرارداد خرید و فروش

مشاوره حضوری برای انعقاد قرارداد خرید و فروش

مشاوره حضوری برای انعقاد قرارداد خرید و فروش

خرید و فروش یکی از امور متداول در زندگی بشر است. وقتی شما اقدام به خرید یا فروش یک مال منقول یا غیر منقول می‌کنید در اصل میان شما و طرف مقابل عقد بیع منعقد می‌شود. هر عقدی هم همانطور که می‌دانید نیاز به سند دارد تا در صورت بروز مشکل بتوان به آن استناد کرد. این سند در عقد بیع، قرارداد خرید و فروش نام دارد که میان شما که فروشنده یا خریدار هستید و طرف مقابلتان تنظیم می‌شود.

در خرید و فروش های روزمره و کوچک با این که بیع اتفاق می‌افتد اما قراردادی تنظیم نمی‌شود. اما در معاملات بزرگ‌تر تنظیم قرارداد یکی از مراحل مهم به حساب می‌آید. از طرفی هر شخصی در طول زندگی خود حداقل یک معامله مهم مثل خرید و فروش خانه یا مغازه و ... خواهد داشت. پس بر همه شما عزیزان واجب است که درباره قراردادهای خرید یا فروش و نکات مهم تنظیم آن ها اطلاعاتی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات کامل در زمینه انعقاد و تنظیم قرارداد خرید و فروش، این مطلب که با کمک وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی نوشته شده را تا انتها مطالعه نمایید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

در انعقاد قرارداد خرید و فروش چرا باید با وکیل مشورت کنیم؟

با این که انعقاد قرارداد خرید و فروش به ظاهر ساده است، اما 99% افراد مسئولیت آن را بر عهده افراد مطلع مثل وکیل قراردادهای خرید و فروش می‌گذارند، به نظر شما دلیل آن چیست؟!

قرارداد در علم حقوق به توافق نامه مکتوبی که دو طرف برای انجام کار یا معامله کالا تنظیم می‌کنند و در آن شرایط و توافقات خود را می‌نویسند، معنا شده است. از طرفی بالاتر گفتیم که قرارداد در اصل نوعی سند است که در صورت بروز اختلاف، طرفین می‌توانند به آن استناد کنند.

بنابراین درج اطلاعات اشتباه در آن قطعا به ضرر یکی از طرفین یا هر دوی آن ها تمام خواهد شد. به همین دلیل هم است که افرادی که درباره قوانین خرید و فروش اطلاعات ندارند، مسئولیت تنظیم قرارداد را بر عهده افراد آگاه می‌گذارند.

شما هم اگر اطلاعات کافی در حوزه خرید و فروش و قوانین مربوط به آن و همچنین نحوه تنظیم قراردادهای خرید و فروش ندارید، بهتر است با یک وکیل کاربلد مشورت کنید تا مطمئن باشید که در معامله شما هیچ اِن قُلتی وجود ندارد.

 

روش های مختلف مشورت با وکیل قراردادها

با مطالعه مطلب بالا حتما متوجه شدید که چرا مشورت با وکیل، پیش از انعقاد قرارداد خرید و فروش حائز اهمیت است. اگر قانع شده باشید که این عمل در هر حالت به نفع خودتان است، قطعا الان به دنبال یافتن روش های مشورت با وکیل هستید!

مشاوره حضوری، مشاوره حقوقی تلفنی، مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان سه روش برای مشورت با وکیل قراردادها است. شما با استفاده از یکی از روش های گفته شده می‌توانید با بهترین وکیل قراردادهای خرید و فروش مشورت کنید.

با این که موسسه حقوقی وکلای تلفنی هر سه راه گفته شده را در نظر گرفته تا شما عزیزان بتوانید بدون اتلاف وقت با وکیل مورد نظر خود مشورت کنید، اما توصیه من این است که در این مورد از مشاوره حضوری این موسسه استفاده کنید.

 

 

مشاوره قوقی قرارداد خرید

 

مزایای مشاوره حضوری انعقاد قرارداد خرید و فروش

 مشاوره حقوقی تلفنی آسان‌تر از مشاوره حضوری است چون در این مشاوره شما می‌توانید از محل کار یا منزل خود با وکیل مشورت کنید و سوالات حقوقی خود را از او بپرسید. اما همانطور که گفتم در این مورد، مشاوره حضوری بهتر از مشاوره تلفنی یا آنلاین است.

در مشاوره حضوری، وکیل قراردادهای خرید و فروش تمام اسناد و مدارک را بررسی می‌کند و در صورت وجود مشکل در آن ها این مورد را به شما اطلاع می‌دهد. علاوه بر آن تمام اطلاعات لازم درباره شرایط طرف مقابل یا در صورت نیاز واسطه معامله را از شما دریافت می‌کند. در نهایت هم استعلامات مورد نیاز را از مراجع مختلف می‌گیرد.

پس در مشاوره حضوری، وکیل مجرب در زمینه قرارداد خرید و فروش علاوه بر راهنمایی و پاسخ به سوالات شما اطلاعات دیگری هم در اختیارتان می‌گذارد. در حالی که شاید در مشاوره تلفنی یا آنلاین امکان تبادل این اطلاعات وجود نداشته باشد یا این که زمان زیادی از شما یا وکیل تلف کند.

 

هزینه مشاوره حضوری برای انعقاد قرارداد خرید و فروش

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با این که بهترین و مجرب‌ترین وکلا را در زمینه قرارداد خرید و فروش گرد هم آورده، اما کمترین هزینه را برای مشاوره های خود در نظر گرفته است. هزینه مشاوره حضوری با وکیل قراردادهای خرید و فروش این موسسه با توجه به عوامل مختلفی محاسبه می‌شود. بنابراین برای اطلاع از هزینه دقیق بهتر است با شماره 09212242670 تماس بگیرید تا علاوه بر هزینه از سایر شرایط دریافت این مشاوره نیز مطلع شوید.

 

 

 

             ارتباط در واتس اپ                          

 

نکات طلایی در قرارداد خرید و فروش

در زیر چند نکته مهم درباره قرارداد خرید و فروش خواهم گفت که در زمان تنظیم قرارداد حتما باید به آن ها توجه کنید؛

  1. مشخصات مال غیر منقول یا کالای مورد معامله را همراه با جزئیات در قرارداد ثبت کنید.
  2. درج نحوه پرداخت و انتقال ثمن و مثمن در قرارداد ضروریست. مثلا اگر قرار است ثمن در قالب 3 فقره چک پرداخت شود حتما مبلغ هر چک، تاریخ و شماره آن را در قرارداد بنویسید.
  3. تاریخ و ساعت دقیق انتقال سند و شماره دفترخانه مورد توافق را در قرارداد درج کنید.
  4. شرایط فسخ قرارداد را در بند مربوطه در داخل قرارداد بنویسید.
  5. اگر برای حل اختلافات احتمالی داور تعیین کردید حتما نام و مشخصات او را در قرارداد ذکر کنید.
  6. هر شرطی که بر سر آن با طرف مقابل توافق کرده اید و همچنین تعهدات طرف مقابل و خودتان را در متن قرارداد بنویسید.

 

 

حق الوکاله وکیل 
وکیل تنظیم قراردادها
وکیل متخصص قرارداد 
مشاوره حقوقی قرارداد 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همان طور که می دانیم قرارداد های مربوط به اموال غیر منقول به علت اهمیت بالای خرید و فروش و ساخت ملک در ایران و نیز تورم افسار گسیخته ای که چند سال است گریبانگیر کشور ما شده از جمله مسائل بسیار حساسی می باشد که باید با دقت زیادی نسبت به آن اقدام نمود ، از طرفی بسیار پیش آمده که افراد با جعل هویت نسبت به عقد قرارداد های مختلفی می نمایند که ملزومست حتما در این گونه موارد مدارک هویتی افراد نیز بررسی گردد . در تنظیم هر نوع قراردادی باید با دقت و جدیت زیادی عمل نمود چرا که بعدها برای استیفای حق و مطالبه خسارت یا فسخ قرارد به همین توافق استناد خواهد شد، ضمنا همواره باید احتمال وجود حوادث قهری را نیز در نظر بگیریم تا بدانیم در صورت بروز مشکل چه تصمیم باید اتخاذ شود. توصیه ما برای چنین مواردی استفاده از وکلای کارکشته و توانمند موسسه وکیل تلفنی می باشد که از ابتدا تا انتهای کار با شما همراه بوده و موارد مهم را تاکید می نمایند. محمد صادق تیغ نورد


محمدی

یکی از بهترین خدماتی که موسسه وکیل تلفنی ارائه میدهد این است که شما میتوانید یک مشاور متخصص در عقد قرارداد را با خود همراه داشته باشید کافیست هرفردی یکبار مانند من این امر را امتحان کند واقعا در دفتر املاک مشاور حقوقی که از طرف موسسه همراه ما بود به نکاتی اشاره کرد که تاکنون من به آنها فکر هم نکرده بودم اما میتوانست عواقب جدی به دنبال داشته باشد ممنونم که خدمات حقوقی را سهل و آسان و با قیمت مناسب ارائه میدهید


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خرید و فروش یکی از امور متداول در زندگی بشر است. وقتی شما اقدام به خرید یا فروش یک مال منقول یا غیر منقول می‌کنید در اصل میان شما و طرف مقابل عقد بیع منعقد می‌شود. هر عقدی هم همانطور که می‌دانید نیاز به سند دارد تا در صورت بروز مشکل بتوان به آن استناد کرد. این سند در عقد بیع، قرارداد خرید و فروش نام دارد که میان شما که فروشنده یا خریدار هستید و طرف مقابلتان تنظیم می‌شود. در خرید و فروش های روزمره و کوچک با این که بیع اتفاق می‌افتد اما قراردادی تنظیم نمی‌شود. اما در معاملات بزرگ‌تر تنظیم قرارداد یکی از مراحل مهم به حساب می‌آید


mohamad sheykhi

مبایعه نامه، عبارت است از قراردادی که در آن بیع واقع شده‌است. منظور از بیع، دادن مالی است به عوض معلوم یا به عبارتی بیع‌نامه قراردادی است در رابطه با خرید و فروش مالی بین خریدار و فروشنده که در مقابل دادن مال باید پول یا عوض دیگری پرداخت شود. در مبایعه‌نامه مواردی همچون، جزئیات قرارداد، شیوه‌ی نقل و انتقال سند، شیوه‌ی پرداخت هزینه‌ها و سایر جزئیات، ذکر می‌شود. قرارداد فروش یک ملک می‌تواند به دو صورت رسمی یا عادی تنظیم شود: 1- قرارداد رسمی، که با حضور طرفین و همراه سند رسمی در دفترخانه تنظیم می‌شود. 2- مبایعه نامه عادی، که قراردادی ست مابین طرفین به صورت شخصی یا در دفتر مشاورین املاک تنظیم می‌شود. نکات مهم در قرارداد فروش ملک و خرید ملک در هنگام خرید و فروش ملک باید به نکات مهمی در رابطه با مبایعه نامه دقت کنید که در ادامه در رابطه با هرکدام کامل توضیح می‌دهیم. اطمینان از مجاز بودن مشاور املاک: اگر مبایعه‌نامه به صورت عادی و در دفتر مشاور املاک تنظیم می‌شود، باید بررسی شود که آیا مشاور املاک دارای مجوزهای قانونی از اتحادیه مشاورین املاک هست یا خیر؟ همچنین مشاور املاک باید در هنگام معامله، اسناد مالکیت و هویت طرفین را بررسی و سپس اقدام به نگارش قرارداد کند. ثبت دقیق مشخصات ملک در قرارداد: در قرارداد فروش ملک، باید مشخصات کامل ملک مورد معامله شامل پلاک ثبتی، آدرس ملک، مساحت عرصه(زمین)، عیان(بنا)، پارکینگ، انباری، سهم آپارتمان از قسمت‌های مشاعی ساختمان و سایر اوصاف آن به طور دقیق ذکر شود. همچنین، قیمت ملک نیز باید به طور دقیق مشخص و شرایط پرداخت آن نیز از سوی طرفین تعیین شود. یکی از نکات مهم در خصوص خرید املاک این است که در قرارداد مشخص شود که کل ملک در ازای یک مبلغ ثابت خریداری شده یا هر متر مربع جداگانه قیمت‌گذاری شده است. فایده این موضوع این است که اگر بعدا مشخص شد، مساحت ملک کمتر یا بیشتر است، امکان محاسبه بر اساس متراژ وجود داشته باشد تا اختلافی حادث نگردد. مکتوب کردن تضمین ها در قرارداد: اگر اسناد تجاری مانند چک، سفته و سایر اوراق بهادار نزد مشاور املاک به امانت گذاشته می‌شود، حتما باید در قرارداد قید شود که این اسناد تحت چه شرایطی و در چه زمانی و به چه اشخاصی قابل تسلیم است. طرفین باید تاریخ مشخصی را برای حضور در دفترخانه اسناد رسمی و نقل و انتقال ملک به صورت سند رسمی مشخص کنند. تاریخ تعیین شده، ملاک بررسی تعهدات طرفین در قرارداد است. شرایط فسخ قرارداد: همچنین باید مشخص شود که قرارداد در چه مدتی و با چه شرایطی از سوی طرفین قابل فسخ است. طرفین می‌توانند توافق کنند که هیچ کدام از طرفین حق فسخ معامله را نداشته باشند. همچنین باید مبلغ مشخصی برای جبران خسارت ناشی از عدم انجام تعهدات مشخص شود. در پایان قرارداد نیز باید دقیقا تعیین شود که قرارداد در چند نسخه تنظیم شده و سپس قرارداد به امضای طرفین خریدار و فروشنده برسد. بهتر است که دو شاهد نیز قرارداد را گواهی و امضا کنند. مشاور املاک مجاز نیز باید صحت امضای طرفین را گواهی و در نهایت قرارداد را مهر و امضا کند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.