شکایت از داروفروشان

شکایت از داروفروشان

شکایت از داروفروشان

مجازات فروش داروهای تقلبی

در سالهای اخیر، افزایش زیادی در توزیع داروهای تقلبی و پیرو آن شکایت از داروفروشان رخ داده است. و بله، فروش داروهای تقلبی، غیرقانونی و ممنوع است و امکان شکایت از داروفروشان وجود دارد. در بعضی کشورها، مجازات برای فروش داروهای تقلبی غیرقانونی، میتواند با متهم شدن برای قانون شکنی و بزه عرضه مواد مخدر یکسان باشد. در نتیجه، شما با ریسک دریافت مجازات یکسان و مشابه با پخش مواد مخدر واقعی مواجه هستید. در ایران، قوانین و مجازات مربوط به فروش و تعریف داروهای تقلبی برای شکایت از داروفروشان، در قانون مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی مصوبه مجلس شورا آمده است. با این حال، بسیاری از افراد معتقدند این مجازات ها برای مبارزه با داروهای تقلبی و قاچاق کافی نیست و اقدام به شکایت از داروفروشان نمیکنند. عرضه دارو، مجازات سنگینی را به همراه دارد. بنابراین، دانستن قوانین مرتبط با داروهای تقلبی مهم است. به طور مثال، حد قانونی آن چیست؟ و اگر به این اتهام دستگیر شدید، چه مجازاتهای جایگزینی میتوانید داشته باشید؟

مشاوره حقوقی فوری با وکیل کیفری

 

شکایت خانواده قربانیان داروفروشان ناصر خسرو

متاسفانه فروش داروهای تقلبی، عملی مجرمانه است که بسیار اتفاق می افتد  و متقابلا، به اندازه کافی شکایت از داروفروشان ثبت نمیشود. در کشور ما نیز این فعالیت مجرمانه در ناصر خسرو واقع در تهران مرکزیت دارد. داروفروشان ممنوعه که داروهای تقلبی به فروش میرسانند به سختی قابل شناسایی هستند؛ ولی به هر حال، پلیس پس از ثبت شکایت از داروفروشان، در تشخیص و یافتن آنها بسیار حرفه ای عمل میکند. پلیس در پرونده های فروش داروهای تقلبی و شکایت از داروفروشان، به دو عنصر متفاوت برای اثبات این جرم دارد. یکی اعتراف کسی که داروها را تهیه کرده است و به فروش رسانده است و دیگری داروی تقلبی و غیرقانونی است که به عنوان داروی اصلی به فروش رسیده است. تفاوت اصلی این نوع پرونده ها که در آن داروی تقلبی به فروش رسیده است با امثال مسمومیت دارویی این است که در این موارد، باید به پلیس اثبات شود که دارو به صورت غیرقانونی تهیه شده است و تقلبی است.

مشاوره حقوقی تلفنی مجازات دارو فروش تقلبی

 

وکیل متخصص در حوزه تخلفات دارویی

میتوان گفت داروها به صورت مجازی مانند شمشیر دولبه هستند، میتوانند برای درمان مشکلات پزشکی مفید باشند با این حال به شدت برای بیماران مستعد ضربه و صدمه از عوارض جانبی داروها هستند، می تواند مضر باشد. این موضوع حتی میتواند خطرناک باشد؛ به خصوص در زمانی که تولیدکنندگان موارد امنیتی را رعایت نمی کنند تا سریعتر محصول را روانه بازار کنند بدون اینکه از آزمایشهای لازم گذشته باشند و بی ضرر بودن آنها از نظر پزشکان تایید شود. برای هرگونه بیماری و صدمه ناشی از داروهایی که به صورت متخلفانه روانه بازار شدند، وکیلان با تجربه در حوزه تخلفات دارویی موسسه حقوقی وکیل تلفنی می توانند کمک کنند. وکیل شبانه روزی در موسسه وکیل تلفنی در حوزه تخلفات دارویی، پرونده های زیادی را قبول میکند که منجر به صدمه در بیماران و موکلین آنها شده است. مشاوره با وکلای پایه یک دادگستری موسسه وکیل تلفنی که سابقه خوبی در نتیجه مثبت گرفتن در پرونده های مربوط به تخلفات دارویی دارد و باعث شدند که موکلین آنها میلیونها تومن خسارت، تضمینات و دیه از متخلفین بگیرند.

 

بازار سیاه فروش واکسن کرونا در ناصر خسرو

در خبرگزاریها، گزارشات زیادی بر اساس بازار سیاه فروش واکسن کرونا به کسانی که حاضرند پول بیشتری برای آن پرداخت کنند وجود دارد. البته با افزایش سرعت طرح واکسیناسیون ملی، قیمت واکسنها در بازار سیاه کاهش یافته است. همه گیری کووید 19 در حال حاضر وجود دارد و به نظر می رسد قصد ندارد که به زودی ترک کند، و علاوه بر آن، به نظر می آید که قصد کمرنگ شدن یا کم کردن سرعت خودش را ندارد. با رسیدن زمان کار و فعالیت و طولانی شدن کرونا با وجود واکسن، مردم به دنبال واکسینه شدن و برگشتن به زندگی عادی خود هستند. بعضی از دولتها تصمیم بر آسان گیری بر محدودیتها گرفتند، بعضی کشورها مانند ایران، به ازای واکسینه شدن، کارت واکسیناسیون دیجیتال را ارائه دادند که لازمه آن، قانونی بودن واکسن و واکسینه شدن توسط مراکز معتبر است.

مشاوره حقوقی شکایت از داورفروشان

مجازات قانونی دارو نماهای ناصر خسرو

استفاده از دارونماها توسط پزشکان برای اهداف درمانی، بخش رایجی از درمان پزشکی بالینی است. در ادامه در مورد قانونی بودن و اخلاقی بودن انشعابات تجویز دارونماها میخوانید. به طور خاص، دغدغه های اخلاقی مرتبط به نظریات حقوقی ماهوی هستند که مشاور حقوقی تلفنی و مشاور حقوقی آنلاین در مشاوره حقوقی واتس اپی توسط وکیل 24 ساعته میتواند برای شما توضیح دهد- که میتواند از استفاده دارونماها برای اهداف درمانی حمایت کند و از آن دفاع کند و یا آن را بکوبد و آن را در پرونده های مورد بحث قانونی به شمار نیاورد. در شرایطی که از لحاظ پزشکی به طور دقیق بررسی شده است، استفاده از دارونماها برای درمان بیمار هم از لحاظ اخلاقی هم از لحاظ قانونی قابل توجیه هستند. به هر حال، با هر دیدگاهی، حق و تکلیف طبیعی بین رابطه پزشک و بیمار باید توسط پزشک احترام گذاشته شود زمانی که قصد استفاده از دارونماها را دارد. در نتیجه، افرادی که پزشک نیستند، حق تجویز دارو نما را دارا نیستند و متناسب با خسارات وارده، مجازات میشوند.

 

  1. قوانین مجازات فروش داروهای تقلبی با چه چیزی هم کف است؟

در بعضی کشورها، مجازات برای فروش داروهای تقلبی غیرقانونی میتواند با متهم شدن برای قانون شکنی و بزه عرضه مواد مخدر یکسان باشد.

  1. تفاوت روند قانونی شکایت از داروفروشان ناصر خسرو و فروشندگان داروهای تقلبی با داروهایی که مسموم کننده یا ناسالم هستند چیست؟

تفاوت اصلی این نوع پرونده ها که در آن داروی تقلبی به فروش رسیده است با امثال مسمومیت دارویی این است که در این موارد، به پلیس باید اثبات شود که دارو به صورت غیرقانونی تهیه شده است و تقلبی است.

  1. یکی از مواردی که میتواند باعث شود که دارو در دسته داروهای غیرقانونی و تقلبی قرار بگیرد چیست؟

زمانی که تولیدکنندگان موارد امنیتی را رعایت نمیکنند تا سریعتر محصول را روانه بازار کنند بدون اینکه از آزمایشهای لازم گذشته باشند و بی ضرر بودن آنها از نظر پزشکان تایید شود.

  1. دولت ایران، چگونه توانست از بازار سیاه فروش واکسن در ناصر خسرو جلوگیری بکند؟

بعضی کشورها مانند ایران، به ازای واکسینه شدن، کارت واکسیناسیون دیجیتال را ارائه دادند که لازمه آن، قانونی بودن واکسن و واکسینه شدن توسط مراکز معتبر است.

  1. پزشک در چه صورتی میتواند به بیمار خود دارونما تجویز کند؟

در شرایطی که از لحاظ پزشکی به طور دقیق بررسی شده است، استفاده از دارونماها برای درمان بیمار هم از لحاظ اخلاقی هم از لحاظ قانونی قابل توجیه هستند. به هر حال، با هر دیدگاهی، حق و تکلیف طبیعی بین رابطه پزشک و بیمار باید توسط پزشک احترام گذاشته شود زمانی که قصد استفاده از دارونماها را دارد.

 


سوالات متداول

نظرات

mohamadi

همیشه به نکات کاربردی روز که مشکلات تعداد زیادی از افراد جامعه در سنین مختلف را شامل میشود در سایت شما مطالعه میکنم از تولید محتوای ارزشمند و کاربردی سایت وکیل تلفنی ممنونم شما اهمیت مشاوره را برای من روشن کردید و کمک بزرگی در حل مشکلم داشتید که برام بسیار ارزشمند بود


بشیر علی پاریاد

با سلام . مجازات خریدوفروش داروهای غیرمجاز شامل جزای نقدی از 5 تا 100 میلیون ریال و یا دو برابر میزان قیمت داروهای کشف‌شده است. همچنین مجازات محرومیت از اشتغال به مدت 1 تا 10 سال. که برای مسئولین موضوع ماده 3 قانون مقررات پزشکی و مسئولین مراکز ساخت و تهیه و توزیع دارو در نظر گرفته می‌شود.


mohamad sheykhi

متاسفانه فروش داروهای تقلبی، عملی مجرمانه است که بسیار اتفاق می افتد و متقابلا، به اندازه کافی شکایت از داروفروشان ثبت نمیشود. در کشور ما نیز این فعالیت مجرمانه در ناصر خسرو واقع در تهران مرکزیت دارد. داروفروشان ممنوعه که داروهای تقلبی به فروش میرسانند به سختی قابل شناسایی هستند؛ ولی به هر حال، پلیس پس از ثبت شکایت از داروفروشان، در تشخیص و یافتن آنها بسیار حرفه ای عمل میکند. پلیس در پرونده های فروش داروهای تقلبی و شکایت از داروفروشان، به دو عنصر متفاوت برای اثبات این جرم دارد. یکی اعتراف کسی که داروها را تهیه کرده است و به فروش رسانده است و دیگری داروی تقلبی و غیرقانونی است که به عنوان داروی اصلی به فروش رسیده است. تفاوت اصلی این نوع پرونده ها که در آن داروی تقلبی به فروش رسیده است با امثال مسمومیت دارویی این است که در این موارد، باید به پلیس اثبات شود که دارو به صورت غیرقانونی تهیه شده است و تقلبی است.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام فروش داروهای تقلبی، عملی مجرمانه است که بسیار اتفاق می افتد و متقابلا، به اندازه کافی شکایت از داروفروشان ثبت نمیشود. در کشور ما نیز این فعالیت مجرمانه در ناصر خسرو واقع در تهران مرکزیت دارد. داروفروشان ممنوعه که داروهای تقلبی به فروش میرسانند به سختی قابل شناسایی هستند؛ ولی به هر حال، پلیس پس از ثبت شکایت از داروفروشان، در تشخیص و یافتن آنها بسیار حرفه ای عمل میکند. پلیس در پرونده های فروش داروهای تقلبی و شکایت از داروفروشان، به دو عنصر متفاوت برای اثبات این جرم دارد. یکی اعتراف کسی که داروها را تهیه کرده است و به فروش رسانده است و دیگری داروی تقلبی و غیرقانونی است


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همون‌طور که همه ما می‌دانیم یکی از معضلات بزرگ جامعه ما وجود واسطه‌هایی است که به‌صورت غیرقانونی در راه کسب درآمد و سود بیشتر فعالیت می‌نمایند. یکی از این واسطه‌ها که از قضا افراد زیادی را درگیر خود می‌نماید وجود بازارهای سیاه در زمینه خرید و فروش داروهای حیاتی برای سلامتی جان انسان‌ها می‌باشد و بسیاری از بیماران و خانواده‌های آن‌ها مجبوراند جهت دست پیدا کردن به داروی مورد نیاز خود به برخی از این افراد اعتماد نمایند درحالی‌که نتیجه این کار چیزی جز کلاه‌برداری و سود سرشار برای این واسطه‌ها در برنخواهد داشت. واسطه‌گری برای فروش داروها از جنبه‌های مختلفی می‌تواند جرم تلقی گردد اعم از فروش غیرمجاز دارو که از کانال و مجرای خود انجام نمی‌پذیرد یا فروش داروی اشتباه که باعث مصدومیت و حتی در برخی از مواقع فوت طرف خواهد شد و یا حتی این‌که برخی اوقات مشاهده شده که داروهای تاریخ گذشته و فاسد به دست مشتریان داده می‌شود. برای حل این معضل ابتلا بایستی با یک وکیل کارکشته مشورت نمود و بعد با ثبت شکایت مناسب و همکاری با نیروی انتظامی و دستور قضایی نسبت‌به جلب و مجازات این افراد اقدام کرد هرچند بدلیل پیچیدگی موضوع توصیه اکید ما این است که حتماً از وکلای کارکشته مؤسسه وکیل تلفنی استفاده نمایید موفق باشید.


حمید مرادی نیا

با سلام. با توجه به قانون قاچاق کالا و ارز و تشدید مجازات می توان از تصمیمات مناسب جهت مقابله با این عمل در نظر گرفت.


بهنام رحمانی فرد

باسلام گاهی اوقات یک داروی غیرمجاز می تواند منجر به سلب حیات انسان شود بسیاری از دلال ها در بازار دارویی به دنبال پخش کردن داروهای غیر مجاز می باشند چرا که از این راه میخواهند سرمایه های زیادی را به دست بیاورند اما بایستی دانست که داروی تقلبی بسیار خطرناک می باشد و ممکن است منجر به سلب حیات دیگری شود و همانطور که از تعریف قتل بر می آید که همان سلب حیات شخصی که نفس میکشد می باشد متوجه خواهیم شد که سلب حیات دیگری با پخش کردن داروی غیرمجاز قتل عمد می باشد. شاید بسیاری از افراد به خاطر اینکه توانایی مالی مناسبی ندارند به دنبال تهیه داروی با قیمت مناسب می باشند به همین دلیل با مراجعه به دارو فروش هایی که به صورت غیرمجاز فعالیت می نمایند داروی تقلبی تهیه می نمایند غافل از اینکه ممکن است لطمه بسیار خطرناکی به شخص مصرف کننده وارد آورد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.