همه چیز درباره تابعیت خون

همه چیز درباره تابعیت خون

همه چیز درباره تابعیت خون

مفهوم تابعیت چیست؟

به زبانی ساده تابعیت به این معنا است که دولت ها افراد متعلق به خود را از افراد سایر دولت ها جدا کنند. اعطای تابعیت در کشورها بر اصل تابعیت خون یا تابعیت خاک است. برخی افراد نیز در جهان هستند که بنا بر مسائل مختلف از جمله جنگ تابعیت هیچ کشوری را ندارند و به آنها «آپارتاید» گفته می شود. تابعیت، فرد و دولت را به همدیگر ارتباط می دهد و آنها در مقابل همدیگر حقوقی دارند. هر فرد بزرگسالی نیز بر اساس قوانین موجود کشورها می تواند تابعیت کشور دیگری را نیز به دست بیاورد یا تابعیت کشور خود را ترک کند. بسیاری از مردم جهان بنابر دلایلی که دارند اقدام به مهاجرت می کنند و می خواهد در یک کشور دیگر زندگی کنند این افراد در مرحله اول تلاش می کنند که تابعیت کشور مقصد را به دست بیاورند. با بدست آوردن تابعیت کشور مقصد حق شهروندی آن کشور را نیز به دست می آورند. افرادی که تابعیت کشورهای دیگر را به دست می آورند حتی می توانند در رای گیری ها نیز شرکت کنند یا اینکه با گذرنامه آن کشور به کشورهای دیگری سفر کنند. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

اصل خون به چه معناست؟

اصل خون در تابعیت به این معنا است که هر نوزادی از پدر و مادری یا فقط پدر تبعه یک کشور در هر نقطه ای از جهان متولد شود تابعیت کشور والدین را به دست می آورد. در تابعیت خون این نوع تابعیت از طریق نسبت به نوزاد منتقل می شود.

تابعیت کدام کشورها اصل خون می باشد؟

اکنون کشورهای مانند ایران، سوئد، انگلیس، اتریش و ... از تابعیت خون پیروی می کنند. قوانین در کشورها تغییر می کنند و ممکن است در آینده تعدادی از کشورهایی که از اصل خون برای تابعیت پیروی می کردند از آن به بعد از تابعیت خاک پیروی کنند. به عنوان مثال در گذشته کشور انگلستان از تابعیت خاک پیروی می کرد اما اکنون از تابعیت خون پیروی می کند. معمولا کشورهایی که جمعیت زیادی نسبت به وسعت خاک دارند برای اعطای تابعیت از اصل تابعیت خون پیروی می کنند. برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

مشاوه حقوقی به ایرانیان مقیم خارج از کشور

الزامات تابعیت خون چیست؟

یکی از الزامات اساسی در تابعیت خون، تابعیت والدین است که در تعدادی از کشورها یکی از والدین و در برخی از کشورها پدر تابعیت ملاک تابعیت بر اساس اصل سیستم خون است. وکلای مجرب و متخصص در حوزه حقوق بین الملل خصوصی در موسسه حقوقی وکلای تلفنی فعالیت دارند که به صورت تخصصی در امور مهاجرت و اعطای تابعیت مشاوره حقوقی ارائه می دهند. مشاوره گیرندگان می توانند با برقراری ارتباط با موسسه مشاوره با کیفیت در این زمینه دریافت کنند.

وکیل خوب برای دریافت تابعیت خون

موضوع تابعیت از لحاظ حقوقی در حوزه حقوق بین الملل خصوصی قرار می گیرد. وکیلی که در ارتباط تابعیت خون یا تابعیت خاک وکالت انجام می دهد یا به ارائه خدمات مشاوره ای در این حوزه می پردازد باید بر قوانین مرتبط با حقوق بین الملل خصوصی تسلط داشته باشد و بتواند قوانین مرتبط به کشورهای مقصد را مورد بررسی قرار دهد. یک وکیل خوب برای دریافت تابعیت خون باید جدا از دانش و تجربه ای که دارد به قوانین مهاجرت و تابعیت سایر کشورهای دنیا نیز آشنایی داشته باشد. وکیل کاربلد در این زمینه بهترین و ساده ترین راه حل حقوقی را در اختیار موکل یا مشاوره جو قرار می دهد.

 

تابعیت خون

دریافت تابعیت خون در کمترین زمان ممکن

بسیاری از کشورهای دنیا از تابعیت خون پیروی می کنند و هرگاه نوزادی در هر نقطه ای از جهان به دنیا بیاید می تواند تابعیت کشور والدین خود را دریافت کند. به عنوان مثال اگر پدر و مادری دارای تابعیت ایران در کشور سوئد نوزادی را به دنیا بیاورند نوزاد آنها می تواند تابعیت کشور ایران را بدون هیچ قید و شرطی به دست بیاورد. برای اینکه به راحتی و در کمترین زمان از طریق تابعیت خونف تابعیت کشور را به دست بیاورید حتما قبل از انجام هر کاری با وکیل تابعیت در موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشاوره حقوقی انجام دهید.

 

ارتباط در واتس اپ

تفاوت تابعیت خون و تابعیت خاک

معمولا کشورهایی که وسعت زیادی دارند اما جمعیت آنها نسبت به سرزمینشان کم است از تابعیت خاک پیروی می کنند.  در چنین سیستمی که از تابعیت خاک پیروی می کند هر نوزادی که در چنین کشورهایی به دنیا بیایید حتی اگر پدر و مادر او نیز تابعه کشور دیگری باشند تابعیت کشوری که نوزاد در ان به دنیا آمده است به نوزاد اعطا می شود. در تابعیت خاک ذکر این نکته ضروری است که تابعیت تنها به نوزاد اعطا می شود و تاثیری در تابعیت والدین نخواهد داشت. اما در تابعیت خون که مقابل تابعیت با سیستم خاک قرار می گیرد تابعیت بر اساس تابعیت پدر و مادر به نوزاد اعطا می شود یعنی اگر پدر و مادر تابعیت هر کشوری باشند نوزاد نیز تابعیت همان کشور را خواهد گرفت. در سیستم خون بسیاری از کشورها تنها تابعیت پدر را در نظر میگیرند به عنوان مثال اگر مادر نوزاد ایرانی باشد اما پدر او اهل کشور دیگری باشد تابعیت ایرانی به نوزاد اعطا نخواهد شد. همین موضوع باعث شده است بسیاری از ایرانیانی که مادر آنها ایرانی و پدری خارجی دارند نتوانند شناسنامه دریافت کنند. این در حالی است که بیشتر کشورهای جهان به دلیل دانستن حق برابر زن و مرد این قانون را تغییر داده اند. برای دریافت مشاوره حقوقی انلاین و رایگان به وبسایت وکلای تلفنی مراجعه نمایید.

 

 

 

مشاوره حقوقی اخذ شناسنامه 
مشاوره حقوقی مهاجرت ارزان
اجازه خروج از کشور 
الزام به ثبت ولادت
درباره ما


سوالات متداول

نظرات

سحر نیک پور

سلام، به زبانی ساده تابعیت به این معنا است که دولت ها افراد متعلق به خود را از افراد سایر دولت ها جدا کنند. اعطای تابعیت در کشورها بر اصل تابعیت خون یا تابعیت خاک است. برخی افراد نیز در جهان هستند که بنا بر مسائل مختلف از جمله جنگ تابعیت هیچ کشوری را ندارند و به آنها «آپارتاید» گفته می شود. تابعیت، فرد و دولت را به همدیگر ارتباط می دهد و آنها در مقابل همدیگر حقوقی دارند. هر فرد بزرگسالی نیز بر اساس قوانین موجود کشورها می تواند تابعیت کشور دیگری را نیز به دست بیاورد یا تابعیت کشور خود را ترک کند. بسیاری از مردم جهان بنابر دلایلی که دارند اقدام به مهاجرت می کنند و می خواهد در یک کشور دیگر زندگی کنند این افراد در مرحله اول تلاش می کنند که تابعیت کشور مقصد را به دست بیاورند. با بدست آوردن تابعیت کشور مقصد حق شهروندی آن کشور را نیز به دست می آورند. افرادی که تابعیت کشورهای دیگر را به دست می آورند حتی می توانند در رای گیری ها نیز شرکت کنند یا اینکه با گذرنامه آن کشور به کشورهای دیگری سفر کنند. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ یکی از مسائل مهمی که در دنیای امروز با آن مواجه هستیم مساله تابعیت افراد است ، تابعیت از طریق عواملی چون ولادت ، مهاجرت و یا حکم قانون امکان پذیر است. به طور معمول در کشورهای کمتر توسعه یافته ، انسان های زیادی هستند که با مهاجرت به کشور های توسعه یافته بدنبال کسب موفقیت در مدت زمان کمتری هستند. این افراد برای انکه بتوانند زودتر از حد معمول به موفقیت دست پیدا نمایند به کشورهای پیشرفته مهاجرت کرده و سعی می کنند فرزندان خود را نیز در آنجا بدنیا بیاورند تا بعد ها مشکلی جهت تغییر تابعیت نداشته باشند زیرا در دنیای امروز کشورهایی مانند آمریکا ، کانادا، برزیل و به طور کل آنهایی که دارای مساحت زیادی می باشند از اصل خاک پیروی می کنند و هرکسی که در این کشور ها متولد شود می تواند تابعیت آنها را بدست آورد . ما بازیگران و ورزشکاران زیادی را می شناسیم که بعلت استفاده از این اصل، فرزندان خود را در خارج از کشور بدنیا می آورند . البته شرایط کار به این راحتی نبوده و در برخی از موارد مشکلاتی پیش می آید که نیاز به مشاوره احساس می گردد مثلا زمانی که فرزند در کشور اروپایی بدنیا می آید که از اصل خون تبعیت می کند یا موانعی حقوقی که جهت صدور تابعیت برای افراد وجود دارد لذا باید برای کسب اطلاعات لازم با مشاورین زبده این امر مشورت نموده و تصمیم درست را اتخاذ نمود.


مریم عبدالغلامی

با سلام اعطای تابعیت در کشورها بر اصل تابعیت خون یا تابعیت خاک است. تابعیت خون یعنی نوزاد متولد از پدر و مادر یا فقط پدر، در هر نقطه ای از دنیا که متولد شود، تابعیت کشور والدین را به دست می آورد. مانند کشور ایران که از تابعیت خون پیروی میکند.معمولا کشورهایی که جمعیت زیادی نسبت به وسعت خاک دارند برای اعطای تابعیت از اصل تابعیت خون پیروی میکنند ولی کشورهایی که وسعت زیادی دارند ولی جمعیتشان نسبت به وسعت سرزمینشان کم است از تابعیت خاک پیروی میکنند. در این سیستم، هر نوزادی که در این کشورها به دنیا بیاید، تابعیت کشور محل تولد به نوزاد اعطا میشود بدون درنظر گرفتن تابعیت پدر و مادر. موضوع تابعیت از لحاظ حقوقی در حوزه حقوق بین الملل خصوصی قرار میگیرد و یک وکیل مجرب باید علاوه بر دانش و تجربه به قوانین مهاجرت و تابعیت سایر کشورها نیز آشنایی داشته باشد.


علیرضا محمدی

از شما و کلیه همکاران و پرسنل پرتلاشتون ممنونم که با بارگزاری و تولید محتوای مفید و ارزشمند در سایت موسسه خوبتون به آگاهی بخشی و افزایش اطلاعاتی که لازم است همه مردم بدانند کمک بزرگی میکنید امروز دو سه مطلب بسیار مفید با مطالعه مقالات سایت شما آموختم و خواستم قدردانی کنم از تلاشها و زحمات شما


فریبرز ذوالفقاری

با سلام کشورهای مانند ایران، سوئد، انگلیس، اتریش و ... از تابعیت خون پیروی می کنند. قوانین در کشورها تغییر می کنند و ممکن است در آینده تعدادی از کشورهایی که از اصل خون برای تابعیت پیروی می کردند از آن به بعد از تابعیت خاک پیروی کنند. به عنوان مثال در گذشته کشور انگلستان از تابعیت خاک پیروی می کرد اما اکنون از تابعیت خون پیروی می کند. معمولا کشورهایی که جمعیت زیادی نسبت به وسعت خاک دارند برای اعطای تابعیت از اصل تابعیت خون پیروی می کنند.


سهند مهدی پور

سلام و ادب تابعیت، فرد و دولت را به همدیگر ارتباط می دهد و آنها در مقابل همدیگر حقوقی دارند. هر فرد بزرگسالی نیز بر اساس قوانین موجود کشورها می تواند تابعیت کشور دیگری را نیز به دست بیاورد یا تابعیت کشور خود را ترک کند. بسیاری از مردم جهان بنابر دلایلی که دارند اقدام به مهاجرت می کنند و می خواهد در یک کشور دیگر زندگی کنند این افراد در مرحله اول تلاش می کنند که تابعیت کشور مقصد را به دست بیاورند. با بدست آوردن تابعیت کشور مقصد حق شهروندی آن کشور را نیز به دست می آورند


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.