اجرای حکم خلع ید در دعاوی ملکی در مازندران

اجرای حکم خلع ید در دعاوی ملکی در مازندران

اجرای حکم خلع ید در دعاوی ملکی در مازندران

اجرای حکم خلع ید در پرونده های مربوط به دعاوی ملکی به ویژه در مازندران، یکی از متداول ترین مشکلات حقوقی کشور محسوب می شود. امروزه با توجه به شرایط جغرافیایی و اقتصادی که شهر مازندران دارد، بسیاری از افراد خواهان خرید ملک در این شهر می باشند. در همین مسیر، قانون شکنی و هنجارشکنی هایی اتفاق می افتد که باعث به وجود آمدن اختلافات حقوقی به ویژه دعوای خلع ید می شود اما آن چیزی که در مطرح کردن دعاوی حقوقی ارزشمند و حائز اهمیت است، اجرای آنها می باشد. در واقع اگر شما حتی در پرونده هم پیروز بشوید اما امکان اجرای آن را نداشته باشید، عملاً وقت و هزینه خود را تلف کرده اید. در نتیجه ضروری است که با اجرای حکم خلع ید در دعاوی ملکی در مازندران بیشتر آشنا شویم. پس با یکی دیگر از مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از خلع ید چیست؟

اولین گام برای پرداختن به موضوع اجرای حکم خلع ید آشنا شدن با تعریف حقوقی خلع ید می باشد. خلع به معنی رفع کردن و ید نیز در لغت به معنی دست است. پس معنای لغوی خلع ید، رفع کردن دست می شود! البته هنگامی که بخواهیم به تعریف حقوقی خلع ید بپردازیم، بایستی آن را برطرف نمودن تصرف معنا نماییم. به همین خاطر دکترین حقوقی، خلع ید را اینگونه تعریف کرده اند: «هنگامی که املاکی از مالک مورد تصرف غیر قانونی افراد دیگر قرار بگیرد، مالک می تواند با در نظر گرفتن شرایطی، دعوای خلع ید مطرح نماید. لازم به ذکر است که عناوین دیگری همچون تخلیه ید و رفع تصرف عدوانی نیز وجود دارد که با دعوای خلع ید متفاوت هستند. در واقع در دعوای خلع ید، خواهان (مالک) بایستی ابتدا مالکیت خود را اثبات نماید. سپس به موضوع دعوای خلع ید رسیدگی خواهد شد.

 

شروط لازم برای طرح دعوای خلع ید

گام بعدی در بررسی موضوع اجرای حکم خلع ید، آشنایی با شرایط طرح دعوای خلع ید می باشد. در واقع همانطور که گفته شد، برای طرح دعوای خلع ید بایستی شرایطی لحاظ شود. اولین و مهمترین شرطی که وجه تمایز خلع ید، نسبت به سایر دعاوی از جمله رفع تصرف عدوانی می باشد، اثبات مالکیت است. در واقع تنها مالک می تواند دعوای خلع ید مطرح نماید. پس خواهان دعوای خلع ید باید ابتدا مالکیت خود را از طریق سند رسمی یا حکم قطعی دادگاه اثبات نماید. از جمله شروط مهم دیگر دعوای خلع ید می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • آنچه که تصرف شده است، باید غیر منقول (خانه، زمین یا آپارتمان) باشد.
  • عدوانی بودن تصرف: تصرف بایستی غیر قانونی و بدون اجازه مالک صورت پذیرد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با یک وکیل خلع ید مجرب، با مشاورین ما از طریق مشاوره حقوقی تلفنی آشنا باشید.

 

 

 

وکیل ملکی کیست؟
الزام به تخلیه مسکونی 
مشاوره حقوقی خلع ید 
مشاوره حقوقی ملکی 
درباره ما 

 

بهترین وکیل برای اجرای حکم خلع ید در مازندران

همانطور که گفته شد امروزه تعداد دعاوی خلع ید و همچنین اجرای حکم خلع ید در دعاوی ملکی در مازندران بسیار رواج یافته است. از طرفی از آنجایی که اینگونه دعاوی به طور مستقیم با اموال و سرمایه های افراد در ارتباط هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. در نتیجه کوچکترین سهل انگاری در اجرای حکم خلع ید ممکن است، منجر به ایجاد ضرر و زیان های مالی فراوانی شود. به همین خاطر امروزه بسیاری از افراد به دنبال مشاوره با بهترین وکیل خلع ید می باشند. ابتدا بایستی با ویژگی های این وکیل آشنا شد.

از جمله ویژگی های بهترین وکیل خلع ید می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تسلط بر قوانین مربوط به دعاوی ملکی به ویژه ریزه کاری های دعوای خلع ید.
  • آشنایی با آیین رسیدگی به دعاوی ملکی و خلع ید.
  • قدرت نگارش فوق العاده و قلم خوب.
  • پیگیر بودن.
  • داشتن تجربه در زمینه حل و فصل این گونه دعاوی.

 

 

وکیل خلع ید

 

ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی با در اختیار داشتن بیش از هزار وکیل مجرب از شهرهای گوناگون امکان مشاوره با بهترین وکیل اجرای حکم خلع ید در مازندران را برای شما عزیزان فراهم کرده ایم. برای این کار کافیست با مشاوران ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به دعوای خلع ید

یکی دیگر از سوالاتی که متقاضیان مشاوره حقوقی اجرای حکم خلع ید از مشاورین ما می پرسند، این است که برای طرح چنین دعوایی بایستی به کدام دادگاه مراجعه کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم، همانطور که گفته شد، یکی از شرایط طرح دعوای خلع ید، غیر منقول (آپارتمان، خانه یا زمین) بودن مال مورد تصرف است. در نتیجه با مراجعه به قانون آیین دادرسی مدنی متوجه خواهیم شد که دادگاه عمومی حقوقی محل واقع شدن ملک، صالح به رسیدگی می باشد. در واقع در دعاوی خلع ید در مازندران، دادگاه عمومی حقوقی مازندران صالح به رسیدگی خواهد بود. با این حال بهتر است برای اطلاعات دقیق تر از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با ما در تماس باشید.

 

 

 

خلع ید

مراحل اجرای حکم خلع ید در مازندران

در آخرین مرحله از بررسی اجرای حکم خلع ید، بایستی به مراحل اجرای حکم خلع ید بپردازیم. پس از اینکه دادگاه بررسی های لازم را انجام داد و رای قطعی مقتضی مبنی خلع ید صادر نمود، باید بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی، اجرائیه صادر نماید. پس می توان مراحل اجرای حکم خلع ید را شامل موارد زیر دانست:

  • صدور رای قطعی.
  • صدور اجرائیه از جانب دادگاه صادرکننده رای بدوی.
  • ابلاغ اجراییه به متصرف.
  • دادن مهلت ده روزه برای خلع ید به متصرف.
  • اقدام از طریق ضابطین قضایی در صورت عدم توجه متصرف نسبت به خلع ید در مهلت ده روزه مذکور.

 


سوالات متداول

نظرات

mohamad sheykhi

امروزه تعداد دعاوی خلع ید و همچنین اجرای حکم خلع ید در دعاوی ملکی در مازندران بسیار رواج یافته است. از طرفی از آنجایی که اینگونه دعاوی به طور مستقیم با اموال و سرمایه های افراد در ارتباط هستند، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. در نتیجه کوچکترین سهل انگاری در اجرای حکم خلع ید ممکن است، منجر به ایجاد ضرر و زیان های مالی فراوانی شود. به همین خاطر امروزه بسیاری از افراد به دنبال مشاوره با بهترین وکیل خلع ید می باشند. ابتدا بایستی با ویژگی های این وکیل آشنا شد. از جمله ویژگی های بهترین وکیل خلع ید می توان به موارد زیر اشاره داشت: تسلط بر قوانین مربوط به دعاوی ملکی به ویژه ریزه کاری های دعوای خلع ید. آشنایی با آیین رسیدگی به دعاوی ملکی و خلع ید. قدرت نگارش فوق العاده و قلم خوب. پیگیر بودن. داشتن تجربه در زمینه حل و فصل این گونه دعاوی.


بهنام رحمانی فرد

باسلام یکی از مواردی که امروزه با آن سروکار داریم خلع ید می باشد و امروزه بسیاری از پرونده‌های محاکم دادگاههای عمومی حقوقی را تشکیل می دهد،از جمله استانهایی که فراوانی این پرونده ها به چشم می خورد استان مازندران می باشد بایستی گفت که خلع ید با تصرف عدوانی متفاوت می باشد و یکی از مهمترین تفاوت این دو آن است که در خلع ید شخص بایستی مالکیت خود را اثبات نماید اما در تصرف عدوانی نیازی به اثبات مالکیت وجود ندارد لازم به ذکر است که دعوای خلع ید در مواقعی کاربرد دارد که شخصی بدون اذن مالک و به صورت عدوانی ملک دیگری را تصرف کند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام پرونده های مربوط به دعاوی ملکی به ویژه در مازندران، یکی از متداول ترین مشکلات حقوقی کشور محسوب می شود. امروزه با توجه به شرایط جغرافیایی و اقتصادی که شهر مازندران دارد، بسیاری از افراد خواهان خرید ملک در این شهر می باشند. در همین مسیر، قانون شکنی و هنجارشکنی هایی اتفاق می افتد که باعث به وجود آمدن اختلافات حقوقی به ویژه دعوای خلع ید می شود اما آن چیزی که در مطرح کردن دعاوی حقوقی ارزشمند و حائز اهمیت است، اجرای آنها می باشد. در واقع اگر شما حتی در پرونده هم پیروز بشوید اما امکان اجرای آن را نداشته باشید، عملاً وقت و هزینه خود را تلف کرده اید


بشیر علی پاریاد

با سلام. از شرایط اساسی خلع ید عبارت اند از :مالک بودن خواهان (ارایه سند رسمی مالکیت الزامی است. اعم از سند ثبتی یا دادنامه دادگاه مبنی بر مالک بودن خواهان) تصرف خوانده غیرقانونی و غیرمجاز بودن تصرف (غصبی) که باید از سوی دادگاه احراز و معلوم گردد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.