نمونه شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی

نمونه شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی

نمونه شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی

شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی چیست؟ تعریف حقوقی چک چه می باشد؟ چه مدارکی برای نگارش شکواییه مذکور ضروری است؟ آیا می توان نگارش انلاین شکواییه فوق الذکر را به یک وکیل چک سپرد؟ امروزه، صادر کردن چک نقش بسیار مهمی را در معاملات و روابط اقتصادی بین افراد بر عهده دارد. همین موضوع باعث شده است که همه روزه افراد زیادی جهت دریافت مشاوره حقوقی چک با متخصصین موسسه حقوقی وکلای تلفنی در ارتباط باشند. این افراد سوالات مهم و متعددی را پیرامون شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی از مشاورین ما می پرسند. در واقع این سوالات از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند. به نحوی که آنها را در ابتدای مقاله ذکر کردیم و تصمیم گرفته ایم در یکی دیگر از مجموعه مقالات موسسه حقوقی وکلای تلفنی به صورت کامل و مفصل با شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی آشنا شویم. پس اگر شما نیز از جمله متقاضیان مشاوره حقوقی چک هستید بهتر است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

تعریف چک از زبان وکیل

قبل از اینکه به سراغ شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی برویم، بایستی به تعریف حقوقی چک بپردازیم. در واقع شاید در ابتدا اینکه بخواهیم چک را تعریف کنیم، اندکی غیر منطقی به نظر برسد. زیرا همه ما به خوبی با چک آشنا هستیم و این واژه یک کلمه نام آشنا برای ما محسوب می شود. البته افراد کمی هستند که با تعریف حقوقی چک آشنا می باشند. به همین منظور بایستی آن را تعریف کنیم.

در واقع چک از جمله اسناد رایج تجاری است که صادر کننده آن به محلی که پول های خود را در آنجا نگهداری می کند (نظیر بانک) دستور می دهد تا مبلغ مذکور در چک را به شخص دارنده پرداخت نماید. در همین راستا ماده 310 قانون تجارت عنوان می کند: «چک نوشته ای است که به موجب آن صادرکننده وجوهی را که در نزد محال علیه دارد کلاً یا بعضاً مسترد یا به دیگری واگذار می نماید». به علاوه برای صدور چک، شرایط و نکات گوناگونی بایستی رعایت گردد که شما می توانید از طریق مشاوره حقوقی انلاین و رایگان با این نکات آشنا شوید.

 

 

مشاوره حقوقی چک

 

قانون جدید صدور چک

یکی دیگر از مواردی که هنگام آشنایی با شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی بایستی بدان بپردازیم، قانون جدید صدور چک می باشد. در ابتدا بایستی بگوییم اگرچه قانونگذار نکات کلی مربوط به چک را در مواد 310 تا 317 قانون تجارت ذکر کرده است، با این حال این مواد برای تنظیم روابط حقوقی افراد کافی نبودند. به همین منظور قانون صدور چک در سال 1355 به تصویب رسید. این قانون تا مدت ها حاکم بر روابط حقوقی ناشی از چک بود تا اینکه قانونگذار در سال 1397 قانون جدید صدور چک را تصویب نمود. از جمله دستاوردهای این قانون می توان به چک صیادی و سامانه چک صیادی اشاره داشت که تحول عظیمی در حل و فصل اختلافات حقوقی و کیفری ناشی از صدور چک محسوب می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه از طریق مشاوره حقوقی با متخصصین ما در ارتباط باشید.

 

مدارک لازم برای شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی

یکی از مهم ترین سوالاتی که متقاضیان مشاوره حقوقی چک از ما می پرسند، این است که برای نگارش شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی چه مدارکی را بایستی مهیا کنیم؟ در واقع بر اساس ماده 3 قانون جدید صدور چک، صادر کننده بایستی چک را به نحوی تنظیم نماید که مواردی همچون عدم تطابق امضا یا قلم خوردگی و غیره وجود نداشته باشد. حال اگر صادر کننده، چک را به نحوی تنظیم نماید که با توجه به موارد مذکور در ماده 3 قانون جدید صدور چک امکان وصول آن وجود نداشته باشد، دارنده می تواند با تنظیم شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی حق خود را از صادر کننده بگیرد. حال برای تنظیم شکواییه مذکور مدارکی را بایستی به همراه داشته باشید که عبارتند از:

  • اصل چک پرداخت نشده.

 

 

سامانه فوری استعلام چک
مشاوره حقوقی استرداد چک 
مشاوره حقوقی چک و سفته
درباره ما 

 

  • گواهی عدم پرداخت توسط بانک محال علیه و تایید آن.
  • به همراه داشتن مدارک هویتی نظیر کارت ملی یا شناسنامه.

شما می توانید جهت دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از برترین وکلای ایران با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس حاصل نمایید.

 

نمونه شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی

همانطور که ذکر شد تنظیم شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی اهمیت ویژه ای دارد. زیرا برای طرح شکایت در دادگاه، اولین گام این است که یک شکواییه اصولی و قانونی تنظیم شود. به همین خاطر با توجه به اینکه بسیاری از افراد سواد لازم جهت تنظیم چنین شکواییه ای را ندارند، به دنبال دانلود نمونه شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی خواهند بود. البته ما همواره به آنها پیشنهاد می کنیم که از این کار پرهیز نمایند. زیرا هر پرونده کیفری دارای شرایط ویژه ای می باشد که با سایر پرونده ها متفاوت است. پس بهتر است نگارش شکواییه صدور چک پرداخت نشدنی را به یک وکیل چک مجرب بسپارید. ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی امکان چنین کاری را برای شما فراهم کرده ایم.

 

 

بهترین وکیل چک

 

هزینه نگارش شکواییه در وکلای تلفنی

همانطور که گفتیم بهترین راه این است که تنظیم شکواییه صدور چک صادر نشدنی را به وکیل چک مجرب بسپارید. در همین راستا شما بایستی هزینه این کار را پرداخت کنید. پس هزینه تنظیم شکواییه همواره از جمله نگرانی های افراد بوده است. البته به صورت کلی نمی توان هزینه تنظیم شکواییه را مشخص نمود. زیرا فاکتورهای گوناگونی نظیر موضوع شکواییه و تخصص وکیل در این هزینه تاثیرگذار هستند. با این حال ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی، هزینه تنظیم شکواییه را به نحوی تعیین کرده ایم که تمامی اقشار جامعه بتوانند از آن استفاده کنند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با ما در ارتباط باشید.

 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.