عوامل موثر برای تعیین حق الوکاله وکیل دادگستری

عوامل موثر برای تعیین حق الوکاله وکیل دادگستری

عوامل موثر برای تعیین حق الوکاله وکیل دادگستری

یک وکیل پایه یک دادگستری فردی بوده که در صورت بروز مشکل به او مراجعه خواهید کرد. این وکیل نسبت به حوزه حقوقی شما مسلط بوده، بنابراین می‌تواند به راحتی پرونده شما را حل و فصل کند. با این حال پرداخت دستمزد وکلای باتجربه همیشه بیشتر بوده و برای بسیاری از موکلان کار سختی است. بنابراین مهم است که نسبت به عوامل موثری که روی دستمزد یک وکیل تاثیر می‌گذارند، بیشتر بدانید.

علاوه بر این موارد، بهتر است قبل از هرچیز با تعریف وکیل پایه یک دادگستری آشنا شده و ببینید که در چه حوزه‌ها و زمینه‌هایی فعالیت می‌کند. سپس با بررسی میزان دستمزد وی،‌ تصمیم بگیرید که به او مراجعه کنید. ما در این مقاله به بررسی همه این موارد پرداخته‌ایم، پس مطالعه آن را از دست ندهید.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

حتما هنگام بررسی وکلای مختلف به عبارت «وکیل پایه یک دادگستری» برخورد کرده‌اید اما به درستی نمی‌دانید که به چه افرادی وکیل پایه یک گفته می‌شود و دیگر وکلا چه سمتی دارند. این عبارت علیرغم اینکه در جامعه به دفعات شنیده می‌شود اما مفهوم آن برای بسیاری هنوز روشن نیست.

وکیل پایه یک دادگستری فردی بوده که تحصیلات خود را در رشته حقوق یا فقه به اتمام رسانده‌ است. سپس برای آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری درخواست داده و در صورت قبولی وارد مرحله بعدی می‌شود. مساله مهم در این بین، این است که آزمون جامع وکالت بسیار سخت بوده و هرکسی نمی‌تواند از آن موفق بیرون بیاید.

در مرحله بعدی باید دوران کارآموزی خود را بگذراند. این دوران کارآموزی نزد یک وکیل یا موسسه حقوقی باید سپری شده و از لحاظ مختلف این شخص مورد سنجش قرار می‌گیرد. بعد از آن نوبت آزمون اختبار فرا می‌رسد. آزمون اختبار که هم شفاهی و هم کتبی بوده آزمون بسیار سختی است اما افرادی که آن را قبول شوند، گواهی وکالت پایه یک دریافت می‌کنند.

 

 

وکیل پایه یک دادگستری در چه زمینه هایی تخصص دارد؟

وکلا به دلیل گذراندن دوره‌های کارآموزی و آزمون‌های مختلف، از دانش و تخصص مناسبی برخوردار هستند. در نتیجه می‌توانند در هر حوزه‌ای که مایل باشند فعالیت کنند اما توصیه می‌شود تا هر فرد تخصص خود را فقط در یک زمینه دنبال کند. برای کسب تجربه و تخصص بیشتر هم باید پرونده‌های بیشتری را در حوزه مورد نظر حل و فصل کند. حوزه‌های فعالیت یک وکیل پایه یک دادگستری در زیر لیست شده‌اند:

  • وکیل خانوادگی
  • وکیل شرکت
  • وکیل ملکی
  • وکیل مهاجرت
  • وکیل مالیات
  • وکیل ثبت احوال
  • وکیل چک

هر کدام از این حوزه‌ها دارای زیرشاخه‌های بسیاری هستند. به عنوان مثال یک وکیل ملکی هم می‌تواند در امور ساختمان و خرید و فروش آن فعال باشد، هم می‌تواند در حوزه اراضی و ملی بودن آن‌ها فعالیت کند. هرچه بتوانید حوزه تخصصی خود را کوچک‌تر انتخاب کنید، وکیل با ارزش‌تری خواهید بود.

 

 

 

حق الوکاله وکیل

 

حق الوکاله وکیل چگونه تعیین می شود؟

تعیین حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین عامل سابقه کاری وکیل است که هرچه بیشتر باشد، دستمزد بیشتری هم دریافت خواهد کرد. علاوه بر این، حوزه تخصصی وکیل هم روی میزان حق الوکاله موثر خواهد بود. برخی حوزه‌ها سخت‌تر و پیچیده‌تر هستند، بنابراین دستمزد بیشتری هم دارند.

همچنین پیچیده بودن پرونده و هزینه‌های جانبی آن روی دستمزد وکیل تاثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال در پرونده‌های ملکی یا مهریه، هرچه میزان رقم مهریه باشد، دستمزد وکیل هم بیشتر است. بنابراین باید نسبت به هر پرونده، حق الوکاله را تعیین کرد.

البته عوامل دیگری هم هستند که روی میزان دستمزد تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال جلسات حضوری اغلب گران‌تر از جلسات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان خواهند بود. به همین دلیل باید این مورد را هم در نظر بگیرید که قرار است جلسه شما با وکیل مورد نظر به چه شکلی انجام شود.

 

 

حق الوکاله وکیل در سال ۱۴۰۱

هر ساله میزان حق الوکاله وکیل تغییر می‌کند و از این رو بسیاری از افراد از میزان ارقام دقیق دستمزد وکلا آگاه نیستند. باید گفت که با توجه به نیازی که به یک وکیل دارید و خدماتی که او ارائه می‌دهد، میزان حق الوکاله نیز متفاوت خواهد بود. یک وکیل پایه یک دادگستری برای یک پرونده طلاق مبلغ مشخصی را دریافت نکرده و با توجه به رقم مهریه دستمزد خود را تعیین می‌کند، اما از طرفی در یک پرونده حقوقی دیگر، ممکن است از طرف واحد صنفی مبلغ مشخصی برای برخی خدمات مشخص شده باشد و وکیل باید حق الوکاله خود را بر اساس آن تنظیم کند.

موسسه حقوقی وکلای تلفنی نیز با دارا بودن بهترین و کاربلدترین وکیل پایه یک دادگستری، در هر سال مبالغ مشخصی را برای ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی خود مشخص می‌کند و می‌توانید با مراجعه به وبسایت مجموعه از اعداد و ارقام آن مطلع شوید. همچنین کافی است با مجموعه به شماره 02147625900 تماس گرفته تا علاوه بر مبلغ حق الوکاله مشاوره حقوقی تلفنی، از دستمزد دیگر خدمات موسسه مثل نگارش دادخواست و موارد اینچنینی نیز مطلع گردید.

 

 

ارتباط در واتس اپ

 

وکیل کاربلد با حق الوکاله منصفانه

با تمام توضیحات داده شده در بالا در خصوص ارتباط میزان تخصص وکلا با میزان حق الوکاله آن‌ها، باید به نکته دیگری نیز توجه کنید و آن هم اینکه تنها تخصص در این بین مهم نیست، بلکه تجربه کار و میزان مهارت حل پرونده‌های واگذار شده به یک وکیل نیز پارامتر مهمی است که در هنگام بررسی حق الوکاله آن باید در نظر داشته باشید. وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی از تخصص بالایی برخوردار هستند و در کار خود ماهرند اما در عین حال حق الوکاله آن‌ها نسبت به بسیاری از دفاتر حقوقی کمتر است.

یک وکیل پایه یک دادگستری در موسسه حقوقی وکلای تلفنی تمام کارهای پرونده را از 0 تا 100 انجام داده و یا در هنگام درخواست مشاوره حقوقی تلفنی از جانب موکل، تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به سوالات آن‌ها به کار می‌گیرد. دلیل اینکه حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری در این مجموعه کمتر از باقی موسسات است، سیاست متفاوت مجموعه وکلای تلفنی و خدمات نوینی است که به موکلین خود ارائه می‌دهد و سعی می‌کند کمترین هزینه را روی دوش هموطنان خود بگذارد.

 

موسسه حقوقی وکلای تلفنی متشکل از تیم وکلای پایه یک دادگستری بوده که آماده هستند تا پرونده‌های شما را در سریع‌ترین زمان ممکن حل و فصل کنند. شما می‌توانید به صورت شبانه روزی و در تمام روزهای هفته حتی ایام تعطیل با شماره تلفن‌های 02147625900 و 09212242670 تماس بگیرید. برگزاری جلسات مشاوره حقوقی به صورت تمام وقت و آنلاین برگزار می‌شود.

 

 

 

حق الوکاله وکیل ملکی در شمال 
هزینه طلاق توافقی بدون وکیل 
حق الوکاله وکیل 
وکیل برای مشاوره
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.