مطالبه وعده های قبل از عقد ازدواج

مطالبه وعده های قبل از عقد ازدواج

مطالبه وعده های قبل از عقد ازدواج

افراد در هنگام آشنایی با شریک احتمالی آینده خود وعده‌ها و قول‌های زیادی می‌دهند. بسیاری از وعده‌ها دور از ذهن و غیر قابل باور هستند. با این حال طرف مقابل آن‌ها را می‌پذیرد. چیزی که می‌تواند شما را از آسیب‌های احتمالی در امان نگه دارد، مشاوره حقوقی است. با استناد به راهنمایی‌های یک وکیل خانواده باتجربه می‌توانید تصمیمات عاقلانه‌تری بگیرید. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با موضوعات مهم درباره ازدواج آشنا کنیم.

هزینه مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی ازدواج با وکیل

مشورت با یک وکیل خانواده آگاه و متعهد می‌تواند شما را نسبت به زوایای پنهان تصمیم مهمی که می‌گیرید آگاه کند. یکی از مواردی که بسیاری از زوجه‌ها به آن توجه نمی‌کنند دریافت شروط ضمن عقد از زوج است. این شروط جایگزین مهریه نیستند اما با داشتن آن‌ها و البته مهریه می‌توانید در بسیاری از تصمیمات آینده زندگی خود آزادانه‌تر انتخاب کنید. مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان یکی از راه‌هایی بوده که از حق و حقوق خود در موضوع ازدواج آگاه‌تر شوید.

وکیل خانواده کیست؟

وکیل خانواده متخصص امور مربوط به روابط خانوادگی شامل ازدواج، طلاق، حضانت، ارث و نفقه است. بنابراین دامنه فعالیت وی نسبتا گسترده بو‌ده و یکی از مهم‌ترین حوزه‌های حقوقی به شمار می‌رود. اگر تصمیم به ازدواج دارید یا در مسیر طلاق قرار گرفته‌اید، توصیه ما این است که قبل از هر اقدام مهمی یک وکیل خانواده متخصص را استخدام کنید. دلیل این توصیه این بوده که اگر مایل به داشتن یک ازدواج نسبتا برابر هستید باید با قوانین، مقررات و اختیاراتی که قانون در اختیار شما قرار می‌دهد آشنا باشید. بسیاری از دفاتر ثبت ازدواج یا طلاق شما را از این حقوق و امکانات مطلع نمی‌کنند. همین مساله باعث می‌شود تا پروسه طولانی شده و مجبور باشید از بسیاری از حقوق خود بگذرید. بنابراین حتما از قبل با شماره 09212242670 تماس گرفته و  مشاوره حقوقی تلفنی انجام دهید.

 

منظور از شروط ضمن عقد چیست؟

یکی از اشتباهاتی که اغلب زوجین مرتکب می‌شوند مساله شروط ضمن عقد است. در قدم اول این را بدانید که این موارد شروط بوده و به هیچ عنوان حقوق نیستند بنابراین می‌توانند به شما واگذار یا از شما گرفته شوند. طبق قانون اگر ازدواج دائم انجام داده باشید می‌توانید در صورت قید کردن، از برخی شروط بهره‌مند شوید. با قبول این شرط‌ها، زوج متعهد می‌شود تا برخی از موارد را تحت شرایطی به شما واگذار کند.

شروط ضمن عقد شامل این موارد می‌شود:

  • تحصیل زوجه
  • حضانت فرزندان
  • اشتغال زوجه
  • وکالت خروج از کشور
  • تقسیم دارایی زوج بعد از طلاق
  • وکالت طلاق
  • انتخاب محل سکونت

طبق قانون برای ثبت این موارد شما باید به دفتر ثبت ازدواج مراجعه کنید. البته برای وکالت طلاق لازم است تا به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و اقدامات را انجام دهید. نکته مهمی که در مورد این شروط وجود داشته این است که تا هر زمان بعد از قرائت خطبه عقد به عنوان مثال پنج سال بعد هم می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل ازدواج

ممکن است مشاوره حقوقی تلفنی شکل ایده‌آلی از مشورت با یک وکیل ازدواج نباشد اما در صورتی که امکان مراجعه حضوری نداشته باشید، بهترین گزینه است. این روزها با گسترش ارتباطات به صورت آنلاین و تلفنی، اغلب مردم این گزینه را انتخاب می‌کنند. از طرفی برای اتفاق مهمی مانند ازدواج نمی‌توان چشم بسته و بدون اطلاعات عمل کرد. درنتیجه ضرورت مشورت با یک وکیل خانواده پیش می‌آید.  مزیتی که مشاوره حقوقی تلفنی داشته این است که قبل از هر اقدام مهمی شما را نسبت به حق و حقوق و موارد مهم مربوطه مطلع می‌کند. به عنوان مثال اگر مایل به دریافت شروط ضمن عقد باشید و طرف مقابل به هیچ عنوان آن را نپذیرد، می‌توانید از عقد با چنین فردی صرف نظر کنید. این موارد جز موضوعاتی بوده که وکیل با شما مطرح می‌کند.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا وعده های قبل از عقد قابل مطالبه است؟

یکی از دوره‌های مهم قبل از ازدواج، دوران نامزدی است. بسیاری از افراد در این دوران قول و قرارهایی به هم می‌دهند و بعد از انجام آن منصرف می‌شوند. طبق قوانین اسلامی در دوران نامزدی دو نفر زن و شوهر محسوب نمی‌شوند. بنابراین قوانین زوجیت در مورد آن‌ها صدق نمی‌کند. ممکن است یکی از طرفین در این دوره به این نتیجه برسد که قصد ادامه ارتباط را نداشته و از ازدواج منصرف شده است. در این حالت بدون پرداخت هیچگونه جریمه‌ای می‌تواند نامزدی را برهم بزند.  طرف مقابل هم نمی‌تواند شخص را مجبور به انجام ازدواج کرده یا درخواست کند تا وعده‌های قبل از ازدواج را برآورده کند. البته که به هم زدن قول و قرارها رفتار غیر اخلاقی محسوب می‌شود اما قانونا هیچ یک از طرفین نمی‌تواند بابت چنین تصمیمی طرف مقابل را محکوم کند.

 

مشاوره حقوقی قبل از خواستگاری
مشاوره حقوقی عقد موقت
مشاوره حقوقی ازدواج
مشاوره حقوقی خانواده
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

بشیر علی پاریاد

با سلام قابل ذکر است بعد از ازدواج هم طرفین می توانند شروط ضمن عقد را تغییر دهند یا به آن اضافه کنند. طرفین می توانند به یک دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند و با توافقی که در بین آنها حاصل شده است شروط قبلی را تغییر دهند یا شرطی را به شرط های موجود اضافه کنند. حتی می توانند شرطی را که قبلا در مورد آن به توافق رسیده اند را حذف کنند.


سعید ربیعی.

باسلام همه زوجین پیش از ازدواج و عده هایی را به یکدیگر می دهند که البته این وعده ها به صورت مکتوب ایجاد حق می نمایند و این یعنی بایستی ضمن دارا بودن شرایط قانونی از قبیل شرعی بودن قابل انجام بودن قابل تملک بودن و سایر موارد بایستی در عقدنامه نیز درج گردند �بته نکته‌ای که باید توجه داشت این است که این وعده ها هنگامی که در عقدنامه مکتوب می‌شوند به عنوان شروط ضمن عقد خواهند بود و تحت همین عنوان نیز از نظر حقوقی قابل مطالبه هستند و باید بدانیم که از زمان درج در عقدنامه تا هر زمانی که مشروط له اراده کند حتی اگر پنج سال بعد نیز باشد این شروط ضمن عقد قابل دریافت است و البته باید دانست که تمام شروط ضمن عقد در دفتر عقد ازدواج ثبت می گردد به جز یک استثنا یا نهم حق طلاق می باشد که در دفاتر اسناد رسمی از طرف زوج به زوجه داده میشود


محسن حاجی آبادی

برای وکالت طلاق لازم است تا به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرده و اقدامات را انجام دهید. نکته مهمی که در مورد این شروط وجود داشته این است که تا هر زمان بعد از قرائت خطبه عقد به عنوان مثال پنج سال بعد هم می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام به‌صورت کلی و براساس عرف و اخلاق همیشه پای‌بندی به تعهدات مسئله‌ای بسیار مهم در روابط میان انسان‌ها بوده‌است .همه انسان‌ها در زندگی خود تعهدات زیادی را در مقابل انسان‌های پیش روی خود منعقد می‌کنند،چه در محل کار و روابط اجتماعی و چه در منزل و در روابط عاطفی و خانوادگی با اعضای خانواده خود در قانون مدنی نیز مسئله تعهد و پای‌بندی به آن بسیار مهم است طوری که ما در ماده ۱۸۳ قانون مدنی می‌خوانیم عقد یعنی ۱ یا چند نفر در مقابل ۱ یا چند نفر دیگر تعهد بر انجام امری نمایند و مورد قبول آن‌ها باشد و سند ازدواج که خود ۱ عقدنامه محسوب می‌شود یعنی تعهد ۲ طرف عقد در مقابل یکدیگر ،به زبان ساده زوجین از ابتدای جاری شدن صیغه عقد و تا پایان زندگی خود متعهد به رعایت شروط مندرج در عقد می‌باشند.مسئله مهم زمانی است که تعهد طرفین فقط به‌صورت شفاهی بوده و مکتوب نمی‌گردد آیا در چنین مواردی نیز طرفین ملزم به رعایت تعهدات فی‌مابین هستند؟ براساس عرف و اخلاق بله اما در مفاد قانونی صراحت در این خصوص وجود ندارد مگر اوضاع‌واحوال قضیه و وجود قرائن و شواهد چنین امری را اثبات نماید برای دانستن دیگر جزئیات و تعهداتی که ۲ نفر در مقابل یکدیگر دارند به‌خصوص کسانی که قصد ازدواج با هم دارند می‌توانید با وکلای مؤسسه مشورت کرده و مشکل خویش را برطرف نمایید موفق باشید.


محسن جعفری

هر چند وعده های قبل از ازدواج علی الظاهر در قانون ضمانت اجرای خاصی ندارند ، البته تا حدودی که موجب تدلیس طرف مقابل نگردیده باشند .منتها در مواردی که همین ازدواج متباینا بر این وعده ها صورت گرفته باشد ، اراده واقعی بر انعقاد نکاح هر چند شرطی ذکر و مکتوب نگردیده است . اما اراده باطنی فرد بر اساس محقق شدن این وعده ها منجر به تشکیل شدن عقد نکاح گردیده و مستند به ماده ۱۱۲۸ قانون مدنی میتوان قائل به حق فسخ برای طرف مقابل بود.


سپیده کرمی

با سلام،اگر مردی با وعده ازدواج دختری را فریب دهد و از این طریق خسارت مادی یا معنوی به وی وارد آورد، دختر می‌تواند جبران خسارت وارده به خود را درخواست کند و مرد ضامن جبران این خسارت است.اگر مردی به زنی وعده ازدواج بدهد و با او پیمان نامزدی ببندد، این وعده بین آنها برای ایجاد رابطه زوجیت کافی نیست و برای این رابطه حتما باید عقد نکاح جاری شود. صرف وعده ازدواج برای ایجاد رابطه زوجیت بین طرفین کافی نیست، حتی اگر طرفین در مورد مهریه هم با یکدیگر توافق کرده باشند و مرد نیز قسمتی از مهریه یا تمام آن را به زن پرداخت کرده باشد.


بهنام رحمانی فرد

باسلام با توجه به اینکه زوجین در دوران نامزدی هیچگونه تعهدی به هم ندارند و صرفاً به یکدیگر قول ازدواج در آینده را داده اند بنابراین هر کدام از زوجین هر زمانی که بخواهند میتوانند از ازدواج منصرف شود و هیچگونه ضمانت اجرایی برای این قضیه وجود ندارد با توجه به این در صورتی که زوجین قبل از ازدواج به یکدیگر قولی داده باشند و به آن بعد از ازدواج عمل نکند طرف مقابل نمی تواند از طرفی که به قولش نکرده شکایت کند.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.