شرایط حبس زوج در مهریه بالای 110 عدد سکه بهار آزادی

شرایط حبس زوج در مهریه بالای 110 عدد سکه بهار آزادی

شرایط حبس زوج در مهریه بالای 110 عدد سکه بهار آزادی

درباره شرایط حبس زوج در مهریه چه می‌دانید؟ حتما می‌دانید که مهریه یکی از حقوق زن در ازدواج بوده و پرداخت آن بر مرد واجب است. در قانون میزان معین و مشخصی برای مهریه در نظر گرفته شده است و سقف پرداخت مهریه 110 سکه می‌باشد. به نظر شما امکان تقسیط مهریه در قانون وجود دارد؟ چگونه می‌توان مهریه خود را به اجرا گذاشت؟ اگر شما هم به دنبال پاسخ چنین سوالاتی هستید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

 

چارت هزینه های مشاوره حقوقی

آیا تعداد سکه‌های مهریه سقف مشخصی دارد؟

مطابق با ماده 22 از قانون حمایت خانواده، چنانچه مهریه زوجه بیشتر از 110 سکه باشد، پرداخت آن به توانایی مالی زوج بستگی دارد. به عبارتی دیگر مهریه متعارف و استاندارد در قانون 110 سکه است و مرد موظف است که این میزان از مهریه را به صورت کامل پرداخت کند. حال اگر مهریه زوجه بیشتر از 110 سکه باشد، آنگاه تنها پرداخت 110 سکه در قانون الزامی است. مطابق با ماده 2 از قانون اجرای محکومیت‌های مالی، چنانچه مرد از پرداخت مهریه امتناع کند، یکی از شرایط حبس زوج در مهریه برقرار شده و فرد راهی زندان خواهد شد. بنابر آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که سقف مهریه در قانون 110 سکه است و در صورتی که مهریه بیش از این تعداد باشد، شرایط مالی زوج بررسی شده و متناسب با تمکن مالی وی تصمیم گیری خواهد شد. برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید .

چگونگی تقسیط پرداخت سکه‌های مهریه

همانطور که گفته شد مهریه حق شرعی و قانونی زن است و هر زمان که درخواست کند، مرد موظف به پرداخت آن است. هنگام طلاق نیز پرداخت مهریه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بایستی پرداخت شود. لازم است بدانید که اگر مرد از تمکن مالی برخوردار باشد، بایستی مهریه را به صورت کامل به زن پرداخت کند. اما اگر مرد از شرایط مالی خوبی برخوردار نباشد، آنگاه بایستی دادخواست اعسار را به دادگاه ارائه دهد. قاضی پرونده دادخواست مرد را بررسی می‌کند و در صورت موافقت قاضی، تقسیط مهریه صورت می‌گیرد. با توجه به این موضوع می‌توان گفت که برای قسط بندی مهریه قاضی باید تشخیص دهد که مرد توانایی پرداخت مهریه را ندارد. قسط بندی مهریه متناسب با وضعیت اقتصادی مرد صورت می‌گیرد و در اکثر موارد قسط بندی به صورت ماهیانه است. خوب است بدانید که در قانون هیچ گونه میزان و ملاکی برای این اقساط بیان نشده است و تعیین میزان آن با توجه به نظر قاضی پرونده و استعانت مالی زوج صورت می‌گیرد. برای مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

 

مشاوره حقوقی مهریه

اجرا گذاشتن سکه‌های مهریه به کمک وکیل

لازم است بدانید که برای به اجرا گذاشتن مهریه بایستی شرایط حبس زوج در مهریه را در نظر بگیرید. در واقع دو روش برای انجام این عمل وجود دارد که در ادامه مشاهده می‌کنید.

  1. از طریق اجراییه ثبت:

 این روش معمولا به روش بعدی ارجحیت دارد. در واقع قدم اول برای به اجرا گذاشتن مهریه، مراجعه به اجرای ثبت است. در این روش زن با در دست داشتن مدارک لازم به دفترخانه‌ای که در آن عقد کرده‌اند مراجعه می‌کند و پس از پرداخت هزینه لازم، درخواست مطالبه مهریه را ثبت می‌کند. دفترخانه‌ی مورد نظر اظهارنامه‌ای را برای زوج ارسال می‌کند و زوج به مدت 10 روز فرصت دارد که به اداره‌ی ثبت مراجعه کند.

2. از طریق مراجعه به دادگاه:

 چنانچه زن از طریق اجراییه ثبت موفق به دریافت مهریه نشود، بایستی به دادگاه مراجعه کند تا دادگاه در رابطه با پرداخت مهریه تعیین تکلیف کند. لازم است بدانید که برای به اجرا گذاشتن مهریه از این طریق بهتر است از وکیلی مجرب و کاربلد کمک بگیرید. در واقع اگر مرد از پرداخت مهریه امتناع کند، بایستی با در نظر گرفتن شرایط حبس زوج در مهریه، نسبت به دریافت حکم جلب وی اقدام کنید. این فرایند معمولا دشوار و زمان‌بر است و حضور وکیلی مجرب می‌تواند سختی این مسیر را برایتان آسان کند.

 

اعسار از پرداخت مهریه

شرایط حبس زوج در مهریه به چه صورت است؟

لازم است بدانید که اگر زن بخواهد از حق خودش استفاده کند، بایستی شرایط حبس زوج در مهریه برقرار باشد. یکی از شرایط حبس زوج در مهریه، حال بودن مهریه است. به عبارتی دیگر بایستی برای پرداخت مهریه زمان خاصی معین نشده باشد. به عنوان مثال اگر مرد قید کرده باشد که سه سال بعد از عقد مهریه زن را پرداخت می‌کند، آنگاه زن حق حبس زوج را نخواهد داشت. شرط دوم این است که زن پیش از دریافت مهریه، نسبت به انجام وظایف زناشویی خود اقدام نکرده باشد. در این شرایط زن حق حبس زوج را دارد اما اگر به اراده و اختیار خود از مرد تمکین کند، آنگاه این حق از وی ساقط شده و یکی از شرایط حبس زوج در مهریه از بین می‌رود.

آیا مجازات حبس برای سکه‌های مهریه شامل عفو می‌شود؟

با توجه به شرایط حبس زوج در مهریه، مردی که از پرداخت مهریه امتناع کند، به زندان خواهد رفت. همانطور که می‌دانید زندانی شدن مرد به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه برای زن هیچ سود و مزیتی ندارد. با توجه به این موضوع هنگامی که از مردی به دلیل پرداخت نکردن مهریه شکایت می‌شود، دادگاه موظف است که اموال وی را بررسی کند. چنانچه مرد توانایی پرداخت مهریه را داشته باشد، بایستی از اموال خود مهریه زن را پرداخت کند اما اگر از لحاظ مالی ناتوان باشد، مهریه برای وی قسط بندی خواهد شد. با توجه به این موضوع نحوه‌ی اجرای محکومیت‌های مالی چنین است که ابتدا فرد بدهکار و اموال وی شناسایی می‌شود و سپس نسبت به قسط بندی این بدهی اقدام می‌شود. برای مشاوره حقوقی انلاین و رایگان در وبسایت وکلای تلفنی ثبت نام نمایید.

 

ارتباط در واتس اپ

مهریه تا چند سکه قابل اجرا گذاشتن است؟

می‌دانید که مهریه عندالمطالبه بوده و مرد تحت هر شرایطی ملزم به پرداخت آن است. همانطور که گفته شد چنانچه مرد از پرداخت مهریه همسرش امتناع کند، زن می‌تواند مهریه خود را به اجرا بگذارد. در به اجرا گذاشتن مهریه معمولا محدودیتی وجود ندارد اما باید بدانید که اگر مهریه زن بیش از 110 سکه باشد و مرد 110 سکه را پرداخت کرده باشد، برای پرداخت مابقی سکه‌ها شرایط مالی زوج سنجیده می‌شود. لازم به ذکر است که اگر 110 سکه پرداخت شده باشد، با توجه به شرایط حبس زوج در مهریه، دیگر امکان دریافت حکم جلب مرد وجود نخواهد داشت. همچنین امکان ممنوع الخروج کردن مرد نیز وجود ندارد زیرا سقف پرداخت مهریه در قانون 110 سکه است. 

 

بایدها و نبایدهای دادگاه مهریه
مشاوره تعیین اصولی مهریه 
آموزش اجرا گذاشتن مهریه
دادخواست اعسار از پرداخت مهریه 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

راضیه دهقان

سلام وقت بخیر مهریه مال یا یک نوع تعهدی که زوج بابت به نکاح در آمدن زوجه تعیین میکند مهریه باید قابلیت اجرا را داشته باشد . در سند ازدواج هم به دو صورت ثبت میشود عندالمطالبه و عندالاستطاعه اگر مهریه عندالاستطاعه باشد زن باید ثابت کند که زوج قابلیت پرداخت را دارد و عندالمطالبه زوج اگر به مشکل برخورد میتواند به صورت اقساطی پرداخت کند. علل اصول تعداد ۱۱۰عدد سکه تا طبق روال میباشد و اگر زوجه مازاد بر ۱۱۰ عدد سکه میخواهد باید اموار از زوج معرفی کند .


راضیه دهقان

سلام وقت بخیر مهریه مال یا یک نوع تعهدی که زوج بابت به نکاح در آمدن زوجه تعیین میکند مهریه باید قابلیت اجرا را داشته باشد . در سند ازدواج هم به دو صورت ثبت میشود عندالمطالبه و عندالاستطاعه اگر مهریه عندالاستطاعه باشد زن باید ثابت کند که زوج قابلیت پرداخت را دارد و عندالمطالبه زوج اگر به مشکل برخورد میتواند به صورت اقساطی پرداخت کند. علل اصول تعداد ۱۱۰عدد سکه تا طبق روال میباشد و اگر زوجه مازاد بر ۱۱۰ عدد سکه میخواهد باید اموار از زوج معرفی کند .


سحر نیک پور

با سلام و عرض ادب، اگر مهریه عندالمطالبه بوده، مرد تحت هر شرایطی ملزم به پرداخت آن است. چنانچه مرد از پرداخت مهریه همسرش امتناع کند، زن می‌تواند مهریه خود را به اجرا بگذارد. در به اجرا گذاشتن مهریه معمولا محدودیتی وجود ندارد اما باید بدانید که اگر مهریه زن بیش از 110 سکه باشد و مرد 110 سکه را پرداخت کرده باشد، برای پرداخت مابقی سکه‌ها شرایط مالی زوج سنجیده می‌شود. لازم به ذکر است که اگر 110 سکه پرداخت شده باشد، با توجه به شرایط حبس زوج در مهریه، دیگر امکان دریافت حکم جلب مرد وجود نخواهد داشت. همچنین امکان ممنوع الخروج کردن مرد نیز وجود ندارد زیرا سقف پرداخت مهریه در قانون 110 سکه است.


بهاره توکلی پور

سلام وقتتون بخیر از سایت وکیل تلفنی نهایت تشکروقدردانی رو دارم که باوجود مشغله زیاد وکلا همچنان وکلای باسابقه و باسوادی رو کنار هم جمع کردن برای خدمت به مردم و با هزینه کم وقت گرانبهاشونو در اختیار ما برای حل مشکلاتمون میدارند.سپاسگزارم


سهند مهدی پور

سلام برای دریافت مقدار سکه بیش از ۱۱۹ عدد باید طبق بررسی ها واستعلامات و کارشناسی زوج از نظر مالی توانایی پرداخت را داشته باشد در غیر صورت طبق قانون زوج موظف به پرداخت ۱۱۰ سکه خواهد بود


ملیکا محبوبی

اگر درخواست طلاق از طرف مرد باشد، موظف است تمام مهریه زن را پرداخت کند، ولی چنانچه درخواست طلاق از سوی زن باشد، این نوع جدایی را «طلاق بائن» می‌گویند و زن باید مالی را به شوهر پرداخت کند تا بتواند طلاق بگیرد، در اکثریت مواقع، زن با بخشیدن بخشی از مهریه خود اقدام به طلاق می‌کند. در طلاق توافقی نیز پرداخت مهریه به شکل توافقی انجام می‌شود، این نوع جدایی را «طلاق خلع» می‌گویند (یعنی زن باید مقداری از مهریه خود به مرد ببخشد)، از آنجایی که قانون مقدار مهریه را تعیین نمی‌کند و مبلغ و نوع آن کاملاً با توافق طرفین است، در صورت طلاق توافقی نیز باید مهریه با توافق زوجین دریافت و واگذار شود، قوانین تنها مربوط به اجرای محکومیت مالی، بازداشت مرد و یا نحوه وصول مهریه هستند.


ریحانه یاری

مهریه مالی است که قابلیت تملک داشته باشد و در عقد نکاح ، مرد تعهد می کند که به زوجه بپردازد. ما در این نوشتار به طور مختصر منابع و احکام حقوقی مهریه را بیان می کنیم. بنابراین مهریه مالی است که به هنگام عقد نکاح برای ضوابط شرع و رسم و عادت از طرف مرد به زن پرداخت می گردد و صداق – صداقیه، کابین و قرض هم نامیده می شود. مهریه عندالمطالبه است یعنی به محض انعقاد عقد نکاح زوجه مالک مهریه می شود . در صورت بطلان نکاح و یا فسخ آن از طرف مرد یا زن مهریه به زن تعلق نمی گیرد. در زمان عقد زوجین می توانند توافق نمایند که شخص خاصی ضمانت پرداخت مهریه را بنماید یا تضمین جهت پرداخت آن اخذ شود. بعد از فوت زن مهریه از طریق وراثت قابل مطالبه می باشد. یعنی وراث می توانند به نسبت سهم الارث ادعای مهریه را داشته باشند.


Mohamad sheykhi

دادخواست پرداخت مهریه یکی از رایج ترین دادخواست هایی می باشد که در دادگاه خانواده مطرح می گردد و به صرف احراز رابطه زوجیت و میزان مهریه،دادگاها بدون چون و چرا حکم به پرداخت مهریه صادر می نماینداما نکته ای که دراین خصوص باید مورد توجه قرار بگیرد این است که چون معمولاً مهریه با سکه طلا تعیین می گردد و سکه طلا نیز به علت تورم بسیار بالا در کشور، قیمت بسیار زیادی پیدا نموده است و غالباً جوانانی که به تازگی ازدواج کرده اند توان پرداخت آن را ندارند ، حتی در برخی موارد حقوق ماهیانه آنها کفاف پرداخت یک ربع سکه را هم نمی دهد. اما با توجه به این که مرد تعهد به پرداخت مهریه نموده است تکلیف به پرداخت آن دارد و چنانچه نتواند به این تعهد خود عمل نماید باید به موجب قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی تا زمان پرداخت بدهی خود به زندان برود.اخیراً با توجه به افزایش سر سام آور قیمت طلا و همچنین افزایش تعداد زندانیان مرد از جهت عدم پرداخت مهریه، توسط بخش نامه های صادره از قوه قضائیه تا میزان 110 سکه طلا کماکان استفاده از ضمانت اجرایی زندان وجود دارد و بیشتر از آن امکان استفاده از این ضمانت اجرا وجود ندارد. اعسار و قانون جدید مهریه نکته بعدی این است که مرد می تواند برای پرداخت مهریه دادخواست اعسار از پرداخت مهریه را تقدیم دادگاه نماید و در غالب موارد این دادخواست پذیرفته می شود.در دعوای اعسار مرد باید بتواند ثابت نماید که توانایی مالی پرداخت یک جای مهریه را ندارد. دادگاه در صورت احراز حکم به تقسیط مهریه صادر می نماید به این نحو که مرد ماهانه نیم سکه یا ربع سکه یا معادل ریالی آن را به زن پرداخت نماید. برای اثبات اعسار مرد باید دو گواه یا شاهد به دادگاه معرفی نماید این گواهان باید از وضعیت مالی مرد آگاهی کامل داشته باشند به نحوی که اطلاعات دقیق از میزان توانایی مالی وی داشته باشند. گواهان به صورت مشخص گواهی می نمایند که مرد در وضعیت مالی نمی باشد که بتواند تمام مبلغ مهریه را به صورت یکجا پرداخت نماید و استطاعت مالی وی را برای تقسیط مهریه تأیید می کنند. در این وضعیت دادگاه با توجه به مفاد شهادت شهود حکم می نماید که مرد به طور مثال ماهیانه نیم سکه یا ربع سکه پرداخت نماید، البته در غالب موارد دادگاه حکم می نماید که تعدادی سکه به عنوان پیش پرداخت، پرداخت گردد که این تعداد می تواند حسب رأی دادگاه متفاوت باشد. در خصوص این که آیا عدم پرداخت مهریه باعث می گردد که مرد محکوم به زندان گردد یا خیر، باید توجه نمائیم که اولاً عدم پرداخت مهریه به منزله ارتکاب جرم نمی باشد که محکومیت به زندان از جهت مجرم بودن مرد باشد اما قانونی تحت عنوان قانون نحوه ی اجرای محکومیت های مالی وجود دارد که به موجب آن چنانچه شخصی دین خود را پرداخت ننماید باید حبس گردد تا بطور کامل آن را پرداخت نماید، دوماً به موجب بخش نامه صادره از قوه قضائیه چنانچه میزان مهریه بالاتر از 110 عدد سکه باشد، ضمانت اجرای حبس صرفاً تا میزان 110 عدد سکه خواهد بود به این معنی که اگر شوهر آن میزان را پرداخت نماید از حبس آزاد خواهد شد و بابت الباقی مهریه حبس وجود نخواهد داشت و زن می تواند در صورتی که اموالی از شوهر پیدا کند آن اموال را به قسمت اجرای احکام دادگاه معرفی نماید و از محل فروش آن اموال، می تواند طلب خود را بابت مهریه برداشت نماید. توجه داشته باشید در صورتی که مهریه تقسیط گردد امکان جلب مرد وجود ندارد و زن صرفاً می تواند درخواست پرداخت اقساط نماید.


غلامحسین کهراری

با سلام مهریه زوجه هنگام وقوع عقد می تواند به صورت عندالمطالبه و یا عند الااستطاعه مشخص شود. مهریه عندالااستطاعه به دلیل این که بستگی به توانایی زوج در پرداخت مهریه دارد در برخی از موارد مورد توافق زوجین قرار می گیرد. اما مهریه عندالمطالبه مهریه حال نامیده می شود و زوج موظف است به محض وقوع عقد نکاح در صورت مطالبه از طرف زوجه تحت شرایطی آنرا پرداخت نماید. استطاعت مالی زوج برای پرداخت مهریه عندالمطالبه ملاک نخواهد بود و زوج در هر شرایطی می بایست آنرا پرداخت نماید. قانونگذار با تغییراتی که در سال های اخیر در قوانین مربوط به مهریه و حقوق قانونی زوجه اعمال نموده است، سقف مهریه عند المطالبه را 110 سکه قرار داده است. مازاد بر این مقدار بستگی به شرایط مالی و توانایی زوج برای پرداخت آن دارد. این موضوع به این معنی است که مهریه مازاد بر 110 سکه در صورتی که زوج توانایی مالی برای پرداخت نداشته باشد فاقد ضمانت اجرایی خواهد بود. زوجه می تواند برای مواردی که زوج دارای توانایی مالی است و از پرداخت مهریه خودداری می نماید، از طریق دادگاه مهریه خود را مطالبه نماید و این امر به حبس زوج منتهی خواهد شد. با درخواست اعسار و پذیرفته شدن تقاضای زوج برای اقساط مهریه امکان تقسیط مهریه با صلاحدید دادگاه فراهم می شود. عملا" زوجه برای دریافت مهریه مازاد بر 110 سکه باید اقدام به معرفی اموال زوج بنماید.


فاطمه موسوی نژاد

مهریه تعهدی بر عهده زوج است و طبق قانون مدنی به مجرد عقد زن مالک مهر شده و می‌تواند هر تصرفی بخواهد در آن انجام دهد.تعیین میزان مهر بدون توجه به دارایی مرد و بدون توجه به استطاعت مالی زوج صورت می‌گیرد واکنون نیز با توجه به این که در قبال مهریه به میزان ۱۱۰ سکه می‌توان زوجی را که نتواند این مقدار مهریه را پرداخت کند زندانی کرد و این ۱۱۰ سکه با توجه به تورم موجود و کاهش ارزش پول مبلغ نسبتا بالایی محسوب می‌شود، از طرفی زوجه می‌تواند در صورتی که زوجه اموال داشته باشد (حتی بیش از ۱۱۰ سکه) آن را توقیف نماید


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت مجموعه وکیل تلفنی .مطابق با ماده 22 از قانون حمایت خانواده، چنانچه مهریه زوجه بیشتر از 110 سکه باشد، پرداخت آن به توانایی مالی زوج بستگی دارد. به عبارتی دیگر مهریه متعارف و استاندارد در قانون 110 سکه است و مرد موظف است که این میزان از مهریه را به صورت کامل پرداخت کند. حال اگر مهریه زوجه بیشتر از 110 سکه باشد، آنگاه تنها پرداخت 110 سکه در قانون الزامی است. مطابق با ماده 2 از قانون اجرای محکومیت‌های مالی، چنانچه مرد از پرداخت مهریه امتناع کند، یکی از شرایط حبس زوج در مهریه برقرار شده و فرد راهی زندان خواهد شد. بنابر آنچه گفته شد می‌توان نتیجه گرفت که سقف مهریه در قانون 110 سکه است و در صورتی که مهریه بیش از این تعداد باشد، شرایط مالی زوج بررسی شده و متناسب با تمکن مالی وی تصمیم گیری خواهد شد


مینافراهانی

باسلام مهریه در صورت عندالمطالبه بودن دینی حال است بر ذمه زوج که زوجه از همان ابتدای عقد مالک آن میشودو میتواند آن راهر موقع مطالبه کند.تا ۱۱۰ سکه میتوان برای زوج در صورت وجود دارایی و عدم پرداخت حکم حبس گرفت.ولکن اگر بعداز حکم محکومیت و صدور اجراییه اگر زوج پرداخت نکردو نیز دادخواست اعسار ندادحبس میشودولی اگر بتواند اعسارخودرا ثابت کند حبس نمیشود.برای مهریه بالای ۱۱۰ سکه زوجه باید دارایی زوج را ثابت کند تا بتواند حکم حبس زوج رابگیرد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.