طلاق به علت کتک کاری شوهر

طلاق به علت کتک کاری  شوهر

طلاق به علت کتک کاری شوهر

تصمیم به پایان دادن به یک زندگی مشترک از جانب زن با مشکلاتی همراه است و باید دلایل مهم و قانع کننده‌ای داشته باشد. از جمله مهمترین دلایلی که مورد توجه قرار می‌گیرد و در زمان دادگاه می‌تواند رای به طلاق داده شود، موضوع کتک کاری زوجه توسط همسر است. در صورت اثبات این ادعا، دادگاه با روندی مشخص پرونده را پیشبرده و در نهایت رای خود را صادر می‌کند. استفاده از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان می‌تواند طی کردن این پروسه را برای شما بسیار آسان‌تر کند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا کتک کاری زوجه توسط شوهر دلیل محکمه پسندی برای طلاق است؟

در برخی از شرایط، قوانین چنان روشن و صریح هستند که دیگر نیاز به بررسی جزئیات مشکل نیست. موضوع کتک کاری از جمله مواردی است که در قانون جرم محسوب می‌شود و در صورت اثبات و شکایت کسی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، مجازات مشخصی دارد. پس از بررسی‌های پزشکی و اسناد و شواهد ارائه شده به دادگاه، و همینطور تایید پزشکی قانونی، مجرم یا همان شخص کتک زننده محکوم به پرداخت دیه می‌شود.مساله طلاق و راه‌هایی که زوجه می‌تواند طلاق بگیرد از جمله مواردی هستند که امروزه بسیار مورد بحث بوده و پرونده‌های متعددی به دادگاه ارائه می‌شوند. از آنجا که کتک کاری در فضای خانواده هیچ فرقی با جای دیگر ندارد و سلامت و جان زوجه می‌تواند در خطر باشد، پرونده کتک کاری زوجه توسط شوهر نیز به دادگاه معرفی شده و از جمله مواردی است که در صورت اثبات می‌تواند به عنوان دلیل طلاق مطرح شود. طبق قانون مدنی، اگر زوجه به دلیل کتک کاری همسر مورد آزار و اذیت باشد و ادامه زندگی زناشویی برای زوجه خطرناک تلقی شود، آن زن می‌تواند به دادگاه و حاکم شرع مراجعه کند و در صورت اثبات این جرم، دادگاه مرد را مجبور به طلاق می‌کند و در صورتی که اجبار کارساز نباشد، دادگاه با تکیه به قدرت خودش، زوجه طلاق داده می‌شود.

چگونگی اثبات کتک کاری زوجه توسط زوج

بعد از هر کتک کاری، اثرات فیزیکی روی بدن زوجه نقش می‌بندد که زن با مراجعه به پزشکی قانونی می‌تواند وجود ضرب و شتم و میزان شدت آن را ثبت و مشخص کند. متاسفانه وجود این علائم به خودی خود سند محکمی نیست و باید به طریقی این آثار به همسر مرتبط شود و به طور دقیق به همه اثبات شود که این آثار توسط چه کسی ایجاد شده است.

از مهمترین روش‌های اثبات کتک کاری زوجه توسط زوج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شوهر در برابر قاضی یا یک مامور قانون به کتک زدن همسر خود اعتراف کند و سپس این اعتراف را کتبی کرده و آن را امضا کند.
  • افرادی از جمله کودکان، دوستان، همسایگان، نگهبانان و دیگر افراد نزدیک به محل حادثه بر وقوع این اتفاق شهادت دهند و یا توسط تحقیق محلی این موضوع مشخص شود.
  • قاضی با توجه به مدارک و دانش خود در این زمینه و بررسی پرونده به این نتیجه برسد که کتک کاری توسط زوج انجام شده است.
  • قسم طرفین ماجرا و همینطور آماری که ممکن است زوجه آماده کرده باشد، همانند صدای ضبط شده از دعوا یا فیلم توسط دوربین که بتواند در دادگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

 

مراحل شکایت از شوهر بابت کتک کاری زن

مراحل شکایت زن از همسر خود درباره کتک کاری همانند بسیاری از پرونده‌های دیگر، با ثبت شکایت و اقامه دعوی آغاز می‌شود. بعد از اعلام اقدامات خشونت بار، زن با حضور پیدا کردن در کلانتری، شکایت خود را رسمی می‌کند. بهتر است اینکار سریعتر انجام گیرد تا نشانه‌های کتک کاری زوجه از بین نرود. برخی نیز با در دست داشتن مدارک لازم، مستقیما به دادسرا مراجعه می‌نمایند تا سرعت رسیدگی به پرونده بیشتر شود.بعد از تنظیم شکایت، پرونده به دادسرا ارجاع داده می‌شود و در انتها به صورت جداگانه احضاریه حضور در دادگاه برای زن و شوهر پست می‌شود. در دادگاه در صورتی که خود مرد به این موضوع اقرار نکند، زوجه به پزشکی قانونی فرستاده می‌شود تا نظر کارشناس در خصوص شدت کتک کاری بیان شود و دادگاه بتواند بر اساس این اطلاعات رای صادر کند. در این بین نظر شاهدین، قسم‌ها و اطلاعات اضافه در مورد کتک کاری نیز به طور کامل بررسی می‌گردد. همیشه کمک گرفتن از مشاوره حقوقی می‌تواند شرایط را برای شما راحت‌تر کرده و پرونده را با کمترین مشکل به نتیجه برساند. بعد از تمام شدن این مراحل، دادگاه در صورت داشتن نظر مثبت به دعوی زوجه، حکم طلاق او را صادر می‌کند.

مرجع قضایی رسیدگی به پرونده کتک کاری زوجه

برای رسیدگی به پرونده کتک کاری زوجه لازم است در مرحله اول به آگاهی محل خود مراجعه کنید. اتفاق را شرح داده تا صورت جلسه آن نگارش شود. سپس باید با به همراه داشتن مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه به همراه برگه ثبت نام در سامانه ثنا به دادسرا مراجعه کنید. دادسرا هم باید در محلی باید جرم به وقوع پیوسته است. در دادسرا، سرپرست پرونده شما را به دادیار و بازپرس پرونده ارجاع می‌دهد تا به شکایت شما رسیدگی شود.

 

ارتباط در واتس اپ

وکیل برای پرونده طلاق

یکی از عمده‌ترین پرونده‌های فعلی دادسرای خانواده، پرونده‌های طلاق زوجین است. با توجه به قوانینی که در این زمینه تعریف می‌شود، پروسه طلاق می‌تواند بسیار سخت باشد. به خصوص اگر زوجه درخواست طلاق را ارائه دهد مساله به مراتب سخت‌تر هم خواهد بود. یکی از مواردی که اگر رخ بدهد، پروسه طلاق را بسیار ساده می‌کند زمانی است که زوج دست به کتک کاری زوجه بزند. در این حالت و در صورت وجود آثار ضرب و جرح، زوجه می‌تواند به پزشکی قانونی مراجعه کرده و مستندات کافی را تدوین کند. در این حالت و با اتکا به چنین مستنداتی می‌تواند به دادگاه شکایت کرده و درخواست طلاق دهد. با این حال داشتن یک وکیل با تجربه و مشاوره حقوقی تلفنی  با شماره 09212242670 می‌تواند در این پروسه بسیار یاری دهنده باشد. 

 

مشاوره حقوقی طلاق به علت فساد اخلاقی
محکم ترین دلایل طلاق از نظر دادگاه
مشاوره حقوقی طلاق
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمد حسین انصاری مهیاری

درود در خصوص ضرب و شتم از سوی زوج و اثبات آن پیشنهاد میشود ابتدا به ۱۱۰ تماس بگیرید و سپس در دادسرا از همسر خود شکایت ضرب و جرح عمدی نماید و شهود نیز معرفی نماید و سریع به پزشک قانونی مراجعه و گواهی پزشک قانونی را اخذ نماید و در صورتیکه ضرب و جرح توسط زوج اثبات شود میتوان تمکین ننمود و نفقه نیز تعلق میگیرد و اینکه چنانچه ضرب و شتم مستمر باشد از مصادیق عسر و حرج بوده و زوجه میتواند درخواست طلاق نماید


محسن حاجی آبادی

بعد از هر کتک کاری، اثرات فیزیکی روی بدن زوجه نقش می‌بندد که زن با مراجعه به پزشکی قانونی می‌تواند وجود ضرب و شتم و میزان شدت آن را ثبت و مشخص کند. متاسفانه وجود این علائم به خودی خود سند محکمی نیست و باید به طریقی این آثار به همسر مرتبط شود و به طور دقیق به همه اثبات شود که این آثار توسط چه کسی ایجاد شده است.


سپیده کرمی

با سلام،زمانی که زوج مرتکب ضرب و جرح زوجه میگردد زوجه می‌تواند با تماس با مامورین گزارش تهیه نموده و اقدام به شکایت نماید و بعد از طرح شکایت ردوا با مراجعه به پزشکی قانونی گواهی مربوطه را اخذ نموده و شکایت را ادامه دهد چرا که صرف گواهی پزشکی قانونی ثابت کننده سو رفتار زوج نیست و باید عمل زوج منجر به کیفر خواست در دادسرا یا رای قطعی کیفری دادگاه گردد تا سو رفتار مدنظر ماده۱۱۳۰قانون مدنی حاصل شود که این مهم از موارد عسر و حرج بوده و زوجه به استنادآن می‌تواند اقدام به طلاق نموده و قاضی مربوطه زوج را مجبور به طلاق نماید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام قوانین چنان روشن و صریح هستند که دیگر نیاز به بررسی جزئیات مشکل نیست. موضوع کتک کاری از جمله مواردی است که در قانون جرم محسوب می‌شود و در صورت اثبات و شکایت کسی که مورد ضرب و شتم قرار گرفته، مجازات مشخصی دارد. پس از بررسی‌های پزشکی و اسناد و شواهد ارائه شده به دادگاه، و همینطور تایید پزشکی قانونی، مجرم یا همان شخص کتک زننده محکوم به پرداخت دیه می‌شود.مساله طلاق و راه‌هایی که زوجه می‌تواند طلاق بگیرد از جمله مواردی هستند که امروزه بسیار مورد بحث بوده و پرونده‌های متعددی به دادگاه ارائه می‌شوند. از آنجا که کتک کاری در فضای خانواده هیچ فرقی با جای دیگر ندارد و سلامت و جان زوجه می‌تواند در خطر باشد، پرونده کتک کاری زوجه توسط شوهر نیز به دادگاه معرفی شده و از جمله مواردی است که در صورت اثبات می‌تواند به عنوان دلیل طلاق مطرح شود. طبق قانون مدنی، اگر زوجه به دلیل کتک کاری همسر مورد آزار و اذیت باشد و ادامه زندگی زناشویی برای زوجه خطرناک تلقی شود، آن زن می‌تواند به دادگاه و حاکم شرع مراجعه کند و در صورت اثبات این جرم، دادگاه مرد را مجبور به طلاق می‌کند و در صورتی که اجبار کارساز نباشد، دادگاه با تکیه به قدرت خودش، زوجه طلاق داده می‌شود


سهند مهدی پور

مساله طلاق و راه‌هایی که زوجه می‌تواند طلاق بگیرد از جمله مواردی هستند که امروزه بسیار مورد بحث بوده و پرونده‌های متعددی به دادگاه ارائه می‌شوند. از آنجا که کتک کاری در فضای خانواده هیچ فرقی با جای دیگر ندارد و سلامت و جان زوجه می‌تواند در خطر باشد، پرونده کتک کاری زوجه توسط شوهر نیز به دادگاه معرفی شده و از جمله مواردی است که در صورت اثبات می‌تواند به عنوان دلیل طلاق مطرح شود


محسندجعفری

از موارد ایجاد حق طلاق ، ضرب و جرح توسط زوجه میباشد و اینکه این موضوع میباید بصورت مستمر انجام گیرد . هر چند در برخی موارد و یا با حالات زوج همچون اعتیاد به مواد مخدر صنعتی ، و نحوه تهدید زوجه ، مسله استمرار دارای ایراد اساسی میگردد . و باید در عمل و رویه در این باره قائل به تفکیک شد


Mohamad sheykhi

بعد از هر کتک کاری، اثرات فیزیکی روی بدن زوجه نقش می‌بندد که زن با مراجعه به پزشکی قانونی می‌تواند وجود ضرب و شتم و میزان شدت آن را ثبت و مشخص کند. متاسفانه وجود این علائم به خودی خود سند محکمی نیست و باید به طریقی این آثار به همسر مرتبط شود و به طور دقیق به همه اثبات شود که این آثار توسط چه کسی ایجاد شده است. از مهمترین روش‌های اثبات کتک کاری زوجه توسط زوج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: شوهر در برابر قاضی یا یک مامور قانون به کتک زدن همسر خود اعتراف کند و سپس این اعتراف را کتبی کرده و آن را امضا کند. افرادی از جمله کودکان، دوستان، همسایگان، نگهبانان و دیگر افراد نزدیک به محل حادثه بر وقوع این اتفاق شهادت دهند و یا توسط تحقیق محلی این موضوع مشخص شود. قاضی با توجه به مدارک و دانش خود در این زمینه و بررسی پرونده به این نتیجه برسد که کتک کاری توسط زوج انجام شده است. قسم طرفین ماجرا و همینطور آماری که ممکن است زوجه آماده کرده باشد، همانند صدای ضبط شده از دعوا یا فیلم توسط دوربین که بتواند در دادگاه مورد بررسی قرار بگیرد. مراحل شکایت از شوهر بابت کتک کاری زن مراحل شکایت زن از همسر خود درباره کتک کاری همانند بسیاری از پرونده‌های دیگر، با ثبت شکایت و اقامه دعوی آغاز می‌شود. بعد از اعلام اقدامات خشونت بار، زن با حضور پیدا کردن در کلانتری، شکایت خود را رسمی می‌کند. بهتر است اینکار سریعتر انجام گیرد تا نشانه‌های کتک کاری زوجه از بین نرود. برخی نیز با در دست داشتن مدارک لازم، مستقیما به دادسرا مراجعه می‌نمایند تا سرعت رسیدگی به پرونده بیشتر شود.بعد از تنظیم شکایت، پرونده به دادسرا ارجاع داده می‌شود و در انتها به صورت جداگانه احضاریه حضور در دادگاه برای زن و شوهر پست می‌شود. در دادگاه در صورتی که خود مرد به این موضوع اقرار نکند، زوجه به پزشکی قانونی فرستاده می‌شود تا نظر کارشناس در خصوص شدت کتک کاری بیان شود و دادگاه بتواند بر اساس این اطلاعات رای صادر کند. در این بین نظر شاهدین، قسم‌ها و اطلاعات اضافه در مورد کتک کاری نیز به طور کامل بررسی می‌گردد. همیشه کمک گرفتن از مشاوره حقوقی می‌تواند شرایط را برای شما راحت‌تر کرده و پرونده را با کمترین مشکل به نتیجه برساند. بعد از تمام شدن این مراحل، دادگاه در صورت داشتن نظر مثبت به دعوی زوجه، حکم طلاق او را صادر می‌کند. مرجع قضایی رسیدگی به پرونده کتک کاری زوجه برای رسیدگی به پرونده کتک کاری زوجه لازم است در مرحله اول به آگاهی محل خود مراجعه کنید. اتفاق را شرح داده تا صورت جلسه آن نگارش شود. سپس باید با به همراه داشتن مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه به همراه برگه ثبت نام در سامانه ثنا به دادسرا مراجعه کنید. دادسرا هم باید در محلی باید جرم به وقوع پیوسته است. در دادسرا، سرپرست پرونده شما را به دادیار و بازپرس پرونده ارجاع می‌دهد تا به شکایت شما رسیدگی شود.


محمدی

خوشحالم که شما به فکر جلوگیری از تضییع حقوق بانوان هستید و کمک میکنید تا با دادن اطلاعات و آگاهی های حقوقی تصورات بعضا غلطی که خانمها دارند و به دنبال احقاق حقوق خود نیستند و گاها سالها تحمل میکنند بانوان بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند و بدانند که قانون از آنها حمایت میکند موفق باشید


معراج فرجی

با سلام ایراد ضرب و جرح عمدی از مصادیق عسر و حرج بوده و میتواند از دلایل محکمه پسند دادخواست طلاق باشد اما طبیعتا این مهم باید بصورت قانونی اثبات سپس اقدام شود و به صرف ادعا کفایت نمیکند


بشیر علی پاریاد

با سلام و درود. در ماده 1130 قانون مدنی یکی از راه های طلاق و عسر حرج زوجه را ضرب و جرح توسط شوهر می داند و چنین بیان می دارد که ضرب و شتم یا هر گونه سوء رفتار مستمر زوج که عرفا با توجه به وضعیت زوجه قابل تحمل نباشد می تواند راهی برای طلاق باشد. همانطور که از متن قانون استنباط می شود سورفتار شوهر باید مستمر باشد و عرف چنین تشخیص که وضعیت پیش امده غیر قابل تحمل است . پس می توان گفت یک مرتبه ضرب و جرح از سوی شوهر نمی تواند باب طلاق را برای زوجه تسهیل کند و این بدان معنی است که زوجه ای که سو رفتار همسر خود را می بیند باید از همان ابتدا به جمع اوری دلایل محکمه پسند بپردازد تا در اینده از حیث مشکلی نداشته باشد


بهنام رحمانی فرد

با سلام و احترام با توجه به اینکه در قانون ایران حق طلاق با مرد هست و زوجه بدون دلایل قانع کننده نمیتواند طلاق بگیرد بنابراین برای اینکه زوجه بتواند خود را مطلقه کند بایستی دلایل قانع کننده را داشته باشد که یکی از آن دلایل عسروحرج می باشد یعنی به وجود اومدن شرایطی که ادامه زندگی را با زوجه با مشکل مواجه کند بنابراین برای اینکه زوجه بتواند خودش را طلاق دهد بایستی این وضعیت را ثابت نماید که از جمله موارد است عسروحرج می‌تواند کتک کاری توسط زوج باشد بنابراین زوجه میتواند با اثبات این شرایط در دادگاه طلاق بگیرد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.