دیه تصادف منجر به فوت ماه حرام

دیه تصادف منجر به فوت ماه حرام

دیه تصادف منجر به فوت ماه حرام

همه ما کم و بیش درباره بالا بودن مبلغ دیه تصادف در ماه های حرام نسبت به ماه های دیگر، اطلاعات داریم. اما اطلاعاتمان فقط محدود به همین یک جمله است! این در حالیست که آمار تصادفات و فوت ناشی از تصادف روز به روز در حال افزایش بوده و هر روز بر تعداد خانواده هایی که درگیر پرونده مطالبه دیه در ایام حرام می‌شوند، افزوده می‌شود.

با بررسی جزئی آمار و ارقام و همچنین پرونده های مطالبه دیه تصادف در ماه های حرام می‌توان به این نتیجه رسید که کسب اطلاعات حداقلی در این زمینه بر هر فردی لازم است، چون حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند! بر همین اساس ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی تصمیم گرفتیم درباره کلیت دیه تصادفات، نحوه محاسبه و مطالبه آن اطلاعاتی در اختیار شما هموطنان عزیز قرار دهیم.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف دیه از زبان وکیل

پیش از این که بخواهیم درباره دیه تصادف در ماه های حرام و تفاوت آن با دیه تصادف در ماه های دیگر صحبت کنیم، باید بدانیم دیه چیست؟!

وکیل دیه موسسه حقوقی وکلای تلفنی می‌گوید: دیه یا خون بها پول نقد یا مالی است که، مجرم باید به مجنی علیه (شخص خسارت دیده) یا اولیای دم (خانواده متوفی) بپردازد. این مبلغ در اصل نوعی مجازات است که برای فرد مجرم در نظر گرفته می‌شود.

در بحث ما یعنی دیه تصادف در ماه های حرام، راننده‌ای که در تصادف مقصر شناخته شده موظف به پرداخت دیه می‌باشد. چون تصادف رانندگی جزو جرایم غیر عمد است و در نتیجه حتی اگر منجر به فوت طرف مقابل هم شده باشد، راننده محکوم به پرداخت دیه خواهد شد نه مجازات های سنگین‌تر.

 

برای مطالبه دیه چه باید کرد؟

مطالبه دیه به دو روش انجام می‌شود که عبارتند از؛ 1. مطالبه دیه از پزشکی قانونی 2. مطالبه دیه با حکم دادگاه. منتهی در تصادفات رانندگی تنها راه مطالبه دیه، مورد دوم است. یعنی فردی که در حادثه تصادف آسیب دیده باید به دادگاه مراجعه کرده و دادخواست مطالبه دیه تقدیم نماید. پس از آن مقامات قضایی اقدامات لازم را جهت تکمیل پرونده و صدور رای نهایی انجام خواهند داد و در نهایت در صورت اثبات مقصر بودن فرد مقابل، او محکوم به پرداخت دیه خواهد شد.

روند مطالبه دیه از شرکت های بیمه به قوانین آن شرکت و قرارداد منعقد شده میان شما و شرکت بیمه بستگی دارد. اما در اکثر مواقع برای مطالبه دیه از بیمه نیز باید همین مراحل طی شوند. با این حال توصیه می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مطالبه دیه از شرکت بیمه یا به طور کلی مراحل کامل مطالبه دیه، از مشاوره حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید.

 

محاسبه آنلاین دیه تصادف

مبلغ دیه معمولا در ابتدای هر سال توسط سازمان ها و ارگان های ذی‌صلاح اعلام می‌شود. ولی این سازمان ها فقط دیه کامل را اعلام می‌کنند و مسئولیت محاسبه دیه نقص عضو و ... را بر عهده مقامات قضایی می‌گذارند تا با بررسی مدارک پزشکی و گواهی پزشک قانونی، آن را محاسبه کنند.

شما عزیزان برای محاسبه دیه تصادف در محرم یا سایر ماه های حرام و ماه های غیر حرام، می‌توانید از وکیل دیه و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی کمک بگیرید. برای محاسبه دیه تصادف به صورت آنلاین، فقط کافیست میزان صدمه وارد شده را در قالب مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان سایت ما ارسال کنید. اما در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید می‌توانید مشاوره حقوقی تلفنی موسسه ما را خریداری نمایید. در مشاوره حقوقی تلفنی، وکیل علاوه بر محاسبه دیه تصادف به تمام سوالات شما در این باره نیز پاسخ خواهد داد.

 

 

 

مشاوره حقوقی محاسبه دیه 
مشاوره حقوقی مطالبه دیه از دولت 
مشاوره حقوقی مطالبه دیه 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

دیه در سال 1401

همانطور که گفته شد مبلغ دیه کامل انسان در ابتدای هر سال توسط قوه قضائیه اعلام می‌شود. این مبلغ در سال 1401 برابر با 600 میلیون تومان در ماه های غیر حرام است. حال فرقی ندارد صدمه وارد شده به انسان ناشی از تصادف باشد یا هر جرم غیر عمد دیگری، در هر صورت اگر جرم منجر به فوت شود مجرم موظف به پرداخت این مبلغ خواهد بود.

اما در صورتی که حادثه یا جرم صورت گرفته منجر به مرگ طرف مقابل نشود و فقط باعث وارد شدن صدمه یا جراحت به او شود، مبلغ دیه بسته به میزان جراحت وارد شده محاسبه خواهد شد.

 

تفاوت دیه تصادف در ماه های حرام

تفاوت دیه تصادف در ماه های حرام با ماه های دیگر به موضوع تغلیظ دیه در ماه های حرام باز می‌گردد. تغلیظ دیه در ماه های حرام، یعنی این که مبلغ دیه در ماه های حرام بیش از ماه های عادی محاسبه می‌شود. یعنی مثلا دیه کامل انسان که در سال 1401 معادل 600 میلیون تومان است، در ماه های حرام افزایش یافته و معادل 800 میلیون تومان محاسبه می‌شود.

اما این موضوع به همینجا ختم نمی‌شود! یعنی چنین نیست که مثلا اگر فردی در سانحه تصادف در ماه های حرام جان خود را از دست بدهد، خانواده او بتوانند دیه بیشتری مطالبه کنند. بلکه دیه تصادف در ماه های حرام فقط در صورت وجود شرایط ذکر شده در قانون، بیش از دیه ماه های عادی محاسبه خواهد شد.

 

 

مشاوره  حقوقی دیه

 

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل دیه

با توجه به پیچیدگی مبحث دیه تصادف در ماه های حرام و وجود قوانین، ماده ها و تبصره های گوناگون در این زمینه بهترین کار برای مطالبه دیه در ایام حرام و به طور کلی مطالبه دیه تصادف، مشورت با یک وکیل دیه یا واسپاری پرونده مطالبه دیه به اوست.

پس اگر به دنبال مطالبه دیه تصادف منجر به مرگ یا دیه جراحات و صدمات ناشی از حوادث رانندگی از شرکت های بیمه یا راننده مقصر هستید، حتما از طریق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل دیه موسسه حقوقی وکلای تلفنی مشورت کنید تا از اقداماتی که باید در این راستا انجام دهید، مطلع شوید.

پس از مشورت با وکیل دیه موسسه حقوقی وکلای تلفنی در صورت تمایل می‌توانید وکالت پرونده مطالبه دیه تصادف خود را به ایشان بسپارید.

 


سوالات متداول

نظرات

محمدی

اطلاعات حقوقی کم نیست و سایتهای زیادی در این زمینه فعالند اما تفاوت مهم وکیل تلفنی با اغلب موسسات دقت در ارائه خدمات در عین سرعت بالای پاسخگویی و کیفیت بالای خدمات است خواستم ضمن اعلام رضایت به هرکس که پیام منو میبینه پیشنهاد بدم حتما با شما تماس بگیره و مشاوره حقوقی رو تجربه کنه چون قطعا بعد از این یکبار همیشه برای اخذ مشورت با شما تماس خواهد گرفت


معراج فرجی

اگر جرم منجر به فوت شود مجرم موظف به پرداخت این مبلغ خواهد بود.اما در صورتی که حادثه یا جرم صورت گرفته منجر به مرگ طرف مقابل نشود و فقط باعث وارد شدن صدمه یا جراحت به او شود، مبلغ دیه بسته به میزان جراحت وارد شده محاسبه خواهد شد که به این تغلیظ دیه میگویند


مجید پریدست فومنی

با سلام از آنجاییکه خداوند در کتاب الهی مسلمانان ۴ ماه را ممنوع از جنگ و خونریزی دانسته اگر در این ماه غیر عمد مانند تصادف خون فرد مسلمانی ریخته شود آنگاه برای جبران آن فرد جانی میبایست خون بها تغلیظ شده بنا به حکم محکمه بپردازد که با تشخیص دادگاه بیشتر از دیه یک مرد مسلمان یا زن مسلم در ماه های عادی است


mohamad sheykhi

تفاوت دیه تصادف در ماه های حرام با ماه های دیگر به موضوع تغلیظ دیه در ماه های حرام باز می‌گردد. تغلیظ دیه در ماه های حرام، یعنی این که مبلغ دیه در ماه های حرام بیش از ماه های عادی محاسبه می‌شود. یعنی مثلا دیه کامل انسان که در سال 1401 معادل 600 میلیون تومان است، در ماه های حرام افزایش یافته و معادل 800 میلیون تومان محاسبه می‌شود. اما این موضوع به همینجا ختم نمی‌شود! یعنی چنین نیست که مثلا اگر فردی در سانحه تصادف در ماه های حرام جان خود را از دست بدهد، خانواده او بتوانند دیه بیشتری مطالبه کنند. بلکه دیه تصادف در ماه های حرام فقط در صورت وجود شرایط ذکر شده در قانون، بیش از دیه ماه های عادی محاسبه خواهد شد.


مجید شیخی

با سلام همانطور که گفته شد مبلغ دیه کامل انسان در ابتدای هر سال توسط قوه قضائیه اعلام می‌شود. این مبلغ در سال 1401 برابر با 600 میلیون تومان در ماه های غیر حرام است. حال فرقی ندارد صدمه وارد شده به انسان ناشی از تصادف باشد یا هر جرم غیر عمد دیگری، در هر صورت اگر جرم منجر به فوت شود مجرم موظف به پرداخت این مبلغ خواهد بود.اما در صورتی که حادثه یا جرم صورت گرفته منجر به مرگ طرف مقابل نشود و فقط باعث وارد شدن صدمه یا جراحت به او شود، مبلغ دیه بسته به میزان جراحت وارد شده محاسبه خواهد شد.


بهنام رحمانی فرد

باسلام دیه تصادف در ماه های حرام با ماه های دیگر به موضوع تغلیظ دیه در ماه های حرام باز می‌گردد. تغلیظ دیه در ماه های حرام، یعنی این که مبلغ دیه در ماه های حرام بیش از ماه های عادی محاسبه می‌شود. یعنی مثلا دیه کامل انسان که در سال 1401 معادل 600 میلیون تومان است، در ماه های حرام افزایش یافته و معادل 800 میلیون تومان محاسبه می‌شود. اما این موضوع به همینجا ختم نمی‌شود! یعنی چنین نیست که مثلا اگر فردی در سانحه تصادف در ماه های حرام جان خود را از دست بدهد، خانواده او بتوانند دیه بیشتری مطالبه کنند. بلکه دیه تصادف در ماه های حرام فقط در صورت وجود شرایط ذکر شده در قانون، بیش از دیه ماه های عادی محاسبه خواهد شد


سعید ربیعی

در ماه حرام اگر تصادف منجر به فوت شود تغلیظ دیه صورت میگیرد.یعنی یک سوم از کل مبلغ دیه به ان اضافه می شود. البته به دو شرط یعنی هم ضربه و هم فوت باید در ماه حرام باشد و فوت باید در اثر ان ضربه بوده باشد.


امین چراغی شیخ آباد

تفاوت دیه تصادف در ماه های حرام با ماه های دیگر به موضوع تغلیظ دیه در ماه های حرام باز می‌گردد. تغلیظ دیه در ماه های حرام، یعنی این که مبلغ دیه در ماه های حرام بیش از ماه های عادی محاسبه می‌شود. یعنی مثلا دیه کامل انسان که در سال 1401 معادل 600 میلیون تومان است، در ماه های حرام افزایش یافته و معادل 800 میلیون تومان محاسبه می‌شود. اما این موضوع به همینجا ختم نمی‌شود! یعنی چنین نیست که مثلا اگر فردی در سانحه تصادف در ماه های حرام جان خود را از دست بدهد، خانواده او بتوانند دیه بیشتری مطالبه کنند. بلکه دیه تصادف در ماه های حرام فقط در صورت وجود شرایط ذکر شده در قانون، بیش از دیه ماه های عادی محاسبه خواهد شد.


وحید فراست

ماههای حرام عبارت است از ذی العقده - ذی الحجه - رجب - محرم هستند


فریبرز ذوالفقاری

با سلام به دو روش انجام می‌شود که عبارتند از؛ 1. مطالبه دیه از پزشکی قانونی 2. مطالبه دیه با حکم دادگاه. منتهی در تصادفات رانندگی تنها راه مطالبه دیه، مورد دوم است. یعنی فردی که در حادثه تصادف آسیب دیده باید به دادگاه مراجعه کرده و دادخواست مطالبه دیه تقدیم نماید. پس از آن مقامات قضایی اقدامات لازم را جهت تکمیل پرونده و صدور رای نهایی انجام خواهند داد و در نهایت در صورت اثبات مقصر بودن فرد مقابل، او محکوم به پرداخت دیه خواهد شد. روند مطالبه دیه از شرکت های بیمه به قوانین آن شرکت و قرارداد منعقد شده میان شما و شرکت بیمه بستگی دارد. اما در اکثر مواقع برای مطالبه دیه از بیمه نیز باید همین مراحل طی شوند. با این حال توصیه می‌کنم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مطالبه دیه از شرکت بیمه یا به طور کلی مراحل کامل مطالبه دیه، از مشاوره حقوقی موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.