شیوه شکواییه جرایم اینترنتی توسط وکیل سایبری

شیوه شکواییه جرایم اینترنتی توسط وکیل سایبری

شیوه شکواییه جرایم اینترنتی توسط وکیل سایبری

در یک زمانی که ممکن است هیچ وقت فکرش را نکنید و آمادگی آن را نداشته باشید، ممکن است از شما در زمینه جرایم اینترنتی شکایت شود و یا اینکه مورد آزار و اذیت سایبری شوید و حتی از شما کلاهبرداری شود. در هر کدام از این موارد که پیش بیاید، اولین گام، نوشتن یک شکایت نامه و شروع فرایند حل مسئله نزد یک مرجع صالح جرائم سایبری است.

 

هزینه مشاوره حقوقی

شکوائیه چیست؟

اولین قدم برای ثبت یک دعوی کیفری این است که در آن زمینه شکوائیه‌ای تنظیم شود. هرگاه فردی مرتکب عمل خلافی شود و عمل او جرم تلقی گردد، می‌توان از او شکایت کرد. پس از مشورت با وکیل خود یا یک مشاوره حقوقی، یک فرم شکواییه تنظیم کرده تا مطابق قانون با او برخورد شود.

شکوائیه در دعاوی کیفری همان حکم دادخواست در دعاوی حقوقی را دارد. همان گونه که برای اقامه یک دعوای حقوقی باید دادخواست داد، برای ثبت دعوای کیفری نیز باید شکواییه تنظیم کرد.

هزینه نگارش شکوائیه توسط وکیل

نگارش شکوائیه به زبان عامیانه‌تر به معنای همان شکایت کردن از یک شخص یا یک مجموعه است که این فرایند از طریق نگارش شکواییه به مراتب دادگاه رسیده و مورد بررسی آن واقع می‌گردد. در نگارش شکواییه موارد بسیار مهمی است که باید رعایت کرد. به طور مثال:

  • آیا موضوعی که می‌خواهیم برای آن شکوائیه تنظیم کنیم در قانون جرم انگاری شده یا خیر.
  • آیا تفسیر شما از اتفاقی که افتاده مشمول نگارش شکوائیه می‌گردد؟
  • تشخیص صحیح موضوع و جرم انجام شده و نگارش شکایت نامه متناسب با عمل انجام شده.
  • شکایت شما بیش از اندازه دیر نشده باشد و قابلیت پیگیری خود را از دست نداده باشد.
  • آیا باید قبل از نگارش شکواییه مستنداتی را برای دادسرا آاده کرد؟

 

وکیل سایبری

تمام این موارد و سوال‌ها نیاز به جواب‌هایی مشخص و روشن دارد تا بتوان شکوائیه‌ای مناسب تدوین کرد. بهترین کار این است که نگارش آن را به دستان یک وکیل توانمند بسپارید تا هم متن مناسبی را نگارش کند و هم نکات جانبی آن را به خوبی پیاده سازی کند. اگر هم مراجعه به وکیل زحمت زیادی داشت از مشاوره حقوقی تلفنی می‌توانید استفاده کنید.

هزینه نگارش یک شکوائیه بسته به موضوع و حجم کار ممکن است متفاوت باشد و برای دانستن رقمی دقیق، بهتر است با یک وکیل صحبت کرده و از او مشاوره بگیرید. به طور مرسوم در حال حاضر برای نگارش یک شکایت نامه توسط وکیل، حق الوکاله‌ای در حدود ۲۰۰ هزار تومان خواهد داشت.

جرائم رایانه‌ای شامل چه مواردی می‌شود؟

جرایم رایانه‌ای گستره‌ای وسیع داشته و انتخاب یک تعریف واحد برای آن سخت است. تعریفی که طبق قانون از جرایم رایانه‌ای می‌شود به این شرح است که: جرایمی که در فضای مجازی رخ می‌دهند. به عبارت دیگر می‌توان گفت هر فعل یا ترک فعلی که به هر طریقی با رایانه یا از طریق اتصال به اینترنت، چه به طور مستقیم یا غیرمستقیم رخ دهد و توسط قانون ممنوع گردیده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده باشد، جرم رایانه‌ای محسوب می‌شود.

با وجود این تعریف، جرایم رایانه‌ای را می‌توان در سه دسته کلی قرار داد:

  • خود تجهیزات رایانه‌ای موضوع جرم بوده و به طور مثال به سرقت رفته است.
  • به وسیله رایانه، جرمی اتفاق افتاده و از طریق شبکه‌های رایانه‌ای و اینترنتی مکم گرفته شده، مانند کلاهبرداری، جعل و سرقت رایانه‌ای
  • در فضای مجازی و رایانه‌ای اتفاق افتاده و آثار آن در دنیای واقعی ظاهر شده است. مانند نفوذ، هک، جاسوسی، انتشار ویروس رایانه‌ای

اگر بخواهیم انواع مختلفی از جرائم رایانه‌ای را مثال بزنیم که بیشتر از همه توسط افراد انجام می‌شوند،‌ می‌توان موارد زیر را برشمرد:

دسترسی غیر مجاز به داده یا سازمانی خاص شنود غیر مجاز رایانه‌ای جاسوسی رایانه‌ای جعل رایانه‌ای- تخریب یا اختلال در اطلاعات سرقت و کلاهبردری اینترنتی جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی هتک حیثیت و نشر اکاذیب فروش اطلاعات غیر مجاز

 

مشاوره حقوقی جرائم سایبری

مرجع صالح برای رسیدگی به جرائم رایانه‌ای

مطابق مواد ۳۰ و ۳۱ قانون جرایم رایانه‌‌ای مصوب سال ۱۳۸۸، قوه قضاییه موظف است به تناسب ضرورت، شعبه یا شعبی از دادسراها، دادگاه‌های عمومی و انقلاب، نظامی و تجدیدنظر را برای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای اختصاص دهد. در این زمینه قضات دادسراها و دادگاه‌های مذکور باید از میان قضاتی که آشنایی لازم به ‌امور مربوط به رایانه را دارند، انتخاب شوند.

تنها مرجع رسیدگی کننده به جرائم رایانه ای در ایران، دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم رایانه‌‌ای و فناوری ارتباطات است که مسئولیت رسیدگی به جرایم حوزه فضای مجازی را به عهده دارد. رجوع به یک وکیل آشنا به قوانین جرائم رایانه‌ای و تهیه یک شکایت نامه برای ارائه به این مرجع صالح قانونی بهترین گزینه‌ برای حل مشکلات رایانه‌ای است. این دادسرای تخصصی با هدف رسیدگی به جرایم رایانه‌‌ای و سایبری و دیگر حوزه‌های ارتباطات و از طرفی رسیدگی به پرونده‌های شرکت‌های هرمی و شکایات مربوط به جرایم اتفاق افتاده در فضای مجازی ایجاد شده است.

 

ارتباط در واتس اپ

نحوه ارتباط با وکیل سایبری

وکیل سایبری شخصی است که مدارک و تحصیلات حقوقی داشته و تصمیم گرفته شاخه تخصصی جرائم رایانه‌ای را برای زمینه حرفه‌ای شغلی خود برگزیند. وکیل سایبری در خصوص فضای اینترنتی و جرائم آن اطلاعات فراوانی داشته و می‌تواند دعاوی حقوقی سایبری را گره گشایی کند و در دادگاه، از حقوق شما به خوبی دفاع کند.

مشکلات حقوقی سایبری، بار بسیار سنگینی بر دوش هم میهنان کشور ما گذاشته و عمده این مشکل به دلیل عدم اطلاع از قوانین حاکم بر این فضا است. همانند همین موضوع، نداشتن علم کافی در زمینه حقوق و دفاع از خود در پرونده‌های جرائم سایبری، می‌تواند برای شما مشکلات فراوانی ایجاد کند. بهتر است در این رابطه با یک وکیل سایبری ارتباط برقرار کرده و چه به صورت حضوری و چه مشاوره حقوقی انلاین و رایگان مشکل خود را با او در میان بگذارید.

 

سوال از وکیل فتا 
مشاوره حقوقی پلیس فتا در ایران 
مشاوره حقوقی در جرائم رایانه ای 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمدیان

در شرایط امروز جامعه که جرایم سایبری و امور مربوط به فضای مجازی بسیار شایع و پرتکرار شده آگاهی بخشی به عموم جامعه در تمام سطوح باعث میشود که کمتر شاهد بروز مشکلات برای مردم باشیم خیلی خوشحالم که با موسسه وکیل تلفنی آشنا شدم ارائه طیف وسیعی از خدمات در کلیه امور حقوقی و کیفری آماده خدمت رسانی به مردم در تمام نقاط کشور از نکات قابل تقدیر کار شماست


فاطمه عمادی

باسلام،، امروزه در بستر مجازی با انواع جرایم مثل و استفاده غیر مجاز از داده‌ها، جاسوسی ، جعل اطلاعات داده‌ها و سامانه‌های اینترنتی و رایانه‌ای، سرقت و فیشینگ کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حرمت و حیثیت و جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی و.. برای تنظیم شکایت می‌توان از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضاییبا تشکیل حساب کاربری در سامانه ثنا و تنظیم شکوائیه درخواست خود را به ثبت رساند متن شکواییه را میتوان توسط وکیل با توجه به نوع جرم تنظیم کرد .پس از تنظیم شکواییه، پرونده به بخش دادسرای جرایم رایانه‌ ای ارسال می‌شود و پرونده از طریق پلیس فتا بررسی شده، برای دادگاه صالح ارسال می‌شود تا رای صادر نهایی صادر گردد.


ف.م

تمامی جرائمی که در فضای مجازی اتفاق بیفتد توسط دادسرای جرائم رایانه‌ای همراه با پلیس فتا پیگیری می‌شوند. جرائمی مانند : کلاهبرداری اینترنتی، جعل کامپیوتری، تخریب یا هک داده و دسترسی غیرمجاز و انتشار تصویر و فیلم در فضای مجازی، تهدید از طریق شبکه‌های اینترنتی، شرکت ‌های هرمی و توهین به مقدسات اسلامی در فضای مجازی مراجعه حضوری و تشکیل پرونده؛ در این حالت اگر به فرد خاصی مشکوک باشید پرونده برای بررسی به دادگاه ارجاع داده می‌شود اما در بیشتر پرونده ها شاکی ها به فرد خاصی مشکوک نیستند و اطلاع ندارند کلاهبرداری توسط چه کسی انجام شده است در این صورت پرونده برای بررسی بیشتر به پلیس فتا تحویل داده می‌شود.


شیرزاد افشاری

با سلام برای شکایت و پیگیری کلاهبرداری اینترنتی دو روش کلی وجود دارد: ۱. مراجعه حضوری و تشکیل پرونده؛ در این حالت اگر به فرد خاصی مشکوک باشید پرونده برای بررسی به دادگاه ارجاع داده می‌شود اما در بیشتر پرونده ها شاکی ها به فرد خاصی مشکوک نیستند و اطلاع ندارند کلاهبرداری توسط چه کسی انجام شده است در این صورت پرونده برای بررسی بیشتر به پلیس فتا تحویل داده می‌شود. ۲. روش دیگر 7مراجعه به سایت پلیس فتا و اعلام شکایت؛ در این روش با مراجعه به سایت cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا می‌توانید شکایت خود را مطرح کنید تا پلیس فتا با شما تماس گرفته و موضوع شکایت را بررسی کند.


مجید پریدست فومنی

با سلام باید بدانیم که جرائم در فضای مجازی به دلیل نوع و گستره استفاده از تکنولوژی و عدم اطلاع کافی کاربران از موضوعات بسیار فراوان است که درصورت حادث شدن مورد میتوان با استناد به قوانین تجارت الکترونیک و سایر قوانین مرتبط بانوع جرم واقع شده نسبت به احقاق حقوق و مال به یغما برده اقدام کیفری و حقوقی نمود لذا آنچه در این موارد از اهمیت خاصی برخوردار است شناخت نوع جرم و تنظیم شکایت متقن و داشتن اسناد قابل اتکا جهت ارائه به مرجع صالح به رسیدگی است که این مرجع بنا به دستور تفکیک محاکم تخصصی برعهده دادسرای ویژه جرائم رایانه ودر صورت عدم وجود محکمه تخصصی دادگاه و داسرای عمومی خواهد بود


امین

مطابق مواد ۳۰ و ۳۱ قانون جرایم رایانه‌‌ای مصوب سال ۱۳۸۸، قوه قضاییه موظف است به تناسب ضرورت، شعبه یا شعبی از دادسراها، دادگاه‌های عمومی و انقلاب، نظامی و تجدیدنظر را برای رسیدگی به جرایم رایانه‌ای اختصاص دهد. در این زمینه قضات دادسراها و دادگاه‌های مذکور باید از میان قضاتی که آشنایی لازم به ‌امور مربوط به رایانه را دارند، انتخاب شوند.


پروانه احتشامی نسب

با سلام در دادسرای جرایم اینترنتی شکایات شما به صورت کاملا تخصصی تحت پیگیری قرار می گیرند. با توجه به میزان حساسیت و اهمیت پرونده ممکن است شکایت شما در پلیس فتا مرکز تحت رسیدگی قرار گیرد. روند پیگیری پرونده ها و شکایات در پلیس فتا به این صورت است که شاکی از موقعیت متهم به طور کامل آگاه است. پرونده ها دارای شاکی و متهم مشخص هستند که در این حالت دفتر دادسرا برای هر دو طرف پیام احضاریه را ارسال خواهد کرد و طرفین در جریان روند رسیدگی به پرونده قرار خواهند گرفت. گاهی اوقات شاکی ممکن است متهم را نشناسد. در این حالت به تحقیقات گسترده در آگاهی یا پلیس فتا نیاز خواهیم داشت تا مجرم یا مجرمان شناسایی شوند.


مجید شیخی

با سلام جرایم رایانه‌ای گستره‌ای وسیع داشته و انتخاب یک تعریف واحد برای آن سخت است. تعریفی که طبق قانون از جرایم رایانه‌ای می‌شود به این شرح است که: جرایمی که در فضای مجازی رخ می‌دهند. به عبارت دیگر می‌توان گفت هر فعل یا ترک فعلی که به هر طریقی با رایانه یا از طریق اتصال به اینترنت، چه به طور مستقیم یا غیرمستقیم رخ دهد و توسط قانون ممنوع گردیده و برای آن مجازات در نظر گرفته شده باشد، جرم رایانه‌ای محسوب می‌شود.


نیما عیسی زاده

مراجعه حضوری و تشکیل پرونده؛ در این حالت اگر به فرد خاصی مشکوک باشید پرونده برای بررسی به دادگاه ارجاع داده می‌شود اما در بیشتر پرونده ها شاکی ها به فرد خاصی مشکوک نیستند و اطلاع ندارند کلاهبرداری توسط چه کسی انجام شده است در این صورت پرونده برای بررسی بیشتر به پلیس فتا تحویل داده می‌شود. مراجعه به سایت پلیس فتا و اعلام شکایت؛ در این روش با مراجعه به سایت cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا مرکز فوریت های سایبری پلیس فتا می‌توانید شکایت خود را مطرح کنید تا پلیس فتا با شما تماس گرفته و موضوع شکایت را بررسی کند.


آزاده

وکیل جرایم اینترنتی، وکیل پایه یک دادگستری است که به طور تخصصی در زمینه فضای مجازی و رایانه و اینترنت فعالیت می کند و با ورود به پرونده های جرایم اینترنتی و سایبری تجربه و تسلط کافی در حوزه دعاوی اینترینی را دارد. باتوجه به اینکه امروزه، فضای مجازی و اینترنتی رو به پیشرفت و گستردگی بوده ، راه های ارتکاب در این زمینه نیز افزایش داشته است. همچنین وقوع جرم در فضای اینترنت و هم با استفاده از ابزار های مانند رایانه و تلفن همراه در دنیای امروز امار بسیار بالایی دارد و همچنین جرائم اینترنی مانند استفاده از پهنای باند در سطح بین المللی و دستری های غیر مجاز رخ می دهد. برای رسیدگی به این گونه جرایم نیاز به وکیل متخصصی هست که در رابطه با جرائم اینترنتی تجربه های زیادی کسب کرده و با استفاده از این تجربیات و دانش کافی و تسلط کامل بر روی قوانین جرائم سایبری بتواند این قبیل از مسائل را با ارائه بهترین راه حل برطرف نماید. و فردی که تخصص خاص در این موارد را داشته باشد وکیل جرایم اینترنتی نام برده می شود .


مهران رمضان پناه

باعرض سلام؛ یک وکیل سایبری کسی است که به جرائم و مشکلات حوزه اینترنت می پردازد و برای حفظ امنیت این محیط تلاش می کند.وکیل سایبری یا جرایم رایانه ای یا جرایم اینترنتی هم توانایی حقوقی و اطلاعات کافی در باره قوانین و مقررات این حوزه را دارد و هم تجربه کافی در دعاوی سایبری را داراست.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، با توجه به سرعت افسار گسیخته فضای مجازی و نیز تولید روز افزون علم ، ما هر روز شاهد ظهور اطلاعات جدید هستیم که به دنیای ما وارد شده و در کمترین زمان ممکن بخش عظیمی از زندگی ما را تحت الشعاع خود می گیرند. بسیاری از اموری که تا پیش از این در رویاهای خود به دنبال آن بودیم اکنون به مسائل پیش پا افتاده ای تبدیل شده اند دنیای مجازی و شبکه های اینترنتی نیز روز به روز در حال سرعت و فراگیری در سطح جهان بوده و انسان ها بسیاری از امور مهم خود را توسط فضای مجازی انجام می دهند، از مسائل مهمی چون تحصیات ، امور بانکی و حتی پزشکی گرفته تا امور دیگری چون سفارش غذا یا حل و نقل و خرید منزل . همان گونه که سرعت فضای مجازی و همه گیر شدن آن را شاهد هستیم باید بدانیم که همواره سود جویانی در کمین نشسته اند تا از این آب گل آلود ماهی گرفته و با فریبکاری دغل اموال دیگران را تصاحب کنند پس همان طور که با شتاب و هیجان فضای مجازی را وارد زندگی خود می کنیم باید بدانیم که استفاده از تجارب وکلایی که متخصص فضای سایبری می باشند نیز لازم وضروری بوده و باید با راهنمایی آنان گام برداریم تا از هرگونه لغزش در این حوزه امان باشیم. وکیل متخصص در امور سایبری کسی است که مدت زمان طولانی را صرف امور مربوط به جرایم رایانه ای نموده و تمام راه و چاه آن را می شناسد پس با اعتماد به وی می توان بسیاری از امور مربوط به جرایم سایبری را کنترل نموده و خاطره خوبی را تجربه نماییم. جهت ارتباط با وکلای سایبری مجرب در سراسر کشور کافی است با موسسه وکیل تلفنی تماس بگیرید.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 75,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 220,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 50,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 100,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.