شرایط محاسبه حق الوکاله وکیل نفقه

شرایط محاسبه حق الوکاله وکیل نفقه

شرایط محاسبه حق الوکاله وکیل نفقه

از آنجا که در قانون، مرد ملزم به کارکردن و تامین هزینه‌های زندگی زناشویی شده است،‌ برای همسرش نیز وظایف دیگری در نظر گرفته شده و با این تقسیم کار، زن از نظر مالی، درآمد مستقیمی نخواهد داشت. از این رو برای برطرف شدن نیازهای او موضوعی به نام نفقه مطرح شده تا این نیازها برطرف گردد. در صورتی که در مورد موضوع دریافت نفقه به مشکل برخورد کنید، وجود یک وکیل نفقه می‌تواند به سرعت این مشکل را برای شما برطرف کند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

نفقه چیست؟

نفقه به طور کلی به تامین کردن هزینه‌های زندگی زن توسط شوهر خود اشاره دارد و این موضوع بعد از عقد رسمی ازدواج باید ادا شود. طبق قانون مدنی و بر اساس ماده ۱۱۰۷، نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن و سرپناه، لباس‌هاس مناسب، غذا و خوراک، لوازم و اثاثیه منزل، خدمات درمانی و بهداشتی و همینطور خادم در صورتی که قبلا به داشتن آن عادت داشته یا به واسطه مشکل یا ناتوانی به آن نیاز داشته باشد.

ملاک تعیین نفقه زن

نفقه زن شامل هر نیازی است که برای داشتن یک زندگی متعارف به آن نیاز دارد. بنابراین هر هزینه‌ای که ممکن است زن به آن نیاز داشته باشد، از لوازم آرایشی در حد عرف و متناسب جامعه تا خدمات درمانی با هزینه‌های بالا، نیز جزو نفقه به حساب آمده و شوهر مکلف به پرداخت آن‌ها است. در موضوع نفقه، ملاک توانایی مرد برای پرداخت نفقه نیست، بلکه وضعیت و شرایط زن است که مقدار نفقه را تعیین می‌کند.

به همین دلیل در مورد مبحثی مانند تعیین نفقه زن و همینطور مشخص کردن وضعیت و محتوای نفقه قابل پرداخت، رجوع به عرف جامعه، شخصیت و زندگی خانوادگی قبل از ازدواج زن باید کلاک تشخیص قرار گیرد. اگر در مشخص کردن میزان نفقه اختلافاتی پدید آید،  محاسبه دقیق آن بر عهده دادگاه خانواده بوده و میزان آن بر اساس شئونات خانوادگی زن و عادت‌های ساکنین هر منطقه و وضع مالی مرد تعیین می‌گردد. در صورتی که در تعیین و دریافت نفقه خود دچار مشکل شدید، می‌توانید از مشاوره حقوقی استفاده کنید.

 

مشاوره حقوقی نفقه

 

وکیل نفقه چه ویژگی هایی دارد؟

امروزه درصد قابل توجهی از پرونده‌های حقوقی را مسائل و مشکلات خانوادگی تشکیل می‌دهند و از طلاق گرفته تا گرفتن مهریه در این دسته قرار می‌گیرد. از آنجا که مقدار نفقه از ابتدای ازدواج به صورت یک عدد مشخص و دقیق معلوم نیست، زمانی که زن احساس کند نیازهای او در زندگی به خوبی از جانب مرد پاسخ داده نمی‌شود، از این حق  مالی خود که قانون گذار در اختیارش گذاشته استفاده می‌کند و درخواست بررسی و پرداخت نفقه می‌دهد.

وکلای نفقه  به دلیل بررسی پرونده‌های متعددی در این حوزه، دقیقا می‌دانند که برای رفع هر مشکلی باید از چه راه و روش‌های قانونی استفاده کنند. برای بررسی و تعیین نفقه، مدارک و دلایل استنباطی مخصوصی نیاز است که وکیل نفقه به خوبی به آن‌ها آشنا است و سریع‌تر از هر وکیل دیگری پرونده شما را به نتیجه می‌رساند. اگر نیاز به وکیل نفقه دارید، کافیست با کارشناسان موسسه وکیل تل برای یک مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان تماس بگیرید.

 

وکیل برای نفقه

 

چگونگی محاسبه حق الوکاله وکیل نفقه

در بسیاری از موارد که پرونده‌های حقوقی مختلفی مورد بررسی هستند، نیاز به وکیل کاملا روشن است و حق الوکاله وکیل نیز بر عهده موکل است. از آنجا که در پرونده‌های نفقه موضوع مالی مطرح است، دو روش برای تعیین میزان حق الوکاله وکیل نفقه وجود دارد. روش اول اینکه وکیل نفقه با توجه به حجم و فشار کاری که پیش بینی می‌کند، رقمی را برای زحمت خود تعیین می‌کند و در صورت موافقت موکل، قرارداری مابین آن‌ها تنظیم می‌گردد که دارای تمبر مالیاتی است.

در صورتی که لازم باشد حق الوکاله توسط عرف و تعرفه مشخص شود، باید گفت در پرونده‌های مالی مانند نفقه، بسته به سقف مبلغ، میزان حق الوکلاه بر اساس درصدی از نفقه مشخص می‌شود. در پرونده‌هایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، دستمزد وکیل ۶ درصد رقم پرونده خواهد بود. برای پرونده‌هایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، تعرفه رقمی برابر با ۴ درصد رقم پرونده و برای پرونده های مالی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون نیز، حق الوکلاله ۳ درصد از رقم پرونده خواهد بود.

 

 

ارتباط در واتس اپ

راه ارتباطی با وکیل نفقه

نفقه موضوعی که روزانه در دادگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد و از آنجا که نفقه به هر زنی که ازدواج کرده است تعلق می‌گیرد، پس عملا این موضوع شامل حال تمام خانم‌های متاهل می‌شود. برای بررسی شرایط نفقه خود و پیگیری حقوقی درباره آن می‌توانید از روش‌های متنوعی با یک وکیل نفقه ارتباط برقرار کنید.

با توجه به آگهی‌های درج شده در روزنامه‌های یا پیگیری از دوستان و آشنایان خود می‌توانید یک وکیل نفقه خوب پیدا کنید و یا با گشتن در فضای مجازی و وبسایت‌های حقوقی، لیستی از وکلای نفقه که توانایی حق پرونده حقوقی شما را دارند را پیدا کنید. در صورتی که در مورد موضوع نفقه هرگونه سوالی داشتید و یا اینکه نیاز به دریافت مشاوره غیر حضوری و تلفنی در خصوص این پرونده دارید، می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید.

 

نگارش دادخواست نفقه 
وکیل دادگستری خانواده 
مشاوره حقوقی نفقه 
مشاوره حقوقی خانواده 
درباره ما


نظرات

فریبرز ذوالفقاری

با سلام نفقه به طور کلی به تامین کردن هزینه‌های زندگی زن توسط شوهر خود اشاره دارد و این موضوع بعد از عقد رسمی ازدواج باید ادا شود. طبق قانون مدنی و بر اساس ماده ۱۱۰۷، نفقه عبارت است از همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن و سرپناه، لباس‌هاس مناسب، غذا و خوراک، لوازم و اثاثیه منزل، خدمات درمانی و بهداشتی و همینطور خادم در صورتی که قبلا به داشتن آن عادت داشته یا به واسطه مشکل یا ناتوانی به آن نیاز داشته باشد.


سحر نیک پور

در قانون، مرد ملزم به کارکردن و تامین هزینه‌های زندگی زناشویی شده است،‌ برای همسرش نیز وظایف دیگری در نظر گرفته شده و با این تقسیم کار، زن از نظر مالی، درآمد مستقیمی نخواهد داشت. از این رو برای برطرف شدن نیازهای او موضوعی به نام نفقه مطرح شده تا این نیازها برطرف گردد. در صورتی که در مورد موضوع دریافت نفقه به مشکل برخورد کنید، وجود یک وکیل نفقه می‌تواند به سرعت این مشکل را برای شما برطرف کند.


حسین سیفی

با عرض سلام و خسته نباشید از نظر اینجانب بحث نفقه از دیدگاه شرع قابل بررسی است . در دیدگاه شرع که همانطور که در فوق بیان شده است بر اساس اوضاع زن و اماثل و اقارن زن بررسی میگردد و ملائت مرک ملاک نمیباشد هر چند بر خلاف نظرات فوق از دید اینجانب بایستی شرایط مرد نیز لحاظ گردد چرا که در حالت فوق عملا مرد ممکن است دچار تنگدستی گردد زیرا همانگونه که مرد در ابتدای امر اوضاع زن را دیده است زن نیز از ابتدا اوضاع مادی مرد را ملاحظه نموده و پذیرفته است


محسن جعفری

سپاس از سایت و مطالب کاربردی و آموزنده سایتتون


Mohamad sheykhi

بر اساس قانون مدنی ، در عقد دائم مرد مکلف است که به همسر خود نفقه بپردازد . در قانون ، دو دسته ضمانت اجرای حقوقی عدم پرداخت نفقه و مجازات ترک انفاق پیش بینی شده است . اما در قانون شرط مهمی هم برای پرداخت نفقه به زن در نظر گرفته شده است و آن عبارت است از تمکین زن در مقابل شوهر . اگر زن بدون دلیل موجهی از تمکین در برابر شوهر خودداری کند ، عنوان ناشزه خواهد داشت و نفقه ای به وی تعلق نخواهد گفت . البته در برخی از شرایط هم زن مجاز است که در برابر شوهر خود از تمکین خودداری کند ، ولی همچنان حق نفقه داشته باشد ؛ مثل موردی که زن از حق حبس خود در عقد نکاح استفاده می کند و یا زمانی که شرط تعیین محل سکونت نموده است میزان نفقه زن در ماده 1107 قانون مدنی نفقه زن شامل همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن از قبیل مسکن ، البسه ، نان ، اثاث منزل و هزینه های بهداشتی و درمانی و خادم در صورت احتیاج یا عادت دانسته شده است . همانگونه که از این ماده مشخص است ، قانونگذار تنها به ذکر مصادیقی از نفقه زن که مهم ترین موارد پرداخت نفقه به زن شناخته می شود ، اکتفا کرده است . با این وجود ، این مصادیق انحصاری نیستند ؛ بلکه میزان نفقه زن بر اساس نیازهای متعارف و متناسب با وی خواهد بود که در حال حاضر ممکن است میزان نفقه زن را تحت تاثیر قرار دهند ؛ اما در این ماده نامی از آن برده نشده است ؛ مثل هزینه های تحصیلی و مواردی از این قبیل


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.