مطالبه دیه از سالن های زیبایی

مطالبه دیه از سالن های زیبایی

مطالبه دیه از سالن های زیبایی

بروز اتفاق یا حادثه در حین انجام کارهای زیبایی یا حتی پس از آن، امر غیر ممکنی نیست! همه ما بارها شاهد این بوده ایم که افرادی که در آرایشگاه ها یا سالن های زیبایی، کارهای زیبایی انجام داده اند دچار مشکلات مختلف شده اند. در این زمان تنها فکری که به ذهن فرد آسیب دیده یا اطرافیان او می‌رسد، شکایت و مطالبه دیه از آرایشگاه است. اما خب شکایت از آرایشگاه یا فردی که مسئول انجام آن کار بوده و کار خود را درست انجام نداده یا به هر دلیلی باعث شده چنین اتفاقی بیفتد، آنقدر ها هم راحت نیست! به همین دلیل هم ما در موسسه حقوقی وکلای تلفنی به افرادی که دچار چنین مشکلی شده اند، توصیه می‌کنیم که ابتدا با طرف مقابل توافق کنند تا قضیه به صورت مسالمت آمیز حل شود. اما اگر چنانچه طرف مقابل از موضع خود عقب نشینی نکرد و راضی به پرداخت هزینه های درمان و خسارت نشد، دیگر چاره‌ای جز شکایت باقی نمی‌ماند.

اگر جزو افرادی هستید که برای دریافت خدمات زیبایی به آرایشگاه ها مراجعه می‌کنید، حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

          

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

آیا انجام امور زیبایی در آرایشگاه قانونی است؟

یکی از موارد بسیار مهم که پیش از پرداختن به مبحث شکایت و مطالبه دیه از آرایشگاه باید بررسی شود، این است که آیا آرایشگاه ها مجاز به انجام امور زیبایی هستند؟! آیا خدماتی که ارائه می‌دهند قانونی اند یا نه؟!

به طور کلی سالن زیبایی و آرایشگاه همانطور که از نامش پیداست مکانی است که بانوان یا آقایان برای انجام کارهای زیبایی، به آنجا مراجعه می‌کنند. افرادی هم که در این سالن ها، خدمات زیبایی انجام می‌دهند معمولا آرایشگر نامیده می‌شوند. یعنی هیچکس این افراد را پزشک نمی‌داند! پس مسلما این افراد مجاز به مداخله در امور پزشکی و انجام کارهایی مثل تزریق بوتاکس، تزریق ژل، تزریق فیلر، لیزر موهای زائد، مزوتراپی و ... نیستند.

پس در پاسخ به این پرسش که آیا انجام امور زیبایی در آرایشگاه قانونی است؟! باید گفت اگر منظور خدمات زیبایی پزشکی باشد، خیر قانونی نیست. ولی اگر منظور انجام کارهای زیبایی مثل رنگ مو، اکستنشن مژه، کاشت ناخن، فیبروز ابرو و ... باشد بله قانونی است، البته به شرط داشتن مجوز.

 

رایج‌ترین صدمات ناشی از خدمات زیبایی در آرایشگاه

بالاتر گفتیم که انجام خدماتی نظیر تزریق ژل و بوتاکس و ... که باید حتما توسط پزشک متخصص انجام شوند، در سالن های زیبایی ممنوع است. چون افرادی که در سالن های زیبایی کار می‌کنند چنین تخصصی ندارند. اما متاسفانه امروزه در بعضی از سالن های زیبایی این خدمات ارائه می‌شوند و بدتر از آن این که بسیاری از افراد نیز از این خدمات استفاده می‌کنند.

بنابراین موضوع اکثر شکایات و پرونده های مطالبه دیه از آرایشگاه ها، صدمات ناشی از خدمات گفته شده است. سوختن پوست مشتری، عفونت چشم و ایجاد بثورات و عفونت های پوستی به دلیل استفاده از لوازم آلوده یا مواد نامرغوب، آسیب های مربوط به رنگ و کراتین مو نیز از دیگر صدمات ناشی از خدمات زیبایی در آرایشگاه ها هستند. البته با بررسی پرونده های شکایت از سالن های زیبایی می‌توان فهمید که این موارد به اندازه مورد اول، شایع نیستند.

 

محاسبه آنلاین دیه صدمات زیبایی در آرایشگاه

مسلما بیشتر افراد پیش از اقدام برای مطالبه دیه از آرایشگاه یا حتی پس از شکایت از سالن های زیبایی، به دنبال محاسبه میزان دیه خواهند بود! دیه ناشی از صدمات زیبایی در آرایشگاه ها غالبا مبلغ بالایی دارد. زیرا صدمه و آسیب وارد شده در بیشتر مواقع در ظاهر طرف نمایان است و روی زیبایی او تاثیر دارد.

مبلغ دقیق دیه، بعد از شکایت از سالن های زیبایی و دریافت گواهی پزشکی قانونی، توسط مقامات قضایی تعیین خواهد شد. اما با این حال شما عزیزان قبل از اقدام برای مطالبه دیه از آرایشگاه می‌توانید با کمک وکلا و کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی، حدود دیه را محاسبه نمایید.

 

 

مشاوره حقوقی محاسبه دیه
مشاوره حقوقی مطالبه دیه 
نگارش شکوائیه
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

 

البته در صورتی که علاوه بر محاسبه دیه، سوالاتی هم دارید که به دنبال دریافت پاسخ آن ها هستید، ما مشاوره حقوقی دیه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. وکیل دیه موسسه حقوقی وکلای تلفنی، با تکیه بر تجربه و تخصصی که دارد می‌تواند به بهترین نحو شما را راهنمایی کند.

 

چگونگی مطالبه دیه از آرایشگاه

 برای مطالبه دیه از آرایشگاه ها و سالن های زیبایی اولین کار، تنظیم شکایت نامه و تقدیم آن به مراجع قضایی ذی‌ربط است. البته گاها ممکن است شما به دلیل دریافت نکردن خدمات درست یا بالا بودن مبلغی که در قبال خدمات از شما مطالبه شده، قصد شکایت از سالن زیبایی را داشته باشید. در این صورت باید شکایت خود را در سازمان های دیگر مطرح نمایید. اما مطالبه دیه معمولا برای مواقعی است که جرمی صورت گرفته باشد و رسیدگی به جرم هم که در حیطه وظایف قوه قضاییه است!

 

مراحل شکایت از سالن های زیبایی

بالاتر گفتیم که اولین راه برای مطالبه دیه از آرایشگاه، تنظیم شکوائیه به طرفیت مدیر سالن یا فردی که مرتکب جرم شده و یا هر دوی آن ها، می‌باشد. پس از تنظیم و نگارش شکوائیه، باید آن را به دادسرای جرائم پزشکی تقدیم کنید. شکایت شما در نوبت بررسی قرار خواهد گرفت و مراحل بعدی به شما و طرف مقابل ابلاغ خواهد شد.

 

 

 

دیه از ارایشگر

 

 

در ضمن شما برای اثبات ادعای خود باید مدارکی به دادگاه ارائه دهید. این مدارک بسته به موضوع شکایت متفاوت خواهند بود. جهت اطلاع از مدارک لازم برای شکایت و مطالبه دیه از آرایشگاه، می‌توانید از طریق مشاوره حقوقی تلفنی یا مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان با وکیل دیه موسسه ما صحبت کنید. در طی جلسه مشاوره، وکیل دیه علاوه بر مدارک لازم درباره مراحل شکایت و میزان دیه و ... نیز اطلاعاتی به شما خواهد داد.

مقامات قضایی پس از بررسی شکوائیه و مدارک، رای نهایی را صادر خواهند کرد و در صورت مجرم بودن متشاکی عنه، برای او مجازات هایی مثل پرداخت دیه در نظر گرفته خواهد شد.


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.