شرایط مطالبه دیه از سالن های ورزشی

شرایط مطالبه دیه از سالن های ورزشی

شرایط مطالبه دیه از سالن های ورزشی

همه ما می‌دانیم که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، اگر شخصی به دیگری صدمه بدنی بزند حداقل کاری که باید برای جبران این آسیب انجام دهد، این است که دیه بپردازد. اما قانونگذار در بند (ث) ماده 158 قانون مجازات اسلامی صراحتا صدماتی که در حین ورزش به فرد وارد می‌شوند را، از این قانون کلی خارج کرده است. همین موضوع نیز سبب شده تا بسیاری از افرادی که در حین ورزش و در سالن های ورزشی دچار آسیب می‌شوند، درباره امکان پذیر بودن مطالبه دیه از سالن ورزشی دچار تردید شوند.

ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی برای کمک به شما عزیزانی که به دنبال مطالبه دیه از سالن ورزشی هستید، این مقاله را تالیف کردیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

تعریف دیه از زبان وکیل

پیش از بحث درباره نحوه مطالبه دیه از سالن های ورزشی و شرایط آن، باید به پرسش دیه چیست پاسخ دهیم. وکیل مطالبه دیه موسسه حقوقی وکلای تلفنی با استناد به ماده 17 قانون مجازات اسلامی می‌گوید: دیه مالی است که برای ایراد جنایات غیر عمدی بر نفس، اعضاء و منافع یا جنایات عمدی که قصاص ندارند، مقرر می‌شود.

به عبارت روشن‌تر، دیه نوعی مجازات است که برای جرائم غیر عمدی که بر نفس، اعضاء یا منافع وارد شده یا تعدادی از جرائم عمدی که مجازات آن ها در حد قصاص نیست، در نظر گرفته می‌شود. بر طبق این مجازات فرد مجرم موظف است مبلغ مشخصی را به طرف مقابل پرداخت کند.

 

محاسبه آنلاین دیه در 1401

به طور کلی فرایند مطالبه دیه در هر اتفاق و حادثه‌ای اعم از حوادث ورزشی، به این صورت است که فرد آسیب دیده باید با تنظیم شکوائیه و تقدیم آن به مراجع قضایی ذی‌ربط، از طرف مقابل شکایت کند. به دنبال آن مقام قضایی با بررسی پرونده پزشکی و گواهی پزشکی قانونی، مبلغ دیه را تعیین خواهد کرد. در نظر داشته باشید که این مبلغ بر اساس مبلغ دیه کامل که در ابتدای هر سال توسط قوه قضائیه اعلام می‌شود، محاسبه خواهد شد. بنابراین محاسبه حدودی آن برای وکیل دیه کار چندان دشواری نیست!

با این حساب شما می‌توانید برای محاسبه آنلاین دیه، پیش از اقدام برای مطالبه دیه از سالن ورزشی یا پس از آن، از خدمات محاسبه آنلاین دیه موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای دریافت پاسخ سوالات خود پیرامون مطالبه دیه در حوادث ورزشی و در کنار آن محاسبه دیه، از مشاوره حقوقی تلفنی موسسه ما بهره‌مند شوید.

 

در چه مواردی می‌توان از سالن ورزشی دیه گرفت؟

 همه سالن های ورزشی بر حسب نوع ورزشی که در آن ها انجام می‌شود، یک سری قوانین و مقررات دارند که همه ورزشکاران موظفند بر طبق آن ها عمل کنند. حال اگر چنانچه ورزشکار این قوانین را نقض نکرد اما با این حال به دلیل سهل انگاری مربی یا سایر ورزشکاران و یا معیوب بودن تجهیزات ورزشی، دچار آسیب شد می‌تواند شکایت کرده و دیه مطالبه کند.

 

 

مشاوره حقوقی مطالبه دیه از دولت 
مشاوره حقوقی محاسبه دیه 
مشاوره حقوقی مطالبه دیه 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

البته امروزه مسئولین همه سالن های ورزشی موظفند با پرداخت مبلغ مشخصی به صورت ماهانه یا سالانه، ورزشکاران خود را بیمه کنند تا در صورت بروز اتفاق و صدمه دیدن ایشان، بیمه خسارت وارده را بپردازد. ولی متاسفانه برخی از مربیان، در این مورد اهمال کاری می‌کنند و همین باعث می‌شود تا بعد از آسیب دیدن ورزشکاران، خودشان مجبور به پرداخت دیه شوند.

 

وکیل کاربلد برای مطالبه دیه از سالن ورزشی

مطالبه دیه از سالن ورزشی یکی از مباحث حقوقی پیچیده و نوظهور است. از طرفی ماده 158 قانون مجازات اسلامی نیز بر پیچیدگی و دشواری این مبحث می‌افزاید. در نتیجه شما برای این که بتوانید بدون دردسر، مطالبه دیه کنید بهتر است پرونده خود را به وکیل مطالبه دیه بسپارید.

اگر توان مالی پرداخت حق الوکاله وکیل مطالبه دیه را ندارید، حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است که با یکی از وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی، مشاوره حقوقی تلفنی داشته باشید. در طی مشاوره حقوقی دیه، وکیل به صورت اجمالی شما را راهنمایی کرده و نکات و ترفندهای کاربردی را به شما منتقل خواهد کرد.

 

 

 

مطالبه دیه

 

مراحل مطالبه دیه از سالن های ورزشی

مطالبه دیه از سالن ورزشی نیز مثل هر پرونده کیفری دیگری برای این که به جریان بیفتد، نیازمند طرح شکایت است. پس شما باید ابتدا شکوائیه ای با این موضوع تنظیم و به دادسرای ویژه جرائم ورزشی تقدیم کنید. پس از آن پرونده در نوبت بررسی قرار خواهد گرفت و در نهایت مقام قضایی، مدیریت سالن را محکوم به پرداخت دیه خواهد کرد.

مراحل گفته شده در بالا مختص مواقعی است که جرمی صورت گرفته باشد. اما اگر حادثه توسط خود شما و در اثنای ورزش اتفاق افتاده باشد و همچنین مخالف موازین شرعی و قوانین نباشد، مسلما مطالبه دیه با این روش ممکن نخواهد بود. بلکه در این زمان شما باید به طرفیت سالن ورزشی طرح دعوا کنید یا این که به دنبال مطالبه دیه از بیمه حوادث ورزشی باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، بهتر است یک جلسه مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با وکیل مطالبه دیه موسسه حقوقی وکلای تلفنی داشته باشید.

 


سوالات متداول

نظرات

نیکروز

پسرم درحین تمرین دچارشکسته شدن یا بهتره بگم ترکیدن مچ رشد دستش ازسوی معیوب تجهیزات باشگاه ازجمله پارکی کف باشگاه که پای پسرم گیرمیکنه وباسرعت به زمین می کوبه که دچاره حادثه میشود آیامیتواند دیه مطالبه نماید یانه وچه مدارکی لازم هست


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.