دعوای کیفری مرتبط با ارز دیجیتال

دعوای کیفری مرتبط با ارز دیجیتال

دعوای کیفری مرتبط با ارز دیجیتال

فضای جذاب کریپتوکارنسی

سرعت رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال، حیرت انگیز است. الگوهای جدید معاملاتی در زمینه ی ارز دیجیتال همچنان در حال پیشرفت و تکامل بوده و توانسته اند افراد زیادی را به خود جذب کنند. اگرچه سودآوری در زمینه ی ارز دیجیتال بسیار راحت است اما این فضا مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری نیز قرار گرفته است. همین کلاهبرداری ها باعث شده تا سرمایه‌گذاران بالقوه از سرمایه‌گذاری در این زمینه ی روبه‌رشد اجتناب ‌کنند. البته در کشورهایی مانند ایران که اخیرا با ضعف اقتصاد رو به رو شده اند، این کلاهبرداری‌ها بسیار بیشتر به چشم می‌خورند. از طرفی، به دلیل اینکه تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بطور کامل شناسایی نمی شوند ، پیگیری قضایی جرائم شکل گرفته در این زمینه بسیار دشوار است.

 

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی

پونزی و فیشینگ در حوزه ارز دیجیتال چگونه است؟

پونزی نوعی کلاهبرداری در سرمایه‌گذاری بوده که در آن به افراد وعده می دهند تا به آنها از محل کسب درآمد سرمایه‌گذاران جدید، سود مشخصی پرداخت کنند. اصلی ترین شکل‌ کلاهبرداری در زمینه ارز دیجیتال، همین ترفند پونزی می باشد. در طرح پونزی، شخص کلاهبردار افراد ناآگاه را تشویق کرده و از آنها می خواهد در یک یا چند پروژه بسیار پرسود، سرمایه گذاری کنند. سود این پروژه ها به قدری زیاد است که افراد زیادی فریب می‌خورند. در حقیقت، پول سرمایه‌گذاران در جایی سرمایه‌گذاری نمی‌شود . در این شرایط، از سرمایه ی افراد جدید، سود افراد قدیمی پرداخت می‌شود. اینگونه اعتماد افراد بیشتری به سیستم جلب شده و تعداد سرمایه گذاران بیشتر می شود. در پایان، کلاهبردار با جذب پول کافی طرح را بسته و فرار می‌کنددر فیشینگ، کلاهبرداران آدرس یک وب‌سایت را به اشتراک گذاشته که این آدرس دقیقاً مشابه وب‌سایت اصلی است. این وب‌سایت می تواند اطلاعات محرمانه شما را ضبط کرده و از این اطلاعات برای هک‌کردن سایر حساب‌ها استفاده کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از  مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان   در سایت استفاده کنید.

 

برای شکایت کلاهبرداری ارز دیجیتال چه باید کرد؟

برای شکایت در زمینه ی کلاهبرداری ارز دیجیتال می توان یک دادخواست حقوقی تنظیم کرد. دادخواست تنظیم شده، معمولا در دادگستری با دو عنوان طرح می شود. اولا از فرد خاطی تعهد گرفته می شود تا مجدد مرتکب چنین جرمی نشود. ثانیا دادخواست استرداد وجه تنظیم می شود. در این مرحله، خوانده موظف است که وجه پرداختی را به شخص خریدار یا سرمایه گذار بازگرداند. یک راه دیگر برای شکایت کلاهبرداری ارز دیجیتال، شکایت کیفری می باشد. مثلا اگر یک سایت یا شرکت با قصد کلاهبرداری ادعا کند که معتبر بوده و از این راه به سود کلانی برسد، این دریافت مال به صورت نامشروع بوده و در این شرایط، شکواییه با عنوان کلاهبرداری به دادسرا فرستاده شده و پس از آن، پلیس فتا جهت کشف و شناسایی هویت متهمین، وارد عمل می شود.

مشاوره حقوقی ارز دیجیتال

چگونگی شکایت از صرافی ارز دیجیتال

برای شکایت از صرافی ارز دیجیتال می توانید از طریق کانون صرافان اقدام کنید چون این کانون، بازرسی دقیق‌تری روی فعالیت صرافان دارد شکایت می تواند از طریق بانک مرکزی نیز صورت پذیرد. برای شکایت از طریق بانک مرکزی می‌توانید وارد سامانه ارتباط مردمی بانک مرکزی شده و اقدام به ثبت شکایت خود نسبت به صرافی مورد نظر کنید. علاوه بر این، شکایت از طریق سازمان تعزیرات حکومتی نیز امکان پذیر است. این سازمان یکی از زیر مجموعه‌های قانونی وزارت دادگستری بوده و موظف است طبق قانون، شکایت مردم نسبت به صرافان متخلف را ثبت کرده و به آن رسیدگی نماید. لازم به ذکر است که شکایت از کلاهبرداری صرافی ارز دیجیتال، از طریق دادگستری ها نیز امکان پذیر است. البته افراد می‌توانند قبل از مراجعه به دادسرا، اقدام به ثبت شکایت خود از طریق دفاتر الکترونیک قضایی کنند.

 

آیا سیگنال فروشی جرم است؟

سیگنال فروشی جرم بوده و اگر شفاف سازی نشود که چنین اقداماتی توسط چه کسانی انجام شده، شخص یا اشخاصی که اقدام به معرفی سهمی برای خرید می‌کنند، مجرم شناخته می شوند. برای انجام این فعالیت به مجوز نیاز است و فقط کسانی می‌توانند به ارائه خدمات تخصصی بپردازند که مجوز لازم را کسب کرده باشند.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به دعاوی کیفری ارز دیجیتال

در رسیدگی به دعاوی کیفری ارز دیجیتال، دادگاه محل ورود خسارت یا دادگاه محل منشا ورود خسارت به عنوان مرجع صالح در نظر گرفته می شود. با این شرایط، دادگاه می تواند در نزدیک‌ترین مکان، وقوع و میزان خسارت را محاسبه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارتباط برقرار کرده و با وکلای این موسسه مشورت نمایید. مشاوره حقوقی این موسسه آماده ارائه خدمات به شما می باشد.

 

وکیل دعاوی ارز دیجیتال از کجا پیدا کنم؟

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با تجربه ی بالا در زمینه ی شکایات مربوط به ارز دیجیتال، آماده ی ارائه ی خدمت به شما مشتریان محترم می باشد. این موسسه با در اختیار داشتن بهترین وکلای دعاوی ارز دیجیتال، می تواند به شما در شکایات مربوط به کلاهبرداری های این حوزه کمک شایانی کند. کافیست برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی از وکلای این موسسه با شماره های 02147625900 و یا 09212242670 تماس حاصل فرمایید تا با تجربه ترین وکلا در این موسسه به شما مشاوره دهند. همچنین با مشاوره حقوقی تلفنی می توانید از مشاوران کمک بگیرید.

 

ارتباط در واتس اپ

وکیل کاربلد ارز دیجیتال در چه زمینه هایی تخصص دارد؟

وکیل ارز دیجیتال می تواند برای شما دادخواست و شکواییه ای علیه کلاهبرداران ارز دیجیتال و صرافی‌های متقلب تنظیم نماید. همچنین اثبات کلاهبرداری از وظایف وکیل ارز دیجیتال می باشد. وکیل ارز دیجیتال از موکل خود دفاع کرده و او را تا احقاق حق و انتهای پرونده ی شکایت همراهی می کند. یک وکیل ارز دیجیتال ماهر از تمامی اطلاعات مربوط به دنیای رمز ارزها آگاه استبا این اوصاف، فردی که مورد کلاهبرداری قرار گرفته می تواند با خیال راحت انجام صفر تا صد پرونده کلاهبرداری ارز دیجیتال خود را به وکیل واگذار کند و از نتیجه ی آن مطمئن باشد.

 

مشاوره حقوقی کیفری 
مشاوره حقوقی ارز دیجیتال
وکیل سایبری
مشاوره حقوقی  انواع سرمایه گذاری ها
هزینه نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی فارکس
نگارش شکوائیه کیفری
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

بهنام رحمانی فرد

باسلام شکایت در زمینه ی کلاهبرداری ارز دیجیتال می توان یک دادخواست حقوقی تنظیم کرد. دادخواست تنظیم شده، معمولا در دادگستری با دو عنوان طرح می شود. اولا از فرد خاطی تعهد گرفته می شود تا مجدد مرتکب چنین جرمی نشود. ثانیا دادخواست استرداد وجه تنظیم می شود. در این مرحله، خوانده موظف است که وجه پرداختی را به شخص خریدار یا سرمایه گذار بازگرداند. یک راه دیگر برای شکایت کلاهبرداری ارز دیجیتال، شکایت کیفری می باشد. مثلا اگر یک سایت یا شرکت با قصد کلاهبرداری ادعا کند که معتبر بوده و از این راه به سود کلانی برسد، این دریافت مال به صورت نامشروع بوده و در این شرایط، شکواییه با عنوان کلاهبرداری به دادسرا فرستاده شده و پس از آن، پلیس فتا جهت کشف و شناسایی هویت متهمین، وارد عمل می شود


mohamad sheykhi

برای شکایت از صرافی ارز دیجیتال می توانید از طریق کانون صرافان اقدام کنید چون این کانون، بازرسی دقیق‌تری روی فعالیت صرافان دارد. شکایت می تواند از طریق بانک مرکزی نیز صورت پذیرد. برای شکایت از طریق بانک مرکزی می‌توانید وارد سامانه ارتباط مردمی بانک مرکزی شده و اقدام به ثبت شکایت خود نسبت به صرافی مورد نظر کنید. علاوه بر این، شکایت از طریق سازمان تعزیرات حکومتی نیز امکان پذیر است. این سازمان یکی از زیر مجموعه‌های قانونی وزارت دادگستری بوده و موظف است طبق قانون، شکایت مردم نسبت به صرافان متخلف را ثبت کرده و به آن رسیدگی نماید. لازم به ذکر است که شکایت از کلاهبرداری صرافی ارز دیجیتال، از طریق دادگستری ها نیز امکان پذیر است. البته افراد می‌توانند قبل از مراجعه به دادسرا، اقدام به ثبت شکایت خود از طریق دفاتر الکترونیک قضایی کنند


مهدی مظفری اناری

با سلام ارزهای دیحیتال امروزه به واسطه گستردگی و رواج بیشتر مورد طمع سودجویان قرار می گیرد و ممکن است افرادی آن را واسطه کلاهبرداری و بردن مال مردم قرار دهند. قانون گذار در صورت تحقق کلاهبرداری از طریق سو استفاده از ارزهای دیجیتال از مال باختگان حمایت کیفری به عمل می آورد ‌می توانند شکایت نمایند


مجید شیخی

فضای جذاب کریپتوکارنسی سرعت رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال، حیرت انگیز است. الگوهای جدید معاملاتی در زمینه ی ارز دیجیتال همچنان در حال پیشرفت و تکامل بوده و توانسته اند افراد زیادی را به خود جذب کنند. اگرچه سودآوری در زمینه ی ارز دیجیتال بسیار راحت است اما این فضا مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری نیز قرار گرفته است. همین کلاهبرداری ها باعث شده تا سرمایه‌گذاران بالقوه از سرمایه‌گذاری در این زمینه ی روبه‌رشد اجتناب ‌کنند. البته در کشورهایی مانند ایران که اخیرا با ضعف اقتصاد رو به رو شده اند، این کلاهبرداری‌ها بسیار بیشتر به چشم می‌خورند. از طرفی، به دلیل اینکه تراکنش‌های ارزهای دیجیتال بطور کامل شناسایی نمی شوند ، پیگیری قضایی جرائم شکل گرفته در این زمینه بسیار دشوار است


پروانه

باسلام ارزهای دیجیتالی در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی می‌شوند و هدف‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است.مهم‌ترین ویژگی ارز دیجیتال در غیرمتمرکز بودن آن است. یعنی هیچ نهاد، سازمان یا دولت خاصی، آن را تحت نظارت و کنترل خود ندارد. در نتیجه، دیگر خبری از دخالت دولت‌ها در مدیریت و پیشبرد پروژه‌های موجود در شبکه بلاک‌چین نیست.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال، حیرت انگیز است. الگوهای جدید معاملاتی در زمینه ی ارز دیجیتال همچنان در حال پیشرفت و تکامل بوده و توانسته اند افراد زیادی را به خود جذب کنند. اگرچه سودآوری در زمینه ی ارز دیجیتال بسیار راحت است اما این فضا مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری نیز قرار گرفته است. همین کلاهبرداری ها باعث شده تا سرمایه‌گذاران بالقوه از سرمایه‌گذاری در این زمینه ی روبه‌رشد اجتناب ‌کنند. البته در کشورهایی مانند ایران که اخیرا با ضعف اقتصاد رو به رو شده اند، این کلاهبرداری‌ها بسیار بیشتر به چشم می‌خورند.


عزیزی

سلام . من دوستم هم ایمیل و هم گذر واژه من رو داشت ی مقدار پول از کیف پولم برداشت .الان رفتم شکایت کردم ایمیل رو هنوز داره ولی خودم گذر واژه رو عوض کردم آیا بیخیال باشم دیگه دسترسی به کیف پولم نداره


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.