جبران خسارت در تصادف با خودروهای لوکس

جبران خسارت در تصادف با خودروهای لوکس

جبران خسارت در تصادف با خودروهای لوکس

نگرانی در برخورد و تصادف با خودروهای لوکس همیشه وجود دارد. این نگرانی هم شامل صاحبان خودروهای لوکس می‌شود و هم رانندگان خودروهای متعارف را درگیر خود می‌کند. دلیل این نگرانی هم این است که هرگونه آسیبی به خودرو وارد شود، هزینه زیادی روی دست هر دو طرف باقی خواهد گذاشت.

بنابراین در درجه اول چه صاحب یک خودروی لوکس هستید و چه اتومبیلی متعارف را رانندگی می‌کنید در نظر داشته باشید که باید خودرو را بیمه کنید. بیمه اتومبیل هم انواع مختلفی از جمله بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه دارد.

بیمه شخص ثالث بسیاری از تصادفات را پوشش نمی‌دهد اما بیمه بدنه تقریبا اغلب آسیب‌هایی که به بدنه خودرو خورده باشد را پوشش می‌دهد. برای اینکه بتوانید بهترین بیمه را انتخاب کرده و یا در هنگام تصادفات مذاکره بهتری با شرکت بیمه داشته، لازم است تا یک مشاوره حقوقی تلفنی با یک وکیل کاربلد را همین الان داشته باشید.

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از خودروی لوکس چیست؟

خودروی لوکس در کشورهای مختلف تعاریف متفاوتی دارد. برخی ویژگی‌ها برای توصیف خودروی لوکس وجود دارد که کمی ناشناخته و ناملموس است اما برخی تعاریف دیگر کمی روشن‌تر این مفهوم را نشان می‌دهد. بنابراین نمی‌توان یک تعریف ثابت و دقیقی برای لوکس بودن خودرو بیان کرد اما فاکتورهایی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

یکی از اولین فاکتورها قیمت است. قیمت نهایی یک کالا می‌تواند فاکتور مهمی برای تعیین میزان لوکس بودن خودرو بشود. البته گاهی ممکن است به دلیل برخی سیاست‌ها، قیمت تمام شده یک اتومبیل بسیار با قیمت جهانی‌ آن فرق داشته و بالاتر باشد. با این حال، همین که مبلغ بالایی برای خرید یک خودرو پرداخت می‌شود، نشانه لوکس بودن آن است.

آپشن‌های اتومبیل موضوع دیگری بوده که آن را در دسته خودروهای لوکس قرار می‌دهد. مثلا اتومبیلی که بدون داشتن سوئیچ می تواند روشن شود، گرم کن و سرد کن صندلی دارد و چنین ویژگی‌هایی؛ همگی باعث لوکس بودن آن هستند.

برند نیز عامل مهم دیگری برای یک خودروی لوکس است. بنز، بی ام و، فورد، آئودی و بسیار برندهای شناخته شده و مطرح دیگر؛ همگی برندهایی لوکس هستند. موارد دیگری مانند حجم موتور و جایگاه اجتماعی هم نقش تعیین کننده‌ای در لوکس بودن خودروها بر عهده دارند.

 

خسارت خودرو در تصادف

 

وکیل کاربلد تصادفات

یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های یک وکیل کاربلد تصادفات این است که بتواند جلسات حقوقی را تشکیل داده و جزئیات پرونده را بررسی کند. در این حالت می‌توان کاملا نوع تصادف را مورد بررسی قرار داده و دید که آیا ظرفیت کافی برای پرداخت خسارت از جانب بیمه را دارد یا خیر.

وکیل تصادفات می‌تواند کل ماجرای تصادف را از زبان موکل خود شنیده و نتیجه گیری کند که کدام طرف تصادف، مقصر بوده است. اگر به هر دلیلی با وکیل خود صادق نباشید ممکن است در روند پرونده مشکلات اساسی ایجاد شود. دلیل آن هم این است که روایت اصلی تصادف تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه دادگاه خواهد داشت.

وکیل تصادفات یا به طور کلی حضور وکیل در تمام امور را باید جدی گرفت زیرا آن‌ها نسبت به بخش‌های مختلف قانون تسلط دارند. این آگاهی باعث می‌شود تا بتوانند نسبت به این شرایط آماده بوده و مشکلات پیچیده را هم حل کنند. با استفاده از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان می‌توانید با یک وکیل باتجربه در این زمینه مشورت کنید.

دریافت خسارت بدنه در تصادف با خودروی لوکس

یکی از مشکلات مردم این است که در تصادف با خودروهای لوکس درگیر پرداخت خسارات بسیار زیادی می‌شوند. این خودروها حتی در صورتی که آسیب بسیار جزئی هم باشد، هزینه‌های بالایی را خواهند داشت. بنابراین شرکت‌های بیمه تعهداتی برای پرداخت خسارات دارند که به این صورت است:

 

صندوق تامین خسارت تصادف

قیمت روز گران‌ترین خودرویی که در دسته بندی متعارف قرار می‌گیرد را در خسارت مالی که به خودروی نامتعارف یا لوکس زده شده ضرب کرده و بر قیمت خودروی تصادف دیده شده تقسیم می‌کنیم. رقم حاصل را بیمه پرداخت کرده و الباقی آن توسط راننده باید پرداخت شود.

هزینه‌های خسارات بسیار زیاد بوده و اغلب شرکت‌های بیمه هم پرداخت کامل را متعهد نمی‌شوند. بنابراین توصیه این است که از یک وکیل باتجربه کمک بگیرید تا بتوانید در چنین موقعیت‌هایی نتیجه خوبی کسب کنید.

شرایط بیمه کردن خودروهای لوکس

افرادی که دارای خودروهای لوکس هستند باید به این موضوع دقت کنند که پوشش بدنه و انتخاب بیمه مناسب می‌تواند تا حد زیادی جلوی ضرر را بگیرد. پوشش بیمه شامل دو دسته اصلی بوده که خطرات اصلی و خطرات فرعی را شامل می‌شود. هرکدام از این پوشش‌های بیمه بسته به تصادفی که اتفاق افتاده، بخشی از ضرر و خسارت را جبران می‌کنند.

خطرات اصلی در خودروهای لوکس شامل سرقت، حادثه و آتش سوزی و انفجار می‌شود. در طرف دیگر پوشش فرعی شامل مواردی چون سرقت قطعات خودرو، بلایای طبیعی، شکست شیشه، پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسیدی و کشیدن میخ و خط و خش می‌شود.

بیمه بدنه خودروهای لوکس به گفته بسیاری از کارشناسان امری حیاتی و ضروری است. دلی آن هم این است که اگر در تصادفی شما مقصر نباشید نمی‌توانید از بیمه شخص ثالث استفاده کنید. در این حالت اگر ضرری هم به خودروی شما که لوکس بوده وارد شود، فقط بیمه بدنه آن را پرداخت می‌کند.

دلیل دیگر این است که مواردی مانند آتش سوزی یا واژگونی خودرو هم شامل بیمه شخص ثالث نمی‌شود. برای این منظور هم باید حتما از بیمه بدنه استفاده کنید. اگر با یک اتومبیل دیگر تصادف کنید و این تصادف به شکلی باشد که مشخص نشود مقصر چه کسی است کمی کار برای شما سخت خواهد شد. در این حالت اگر بیمه بدنه داشته باشید حتی در صورتی که راننده خودروی دیگر هم محل را ترک کند، باز هم شما متضرر خسارت نخواهید شد.

 

ارتباط در واتس اپ

مطالبه دیه مصدومان تصادف با خودروی لوکس

برای اینکه بتوانید خسارتی که به خودرو شما در حین تصادف ایجاد شده را دریافت کنید؛ نیاز دارید تا با شرکت بیمه وارد مذاکره شوید. خسارات به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. اولین نوع خسارت؛ خسارت جانی بوده که منجر به آسیب فیزیکی شدید یکی از راننده‌ها یا سرنشینان می‌شود.

در حالت بعدی خسارت مالی فقط به ماشین وارد می‌شود. که شامل آسیب به بدنه، شکستن شیشه‌ها و غیره می‌شود. این آسیب‌ها را در صورتی که به اتومبیل دیگری وارد شده باشد، بیمه پرداخت می‌کند. در غیر این صورت، هرگونه آسیبی به راننده یا دیگران وارد شده باشد توسط بیمه شخص ثالث پرداخت نخواهد شد.

دسته آخر هم خسارات معنوی هستند. در این شرایط پرونده در دسته بندی قوانین مدنی قرار گرفته و باید دادخواست تهیه شده و به مراجع قضایی مراجعه شود. با این حال یک مشاوره حقوقی در کلیه این زمینه‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

 

اورژانس آنلاین تعیین مقصر در تصادفات 
مشاوره حقوقی تصادفات
مشاوره حقوقی صندوق تامین 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مهدی مظفری اناری

با سلام در تصادف با خودروهای گران قیمت همواره این مشکل وجود دارد که سقف تعهدات بیمه فقط نسبت به اتومبیل متعارف است و مازاد بر آن می بایست توسط راننده پرداخت گردد. بنابراین دقت زیادی در رانندگی لازم است تا این مشکل گریبان گیر افراد نشود


امین چراغی شیخ آباد

سلام و عرض ادب طبق قانون جدید بیمه ثالث در تصادف با خودروهای گران قیمت، بیشینه قیمت خودرو برای تعیین میزان پوشش بیمه و پرداخت توسط مقصر، ۱۲۶ میلیون درنظر گرفته خواهد شد. قانون بیمه شخص ثالث که خرداد ماه امسال اجرایی شد، به یکی از نگرانی‌های رانندگان برای تصادف با خودروهای گران قیمت پایان داده است؛ زیرا به موجب این قانون این خودروها تا سقف معینی تحت پوشش بیمه هستند. نگرانی رانندگان برای تصادف با خودروهای گران قیمت همواره وجود داشته است زیرا خسارت‌های جزئی به این خودروها موجب می‌شود که فرد مجبور به پرداخت خسارت‌های چند ده میلیونی به صاحبان آن شود، مبالغی که تعهدات بیمه‌گر نیز پاسخگوی آن نیست. با این حال در قانون بیمه ثالث،راهکارهایی برای پایان دادن به این مشکل پیش بینی شده که از جمله می‌توان به تبصره‌های ۳ و ۴ ماده هشت این قانون اشاره کرد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، بر اساس طبق قانون جدید بیمه شخص ثالث، خودروها به دو دسته متعارف و نامتعارف یا همان لوکس تقسیم می‌شوند. در حالی که هیچ محدودیتی برای پرداخت خسارت خودروهای متعارف وجود ندارد، بیمه خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۲ حداکثر ۶۰۰ میلیون تومان است. با توجه به افزایش نرخ دیه در سال جدید، دسته‌بندی خودروها نیز تغییر یافته است. خودرویی که قیمت آن کمتر از نصف دیه کامل مرد مسلمان در ماه‌های حرام سال باشد به‌عنوان خودروی متعارف شناخته می‌شود. خودروهای گران‌تر از ۶۰۰ میلیون تومان در دسته خودروهای نامتعارف یا همان لوکس قرار می‌گیرند و حد خاصی برای جبران خسارت مالی آن‌ها تعیین شده است. اگر یک خودروی متعارف و معمولی در یک سانحه رانندگی دچار خسارت شود، میزان خسارت بدون هیچ محدودیتی توسط مقصر حادثه پرداخت خواهد شد. محدودیت در پرداخت خسارت فقط شامل حال خودروهای لوکس است. در سال جدید، اگر یک خودروی لوکس با حادثه رانندگی مواجه شود، حتی اگر به‌طور کلی آسیب دیده و اسقاطی شده باشد، باز هم مقصر حادثه تنها مسئول پرداخت ۶۰۰ میلیون تومان است و پرداخت هزینه بیشتر برعهده مقصر و بیمه‌گر نیست. به بیان بهتر، اگر خودروی لوکس تصادف کند، میزان خسارتی که از سوی بیمه تأمین می‌شود بر اساس قیمت خودروی متعارف است. بد نیست بدانید که در گذشته و پیش از به تصویب رسیدن قانون بیمه شخص ثالث در سال ۱۳۹۵، اگر یک خودروی چند صد میلیون تومانی دچار خسارت می‌شد، امکان پرداخت کامل خسارت وجود داشت. به عبارت دیگر، حد خاصی برای مسئولیت مقصر حادثه برای پرداخت خسارت مالی وارده به خودروی زیان‌دیده تعیین نشده بود. ولی از سال ۱۳۹۵ وضعیت فرق کرده و مسئولیت مالی دارندگان وسایل نقلیه در حوادث رانندگی به ۵۰ درصد دیه فرد مسلمان در ماه‌های حرام محدود شده و بنابراین سقف بیمه خودروهای لوکس در سال ۱۴۰۲ تنها ۶۰۰ میلیون تومان است . برای دانستن دیگر جزئیات می توانید با وکلای موسسه وکیل تلفنی هماهنگ کرده و مشکل خویش را بر طرف نمائید.


mohamad sheykhi

افرادی که دارای خودروهای لوکس هستند باید به این موضوع دقت کنند که پوشش بدنه و انتخاب بیمه مناسب می‌تواند تا حد زیادی جلوی ضرر را بگیرد. پوشش بیمه شامل دو دسته اصلی بوده که خطرات اصلی و خطرات فرعی را شامل می‌شود. هرکدام از این پوشش‌های بیمه بسته به تصادفی که اتفاق افتاده، بخشی از ضرر و خسارت را جبران می‌کنند. خطرات اصلی در خودروهای لوکس شامل سرقت، حادثه و آتش سوزی و انفجار می‌شود. در طرف دیگر پوشش فرعی شامل مواردی چون سرقت قطعات خودرو، بلایای طبیعی، شکست شیشه، پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسیدی و کشیدن میخ و خط و خش می‌شود. بیمه بدنه خودروهای لوکس به گفته بسیاری از کارشناسان امری حیاتی و ضروری است. دلی آن هم این است که اگر در تصادفی شما مقصر نباشید نمی‌توانید از بیمه شخص ثالث استفاده کنید. در این حالت اگر ضرری هم به خودروی شما که لوکس بوده وارد شود، فقط بیمه بدنه آن را پرداخت می‌کند. دلیل دیگر این است که مواردی مانند آتش سوزی یا واژگونی خودرو هم شامل بیمه شخص ثالث نمی‌شود. برای این منظور هم باید حتما از بیمه بدنه استفاده کنید. اگر با یک اتومبیل دیگر تصادف کنید و این تصادف به شکلی باشد که مشخص نشود مقصر چه کسی است کمی کار برای شما سخت خواهد شد. در این حالت اگر بیمه بدنه داشته باشید حتی در صورتی که راننده خودروی دیگر هم محل را ترک کند، باز هم شما متضرر خسارت نخواهید شد.


پروانه برغمدی

با سلام طبق قانون جدید بیمه ثالث در تصادف با خودروهای گران قیمت، بیشینه قیمت خودرو برای تعیین میزان پوشش بیمه و پرداخت توسط مقصر، ۱۲۶ میلیون درنظر گرفته خواهد شد. قانون بیمه شخص ثالث که خرداد ماه امسال اجرایی شد، به یکی از نگرانی‌های رانندگان برای تصادف با خودروهای گران قیمت پایان داده است؛ زیرا به موجب این قانون این خودروها تا سقف معینی تحت پوشش بیمه هستند


مجید شیخی

نگرانی در برخورد و تصادف با خودروهای لوکس همیشه وجود دارد. این نگرانی هم شامل صاحبان خودروهای لوکس می‌شود و هم رانندگان خودروهای متعارف را درگیر خود می‌کند. دلیل این نگرانی هم این است که هرگونه آسیبی به خودرو وارد شود، هزینه زیادی روی دست هر دو طرف باقی خواهد گذاشت. بنابراین در درجه اول چه صاحب یک خودروی لوکس هستید و چه اتومبیلی متعارف را رانندگی می‌کنید در نظر داشته باشید که باید خودرو را بیمه کنید. بیمه اتومبیل هم انواع مختلفی از جمله بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه دارد.


بشیر علی پاریاد

خودروی لوکس خودرویی است که ارزش و قیمت آن بیش از ۵۰ درصد تعهدات بیمه در قبال خسارات جانی است. برحسب این تعریف، در سال ۱۴۰۲، اگر ارزش خودرویی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان باشد، خودروی نامتعارف یا خودروی گران‌قیمت محسوب خواهد شد.


مجید پریدست فومنی

با سلام در تمام نقاط مختلف جهان اتومبیل لوکس به خودروی گفته میشود که کارخانه تولید کننده آن برند معتبر ویا کیفیت برتری باشد ویا تولید محدودی داشته باشد مانند بوگاتی و..اما در کشور ایران به دلیل افت ارزش ریال خودروهای تولید داخل نیز لوکس تلقی میشوند اما به جهت آنکه در حوادث زیان دیده بتواند ازجبران خسارت کامل برخوردار شود ضرورت داشتن بیمه بدنه مشخص خواهد شد چون اگر در حادثه خسارتی بیمه شخص ثالث خودرو مقصر توان پوشش کامل خسارت خودرو لوکس را نداشته باشد بیمه بدنه خودرو زیان دیده مکلف به تامین خسارت خواهد بود


شیرزاد افشاری

باسلام خودرویی که ارزش و قیمت آن بیش از ۵۰ درصد تعهدات بیمه در قبال خسارات جانی باشد خودروی لوکس به حساب می آید. برحسب این تعریف، در سال ۱۴۰۲، اگر ارزش خودرویی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان باشد، خودروی نامتعارف یا خودروی گران‌قیمت محسوب خواهد شد. به بیان ساده‌تر، سقف خسارتی که دارنده خودروی نامتعارف می‌تواند از طرف مقصر حادثه بابت خسارت خودروی خود در سال ۱۴۰۲ درخواست نماید، ۶۰۰ میلیون تومان است. اگر خسارت خودروی گران‎‌قیمت او حتی اگر بیشتر از این مقدار باشد، بیمه شخص ثالث طرف مقصر حادثه بیش از مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان را در سال ۱۴۰۲ پرداخت نخواهد کرد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام خودروی لوکس در کشورهای مختلف تعاریف متفاوتی دارد. برخی ویژگی‌ها برای توصیف خودروی لوکس وجود دارد که کمی ناشناخته و ناملموس است اما برخی تعاریف دیگر کمی روشن‌تر این مفهوم را نشان می‌دهد. بنابراین نمی‌توان یک تعریف ثابت و دقیقی برای لوکس بودن خودرو بیان کرد اما فاکتورهایی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. یکی از اولین فاکتورها قیمت است. قیمت نهایی یک کالا می‌تواند فاکتور مهمی برای تعیین میزان لوکس بودن خودرو بشود. البته گاهی ممکن است به دلیل برخی سیاست‌ها، قیمت تمام شده یک اتومبیل بسیار با قیمت جهانی‌ آن فرق داشته و بالاتر باشد. با این حال، همین که مبلغ بالایی برای خرید یک خودرو پرداخت می‌شود، نشانه لوکس بودن آن است


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.