شکواییه برای خلاف‌های اینستاگرامی در پلیس فتا

شکواییه برای خلاف‌های اینستاگرامی در پلیس فتا

شکواییه برای خلاف‌های اینستاگرامی در پلیس فتا

در رابطه با خلاف‌های اینستاگرامی از جمله کلاهبرداری، توهین، تهدید و... امکان شکایت فراهم می‌باشد. در این‌موارد شاکی می‌تواند به مراجع قضایی مربوطه مراجعه کرده و پس از نگارش شکواییه، شکایت خود را به‌ثبت برساند. اما متاسفانه بسیاری از افرادی که در فضای مجازی مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند در رابطه با وظایف پلیس فتا و جرایمی که در حوزه اختیارات آن است بی‌اطلاع هستند. به همین دلیل قصد داریم تا در رابطه با نحوه ثبت شکایت در مورد جرایم اینستاگرامی اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم. برای مشاوره حقوقی با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

 

هزینه مشاوره حقوقی تلفنی

پلیس فتا چه وظایفی دارد؟

همه ما با وظایف نیروی انتظامی آشنا هستیم اما متاسفانه اطلاعات کمی در رابطه با پلیس فتا داریم. اگر قبول داشته باشید که رواج اینترنت در میان مردم، باعث ایجاد جامعه مجازی شده است می‌توانید پلیس فتا را به‌عنوان مسئول برقراری نظم و امنیت در این جامعه بپذیرید. در واقع گسترش اینترنت در میان اقشار مختلف جامعه، جرایم رایانه‌ای از جمله خلاف‌های اینستاگرامی را به‌دنبال داشت که برای رسیدگی به این جرایم پلیس فتا در سال ۱۳۸۹ تشکیل شد.

اما از اصلی‌ترین وظایف پلیس فتا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایجاد امنیت برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، علمی و اجتماعی در جامعه اطلاعاتی
  • صیانت از هویت دینی و ملی
  • پایش فضای تولید و تبادل اطلاعات برای جلوگیری از انجام فعالیت‌های غیرقانونی
  • و جلوگیری از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه

بنابراین در هریک از این‌موارد امکان شکایت فراهم است اما پیش‌ازآن بهتر است تا با اخذ مشاوره حقوقی تلفنی در رابطه با نحوه ثبت شکایت اطلاعات کامل‌تری کسب کنید.

 

نگارش فوری اظهار نامه

راه‌های ارتباطی با پلیس فتا

برای ثبت شکایات در رابطه با خلاف‌های اینستاگرامی یا دیگر جرایم اینترنتی می‌توانید از پلیس فتا کمک بگیرید. اما برای ارتباط با کارشناسان پلیس فتا و ثبت شکایات راهکار ساده‌ای پیش روی شما عزیزان است.مهم‌ترین راه ارتباط با پلیس فتا وب‌سایت رسمی آن به آدرس cyberpolice.ir می‌باشد که با ورود به این وب‌سایت می‌توانید به تمامی راه‌های ارتباطی پلیس فتا دسترسی پیدا کنید. بنابراین اگر قصد مراجعه حضوری دارید پس از ورود به سایت روی گزینه «تماس با ما» کلیک کنید. پس از آن به پایین صفحه اسکرول کرده و در قسمت «ارتباط با استان‌های دیگر» استان مورد نظر خود را از روی نقشه ایران پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید. به این ترتیب می‌توانید به آدرس و تلفن پلیس فتا در شهر مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید و برای حل مشکل خود اقدام نمایید.

چه جرایمی در حوزه اختیارات پلیس فتا است؟

هر جرمی که به فضای تولید و تبادل اطلاعات مربوط شده و با دسترسی به اینترنت و فناوری رایانه‌ای انجام شود در حوزه اختیارات پلیس فتا قرار می‌گیرد. بنابراین خلاف‌های اینستاگرامی مانند توهین و تهدید و کلاهبرداری اینستاگرامی توسط پلیس فتا قابل پیگیری هستند. علاوه‌برآن مواردی مانند فیشینگ کارت بانکی، هک اکانت شبکه‌های اجتماعی، انتشار عکس و فیلم خصوصی، برداشت غیرمجاز از حساب دیگران، فروش و پخش تصاویر و ویدیوهای مستهجن، تهدید کاربران، نشر اکاذیب و... توسط پلیس فتا پیگیری می‌شوند. شما عزیزان می‌توانید از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان برای اطلاع از مجازات هریک از این جرایم برخوردار شوید.

نگارش فوری شکواییه برای جرایم اینستاگرام

با‌توجه‌به اینکه خلاف‌های اینستاگرامی جزء جرایم کیفری به‌حساب می‌آیند در دادگاه کیفری قابل پیگیری هستند. بنابراین برای ثبت شکایت لازم است تا ابتدا شکواییه جرایم اینستاگرامی را تنظیم نمایید. برای این‌کار اطلاعات مورد نیاز شامل اطلاعات هویتی شاکی و مظنون، آدرس مظنون و ادله و مستندات اثبات جرم هستند. بنابراین بهتر است نگارش شکواییه توسط وکیل متخصص انجام شود چراکه وکیل با علم به موضوع و با تسلط به مسائل حقوقی مربوط به جرایم رایانه‌ای می‌تواند نگارش شکواییه را به‌صورتی انجام دهد که کاملاً مختصر و مفید باشد و شرح دقیقی از ماجرا را به قاضی پرونده گزارش دهد. برای نگارش شکواییه می‌توانید از یکی از وکلای متخصص جرایم رایانه‌ای در موسسه وکلای تلفنی کمک بگیرید چراکه در این موسسه نگارش شکواییه با پرداخت هزینه‌ای بسیار ناچیز و در کمتر از ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

 

ارتباط در واتس اپ

روش‌های شکایت از خلاف‌های اینستاگرام

برای شکایت از خلاف‌های اینستاگرامی دو راهکار پیش روی شما می‌باشد. در واقع می‌توانید به پلیس فتا یا دادسرای جرایم رایانه‌ای شهر خود مراجعه کرده و شکایتتان را ثبت کنید. در هردو صورت تفاوت چندانی در رسیدگی به پرونده صورت نمی‌گیرد چراکه پس از رجوع به پلیس فتا پیگیری از طریق ماموران مربوطه انجام شده و پس از دستگیری مجرم یا مجرمین به دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شوید. با مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای نیز همین روند طی می‌شود و در نهایت تمامی راه‌ها به دادگاه کیفری محل وقوع جرم ختم خواهد شد. همچنین اگر قصد شکایت از یک فروشگاه اینترنتی را دارید که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است می‌توانید با مراجعه به سایت اینماد به آدرس enamad.ir شکایت خود را ثبت کنید. اما برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با مراحل ثبت شکایت بهتر است تا از مشاوره حقوقی موسسه وکلای تلفنی استفاده نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی کلاهبرداری 
مشاوره حقوقی کیفری 
مشاوره حقوقی جرایم رایانه ای
مشاوره حقوقی مزاحمت اینستاگرامی
مجازات چالش های غیراخلاقی در اینستاگرام
هزینه نگارش شکوائیه 
وکیل پلیس فتا
مشاوره حقوقی پلیس فتا در ایران
نگارش شکوائیه کیفری
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

Mohamad sheykhi

از اصلی‌ترین وظایف پلیس فتا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: ایجاد امنیت برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، علمی و اجتماعی در جامعه اطلاعاتی صیانت از هویت دینی و ملی پایش فضای تولید و تبادل اطلاعات برای جلوگیری از انجام فعالیت‌های غیرقانونی و جلوگیری از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه


محمدیان پور

خوشحالم که با شما آشنا شدم جهت طرح شکایت از پیجی در اینستاگرام که مبلغ قابل توجهی از پول سفارش من دریافت کرد اما از ارسال کالای خریداری شده خودداری کرد با وکیل موسسه صحبت کردم و نگارش شکوایه مورد نظر بعد از ارائه توضیحات کافی برایم انجام شد درکل چیزعالی بود


امین

برای شکایت از خلاف‌های اینستاگرامی دو راهکار پیش روی شما می‌باشد. در واقع می‌توانید به پلیس فتا یا دادسرای جرایم رایانه‌ای شهر خود مراجعه کرده و شکایتتان را ثبت کنید. در هردو صورت تفاوت چندانی در رسیدگی به پرونده صورت نمی‌گیرد چراکه پس از رجوع به پلیس فتا پیگیری از طریق ماموران مربوطه انجام شده و پس از دستگیری مجرم یا مجرمین به دادگاه کیفری ارجاع داده می‌شوید


مجید پریدست فومنی

با سلام باتوجه به توسعه و پیشرفت تکنولوژی های نوین نظارت نیز بر این تکنولوژی ها میبایست دارای رویکردی جدید باشد لذا قانونگذار به جهت نظارت بر اقدامات فضای مجازی ابتدا قانون آن و سپس اجرا قانون موصوف را در دستور کار قرارداد و از سوی دیگر در مرحله اجرا به جهت تسهیل امور تکمیل و رسیدگی به تخلفات فضای مجازی را بر عهده متخصیصن که به عنوان بازوی اجرایی مقام قضا هستند نهاد که شهروندان در کوتاهترین زمان و با بازنگریهای تخصصی به خسارت مادی و معنوی وارده به خود رسیدگی را ملاحظه نمایند


نیما عیسی زاده

بر اساس ماده یک و 12 قانون جرائم رایانه‌ای، در صورتی که فردی به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده دسترسی پیدا کرده یا آن‌ها را برباید، مجازاتی برابر با 91 روز تا یک سال حبس یا پرداخت جزای نقدی از 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان و یا هر دوی این موارد خواهد بود. یعنی در صورتی که فردی پیج اینستاگرام دیگری را هک کرده یا اطلاعات پیج او را برباید، مطابق با موارد تعیین شده در ماده 1 و ماده 12 قانون جرائم رایانه‌ای مجازات خواهد شد. مطابق ماده 13 جرائم رایانه‌ای، هرکس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو کردن، ایجاد یا متوقف کردن داده‌ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، علاوه بر رد مال شامل مجازاتی برابر با حبس از یک تا 5 سال یا جزای نقدی از 2 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان یا هر دو این موارد خواهد شد. این مجازات برای تحصیل وجه یا مـال یا منفعت و… (برای خود یا دیگری) در نظر گرفته شده است. در صورتی که پس از هک پیج اینستاگرام مواردی مانند اخاذی، تهدید و… انجام شود نیز مجازات جداگانه‌ای برای فردی که مرتکب این جرم شده در نظر گرفته می‌شود.


مجید شیخی

با سلام همه ما با وظایف نیروی انتظامی آشنا هستیم اما متاسفانه اطلاعات کمی در رابطه با پلیس فتا داریم. اگر قبول داشته باشید که رواج اینترنت در میان مردم، باعث ایجاد جامعه مجازی شده است می‌توانید پلیس فتا را به‌عنوان مسئول برقراری نظم و امنیت در این جامعه بپذیرید. در واقع گسترش اینترنت در میان اقشار مختلف جامعه، جرایم رایانه‌ای از جمله خلاف‌های اینستاگرامی را به‌دنبال داشت که برای رسیدگی به این جرایم پلیس فتا در سال ۱۳۸۹ تشکیل شد. اما از اصلی‌ترین وظایف پلیس فتا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود: ایجاد امنیت برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، علمی و اجتماعی در جامعه اطلاعاتی صیانت از هویت دینی و ملی پایش فضای تولید و تبادل اطلاعات برای جلوگیری از انجام فعالیت‌های غیرقانونی و جلوگیری از تعرض به ارزش‌ها و هنجارهای جامعه


سیما غفوری

شکایت از هر گونه تخلف در اینستاگرام در دسته تخلفات اینترنتی قرار می‌گیرد و شما به سه طریق می‌توانید شکایت خود را به مراجع قضایی ابزار کنید: ۱.  پلیس فتا سایتی را به آدرس  www.cyberpolice.ir دارد که پس از ورود به آن و با کلیک کردن روی گزینه اطلاعات مردمی می‌توانید شکایت خود را ثبت کنید. پس از آن پلیس فتا با شما تماس می‌گیرد و شکایت پیگیری می‌شود. ۲. برخی از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد هستند و این نماد اعتماد را مرکز توسعه تجارت به سایت‌هایی که صلاحیت آن را تشخیص دهد، می‌دهد. اگر از فروشگاه و پیجی که خرید کرده‌اید نماد اعتماد داشته باشد، شما به راحتی و با مراجعه به سایت WWW.ENAMAD.IR می‌توانید با کلیک بر گزینه سامانه ثبت شکایات، شکایت را ثبت و پیگیری کنید. ۳. مراجعه به دادسرای جرایم رایانه‌ای نیز راه سوم شماست. در بخش جرائم رایانه‌ای تشکیل پرونده دهید و مراحل قانونی را طی نمایید. دادسرا بر حسب موضوع پرونده را بررسی و به پلیس فتا ارجاع می‌دهد. در هر شهر پلیس فتا وجود دارد و می‌توانید حضوری مراجعه کنید .


مهران رمضان پناه

باسلام؛ پلیس فتا سایتی را به آدرس www.cyberpolice.ir دارد که پس از ورود به آن و با کلیک کردن روی گزینه اطلاعات مردمی می‌توانید شکایت خود را ثبت کنید. پس از آن پلیس فتا با شما تماس می‌گیرد و شکایت پیگیری می‌شود؛در صورتی که از پیج فروش اینترنتی در اینستاگرام خرید انجام شده باشد و دارنده پیج جنس یا کالا را ارسال نکرده باشد ، می توان از وی شکایت عدم ارسال جنس کرد . شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام را می توان در دادسرای جرایم رایانه ای مورد پیگیری قرار داد ؛ هرچند علاوه بر شکایت از پیج اینستاگرام ، می توان به شورای حل اختلاف یا دادگاه حقوقی نیز دادخواست ایفای انجام تعهد و استرداد وجه را ارائه نمود .


کوکبی

برای ثبت شکایات در رابطه با خلاف‌های اینستاگرامی یا دیگر جرایم اینترنتی می‌توانید از پلیس فتا کمک بگیرید. اما برای ارتباط با کارشناسان پلیس فتا و ثبت شکایات راهکار ساده‌ای پیش روی شما عزیزان است.مهم‌ترین راه ارتباط با پلیس فتا وب‌سایت رسمی آن به آدرس cyberpolice.ir می‌باشد که با ورود به این وب‌سایت می‌توانید به تمامی راه‌های ارتباطی پلیس فتا دسترسی پیدا کنید. بنابراین اگر قصد مراجعه حضوری دارید پس از ورود به سایت روی گزینه «تماس با ما» کلیک کنید. پس از آن به پایین صفحه اسکرول کرده و در قسمت «ارتباط با استان‌های دیگر» استان مورد نظر خود را از روی نقشه ایران پیدا کنید و روی آن کلیک نمایید. به این ترتیب می‌توانید به آدرس و تلفن پلیس فتا در شهر مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید و برای حل مشکل خود اقدام نمایید.


بشیر علی پاریاد

بر اساس قانون و دستورالعمل‌های اجرایی یکی از مرجع‌های رسمی در خصوص موضوعات مرتبط با فضای مجازی پلیس فتا است و با نظر به تفسیر ماده ۴ قانون تاسیس ناجا مسئولیت تامین نظم و امنیت و آسایش عمومی و فردی در فضای مجازی را بر عهده دارد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، با گسترش ارتباطات و تکنولوژی ، نوع و وسیله ارتکاب جرم تغییر پیدا کرده است . یکی از جرایمی که همواره در تمام کشورها وجود داشته است جرم توهین ، تهدید و یا کلاهبرداری می باشد که با وجود ابزاری های جدید در فضای مجازی و اینستاگرام شکل تازه ای پیدا کرده است. شاید برای جرم توهین و تهدید و امثالهم نص صریحی در فضای مجازی وجود نداشته اما به هر حال این امور قابل پیگیری از طریق مراجع قضایی می باشد و به صرف نداشتن نص صریح نباید کسی به خود اجازه تعدی به حقوق دیگران بدهید. مجازات جرم توهین و تهدید را می توان بر طبق ماده 16 قانون جرایم رایانه ای دانست که عبارت است از : ( هر کس به وسیله سیستم های رایانه ای یا مخابراتی ، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند ، به نحوی که عرفا موجب هتک حیثیت او شود ، به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات خواهد شد . ) و همچنین طبق ماده 608 و 609 قانون مجازات اسلامی حسب مورد مجازات می گردند در خصوص کلاهبرداری نیز می توان به قوانین مربوط مراجعه نمود و باید دانست که چنانچه مرتکب این امور از ابزار های رایانه ای استفاده نماید به مجازات کلاهبرداری اینترنتی محکوم می گردد.


آزاده

در صورتی که شکایت از خرید اینترنتی اینستاگرام به صورت کیفری انجام شده باشد و به عبارت دیگر ، شکایت کیفری در دادسرای جرایم رایانه ای مطرح شده باشد ، دادسرا موضوع را به پلیس فتا ارجاع می دهد و پلیس فتا باید تحقیقات مد نظر دادسرا را انجام دهد . مانند اینکه کلاهبرداری اینترنتی انجام شده یا خیر و مشخص کند شماره حسابی که وجه مورد کلاهبرداری اینترنتی به حساب وی واریز شده است متعلق به کیست و مسائلی تخصصی از این قبیل . در این مرحله پلیس فتا نتیجه تحقیقات خود را به دادسرای جرایم رایانه ای ارسال می کند و دادسرا در این خصوص اظهارنظر می کند که آیا عدم ارسال جنس توسط پیج اینستاگرام مشمول یکی از عناوین مجرمانه بوده است یا خیر و اگر بله ، توسط مشتکی عنه رخ داده یا خیر . اگر با توجه به شواهد و مدارک ارائه شده توسط شاکی وقوع یکی از جرایم رایانه ای را احراز کنند ، پرونده را به دادگاه کیفری ارجاع می کنند . اما اگر دادسرای جرایم رایانه ای وقوع جرم را محرز ندانست ، شکایت را رد می کند و اصلا نوبت به رسیدگی دادگاه نمی رسد . هرچند قرار منع تعقیب صادره توسط دادسرا ، در دادگاه کیفری قابل اعتراض است و اگر دادگاه این اعتراض را وارد دانست ، به جرم رسیدگی و رای صادر می کند . لازم به ذکر است که بسیاری از شکایات مربوط به عدم ارسال جنس توسط پیج های اینستاگرام رد می شوند ؛ به دلیل اینکه دادسرا وقوع جرمی را تشخیص نمی دهد ؛ چون عدم ارسال جنس به تنهایی جرم نیست ، بلکه تخلف از مفاد قرارداد خرید و فروشی است که ما بین دو طرف منعقد شده است .


زهرا

در اینستاگرام و در پیج شخصی آموزش ساخت کوکتل مولوتف داده شده .. چگونه میتوان به پلیس اطلاع رسانی کرد ؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.