اجرا و دستگیری محکوم علیه در مازندران

اجرا و دستگیری محکوم علیه در مازندران

اجرا و دستگیری محکوم علیه در مازندران

اجرا و دستگیری محکوم علیه چه ضرورتی دارد؟ برای انجام این کار چه باید کرد؟ این پرسش ها متداول ترین سوالاتی هستند که متقاضیان مشاوره حقوقی از مشاوران موسسه حقوقی وکلای تلفنی می پرسند. در واقع از ابتدای تاریخ تاکنون جوامع انسانی برای برقراری نظم و جلوگیری از هرج و مرج، قوانین حقوقی مختلفی را وضع کرده اند. البته همیشه همه چیز به طور مطلوب پیش نمی رود و اختلافات حقوقی مختلفی به وجود می آید. در واقع این اختلافات باید در دادگاه مطرح شوند تا این نهاد به حل و فصل اختلافات حقوقی مذکور بپردازد. یکی از مهمترین مراحل حل و فصل پرونده ها اجرا و دستگیری محکوم علیه است. پس با یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه ما باشید.

 

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

محکوم علیه کیست؟

اولین گام در مقام بررسی اجرا و دستگیری محکوم علیه، پاسخ به سوال محکوم علیه کیست، می باشد. در ابتدا به رسم همیشگی برای پاسخ به این سوال به لغت نامه ها مراجعه می کنیم. در لغت نامه ها هنگامی که به دنبال پاسخ سوال محکوم علیه کیست، می گردیم، با تعاریفی نظیر کسی که حکم به زیانش صادر شده باشد، مواجه خواهیم شد. البته در این قسمت یک سوال مهم مطرح می شود؛ آیا معنای لغوی محکوم علیه با معنای حقوقی آن یکسان است؟ پاسخ این سوال قطعاً مثبت می باشد. دکترین حقوقی نیز محکوم علیه را شخصی می دانند که پس از بررسی پرونده حقوقی مربوطه از جانب دادگاه و صدور رای مقتضی، حکم به زیان او صادر شده باشد و باید مفاد حکم را انجام دهد.

 

مزایای تسلیم به رای شدن محکوم علیه

مورد بعدی که هنگام بررسی اجرا و دستگیری محکوم علیه بایستی بدان پرداخت، مزایای تسلیم به رای شدن محکوم علیه می باشد اما قبل از اینکه به مزایای مذکور بپردازیم، بهتر است با معنای تسلیم به رای شدن آشنا شویم. هنگامی که فردی در یک پرونده کیفری به عنوان محکوم علیه شناخته می شود، قانونگذار شرایطی را برای بررسی مجدد پرونده و اعتراض نسبت به نتیجه پرونده از طریق تجدید نظر خواهی یا فرجام خواهی فراهم کرده است. در واقع محکوم علیه می تواند از این طریق نسبت به رای صادر شده اعتراض نماید و درخواست تخفیف مجازات را به دادگاه تقدیم کند. حال اگر این فرد تصمیم بگیرد از این حقوق استفاده نکند شامل مقررات تسلیم به رای شدن خواهد شد. پس تسلیم به رای شدن را می توان اینگونه تعریف کرد: «اگر محکوم علیه از حق تجدیدنظرخواهی یا فرجام خواهی خود صرف نظر کند و به تسریع رسیدگی به پرونده کمک نماید، می گوییم وی تسلیم به رای شده است.

این تسلیم به رای شدن دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در تسلیم به رای شدن، قاضی مکلف است که بر اساس قانون، مجازات محکوم علیه را تخفیف دهد. در صورتی که در سایر موارد، تخفیفات اختیاری هستند.
  • جلوگیری از انباشته شدن پرونده های کیفری مختلف.
  • جلوگیری از اطاله دادرسی.
  • تسریع روند رسیدگی به پرونده مذکور.

 

 

اثبات بی گناهی انلاین و فوری 
متن اعتراض رای دادگاه 
مشاوره حقوقی اجرای حکم دادگستری 
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما 

 

مراحل دستگیری محکوم علیه در مازندران

در بسیاری از پرونده ها پس از صدور رای، نیاز به اجرا و دستگیری محکوم علیه می باشد. همچنین شهر مازندران یکی از بزرگ ترین شهرهای ایران محسوب می شود. در نتیجه ضروری است که مراحل دستگیری محکوم علیه در مازندران را بررسی کنیم. در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که برای اجرا و دستگیری محکوم علیه، محکوم له باید تقاضای این کار را نماید. البته قبل از این کار، دادگاه یک ابلاغیه جهت اجرای اختیاری محکوم به، به محکوم له ارسال می کند اما اگر وی از انجام مفاد محکوم به سر باز زد و محکوم له نیز درخواست دستگیری وی را به دادگاه ارائه داد، دادگاه حکم دستگیری محکوم علیه را صادر می کند. سپس مراجع مربوطه وی را دستگیر نموده و در اختیار دادگاه قرار می دهند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید.

 

بهترین وکیل کیفری در مازندران

دعاوی کیفری از ابتدای تاریخ تاکنون به عنوان یکی از مهمترین اختلافات حقوقی بشر شناخته شده اند. از طرفی آمارهای رسمی نشان می دهد که نرخ ارتکاب جرم و جنایت در ایران به ویژه در شهر مازندران در حال افزایش است. به همین خاطر امروز بسیاری از شهروندان مازندرانی به دنبال مشاوره یا استخدام بهترین وکیل کیفری می باشند. در نتیجه ضروری است که با ویژگی های بهترین وکیل کیفری آشنا شویم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • تسلط کامل بر قوانین و موضوعات مربوط به پرونده های کیفری.
  • تسلط کامل در آیین دادرسی پرونده های کیفری.
  • پیگیر بودن و صبر و حوصله بسیار زیاد.
  • آشنایی با ادله اثبات دعاوی کیفری.
  • قلم خوب و تاثیرگذار.

 

اجرای احکام مازندران

 

متاسفانه پیدا کردن بهترین وکیل کیفری در مازندران امری دشوار و طاقت فرساست اما ما این خبر خوش را به شما می دهیم که موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره مندی از برترین وکلای ایران در خدمت شما عزیزان می باشد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما مشاوره حقوقی داشته باشید.

 

اجرای احکام دادگستری مازندران

اجرای احکام دادگستری، آخرین مرحله رسیدگی به پرونده های مختلف اعم از حقوقی و کیفری می باشد. به طور کلی بایستی بگوییم، اجرای احکام دادگستری مازندران در بخش اجرای احکام دادگاه مذکور که در مازندران واقع شده است، انجام می گیرد. با این حال این مسئله دارای ریزه کاری ها و شرایط مختلفی است که با توجه به نوع و موضوع پرونده مشخص می شود. در نتیجه بهتر است با بهترین وکیل کیفری، مشاوره حقوقی انلاین و رایگان داشته باشید.

 


سوالات متداول

نظرات

بهنام رحمانی فرد

باسلام اجرا و دستگیری محکوم علیه بایستی بدان پرداخت، مزایای تسلیم به رای شدن محکوم علیه می باشد اما قبل از اینکه به مزایای مذکور بپردازیم، بهتر است با معنای تسلیم به رای شدن آشنا شویم. هنگامی که فردی در یک پرونده کیفری به عنوان محکوم علیه شناخته می شود، قانونگذار شرایطی را برای بررسی مجدد پرونده و اعتراض نسبت به نتیجه پرونده از طریق تجدید نظر خواهی یا فرجام خواهی فراهم کرده است. در واقع محکوم علیه می تواند از این طریق نسبت به رای صادر شده اعتراض نماید و درخواست تخفیف مجازات را به دادگاه تقدیم کند. حال اگر این فرد تصمیم بگیرد از این حقوق استفاده نکند شامل مقررات تسلیم به رای شدن خواهد شد. پس تسلیم به رای شدن را می توان اینگونه تعریف کرد: «اگر محکوم علیه از حق تجدیدنظرخواهی یا فرجام خواهی خود صرف نظر کند و به تسریع رسیدگی به پرونده کمک نماید، می گوییم وی تسلیم به رای شده است


امین چراغی شیخ آباد

پس از صدور رای قطعی به تقاضای محکوم له، اجرائیه صادر می شود که ضمن آن مهلتی برای اجرای اختیاری دادنامه به محکوم علیه اعطا می شود. در صورتی که محکوم علیه از اجرای مفاد دادنامه امتناع نموده و با محکوم له نیز توافقی نکند، واحد اجرای احکام به درخواست محکوم له نسبت به توقیف اموال محکوم علیه اقدام خواهد نمود. اصولا تمام اموال محکوم علیه قابل بازداشت است؛ مگر آنکه نص قانونی مبنی بر ممنوعیت بازداشت و توقیف برخی اموال یافت شود.


سیما غفوری

به موجب ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی مصوب ۱۳۹۴: «اگر استیفای محکومٌ به از طرق مذکور در این قانون ممکن نگردد، محکومٌ علیه به تقاضای محکومٌ له تا زمان اجرای حکم یا پذیرفته شدن ادعای اعسار او یا جلب رضایت محکومٌ له حبس می شود. چنانچه محکومٌ علیه تا سی روز پس از ابلاغ اجرائیه، ضمن ارائه صورت کلیه اموال خود، دعوای اعسار خویش را اقامه کرده باشد حبس نمی شود، مگر اینکه دعوای اعسار مسترد یا به موجب حکم قطعی رد شود. در خصوص این ماده باید متذکر شد که حبس محکومٌ علیه منوط به آن است که ۱) از محکومٌ علیه مالی به دست نیاید یا محکومٌ علیه مالی را معرفی نکند. ۲) محکومٌ له درخواست بازداشت وی را کرده باشد و قاضی دستور حبس او را صادر نماید. ۳) حکم اعسار او صادر نشده باشد. بنابراین اگر دادخواست اعسار به انضمام صورت اموال محکومٌ علیه در فرجه زمانی یک ماهه از زمان ابلاغ اجرائیه به محکومٌ علیه در دادگاه مطرح شده باشد، تا زمان رسیدگی و صدور حکم قطعی، امکان بازداشت محکومٌ علیه وجود نخواهد داشت.


پروانه برغمدی

با سلام رئیس کل دادگستری مازندران دراین نشست خبری با اشاره به راه‌اندازی سامانه نظرسنجی مراجعه‌کنندگان، گفت: براساس نظرات پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی‌ها در سال گذشته، دادگستری استان با کسب ۸۴درصد رضایت‌مندی مراجعین، جزو ۸ استان برتر کشور است


Mohammad sheykhi

هنگامی که فردی در یک پرونده کیفری به عنوان محکوم علیه شناخته می شود، قانونگذار شرایطی را برای بررسی مجدد پرونده و اعتراض نسبت به نتیجه پرونده از طریق تجدید نظر خواهی یا فرجام خواهی فراهم کرده است. در واقع محکوم علیه می تواند از این طریق نسبت به رای صادر شده اعتراض نماید و درخواست تخفیف مجازات را به دادگاه تقدیم کند. حال اگر این فرد تصمیم بگیرد از این حقوق استفاده نکند شامل مقررات تسلیم به رای شدن خواهد شد. پس تسلیم به رای شدن را می توان اینگونه تعریف کرد: «اگر محکوم علیه از حق تجدیدنظرخواهی یا فرجام خواهی خود صرف نظر کند و به تسریع رسیدگی به پرونده کمک نماید، می گوییم وی تسلیم به رای شده است. این تسلیم به رای شدن دارای مزایای بسیار زیادی می باشد که می توان به موارد زیر اشاره کرد: در تسلیم به رای شدن، قاضی مکلف است که بر اساس قانون، مجازات محکوم علیه را تخفیف دهد. در صورتی که در سایر موارد، تخفیفات اختیاری هستند. جلوگیری از انباشته شدن پرونده های کیفری مختلف. جلوگیری از اطاله دادرسی. تسریع روند رسیدگی به پرونده مذکور.


رضا صادقی

با سلام و خسته نباشید در هر مرحله ای استفاده از وکیل حتما مفید و به نفع موکل خواهد بود.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، بر اساس قانون، با وقوع جرم و اعلام آن به دادسرا ، تحقیقات مقدماتی برای کشف جرم و تحقیق و تعقیب متهم صورت می گیرد ، از وظایف بازپرس کشف جرم و انجام تحقیقات درباره جرم است .بازپرس زمانی که برای تحقیقات خود متهم را احضار می کند متهم مکلف است در زمان مقرر برای ارائه توضیحات در دادسرا حاضر شود اما زمانی که متهم بدون دلیل موجه یا بدون اینکه دلیل موجه خود را اعلام کند در دادسرا حاضر نشود ، بازپرس دستور جلب متهم را صادر می کند . قانونگذار برای صدور حکم جلب متهم و نحوه اجرای حکم جلب قواعدی را در قانون بیان کرده است . نحوه اجرای حکم جلب طبق قانون آیین دادرسی کیفری، بدین صورت است که مامور جلب پس از ابلاغ برگه جلب، متهم را دعوت می کند که با او نزد بازپرس حاضر شود. چنانچه متهم امتناع کند مامور او را جلب و تحت‏ الحفظ، نزد بازپرس حاضر می‌نماید و در صورت نیاز می‌ تواند از سایر ماموران کمک بخواهد. جلب متهم، علی الا صول، در روز انجام می شود و در همان روز به ‌وسیله بازپرس و یا قاضی کشیک، تعیین تکلیف می گردد. موسسه وکیل تفلفنی این افتخار را دارد که در بیشتر شهر های ایران از جمله استان مازندران بعنوان یکی از مهمترین استان های کشور نفراتی رابه عنوان وکیل و کارشناس حقوقی در اختیار دارد که می توانند در هر زمانی که مورد نیاز کاربران باشد مشکلات حقوقی ایشان را پیگیری و حل نمایند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام اولین گام در مقام بررسی اجرا و دستگیری محکوم علیه، پاسخ به سوال محکوم علیه کیست، می باشد. در ابتدا به رسم همیشگی برای پاسخ به این سوال به لغت نامه ها مراجعه می کنیم. در لغت نامه ها هنگامی که به دنبال پاسخ سوال محکوم علیه کیست، می گردیم، با تعاریفی نظیر کسی که حکم به زیانش صادر شده باشد، مواجه خواهیم شد. البته در این قسمت یک سوال مهم مطرح می شود؛ آیا معنای لغوی محکوم علیه با معنای حقوقی آن یکسان است؟ پاسخ این سوال قطعاً مثبت می باشد. دکترین حقوقی نیز محکوم علیه را شخصی می دانند که پس از بررسی پرونده حقوقی مربوطه از جانب دادگاه و صدور رای مقتضی، حکم به زیان او صادر شده باشد و باید مفاد حکم را انجام دهد.


وحید فراست

اجرای حکم در خصوص محکوم علیه باید اجرا گردد البته در شرایطی اجرای حکم به تعویق می افتد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.