شکایت برای صدای ضبط شده

شکایت برای صدای ضبط شده

شکایت برای صدای ضبط شده

قانون و قانونگذار برای حریم خصوصی افراد اهمیت زیادی قائل شده است. و هرگونه تعدی و تجاوز به این حریم مانند  استراق سمع و صدای ضبط شده را جرم انگاشته است. باید در نظر داشت از منظر قانون صرف ضبط صدا جرم نیست. اما استفاده از صدای ضبط شده علیه افراد و آبرو و حیثیت آنها جرم است. موسسه حقوقی وکلای تلفنی راهنمای شما در ثبت شکایت برای صدای ضبط شده خواهند بود.

 

هزینه مشاوره حقوقی

آیا ضبط صدای دیگران جرم انگاری شده است؟

افراد در جامعه برای داشتن زندگی آرام، نیازمند وجود قانون و چارچوب هستند. و  شکستن حریم خصوصی افراد  آن هم از طریق صدای ضبط شده  دیگران بدون اجازه آنها جرم انگاری شده است و این عمل پیگرد کیفری دارد.

امروزه با در دسترس بودن نرم افزار های ضبط صدا از طریق گوشی های تلفن همراه شاهد شکایت برای صدای ضبط شده در دادگاهها برای سوء استفاده افراد سودجو و تهدید و یا توهین و از بین بردن حیثیت و آبروی دیگران هستیم. قانون تعرض به حریم خصوصی دیگران را جرم انگاری نموده است. با استناد به اصل 22 قانون اساسی « حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند. » ممنوعیت ضبط صدا در قانون به صراحت دیده می شود و مطابق اصل 25 قانون اساسی بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هر گونه تجسس ممنوع است مگر به حکم قانون. برلی دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید.

 

مجازات ضبط صدای دیگران

شکایت از فردی که صدای ما را ضبط کرده

در صورتی که فردی صدای ضبط شده شما را بدون اجازه در دسترس دیگران قرار دهد و از این طریق توهین و یا تهدید و یا قصد اخاذی از شما را داشته باشد. ابتدا باید در سامانه ثنا sana.adliran.ir ثبت نام کنید و سپس، با گرفتن نوبت از سامانه نوبت دهی www.nobat.kdke.ir  در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی، بتوانید شکایت خود را ثبت کنید. برای تنظیم شکوائیه و ثبت شکایت نیازمند به داشتن مدارک و مستندات از فرد متخلف و پرداخت هزینه های قانونی برای ثبت شکوائیه هستید.

کاربر می تواند از طریق حساب کاربری خود در سامانه ثنا پیگیر شکایت برای صدای ضبط شده  باشد. و دیگر نیازی به مراجعه حضوری فرد به دفاتر خدمات قضایی دیده نمی شود.

مجازات ضبط صدای دیگران بدون اذن آنها

هرگونه سوء استفاده از صدای ضبط شده دیگران برای افراد عادی و یا مسئولین و کارکنان در مراکز دولتی و یا شرکتهای خصوصی بدون اطلاع رسانی از ضبط صدا، جرم انگاری شده است. و در صورتی که افراد عادی از صدای ضبط شده دیگران در جهت توهین و یا افترا و از بین بردن آبرو و حیثیت دیگری استفاده کنند و شاکی خصوصی برای صدای ضبط شده وجود داشته باشد، به تشخیص قاضی پرونده، مجازات ضبط صدای دیگران بر اساس جرم انجام گرفته تعیین می شود. شما می توانید از مشاوره حقوقی تلفنی 24 ساعته موسسه استفاده نمایید.

قانون صدای ضبط شده توسط مامورین دولت را جرم انگاری نموده و برای متخلفین این امر با انجام شکایت برای صدای ضبط شده مجازات تعیین نموده است. مطابق اصل 25 قانون اساسی« هر یک از مستخدمین و مامورین دولتی، مراسلات یا مخابرات یا مکالمات تلفنی اشخاص را در غیر مواردی که قانون اجازه داده حسب‌ مورد مفتوح یا توقیف یا معدوم یا بازرسی یا ضبط یا استراق سمع نماید یا بدون اجازه صاحبان آنها مطالب آنها را افشاء نماید به حبس از یک سال تا‌ سه سال و یا جزای نقدی از شش تا هجده میلیون ریال محکوم خواهد شد.»

 

ضبط صدای دیگران

مدارک لازم برای تنظیم شکوائیه ضبط غیرقانونی صدای دیگران

صدای ضبط شده دیگران بدون اطلاع و  به صورت غیر قانونی  از منظر قانون جرم انگاری شده است. و افراد متضرر در این حوزه می توانند با ارتباط با مشاوره حقوقی اقدام شکایت برای صدای ضبط شده و تنظیم شکوائیه و ثبت آن در سامانه الکترونیکی قضایی ثنا کنند. مدارک لازم  جهت تنظیم شکوائیه و ثبت در سامانه مانند مشخصات هویتی خود و محل وقوع جرم و یا نوع جرم انجام گرفته را همراه با شاهدین و مستندات و ادله محکمه پسند به دادگاه و یا دادسرا تحویل دهند.

هزینه نگارش شکوائیه ضبط صدای دیگران

با توجه به اهمیت تنظیم درست و قانونی شکوائیه و تاثیر آن در نتیجه پرونده، توصیه ما به شما برای نگارش شکوائیه ضبط صدای دیگران درخواست کمک از موسسه حقوقی وکلای تلفنی و  مشاوره حقوقی است. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با حضور وکلای متخصص و متعهد می توانند شما را در نگارش هر گونه شکایت برای صدای ضبط شده و شکوائیه کیفری و دادخواست حقوقی همراهی کنند. هزینه نگارش شکوائیه در تمامی زمینه ها مبلغ 200 هزارتومان است و برای نگارش شکوائیه ضبط صدای دیگران نیز همین مبلغ دریافت می شود.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا صدای ضبط شده در دادگاه محکمه پسند است؟

صدای ضبط شده بدون رضایت طرف مقابل و استفاده از آن بر علیه ایشان جرم است. و ارائه ادله ای که غیرقانونی هستند از نظر دادگاه فاقد اعتبار است. هر گونه ضبط صدا به صورت پنهانی و بدون اطلاع از نظر دادگاه جرم به حساب می آید. و فقط در صورتی ضبط مکالمات توسط قاضی و به حکم ایشان باشد می تواند حکم قانونی به خود بگیرد. ضبط مکالماتی از نظر قانون و قاضی بدون ایراد است که مربوط به امنیت کشور باشد. مشاوره حقوقی انلاین و رایگان موسسه وکلای تلفنی بهترین روش برای پاسخ به سوالات حقوقی شما در کمترین زمان ممکن می باشد.

 

مشاوره حقوقی استراق سمع 
مشاوره حقوقی کیفری 
هزینه نگارش شکوائیه 
نگارش شکوائیه 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

فاطمه حمزه ئی

سلام من جایی کار میکردم که مدیریت رو به یک خانم واگذار کردند.ایشان ار شاگرد بنده استفاده کرده تا برعلیه من شورش کنه.شاگردم صدای ایشان را ضبط کرده. و بر استناد به این کار ایشان من کارم رو از دست دادم و دیگه اونجا نمیرم. خانم گفته من شکایت میکنم هم از کسی که صدا را ضبط کرده هم از من.اگر کسی که صدارا ضبط کرد ترسیده باشه و همه چی رو گردن من بندازه اون خانم میتونه ازم شکایت کنه؟جرمم چیه


فاطمه عمادی

باسلام ضبط صدا و مکالمه بدون اجازه، تنها در صورتی که توسط مستخدمین دولت صورت گیرد جرم بوده و انجام آن توسط افراد عادی، جرم نمی باشد، مگر اینکه با صدا یا مکالمه ضبط شده، اقدام به تهدید یا اخاذی نمایند که در این صورت، بسته به جرم ارتکابی، مجازات خواهند شد قضات، صدای ضبط شده افراد در محکمه را به عنوان ادله اثبات دعوا نپذیرفته و صرفا آن را به عنوان یک اماره در نظر می گیرند. صدای ضبط شده مانند هر سند و مدرک دیگری ممکن است توسط طرف مقابل در دادگاه مورد انکار قرار گیرد.که برای تشخیص صحت و سقم آن یه کارشناسی ارجاع می‌شود لذا استفاده از صدای ضبط شده به عنوان یکی از مصادیق ادله الکترونیکی در دادگاه به ویژه دادگاه های کیفری امکان پذیر است.


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب به‌موجب ماده ۵۲۸ مجازات اسلامی هر کارمند و یا مأموری که استخدام دولت و یا نماینده دولت باشد، حق ضبط صدا را نداشته مگر در مواردی خاص که قانون اجازه داده باشد. در صورت تخلف و سوءاستفاده از این موارد، شخص مجرم به حبس از ۱ تا ۳ سال و یا جریمه نقدی از مبلغ ۶ تا ۱۸ میلیون ریال محکوم می‌شود.


محدثه عابدی

با سلام با توجه به پیشرفت وسایل و ارتباطات افراد از طریق تلفن همراه و سو استفاده هایی که ممک است افراد از این شیوه داشته باشند قانونگذار محترم با جرم انگاری صدای ضبط شده گامی بلند در جهت ارتقای قانون برداشته و صدای ضبط شده و استفاده ی از آن در قانون مجازات اسلامی جرم انگاری گردیده است. و صرف ضبط صدا جرم محسوب نمی شود و شخصی که صدا را ضبط نموده باید بر علیه آن شخص و بر خلاف حیثیت و تهدید و اخاذی از آن شخص اقدام نماید.


Mohammad Sheykhi

هرگونه سوء استفاده از صدای ضبط شده دیگران برای افراد عادی و یا مسئولین و کارکنان در مراکز دولتی و یا شرکتهای خصوصی بدون اطلاع رسانی از ضبط صدا، جرم انگاری شده است. و در صورتی که افراد عادی از صدای ضبط شده دیگران در جهت توهین و یا افترا و از بین بردن آبرو و حیثیت دیگری استفاده کنند و شاکی خصوصی برای صدای ضبط شده وجود داشته باشد، به تشخیص قاضی پرونده، مجازات ضبط صدای دیگران بر اساس جرم انجام گرفته تعیین می شود.


مجید پریدست فومنی

باسلام با توجه به نظر قانونگذار در قانون بالا دستی امنیت وآرامش افراد دارای اهمیت فراوانی است تا آنجاییکه یکی از اصول قانون اساسی و نگارش قوانین مادون این قانون به حریم خصوصی افراد اختصاص یافته و صدای ضبط شده تنها به موجب دستور مقام قضا قابلیت استناد دارد


mohamadi

عرض ادب و احترام خدمت مدیریت و پرسنل محترم امروز با معرفی یک دوست برای دریافت مشاوره تلفنی تماس گرفتم واقعا همه چیز خوب بود هم سریعا مشاور با من تماس گرفت و نوبت اای طولانی مدت و معطلی زیاد وجود نداشت هم فردی که با بنده تماس گرفت بسیار مسلط و باتجربه بود و به روشنی تک تک سوالات مرا با حوصله و صبوری پاسخ داد واقعا بابت خدماتتون که با هزینه هایی بسیار مناسب هم ارائه میدهید سپاسگزارم


مهدی مظفری اناری

با سلام به طور کلی و به موجب قانون اساسی استرای سمع ممنوع تلقی شده است و از طرف دیگر باید گفت صرف ضبط صدای دیگری نمی تواند عنوان مجرمانه داشته باشد بلکه وقتی می تواند مشمول عنوان مجرمانه شود که مطابق ماده ۷۴۵ قانون تعزیرات شرایط تحقق هتک حیثیت رایانه ای محقق گردد. یعنی فردی صدای ضبط شده را بدون اذن صاحب صدا در اختیار دیگری قرار دهد و این موجب ضرر و هتک حیثیت فرد گردد. این گونه موارد مورد توجه قانون گذار کیفری قرار گرفته است


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خدمت شما.افراد در جامعه برای داشتن زندگی آرام، نیازمند وجود قانون و چارچوب هستند. و شکستن حریم خصوصی افراد آن هم از طریق صدای ضبط شده دیگران بدون اجازه آنها جرم انگاری شده است و این عمل پیگرد کیفری دارد. امروزه با در دسترس بودن نرم افزار های ضبط صدا از طریق گوشی های تلفن همراه شاهد شکایت برای صدای ضبط شده در دادگاهها برای سوء استفاده افراد سودجو و تهدید و یا توهین و از بین بردن حیثیت و آبروی دیگران هستیم. قانون تعرض به حریم خصوصی دیگران را جرم انگاری نموده است. با استناد به اصل 22 قانون اساسی « حیثیت، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل اشخاص از تعرض مصون است مگر در مواردی که قانون تجویز کند. » ممنوعیت ضبط صدا در قانون به صراحت دیده می شود و مطابق اصل 25 قانون اساسی بازرسی و نرساندن نامه‌ها، ضبط و فاش کردن مکالمات تلفنی، افشای مخابرات تلگرافی و تلکس، سانسور، عدم مخابره و نرساندن آنها، استراق سمع و هر گونه تجسس ممنوع است


محمدی

مدیر مدرسه فرزندم بسیار فرد مغرور و بی ادبی است و مدام به همه توهین می کند. یک روز من که به تنگ آمده بودم و ایشان مدام درشت گویی می کرد صدایش را ضبط کردم (البته هنگام ترک دفتر گفتم که حق توهین نداری و صدایت را ضبط کرده ام و به آموزش و پرورش می دهم. و به بازرسی آموزش و پرورش بردم و باایشان برخوردهم شد. البته آنجا متوجه شدم که تعداددیگری از اولیاهم از او به آموزش و پرورش شکایت کرده اند . متاسفانه یکی از کارمندان نام من و موضوع را به او گفته حتی فایل صوتی را هم به ایشان داده است. مدیر دائما فرزندم را تحقیر می کند و جو بدی را در مدرسه برایش بوجود آورده حتی اظهارنامه ای را به خانه فرستاده که اگر در جمع عذرخواهی نکنید و برگه ای را هم نوشته و امضاء نکنی از شما شکایت می گنم که صدایم را ضبط کرده اید. لطفا مرراهنمایی کنید. ممنونم


حمید

برادرم متاهل هست و با ما زندگی نمیکنه تو خونه ما شنود گذاشته که مثلا از بقیه بچه ها آتو بگیره و تهدید کنه . ما این موضوع رو میدونیم و آتو دستش ندادیم . میخواستم بدونم امکانش هست که شکایت کنم یا حتما باید تهدیدی صورت بگیره تا بتونیم شکایت کنیم؟


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.