مطالبه دیه از بیمه انفرادی ورزشکاران

مطالبه دیه از بیمه انفرادی ورزشکاران

مطالبه دیه از بیمه انفرادی ورزشکاران

با افزایش ورزشکاران مبتدی و حرفه ای، استفاده از خدمات بیمه یا مطالبه دیه از بیمه ورزشی افزایش پیدا کرد. تا جایی که امروزه بیشتر ورزشکاران از بیمه ورزشی استفاده می نمایند. گاهی اوقات در حین انجام تمرین یا مسابقات ورزشی، ورزشکار صدمه دیده یا آسیب جدی می بیند. بر این اساس اطلاع از ماهیت بیمه ورزشی و حق عضویت در آن واجد اهمیت خواهد بود. در این مطلب بیمه ورزشی را بررسی کرده و مزیت های آن را شرح می دهیم. در ادامه بهترین شیوه مطالبه دیه از بیمه ورزشی و دریافت مشاوره حقوقی را در این حوزه بررسی می نماییم.

 

 

 

 

بیمه ورزشی چیست؟

بیمه های ورزشی در قالب قرارداد و فی مابین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکاران می باشند. در قرارداد بیمه ورزشی، بیمه گر متعهد می شود که هزینه های خدمات درمان را به بیمه گذار پرداخت نماید. علاوه بر این در صورت بروز نقص عضو یا فوت، امکان مطالبه دیه از بیمه ورزشی وجود خواهد داشت. چنانچه ورزشکار نسبت به پرداخت حق عضویت ماهانه بیمه ورزشی اقدامی انجام نداده باشد، فدراسیون پزشکی ورزشی هیچ مسئولیتی در زمینه پرداخت خسارات درمان یا دیه نخواهد داشت. علاوه بر این، شرط اصلی پرداخت هزینه یا خسارات درمان، بروز مشکل یا آسیب در حین انجام عملیات ورزشی می باشد. بنابراین چنانچه ورزشکار خارج از زمان انجام تمرینات، مسابقات ورزشی، اردو یا کلاس های آموزشی، دچار آسیب، قطع عضو و... شود، حقی مبنی بر مطالبه دیه از بیمه ورزشی نخواهد داشت.

 

مدارک لازم برای بیمه انفرادی ورزشکاران

پیش نیاز استفاده از خدمات درمانی بیمه یا مطالبه دیه از بیمه ورزشی، پرداخت حق عضویت می باشد. بر این اساس باید مدارک مورد نیاز را به سازمان مربوطه ارائه دهید تا بتوانید از خدمات بیمه استفاده کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام عبارتند از:

  • یک برگ کپی از کارت ملی ورزشکار
  • تکمیل اصل برگه گزارش حادثه و ارائه آن
  • ارائه فاکتور و ریز هزینه ها به همراه دستور پزشک
  • اصل کارت یا یک برگ کپی از کارت عضویت در فدراسیون

 

 

 

بیمه ورزشکاری

 

در صورت انجام ام آر آی، سی تی اسکن و.... ارائه گزارش الزامی خواهد بود. توجه داشته باشید که با توجه به نوع آسیب یا روش های درمان، انجام خدمات مذکور یا مراحل آن نیز متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از انجام مراحل فوق با یک وکیل مجرب در زمینه مطالبه دیه از بیمه ورزشی مشورت کنید.

 

آیا بیمه انفرادی ورزشکاران شامل دیه می شود؟

در صورت بروز آسیب، امکان مطالبه دیه از بیمه ورزشی وجود خواهد داشت. با این وجود پیش شرط دریافت دیه در این زمینه، ثبت نام در بیمه خواهد بود. بر این اساس با پرداخت حق عضویت سالانه، امکان استفاده از مزایای بیمه ورزشی وجود خواهد داشت. چنانچه موارد غیر ورزشی یا خارج از تعهدات بیمه، موجب آسیب به ورزشکار شده باشد، امکان مطالبه دیه وجود نخواهد داشت. به عنوان مثال می توان به هزینه استفاده از آمبولانس اشاره نمود که از تعهدات بیمه ورزشی خارج خواهد بود.

 

برای مطالبه دیه از بیمه انفرادی ورزشکاران چه باید کرد؟

برای مطالبه دیه از بیمه ورزشی باید در بازه زمانی مشخص شده، اقدامات لازم را انجام داد. علاوه بر این باید توجه داشت که سقف تعهدات بیمه ورزشکاری در خصوص آسیب های مختلف متفاوت خواهد بود. بر این اساس چنانچه ورزشکاری مشمول حداقل تعهدات پرداخت هزینه درمان شود، حداکثر تا دو برابر تعرفه دولتی امکان استفاده از هزینه درمان را خواهد داشت. با این حال ورزشکارانی که مشمول حداکثر تعهدات باشند، تا پنج برابر تعرفه دولتی می توانند از هزینه های درمان استفاده نمایند. چنانچه ورزشکار در حین انجام ورزش دچار نقص عضو شود، باید مدارک مورد نیاز را برای مطالبه دیه از بیمه ورزشی به سازمان مربوطه ارائه دهد. این مدارک عبارتند از:

 

  • ارائه گواهی پزشک معالج
  • ارائه گواهی پزشکی قانونی
  • یک برگ کپی از کارت عضویت
  • اصل یا کپی مدارک درمان یا پرونده بیمارستان
  • تکمیل اصل برگه گزارش حادثه و امضای آن توسط پزشک و هیات ورزشی

 

چنانچه در حین انجام ورزش آسیب های وارد شده به ورزشکار منجر به فوت او شود، اولیای دم می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز، دیه او را مطالبه نمایند. بر این اساس ارائه مدارکی مانند کپی کارت عضویت، گواهی پزشکی قانونی یا کالبد شکافی، گزارش مراجع انتظامی، گواهی انحصار وراثت و تکمیل برگ گزارش حوادث الزامی خواهد بود.

 

 

 

مشاوره حقوقی مطالبه دیه از دولت 
مشاوره حقوقی محاسبه دیه 
مشاوره حقوقی کیفری
مشاوره حقوقی مطالبه دیه 
درباره ما 

 

وکیل کاربلد برای مطالبه دیه

موسسه حقوقی وکلای تلفنی با بهره گیری از تجارب وکلای مجرب، امکان مشاوره و استفاده از خدمات بهترین وکلا را در زمینه مطالبه دیه فراهم نموده است. هموطنان گرامی می توانند برای دریافت مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان به سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه نمایند. علاوه بر این امکان استفاده از مشاوره حقوقی تلفنی با استفاده از شماره تماس 09212242670 وجود خواهد داشت.


سوالات متداول

نظرات

محمدی

همیشه برای کسب اطلاعات در مطالب و قوانین جدید و نوظهور به سایت شما مراجعه میکنم چراکه ارائه اطلاعات در این زمینه ها که بسیار هم ساده و شیوا بیان شده باشد نکته قوت شماست موفق باشید


بهنام رحمانی فرد

با سلام بیمه های ورزشی در قالب قرارداد و فی مابین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکاران می باشند. در قرارداد بیمه ورزشی، بیمه گر متعهد می شود که هزینه های خدمات درمان را به بیمه گذار پرداخت نماید. علاوه بر این در صورت بروز نقص عضو یا فوت، امکان مطالبه دیه از بیمه ورزشی وجود خواهد داشت. چنانچه ورزشکار نسبت به پرداخت حق عضویت ماهانه بیمه ورزشی اقدامی انجام نداده باشد، فدراسیون پزشکی ورزشی هیچ مسئولیتی در زمینه پرداخت خسارات درمان یا دیه نخواهد داشت. علاوه بر این، شرط اصلی پرداخت هزینه یا خسارات درمان، بروز مشکل یا آسیب در حین انجام عملیات ورزشی می باشد. بنابراین چنانچه ورزشکار خارج از زمان انجام تمرینات، مسابقات ورزشی، اردو یا کلاس های آموزشی، دچار آسیب، قطع عضو و... شود، حقی مبنی بر مطالبه دیه از بیمه ورزشی نخواهد داشت


فاطمه عمادی

باسلام،، بیمه ورزشی که به آن بیمه حوادث ورزشی هم گفته می‌شود قراردادی است بین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکار، که در آن فدراسیون متعهد می‌شود در قبال دریافت حق بیمه‌ای که ورزشکار پرداخت می‌کند در صورت وقوع حادثه و بروز آسیب ورزشی، طبق مقررات خود غرامت درمان را بر اساس تعرفه‌های دولتی پرداخت ‌کند. دریافت این کارت به منزله اطلاع و قبول شرایط مندرج در آئین‌نامه موجود در هیأت پزشکی ورزشی و وب‌سایت فدراسیون پزشکی ورزشی است.


معراج فرجی

اساسا شرط اصلی برای استفاده از بیمه ورزشی این است که حادثه هنگام انجام عملیات ورزشی اتفاق بیفتد و درصورت بروز آسیب امکان مطالبه دیه می باشد که طبق مقررات رسیدگی و اخذ میشود


فریبرز ذوالفقاری

با سلام بیمه های ورزشی در قالب قرارداد و فی مابین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکاران می باشند. در قرارداد بیمه ورزشی، بیمه گر متعهد می شود که هزینه های خدمات درمان را به بیمه گذار پرداخت نماید. علاوه بر این در صورت بروز نقص عضو یا فوت، امکان مطالبه دیه از بیمه ورزشی وجود خواهد داشت. چنانچه ورزشکار نسبت به پرداخت حق عضویت ماهانه بیمه ورزشی اقدامی انجام نداده باشد، فدراسیون پزشکی ورزشی هیچ مسئولیتی در زمینه پرداخت خسارات درمان یا دیه نخواهد داشت. علاوه بر این، شرط اصلی پرداخت هزینه یا خسارات درمان، بروز مشکل یا آسیب در حین انجام عملیات ورزشی می باشد. بنابراین چنانچه ورزشکار خارج از زمان انجام تمرینات، مسابقات ورزشی، اردو یا کلاس های آموزشی، دچار آسیب، قطع عضو و... شود، حقی مبنی بر مطالبه دیه از بیمه ورزشی نخواهد داشت.


ابوالفضل علی مددی

سلام.شرط اصلی برای استفاده از بیمه ورزشی این است که حادثه هنگام انجام عملیات ورزشی اتفاق بیفتد.و درصورت بروز آسیب امکان مطالبه دیه می باشد.


سیما غفوری

بیمه ورزشی که به آن بیمه حوادث ورزشی هم گفته می‌شود قراردادی است بین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکار، که در آن فدراسیون متعهد می‌شود در قبال دریافت حق بیمه‌ای که ورزشکار پرداخت می‌کند در صورت وقوع حادثه و بروز آسیب ورزشی، طبق مقررات خود غرامت درمان را بر اساس تعرفه‌های دولتی پرداخت ‌کند. دریافت این کارت به منزله اطلاع و قبول شرایط مندرج در آئین‌نامه موجود در هیأت پزشکی ورزشی و وب‌سایت فدراسیون پزشکی ورزشی است. براساس قانون بیمه ورزشکاران در تمام باشگاه‌های ورزشی اجباری است. یعنی باید زمان ثبت‌نام ورزشکار چه مبتدی و چه حرفه‌ای حتما باید هزینه این بیمه حوادث را بپردازید و کارت بیمه حوادث ورزشی برایتان صادر شود. داشتن بیمه نامه ورزشی علاوه بر ورزشکاران مبتدی و قهرمانان ورزشی، ملی‌پوشان، مربیان، پیشکسوتان و … برای مدیران باشگاه‌های ورزشی و کادر فنی ورزشگاه‌ها و لیدر‌های کوه‌نوردی هم ضروری است. تعهدات بیمه نامه ورزشی شامل پوشش تمامی حوادثی می‌شود که ممکن است هنگام تمرین و مسابقه و … برای ورزشکار اتفاق بیقتد. درواقع هرگونه آسیب بدنی، نقص عضو و یا فوت احتمالی در حین ورزش با این بیمه نامه برای ورزشکار جبران می‌شود و هزینه‌های مالی مربوطه را پوشش می‌دهد. به‌طور کلی پوشش های بیمه ورزشی عبارتند از: پرداخت هزینه درمانی برای آسیب‌های ناشی از فعالیت ورزشی پرداخت هزینه غرامت نقص عضو برای حوادث مربوط به ورزش پرداخت غرامت ناشی از فوت ورزشکار در حین ورزش


امین چراغی شیخ آباد

اگر در حین ورزش دچار آسیب شدید و نیاز به استفاده از خدمات پزشکی داشتید می‌توانید با ارائه مدارک زیر هزینه‌ درمان خود را از بیمه ورزشی‌تان بگیرید: فتوکپی کارت عضویت اصل برگ گزارش حادثه ورزشی تکمیل شده و مهر شده توسط پزشک معالج، هیأت ورزشی مربوطه، هیأت پزشکی ورزشی اصل ریز هزینه ها و صورتحساب بیمارستانی با مهر و امضاء واحد مالی و یا واحد ترخیص در صورت بستری کپی برابر اصل شده برگ شرح بیمارستانی و شرح عمل جراحی در صورت عمل جراحی. جهت فیزیوتراپی، س تی اسکن و ام آر آی، آرتروگرافی و … نسخه درخواست پزشک متخصص ضمیمه شود. جهت هزینه دندانپزشکی، پرونده مربوط به آن باید ضمیمه گردد. در صورت عدم بستری گزارش پزشک مبنی بر علت آسیب و نوع درمان انجام شده به همراه تکمیل فرم گزارش درمان موجود در هیأت پزشکی ورزشی. البته هزینه‌های درمانی فقط برای پوشش آسیب‌های ورزشی پرداخت می‌شود که در اماکن مورد تایید و دارای مجوز از سازمان ورزش و جوانان و سایر وزارتخانه ها رخ داده باشد. اگر هم حادثه پیش از عضویت ورزشکار اتفاق افتاده باشد، فدراسیون هیچگونه تعهدی در قبال آن حادثه ندارد. درضمن اگر درمان آسیب ورزشکار به سال عضویت بعد کشیده شود تنها زمانی مورد پذیرش است که گزارش حادثه حداکثر تا ۲ هفته پس از حادثه به هیات ورزشی استان ارسال و کارهای مربوط به تمدید عضویت و دریافت کارت جدید بیمه ورزشی او انجام شده باشد.


مجید شیخی

با سلام بیمه های ورزشی در قالب قرارداد و فی مابین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکاران می باشند. در قرارداد بیمه ورزشی، بیمه گر متعهد می شود که هزینه های خدمات درمان را به بیمه گذار پرداخت نماید. علاوه بر این در صورت بروز نقص عضو یا فوت، امکان مطالبه دیه از بیمه ورزشی وجود خواهد داشت. چنانچه ورزشکار نسبت به پرداخت حق عضویت ماهانه بیمه ورزشی اقدامی انجام نداده باشد، فدراسیون پزشکی ورزشی هیچ مسئولیتی در زمینه پرداخت خسارات درمان یا دیه نخواهد داشت. علاوه بر این، شرط اصلی پرداخت هزینه یا خسارات درمان، بروز مشکل یا آسیب در حین انجام عملیات ورزشی می باشد. بنابراین چنانچه ورزشکار خارج از زمان انجام تمرینات، مسابقات ورزشی، اردو یا کلاس های آموزشی، دچار آسیب، قطع عضو و... شود، حقی مبنی بر مطالبه دیه از بیمه ورزشی نخواهد داشت.


محمد صادق تیغ نورد

شرط اصلی پرداخت هزینه یا خسارات درمان، بروز مشکل یا آسیب در حین انجام عملیات ورزشی می باشد. بنابراین چنانچه ورزشکار خارج از زمان انجام تمرینات، مسابقات ورزشی، اردو یا کلاس های آموزشی، دچار آسیب، قطع عضو و... شود، حقی مبنی بر مطالبه دیه از بیمه ورزشی نخواهد داشت. برای دانستن دیگر جزئیات می توانید از وکلای موسسه مشورت بگیرید.


وحید فراست

مصدومیت ورزشکاران در بیشتر موارد غیرعمدی می باشد که پرداخت دیه را در بردارد


محدثه عابدی

مطالبه ی دیه از بیمه ورزشکاران نیز در قانون تصریح گردیده وزمانی فرد آسیب دیده می تواند آن را مطالبه کند که حق بیمه و حق عضویت سالانه را پرداخت نماید. و فدراسیون ورزشی به آن جامه ی عمل می پوشاند. که مدارکی برای آن نیاز هست که از جمله کارت عضویت، گزارش حادثه، نظریه پزشکی و....


Mohammad sheykhi

بیمه های ورزشی در قالب قرارداد و فی مابین فدراسیون پزشکی ورزشی و ورزشکاران می باشند. در قرارداد بیمه ورزشی، بیمه گر متعهد می شود که هزینه های خدمات درمان را به بیمه گذار پرداخت نماید. علاوه بر این در صورت بروز نقص عضو یا فوت، امکان مطالبه دیه از بیمه ورزشی وجود خواهد داشت. چنانچه ورزشکار نسبت به پرداخت حق عضویت ماهانه بیمه ورزشی اقدامی انجام نداده باشد، فدراسیون پزشکی ورزشی هیچ مسئولیتی در زمینه پرداخت خسارات درمان یا دیه نخواهد داشت. علاوه بر این، شرط اصلی پرداخت هزینه یا خسارات درمان، بروز مشکل یا آسیب در حین انجام عملیات ورزشی می باشد. بنابراین چنانچه ورزشکار خارج از زمان انجام تمرینات، مسابقات ورزشی، اردو یا کلاس های آموزشی، دچار آسیب، قطع عضو و... شود، حقی مبنی بر مطالبه دیه از بیمه ورزشی نخواهد داشت.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.