شکایت رفع مزاحمت از همسایه آپارتمانی

شکایت رفع مزاحمت از همسایه آپارتمانی

شکایت رفع مزاحمت از همسایه آپارتمانی

تا همین چند سال قبل اکثر خانواده ها در مواجهه با همسایه مزاحم، سکوت و سازش را انتخاب می‌کردند. ولی امروزه زندگی در شهرهای شلوغ و خانه های آپارتمانی به خودی خود دشوار هست و دیگر جایی برای سازش با همسایه مزاحم باقی نمی‌ماند! نظر شما چیست؟! آیا فکر می‌کنید هنوز هم باید در مقابل این افراد سکوت کرد؟ یا این که به نظرتان گزینه شکایت از همسایه مزاحم راه حل بهتری است؟!

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

در حال حاضر درصد زیادی از خانواده ها در مواجهه با همسایه اذیت کار، به سراغ گزینه شکایت می‌روند تا به این ترتیب بتوانند لااقل از حق خودشان دفاع کنند. البته ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی معمولا صحبت با همسایه مزاحم، کمک گرفتن از مدیر ساختمان و موارد این چنینی را به افرادی که با این مشکل مواجه هستند، پیشنهاد می‌کنیم. اما گاها این همسایه، آزار و اذیت های خود را تا جایی ادامه می‌دهد که چاره‌ای جز شکایت باقی نمی‌گذارد!

حالا شما هم اگر به نقطه‌ای رسیده اید که فکر می‌کنید چاره‌ای جز شکایت از همسایه مزاحم ندارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در چه مواردی می‌توان از همسایه شکایت کرد؟

گاها بعضی از رفتارها از نظر یک خانواده، آزار و اذیت محسوب می‌شوند در حالی که خانواده دیگر این رفتارها را کاملا عادی می‌دانند! بنابراین باید دید چه رفتارها و مواردی در جامعه ما مصداق همسایه آزاری هستند. یا به عبارت دیگر، با مشاهده چه رفتارهایی از همسایه می‌توان برای شکایت از او اقدام کرد.

همسایه آزاری می‌تواند در هر رفتاری نمود پیدا کند. بنابراین اینطور نیست که بتوان یک سری موارد بخصوص را به عنوان موارد شکایت از همسایه مزاحم، بیان کرد! بلکه خود شما باید ببینید آیا رفتارهای همسایه که باعث آزار شما شده، واقعا نامتعارف هستند؟ آیا این رفتارها فقط شما و خانواده‌تان را آزار می‌دهند و آرامش را فقط از شما سلب کرده اند یا دیگر اعضای ساختمان و سایر همسایه ها نیز با شما هم نظرند؟! آیا همسایه اذیت کار عادت دارد مدام این رفتارها را تکرار کند یا این که فقط یکی دو بار این رفتار از او سر زده؟

سپس با بررسی این موارد و مشورت با دیگر اعضای ساختمان، به یک نتیجه درست درباره همسایه آزاری فرد مذکور برسید و برای شکایت از او، اقدام کنید. البته علاوه بر بررسی این موارد، می‌توانید به قوانین موجود درباره آپارتمان نشینی نیز رجوع کنید.

 

 

شکایت از همسایه

 

برای شکایت از همسایه مزاحم به کجا مراجعه کنیم؟

حالا احتمالا بپرسید مرجع صالح برای رسیدگی به شکایت از همسایه مزاحم در آپارتمان، کجاست و برای طرح این شکایت باید به کجا مراجعه کرد؟!

برای شکایت از همسایه نیز مانند شکایت از هر فرد دیگری، باید شکوائیه یا دادخواست بر علیه او تنظیم نموده و از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به مراجع قضایی تقدیم کنید. بنابراین شما برای طرح شکایت از همسایه باید در قدم اول به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. چون در حال حاضر تمام امور مربوط به مراجع قضایی، از طریق همین دفاتر انجام می‌شوند. 

البته این را هم بگویم که مرجع صالح برای رسیدگی به شکایت با موضوع همسایه آزاری را نوع مشکل و اختلاف پیش آمده تعیین می‌کند! یعنی مثلا ممکن است شما بخواهید به دلیل ساخت بنای غیر قانونی از همسایه شکایت کنید که در این صورت مطمئنا رسیدگی به آن در حیطه وظایف شهرداری خواهد بود.

پس بهتر است برای دریافت پاسخ دقیق این سوال که برای شکایت از همسایه مزاحم به کجا مراجعه کنیم؟ مشاوره حقوقی تلفنی موسسه حقوقی وکلای تلفنی را خریداری نمایید! به این ترتیب وکلای متخصص ما با در نظر گرفتن تمام جوانب، شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

راه های شکایت از همسایه مزاحم

به طور کلی برای شکایت از همسایه مزاحم در آپارتمان، دو راه وجود دارد؛

تماس با 110

تماس با پلیس 110 را شاید بتوان آسان‌ترین راه شکایت از همسایه دانست! چون در این روش شما در همان زمان که همسایه در حال انجام کار نامتعارف است، با پلیس تماس می‌گیرید و ضابطان قضایی برای پیگیری موضوع به آدرس شما می‌آیند. سپس صورت جلسه‌ای تنظیم می‌شود که شما در پروسه شکایت در محاکم قضایی می‌توانید به عنوان مدرک از آن استفاده کنید! این روش برای مشکلاتی مثل سروصدای بیش از حد، برگزاری مهمانی های شبانه یا موارد این چنینی، بهترین راه است.

 

 

قوانین مزاحمت در اپارتمان
مشاوره حقوقی دعاوی اپارتمان 
نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

ارسال اظهارنامه

دومین روش شکایت از همسایه مزاحم، ارسال اظهارنامه برای اوست. البته ارسال اظهارنامه به معنای شکایت نیست. ولی مقدمه‌ای برای طرح شکایت و دعوا بر علیه همسایه به حساب می‌آید. چرا که طبق قانون شما برای این که بتوانید در محاکم قضایی با موضوع همسایه آزاری، طرح دعوا کنید باید ابتدا برای همسایه مزاحم اظهارنامه ارسال کرده باشید.

 

مدارک لازم برای شکایت از مزاحمت همسایه

شما مسلما به همراه شکوائیه یا دادخواستی که تقدیم مراجع قضایی می‌کنید، باید مدارکی هم ارائه دهید. چون همانطور که می‌دانید مقامات قضایی فقط با بررسی همین مدارک است که به صحت ادعای شما پی می‌برند و حکم صادر می‌کنند.

 

 

مشاوره حقوقی شکایت از همسایه

 

در نتیجه شاید این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که مدارک لازم برای شکایت از همسایه مزاحم، کدامند؟! در پاسخ به این سوال باید بگویم که این مدارک بسته به موضوع شکایت، تعیین خواهند شد. مثلا شکایت از همسایه مزاحم بابت سروصدا نیازمند ارائه مدارکی است که سروصدای نامتعارف همسایه را ثابت کنند. یا به طور مثال شکایت بابت نگهداری حیوان خانگی، نیازمند ارائه مدارک مثبت این موضوع می‌باشد.

با این حساب برای اطلاع از مدارک مورد نیاز، توصیه می‌کنم سوال خود را همراه با ذکر موضوع دقیق در مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان ارسال کنید تا وکلای موسسه راهنمایی‌تان کنند.

 

مشاوره حقوقی تلفنی شکایت از همسایه مزاحم

با توجه به این که شکایت از همسایه مزاحم جزو موضوعات حقوقی متفاوت و تخصصی است، امکان دارد شما به تنهایی از پس آن بر نیایید. پس بهتر است با استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی، تمام سوالات خود را از وکیل متخصص موسسه حقوقی وکلای تلفنی بپرسید. و سپس در صورت لزوم با وکیل مورد نظر قرارداد تنظیم کنید تا به تمام امور رسیدگی کرده و مانع از پایمال شدن حقوق شما شود.

         


سوالات متداول

نظرات

ابوالفضل علی مددی

سلام‌.یکی از مشکلات زندگی امروزی زندگی در آپارتمان ها میباشد که بعضا باعث می‌شود آستانه ی تحمل افراد نسبت به قبل پایین تر بیاید‌.لذا درصورت ایجاد سروصدا از طرف یکی از همسایگان،شخص ساکن در آپارتمان ممکن است به فکر رفع سروصدا ورفع مزاحمت ایجاد شده،باشد.برای طرح شکایت مزاحمت همسایگان لازم است ازقبل به فکر جمع کردن ادله باشید.چرا که در دادسرا ودادگاه،بدون داشتن ادله شکایت شما قابل رسیدگی نمی‌باشد.یکی از بهترین کارها دراین مواقع تماس باپلیس و تنطیم صورتجلسه به وسیله ضابط قضایی میباشد.


مجید شیخی

با سلام در حال حاضر درصد زیادی از خانواده ها در مواجهه با همسایه اذیت کار، به سراغ گزینه شکایت می‌روند تا به این ترتیب بتوانند لااقل از حق خودشان دفاع کنند. البته توصیه ما معمولا صحبت با همسایه مزاحم، کمک گرفتن از مدیر ساختمان و موارد این چنینی را به افرادی که با این مشکل مواجه هستند، پیشنهاد می‌کنیم. اما گاها این همسایه، آزار و اذیت های خود را تا جایی ادامه می‌دهد که چاره‌ای جز شکایت باقی نمی‌گذارد . در این صورت میتوانید شکایت کیفری يا حقوقی انجام دهید


بشیر علی پاریاد

سر و صدا، عدم رعایت بهداشت عمومی، نگهداری حیوانات خانگی در مشاعات و مسائلی از این دست از مصادیق جرم مزاحمت همسایه هستند که در صورت پیگیری و بسته به موضوع، مجازات مزاحمت همسایه و حکم آن مواردی از قبیل سه ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق را در پی دارد. جهت برخورد با جرم مزاحمت همسایه و نحوه شکایت از آن راهکارهایی از قبیل تذکر به همسایه، ارسال اظهارنامه قضایی، یا رجوع به محاکم قضایی با دلایلی چون شهادت شهود، صورت جلسه کلانتری و استشهادیه وجود دارد


مجید پریدست فومنی

باسلام در تمام جوامع بشری احترام به حقوق هم نوع طی قوانینی برمبنا عرف و عادات و فرهنگ آن جامعه تعریف و عدول از آن نیز مجازات خواهد داشت لذا درکشور ما هم ضمن سفارش به سازش و مهربانی در صورتیکه خانواده ای در یک مجتمع آپارتمانی در ساعت غیر متعارف ایجاد هنجارشکنی مانند ایجاد سرو صدا ویا عدم نظافت مشاعات استفاده ناهمگون از پارکینگ و..نماید ایجاد حق برای سایر ساکنین نموده که ضمن ارائه اظهار یا شفاهی یا قانونی طی ترتیبات گزارش به مرجع انتظامی و حضور در محل اقدام به طرح دعوی نمایند


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، امروزه تغییر سبک زندگی و تغییر ساخت و ساز بافت شهری موجب رشد آپارتمان نشینی و به تبع آن محدود تر شدن دایره امری به نام حریم شخصی و آزادی های افراد گردیده است. همین امر حقوق و تکالیف افراد در برابر یکدیگر را نیز تغییر داده و آنچه برخی حقوق خود می دانند ممکن است باعث سلب آسایش و تضییع حقوق دیگران گردد. از طرفی این نکته بسیار حائز اهمیت است که هیچ کس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله ضایع کردن حقوق دیگران قرار دهد و به بهانه مالکیت یا اعمال حقوق مالکانه خود حقوق دیگران را تضییع نماید. سر و صدا، عدم رعایت بهداشت عمومی، نگهداری حیوانات خانگی در مشاعات و مسائلی از این دست از مصادیق جرم مزاحمت همسایه هستند که در صورت پیگیری و بسته به موضوع، مجازات مزاحمت همسایه و حکم آن مواردی از قبیل سه ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق را در پی دارد. جهت برخورد با جرم مزاحمت همسایه و نحوه شکایت از آن راهکارهایی از قبیل تذکر به همسایه، ارسال اظهارنامه قضایی، یا رجوع به محاکم قضایی با دلایلی چون شهادت شهود، صورت جلسه کلانتری و استشهادیه وجود دارد. برای دانستن دیگر جزئیات و تنظیم یک شکوائیه مناسب که بتوان از این طریق احقاق حق نمود کافی است با وکلای این موسسه هماهنگ نمائید.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت شما کاربر گرامی.بعضی از رفتارها از نظر یک خانواده، آزار و اذیت محسوب می‌شوند در حالی که خانواده دیگر این رفتارها را کاملا عادی می‌دانند! بنابراین باید دید چه رفتارها و مواردی در جامعه ما مصداق همسایه آزاری هستند. یا به عبارت دیگر، با مشاهده چه رفتارهایی از همسایه می‌توان برای شکایت از او اقدام کرد. همسایه آزاری می‌تواند در هر رفتاری نمود پیدا کند. بنابراین اینطور نیست که بتوان یک سری موارد بخصوص را به عنوان موارد شکایت از همسایه مزاحم، بیان کرد! بلکه خود شما باید ببینید آیا رفتارهای همسایه که باعث آزار شما شده، واقعا نامتعارف هستند؟ آیا این رفتارها فقط شما و خانواده‌تان را آزار می‌دهند و آرامش را فقط از شما سلب کرده اند یا دیگر اعضای ساختمان و سایر همسایه ها نیز با شما هم نظرند؟! آیا همسایه اذیت کار عادت دارد مدام این رفتارها را تکرار کند


وحید فراست

مزاحمت همسایه انواع مختلفی دارد از جمله سر و صدای بی موقع - پارک نمودن خودرو در جای پارکینگ همسایه دیگر که غالبا ابتدا با ابلاغ اظهارنامه به همسایه خاطی و عدم توجه از سوی فرد خاطی که تنظیم شکواییه را در پی دارد


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.