شرایط مستثنیات دین شدن منزل مسکونی

شرایط مستثنیات دین شدن منزل مسکونی

شرایط مستثنیات دین شدن منزل مسکونی

روند رسیدگی به پرونده های مالی در دادگاه ها و محاکم قضایی به این صورت است که محکوم له پس از صدور حکم نهایی، می‌تواند حکم توقیف اموال محکوم علیه یا همان بدهکار را بگیرد و با توقیف و فروش این اموال، به مالی که مطالبه کرده برسد. اما قانونگذار با در نظر گرفتن مصلحت محکوم علیه، اجازه توقیف و مصادره برخی از اموال او را به عنوان مستثنیات دین، به محکوم له نمی‌دهد.

منزل مسکونی یکی از همین استثنائات دین است که محکوم له اجازه توقیف آن را ندارد. البته استثناء واقع شدن منزل مسکونی، شرایطی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

اگر در دادگاه دعوای مالی مطرح کرده اید یا این که دعوایی برعلیه شما مطرح شده، توصیه می‌کنم تا انتهای این مطلب با موسسه حقوقی وکلای تلفنی همراه باشید. چرا که در هر صورت شما به مطالبی که در این مقاله بیان خواهیم کرد، احتیاج پیدا خواهید کرد!

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از مستثنیات دین چیست؟

تمام دعاوی مالی یک محکوم علیه دارند که موظف به پرداخت وجه نقد یا مال به طرف مقابل، یعنی همان محکوم له است. اما در بسیاری از این دعاوی و پرونده ها، محکوم علیه از پرداخت آنچه محکوم به پرداخت آن شده امتناع می‌ورزد. در این مواقع محکوم له می‌تواند با حکم دادگاه، اموال محکوم علیه را برای گرفتن مالی که حق اوست توقیف کند.

حالا تصورش را بکنید اگر قرار باشد محکوم له تمام اموال محکوم علیه را توقیف کند، او رسما از زندگی ساقط خواهد شد و توانایی امرار معاش نخواهد داشت! بنابراین قانونگذار برای جلوگیری از متضرر شدن محکوم علیه اجازه توقیف برخی از اموال او را که برای ادامه زندگی به آن ها احتیاج دارد، به محکوم له نمی‌دهد.

این اموال همان مستثنیات دین هستند که با نام اموال غیر قابل توقیف نیز شناخته می‌شوند.

 

در چه صورت منزل مسکونی جز مستثنیات دین است؟

 منزل مسکونی یکی از مهمترین مستثنیات دین است که اگر در شان محکوم علیه و افراد تحت تکفل او باشد، حکم توقیف آن صادر نمی‌شود. پس شرط اصلی غیر قابل توقیف بودن منزل مسکونی، این است که این منزل تناسب با شان محکوم علیه داشته باشد. وگرنه در غیر این صورت ممکن است قانونگذار حکم به توقیف و فروش آن بدهد.

حال سوالی که مطرح می‌شود این است که منظور از شان محکوم علیه در اینجا چیست؟! فردی با شغل معمولی و درآمد خیلی کم را تصور کنید که در پایین شهر یک خانه کوچک داشته، اما از راه کلاهبرداری به پولی می‌رسد و می‌تواند در بهترین نقطه شهر یک ویلای بزرگ و لوکس بخرد. در این حالت ویلای مذکور در شان محکوم علیه نبوده و جزو اموال غیر قابل توقیف و استثنائات دین نخواهد بود.

حالا یک پزشک متخصص معتبر را تصور کنید که آپارتمانی لوکس در محله‌ای خوب دارد. این آپارتمان قطعا در صورت محکومیت مالی پزشک مذکور، به عنوان مستثنیات دین غیر قابل توقیف خواهد بود چون شان او و افراد تحت تکفلش زندگی در چنین خانه‌ای است.

 

مدارک لازم برای لایحه رفع توقیف مستثنیات دین

همانطور که گفته شد، مستثنیات دین در اصل غیر قابل توقیف هستند و اکثرا مقامات قضایی حکم به توقیف آن ها نمی‌دهند. حال اگر مقام قضایی شان محکوم علیه را در نظر نگیرد و حکم به توقیف منزل مسکونی او بدهد، تکلیف چیست؟!

در این صورت محکوم له باید لایحه‌ای در این زمینه تنظیم کرده و تقدیم دادگاه نماید و به این ترتیب خواستار رفع توقیف منزل مسکونی یا هر یک از اموال دیگرش که جزو استثنائات دین بوده اما توقیف شده، شود. در این لایحه باید به بندها و تبصره های قانونی که شامل حال او می‌شوند اشاره شود و در صورت لزوم باید مدارکی به آن ضمیمه شود تا مقام قضایی با بررسی آن ها، قرار رفع توقیف را صادر کند.

 

 

 

مشاوره حقوقی مهریه 
نگارش دادخواست اعسار از پرداخت مهریه 
مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما 

 

با توجه به این که نگارش لایحه و اشاره به بندها و تبصره های قانونی مربوطه در آن، نیازمند داشتن تخصص و مطلع بودن از قوانین موجود است توصیه می‌کنم مسئولیت انجام این کار را به عهده کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی بگذارید. شما می‌توانید با استفاده از مشاوره حقوقی، هم از مدارک مورد نیاز مطلع شوید و هم از وکیل بخواهید تا لایحه مورد نظر را برایتان تنظیم کند.

 

هزینه لایحه رفع توقیف مستثنیات دین

در پاراگراف قبل گفتیم که تنها راه رفع توقیف مستثنیات دین، تقدیم لایحه به دادگاه یا مراجع قضایی ذی‌ربط است. همچنین گفتیم که لایحه باید طوری نگارش شود که مقام قضایی با مطالعه آن و بررسی تبصره ها و ماده های قانونی ذکر شده در آن، حکم به رفع توقیف دهد. پس بهترین راه این است که از وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی بخواهید این لایحه را برای شما تنظیم کنند.

برای اطلاع از هزینه نگارش لایحه رفع توقیف اموال غیر قابل توقیف، می‌توانید با شماره 09212242670 تماس بگیرید. برای ثبت سفارش تنظیم و نگارش این لایحه هم می‌توانید به صفحه اصلی سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی، بخش نگارش اوراق قضایی مراجعه کنید.

 

 

مشاوره حقوقی مستثنیات دین برای مهریه

 

مشاوره حقوقی تلفنی مستثنیات دین

مستثنیات دین در ظاهر یک مبحث ساده به نظر می‌رسند اما مثل تمام مباحث حقوقی پیچیدگی هایی دارد. بنابراین اگر دچار چنین مشکلی شدید یا درگیر پرونده های مالی شدید بهتر است حتما از مشاوره حقوقی تلفنی موسسه حقوقی وکلای تلفنی، برای اطلاع از مراحل دریافت حکم توقیف یا رفع توقیف اموال، استفاده کنید.

در این جلسه مشاوره، وکلای متخصص موسسه ما هرآنچه لازم باشد را در اختیار شما می‌گذارند و راه حل هایی برای رفع توقیف اموال غیر قابل توقیف، پیش پای شما خواهند گذاشت. در ضمن علاوه بر مشاوره حقوقی تلفنی، می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه ما نیز در این زمینه استفاده کنید.

 


سوالات متداول

نظرات

بهادری

اگر شخصی بدهکار فراری باشد و قبل از سال ۹۴ از او شکایت و محکوم شده باشد به پرداخت دین،و او بعد از محکومیت منزل خریده باشد، آیا منزل او باز جزو مستثنا دین قرار می‌گیرد؟


فرید زبیداوی پور

با سلام و عرض ادب و احترام. بنده یک واحد ۸۱ متری خریدم که ۳ دانگ اون رو بنام خانمم زدم و ۳ دانگ بنام خودم. ایشون الان ۳ ماهه که سند من رو توقیف کرده. با توجه به اینکه ۳ دانگ من جز استثنائات دین محسوب میشه چون غیر از این ۳ دانگ چیزی ندارم و باهم و با دوتا بچه توی این واحد آپارتمانی کوچک و خیلی قدیمی که قیمت چندانی هم نداره زندگی میکنیم. از طرفی دیگه هم ایشون رفته دادگاه و بهش گفتند خونه رو میذارند مزایده که فروش بره و بعد از فروشش، یه مبلغی بهم میدند که فقط بتونم باهاش یه جا کرایه کنم. در صورتیکه پرسیدم و خوندم که اگه قیمت خونه کمتر از مهریه باشه، نمیشه خونه رو مزایده گذاشت که این اتفاق بیفته. لطفا راهنمایی بفرمایید. با سپاس فراوان.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام. یکی از پرونده‌های مهمی که در محاکم قضایی امروز جریان دارد پرونده‌های مالی می‌باشد، این پرونده‌ها می‌تواند در خصوص مسائلی چون مهریه ،چک، طلب افراد و یا سایر موضوعات مالی باشد. زمانی‌که رأی قطعی برای یک پرونده مالی صادر می‌شود این پرونده دارای ۳ وجه خواهد بود، محکوم‌له یا کسی که رأی به نفع او صادر شده، محکوم‌علیه یه همان کسی که رأی علیه او صادر شده و وجه سوم آن محکوم‌به یا موضوعی است که رأی در خصوص آن صادر گشته است .کسی که رأی به نفع او صادر شده‌است با مراجعه به قاضی اجرای احکام مفاد رأی را از دادگاه مطالبه می‌کند و ظرف ۱۰ روز به محکوم‌علیه ابلاغه ای صادر می‌شود که مفاد رأی را به اجرا بگذارد حال اگر مفاد رأی به اجرا گذاشته نشود کسی که ذی‌نفع است می‌تواند درخواست توقیف اموال محکوم‌علیه را از دادگاه بنماید. مسئله مهم در در چنین مواقعی این است که آیا می‌توان همه اموال محکوم‌علیه را توقیف نمود یا خیر؟ در عرف امروزه دادگاه‌ها و محاکم کیفری مسئله‌ای وجود دارد بنام مستثنیات دین، در برخی از اموری که برای ادامه زندگی ضرورت دارند قابل توقیف نمی‌باشد که مهم‌ترین آن‌ها منزل مسکونی شخصی است که در آن سکونت دارد.به‌صورت معمول منزل مسکونی که شخص در آن سکونت دارد قابل توقیف نمی‌باشد مگر آن‌که شخصی ادعای اعسار و تنگ‌دستی کرده باشد انا در یک ملک گرانقیمت زندگی کند یا منزلی را از راه غیرقانونی به دست آورده باشد و به‌عنوان منزل مسکونی خویش انتخاب کرده باشد که دراین‌صورت امکان توقف وجود خواهد داشت اما بایستی برای انجام این کار و توقیف ملک به مزایده گذاشتن آن مراحل دقیق حقوقی را طی کرد تا بعدها دچار مشکل نشویم. برای دانستن دیگر جزئیات کار می‌توانید با وکلای مؤسسه وکیل تلفنی هماهنگ کرده و مشکل خویش را برطرف نمایید موفق باشید.


بهنام رحمانی فرد

باسلام گاهی اوقات شخصی دچار محکومیت مالی میشود که در این صورت اموال او توسط محاکم توقیف می شود و از محل فروش آن اموال محکومیت مالی مورد نظر پرداخت میشود اما گاهی اوقات اموالی که توقیف می شوند جزء مستثنیات دین به شمار می رود که منزل مسکونی در صورت وجود شرایط مقرر می تواند جزء مستثنیات دین قرار بگیرد یعنی زمانی که منزل مسکونی در شان محکوم علیه باشد و دادگاه آن را پذیرد توقیف منزل مسکونی وجاهت قانونی ندارد و در صورت توقیف آن میتوان با تنظیم لایحه ای در این مورد شرایط رفع توقیف آن را فراهم آورد،اما چه زمانی منزل مسکونی جزء مستثنیات دین قرار خواهد گرفت؟برای پاسخ به این سوال با ذکر یک مثال به آن خواهیم پرداخت فرض کنید یک خانه خیلی بزرگ در اختیار یک فرد کارگر می باشد که در این صورت این شخص کارگر این خانه بزرگ در شان او نمی باشد و راهکاری که برای آن در نظر گرفته شده است این است که دادگاه حکم به فروش آن خانه بزرگ را می دهد و با پول آن یک خانه ای که در حد شان آن کارگر باشد تهیه می کند و مابقی پول فروش خانه را به محکوم له خواهد پرداخت.


سپیده کرمی

درود،ﺑﺎ ﻋﻨﺎﯾﺖ ﺑﻪ ﺑﻨﺪ اﻟﻒ ﻣﺎده24 ﻗﺎﻧﻮن ﻧﺤﻮه اﺟﺮاي ﻣﺤﮑﻮﻣﯿﺖﻫﺎي ﻣﺎﻟﯽ ﻣﺼﻮب1394 و ﺗﺒﺼﺮه ﯾﮏ آن، ﻣﻨﺰل ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﻣﺤﮑﻮمﻋﻠﯿﻪ در ﺻﻮرﺗﯽ ﺟﺰء ﻣﺴﺘﺜﻨﯿﺎت دﯾﻦ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽﺷﻮد ﮐﻪ اوﻻً، ﻋﻠﯽاﻻﺻﻮل ﻣﺤﻞ ﺳﮑﻮﻧﺖﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﻣﺤﮑﻮمﻋﻠﯿﻪ ﺑﺎﺷﺪ و ﺛﺎﻧﯿﺎً، ﻣﻨﺰل ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ در ﺣﺪ ﻧﯿﺎز و ﺷﺄن ﻋﺮﻓﯽ ﻣﺤﮑﻮمﻋﻠﯿﻪ در ﺣﺎﻟﺖ اﻋﺴﺎرش ﺑﺎﺷﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ در صورت اﻧﮑﺎر اوﻟﯿﻪ ﻣﺤﮑﻮمﻋﻠﯿﻪ ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﻋﺪم ﻣﺎﻟﮑﯿﺖ ﻣﻨﺰل ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﻣﺘﻨﺎزعﻓﯿﻪ، در ﺗﺸﺨﯿﺺ ﻣﺴﺘﺜﻨﯿﺎت ﯾﺎ ﻋﺪم ﻣﺴﺘﺜﻨﯿﺎت دﯾﻦ ﺑﻮدن ﻣﻨﺰل ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﺗﺄﺛﯿﺮي ﻧﺪارد.


فاطمه موسوی نژاد

مطابق ماده24قانون اجرای محکومیت های مالی مستثئاعات دین : منزل مسکونی که عرفا در شًان محکوم علیه در حالت اعسار او باشد. به این معنا که مطابق این مورد شان مدیون در حالت عادی زندگی ملاک نیست بلکه ملاک شان او در حالت اعسار است یعنی مثلا اگر تاجری قبل از ورشکستگی در خانه ای 500متری زندگی میکرد حال که ورشکسته شده و در حالت اعسار قرار گرفته نمیتواند ادعا کند که تنها منزل 500 متری در شان عرفی اوست بلکه شان او طبق زمان اعسارش بررسی میشود پس منزل مسکونی شخص نیز جزء مستثنیات دین محسوب میشود .سایر استثنائات این ماده به شرح زیر است همچنين اثاثیه موردنیاز زندگی که برای رفع حوائج ضروری محکوم علیه و افراد تحت تکلف وی لازم است وآذوقه موجود به قدر احتیاج محکوم علیه و افراد تحت تکلف وی برای مدتی که عرفا آذوقه ذخیره میشود. -کتب وابزار علمی و تحقیقاتی برای اهل علم و تحقیق متناسب با شان انها . -وسایل و ابزار کار کسبه،پیشه وران ،کشاورزان وسایر اشخاص که برای امرا معاش ضروری آنها وافراد تحت تکلفشان لازم است


محمد مهدی احمدی

منزل مسکونی یکی از مهمترین مستثنیات دین است که اگر در شان محکوم علیه و افراد تحت تکفل او باشد، حکم توقیف آن صادر نمی‌شود. پس شرط اصلی غیر قابل توقیف بودن منزل مسکونی، این است که این منزل تناسب با شان محکوم علیه داشته باشد. وگرنه در غیر این صورت ممکن است قانونگذار حکم به توقیف و فروش آن بدهد


فریبرز ذوالفقاری

با سلام منزل مسکونی یکی از مهمترین مستثنیات دین است که اگر در شان محکوم علیه و افراد تحت تکفل او باشد، حکم توقیف آن صادر نمی‌شود. پس شرط اصلی غیر قابل توقیف بودن منزل مسکونی، این است که این منزل تناسب با شان محکوم علیه داشته باشد. وگرنه در غیر این صورت ممکن است قانونگذار حکم به توقیف و فروش آن بدهد. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که منظور از شان محکوم علیه در اینجا چیست؟! فردی با شغل معمولی و درآمد خیلی کم را تصور کنید که در پایین شهر یک خانه کوچک داشته، اما از راه کلاهبرداری به پولی می‌رسد و می‌تواند در بهترین نقطه شهر یک ویلای بزرگ و لوکس بخرد. در این حالت ویلای مذکور در شان محکوم علیه نبوده و جزو اموال غیر قابل توقیف و استثنائات دین نخواهد بود.


حسین سیفی

آنچه در خصوص مستثنیات دین قابل توجه است این امر میباشد که مستثنیات دین بایستی در محکوم علیه در وضعیت اعسار او باشد لذا عمومی محکوم علیه از درجه اهمیت نسبتاً پایین تری برخوردار است و بیشترشان محکوم علیه در حال احضار ملاحظه می گردد یعنی یک شخص در وضعیتی که توان پرداخت دیون را ندارد و البته نیم نگاهی هم به شأن اجتماعی محکوم علیه می گردد


بشیر علی پاریاد

با سلام .برابر قانون اگر منزل مسکنی محکومٌ‌علیه بیش از نیاز و شأن عرفی او در حالت اعسارش بوده و مال دیگری از وی در دسترس نباشد و مشارٌالیه حاضر به فروش منزل مسکونی خود تحت نظارت مرجع اجراءکننده رأی نباشد به تقاضای محکومٌ‌ له به‌ وسیله مرجع اجراءکننده حکم با رعایت تشریفات قانونی به فروش رفته و مازاد بر قیمت منزل مناسب عرفی، صرف تأدیه دیون محکوم‌ٌعلیه خواهد شد مگر اینکه استیفای محکوم‌ٌبه به طریق سهل‌تری مانند استیفاء از محل منافع بخش مازاد منزل مسکونی محکوم‌ٌعلیه یا انتقال سهم مشاعی از آن به شخص ثالث یا طلبکار امکان‌پذیر باشد که در این‌صورت محکومٌ‌ به از طرق مذکور استیفاء خواهد شد.


Mohamad sheykhi

به موجب ماده 24 قانون اجرای حکومیت های مالی، مصوب سال 1394، مستثنیات دین، صرفا شامل موارد زیر است : منزل مسکونی که عرفا در شأن محکوم علیه، در حالت اعسار او باشد. نکته مهم در این خصوص، این است که منزل مسکونی باید مورد نیاز مدیون بوده و در شأن یک شخص بدهکار باشد. بنابراین ، در صورتی که بیش از یکی بوده یا به لحاظ عرفی، مازاد بر شأن بدهکار است، می توان آن را توقیف کرد. اثاثیه مورد نیاز زندگی که برای رفع نیازهای ضروری محکوم علیه و افراد تحت تکفل وی لازم است. در این رابطه هم شاخص مورد نیاز و متناسب با شأن مدیون، مورد توجه قانون گذار می باشد. آذوقه موجود به قدر احتیاج محکوم علیه و افراد تحت تکفل وی، برای مدتی که عرفا آذوقه ذخیره می شود. کتب و ابزار علمی تحقیق و تحقیقاتی، برای اهل علم و تحقیق، متناسب با شأن آنها : در خصوص ابزار علمی می توان به لبتاب، کامپیوتر و وسایل کامپیوتر نیز اشاره کرد زیرا وسایل مورد برای تحقیق هستند. وسایل و ابزار کار کسبه، پیشه وران، کشاورزان و سایر اشخاص که برای امرار معاش ضروری آنها و افراد تحت تکفلشان لازم است. تلفن مورد نیاز مدیون : تلفن مورد نیاز شامل یک تلفن همراه و تلفن ثابت است. در این خصوص باید به این نکته اشاره شود که برای این تلفن باید نوع عرفی در نظر گرفته بشود به عنوان مثال اگر گوشی موبایل مدیون دارای ارزش زیادی است نمی توان به عنوان مستثنیات دین در نظر گرفت. همچنین، اگر خط تلفن همراه شخص مدیون دارای ارزش زیادی بوده، این نیز به عنوان مستثنیات دین قرار نمی گیرد. زیرا با یک خط تلفن ساده هم حوائج او برطرف می شود. مبلغی که در ضمن قرارداد اجاره به موجر پرداخت می شود ، مشروط بر اینکه پرداخت اجاره بها بدون آن، موجب عسر و حرج گردد و عین مستاجره، مورد نیاز مدیون بوده و بالاتر از شأن او نباشد . بنابراین ، مبلغی که به عنوان ودیعه، پرداخت شده، در صورتی که مدیون نتواند اجاره بها را بدون مبلغ ودیعه پرداخت کند و در همچنین ین مستاجره در شان مدیون باشد ، قابل توقیف نیست . به موجب قانون جدید نحوه اجرای محکومیت های مالی، خودرو، جز مستثنیات دین نبوده و توقیف خودرو برای وصول طلب، امکان پذیر می باشد. مسئله مهم، این است که علی رغم آن که قانون گذار، تلاش فراوانی در جهت مشخص نمودن مصادیق مستثنیات دین نموده است، اما اشکالی که به نظر می رسد، این است که این مصادیق، بسیار اختلافی هستند. به عبارت دیگر ، تشخیص اینکه یک مال از مصادیق مستثنیات دین هست یا خیر، کاملا به تشخیص قاضی بستگی دارد که با توجه به شرایط مذکور در مواد قانونی تعیین می شود.


خدیجه میرحیدری

باسلام و وقت بخیر. نظر به اینکه منزل مسکونی از موارد مستثنیات دین هست ودر صورت توقیف آن توسط محکوم له ، می توان با ارائه دلایل و مدارک و ارسال لایحه از مرجع قضایی رفع توقیف آن را درخواست نمود ، نکته حائز اهمیت این هست که در این مورد شان محکوم علیه جهت رفع توقیف ملاک هست.


محسن جعفری

در مواردی که شامل مستثنیات دین میگردد محکوم علیه باید ثابت نماید که منزل در شان اجتماعی او میباشد و درباره خودرو نیز باید ممر درآمد شخص محسوب گردد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.