مطالبه دیه آسیب دیدگی پرده بکارت

مطالبه دیه آسیب دیدگی پرده بکارت

مطالبه دیه آسیب دیدگی پرده بکارت

دیه آسیب به پرده بکارت چگونه و در چه شرایطی تعیین می شود؟ آیا دقیقا می دانید منظور از پرده بکارت چیست؟ پرده بکارت نوعی غشا از جنس و بافت بدن دختر است که داخل واژن قرار دارد. در کشور ما و با توجه به فرهنگ مردم ما، این پره نشانه باکرگی دختران است و از دست دادن آن  برای دختر متعاقبا تبعاتی را به همراه دارد. با توجه به ژنتیک، نوع پرده بکارت در دختران متفاوت است. بنابراین خونریزی یا عدم خونریزی دلیل بر پارگی یا آسیب دیدگی بکارت نیست. در صورتی که پرده بکارت به هر نحوی آسیب ببیند، از بین برود و یا خراشیده شود، با معاینه پزشکی به طور کامل قابل تشخیص است. همچنین خوب است تا بدانید هرگونه ترمیم در این ناحیه با روش های پزشکی به سادگی قابل تشخیص است.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

منظور از ازاله بکارت چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مبحث دیه آسیب به پرده بکارت بپردازیم خوب است تا ببینیم منظور از ازاله بکارت چیست؟ به طور کلی واژه ازاله به معنی از بین رفتن می باشد. پس منظور از ازاله بکارت یعنی پارگی و از بین رفت بافت این پرده درون بدن دختر. دیه ازاله بکارت مهرالمثل است. مهرالمثل در قانون مجازات اسلامی نوعی مهریه است که با در نظر گرفتن شرایط شغلی و اجتماعی و همچنین خانوادگی فرد تعیین می شود. این دیه توسط کارشناس دادگستری مورد بررسی قرار می گیرد. باید این را بدانید که شرایط تعلق گرفتن دیه ازاله بکارت با توجه به شرایط کاملا متفاوت است. از این رو می توانید در خصوص جزییات این موضوع با مشاورین موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارتباط بگیرید و مشاوره حقوقی تلفنی دریافت کنید.

 

مجازات آسیب عمدی و غیر عمدی به پرده بکارت

دیه آسیب به پرده بکارت از جمله مجازات هایی است که به دنبال آسیب به پرده بکارت به دختر تعلق می گیرد. دیه آسیب عمدی به پرده بکارت و یا آسیب غیر عمدی به آن فقط به دختران باکره و مجرد تعلق می گیرد. به طور کلی هرگونه آسیبی که قبل از ازدواج دختر به صورت عمدی یا غیرعمدی به پرده بکارت وارد شود، مشمول دیه و مجازات می شود. در مورد پارگی عمدی یا غیرعمدی پرده بکارت دختر، هیچ استثنایی وجود ندارد و در صورتی که این اقدام بدون رضایت دختر باشد، مشمول دیه و مهرالمثل می شود. البته باید به تنها مورد استثنا در اینجا اشاره داشته باشیم. در صورتی که هنگام عمل جراحی و سایر اقدامات درمانی بدون هیچ قصور و اشتباه پزشکی پارگی پرده بکارت رخ دهد، دیه تعلق نخواهد گرفت. اما شما می توانید برای اطلاع بیشتر از جزییات این موضوع مشاوره حقوقی آنلاین رایگان از موسسه حقوقی وکلای تلفنی دریافت کنید.

 

 

 

مشاوره حقوقی رابطه نامشروع 
مشاوره حقوقی دیه 
جرم رابطه جنسی قبل از ازدواج 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 

 

مطالبه دیه آسیب به پرده بکارت

دیه پرده بکارت به دختری تعلق می گیرد که قبل از ازدواج بنا به دلایل مختلفی باکرگی اش را از دست بدهد. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، بررسی های دقیق قضایی در خصوص مطالبه دیه آسیب به پرده بکارت صورت می گیرد. در صورتی که باکرگی طی رابطه جنسی یا هر اتفاق دیگری از بین رفته باشد، دیه به دختر تعلق می گیرد. به طور کلی در اکثر پرونده های قضایی و حقوقی میزان دیه با توجه به عوامل و شرایط مختلفی تعیین می شود. به همین علت نیاز است تا در این خصوص کارشناسی های قانوینی و قضایی صورت بگیرد. در صورتی که در خصوص مطالبه دیه آسیب به پرده بکارت هرگونه سوال و یا ابهامی دارید، می توانید مشاوره فوری و 24 ساعته از موسسه حقوقی وکلای تلفنی دریافت کنید.

 

مرجع صالح برای رسیدگی به پرونده آسیب به پرده بکارت

برای اقدام در خصوص دیه آسیب به پرده بکارت می توانید به مرجع صالح مراجعه کنید. منظور از مرجع صالح همان مراجع قضایی و یا دادگاهی هستند که هر بخش آن مسئول رسیدگی به یک سری از دعاوی و شکایات هستند. در حقیقت دادگاه ها به چند بخش مختلف تقسیم می شوند که هر بخش وظیفه رسیدگی به یک سری شکایات را دارد. در صورتی که در خصوص دیه آسیب به پرده بکارت و پرونده آسیب به پرده بکارت هر نوع مشکلی دارید، می توانید به مرجع صالح برای رسیدگی به این موضوع مراجعه نمایید. د این مرجع شما به طور کامل به قسمت مربوطه هدایت می شوید و می توانید به پیگیری شکایات خود بپردازید.

 

 

ازاله بکارت

ارش البکاره در سال 1401

در مبحث دیه آسیب به پرده بکارت شاید با واژه ارش البکاره روبرو شوید. آیا می دانید این واژه به چه معناست؟ در حقیقت منظور از ارش البکاره همان آسیب یا خسارت به پرده بکارت دختر است که طی تجاوز جنسی و یا زنای به عنف اتفاق می افتد. طبق قانون مجازات اسلامی ارش البکاره حدود 2 درصد دیه کامل انسان است. از دست دادن پرده بکارت در قانون به معنی نقص عضو نیست اما از آنجایی که مطابق فرهنگ و دستورات دینی این موضوع به عفت و پاکدامنی دختر لطمه وارد می کند، شامل دیه یا ارش البکاره می شود. شما می توانید با دریافت مشاوره حقوقی به صورت آنلاین و تلفنی سوالات خود در مورد ارش البکاره و یا مجازات پارگی پرده بکارت را از کارشناسان حقوقی بپرسید.


سوالات متداول

نظرات

فاطمه عمادی

باسلام،، دیه ازاله بکارت، مهر المثل است و شخص متجاوز یا کسی که به سبب یک حادثه غیر عمدی، سبب ازاله بکارت شده، باید، دیه و ارش پاره شدن پرده بکارت را بر اساس نرخ دیه ۱۴۰۲ بپردازد. مطابق آنچه در ماده 658 قانون مجازات اسلامی آمده است؛ دیه ازاله بکارت، مهر المثل می باشد. مهر المثل، یکی از انواع مهریه، در قانون مدنی است که با در نظر گرفتن وضعیت شغلی، اجتماعی، خانوادگی و شخصی زن و با توجه به میزان مهر افرادی که از نزدیکان او بوده و شرایط مشابه با او دارند، توسط کارشناس دادگستری، تعیین می گردد.


سمیرا مرآتی

آنچه مسلم است قانون مجازات اسلامی در ماده ۶۵۸ ق م ا ازاله پرده بکارت که توسط غیر همسر صورت گرفته موجب استحقاق مهرالمثل می‌باشد و دیه مقدری ندارد .


بهنام رحمانی فرد

باسلام دیه آسیب به پرده بکارت از جمله مجازات هایی است که به دنبال آسیب به پرده بکارت به دختر تعلق می گیرد. دیه آسیب عمدی به پرده بکارت و یا آسیب غیر عمدی به آن فقط به دختران باکره و مجرد تعلق می گیرد. به طور کلی هرگونه آسیبی که قبل از ازدواج دختر به صورت عمدی یا غیرعمدی به پرده بکارت وارد شود، مشمول دیه و مجازات می شود. در مورد پارگی عمدی یا غیرعمدی پرده بکارت دختر، هیچ استثنایی وجود ندارد و در صورتی که این اقدام بدون رضایت دختر باشد، مشمول دیه و مهرالمثل می شود. البته باید به تنها مورد استثنا در اینجا اشاره داشته باشیم. در صورتی که هنگام عمل جراحی و سایر اقدامات درمانی بدون هیچ قصور و اشتباه پزشکی پارگی پرده بکارت رخ دهد، دیه تعلق نخواهد گرفت


علیرضا

متاسفانه اینگونه مسائل در شرایط امروزی خانواده های زیادی را درگیر کرده و مسائلی را برای خانواده ها ایجاد کرده امیدوارم افراد بیشتری با موسسه وکیل تلفنی آشنا شوند بلکه با افزایش اطلاعات جلوی بسیاری از مشکلات و اتفاقات ناخواسته گرفته شود


محدثه عابدی

ازاله ی بکارت یعنی از بین بردن پرده ی بکارت دختر باکره. حال اگر ازاله ی بکارت به صورت عمد یا غیر عمد بوده و بدون رضایت دختر باشد، به وی دیه تعلق می گیرد. و اگر با رضایت دختر ازاله صورت بگیرد دیه ای به وی تعلق نمی‌گیرد مگر در عمل‌های جراحی که حتی در صورت رضایت و قصور پزشکی دیه شامل دختر می شود. اگر آسیبی به پرده بکارت وارد گردد مشمول ارش می گردد که معمولا دو درصد دیه کامل می باشد.


معراج فرجی

تعیین ارش البکاره در دادگاه خانواده و تکسط پزشکی قانونی صورت میگیرد دیه پاره شدن پرده ی بکارت دختر مجرد نیز باید گفت: چنانچه پاره شدن پرده بکارت با رضایت خود دختر انجام شود، دیه ی آن ارش البکاره است. گفتنی است در اکثر پرونده ها، ارش البکاره ۲ % دیه ی کامل تعیین شده است. اما اگر این کار بدون رضایت دختر انجام شده باشد، دیه ی دختر همان مهرالمثل خواهد بود


امان آبادی

چنانچه ازاله بکارت غیر همسر، بدون رضایت دختر و با مقاربت جنسی یا وسیله دیگر صورت گرفته باشد به استناد ماده 658 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات این عمل موجب ضمان مهرالمثل است. به عبارت دیگر چنانچه ازاله بکارت بدون رضایت دختر صورت گرفته باشد، مرتکب می بایست مهریه دختر را پرداخت کند. میزان مهرالمثل مطابق با شرایط جسمی، خانوادگی و اجتماعی دوشیزه ای که بزه دیده واقع شده است تعیین می گردد. ارش البکاره نیز همان مهرالمثل است که مطابق با شرایط فردی و اجتماعی بزه دیده تعیین می شود. بدیهی است در این موارد چنانچه شرایط قانونی زنای به عنف ثابت شود، علاوه بر پرداخت ضمان مهرالمثل، مرتکب به مجازات حدی اعدام نیز محکوم می گردد.


مجید پریدست فومنی

با سلام در نگاه به ازدواج و روابط زناشویی و درمقابل برقراری روابط جنسی در هرجامعه نگاه قانون متفاوت است اما یک چیز در تمامی قوانین یکسان است که یکی از آن برقراری رابطه جنسی با اکراه دختر اما در کشور ما مازاد بر مورد موصوف ،شرع و عرف نیز در برقراری رابطه جنسی دارای اهمیت ویژه ای به دلیل حفظ ارکان خانواده بدان معنا که مازاد بر اکراه دختر به اجبار و یا تجاوز به عنف چنانچه به طرق دیگری و حتی ناخواسته باکرگی او از بین برود ویا آسیب ببیند برای عامل آن مجازاتهای مختلف قرار خواهد گرفت که اگر مورد اثبات تجاوز به عنف باشد اعدام و در موارد دیگر مهرالمثل و ارش البکاره خواهد بود


امین چراغی شیخ آباد

چنانچه پرده ی دختر با انگشت و یا چیز دیگری پاره شده باشد، اگر موجب پارگی مثانه و عدم ضبط ادرار باشد، به غیر از دیه ی کامل، مهرالمثل هم تعلق می گیرد. اما اگر منجر به پارگی مثانه نشده باشد، تنها همان مهرالمثل به او تعلق می گیرد و در هر دو حالت اگر این کار توسط اجنبی انجام شده باشد، مطابق قانون مرتکب تعزیر می باشد.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام جمله مجازات هایی است که به دنبال آسیب به پرده بکارت به دختر تعلق می گیرد. دیه آسیب عمدی به پرده بکارت و یا آسیب غیر عمدی به آن فقط به دختران باکره و مجرد تعلق می گیرد. به طور کلی هرگونه آسیبی که قبل از ازدواج دختر به صورت عمدی یا غیرعمدی به پرده بکارت وارد شود، مشمول دیه و مجازات می شود. در مورد پارگی عمدی یا غیرعمدی پرده بکارت دختر، هیچ استثنایی وجود ندارد و در صورتی که این اقدام بدون رضایت دختر باشد، مشمول دیه و مهرالمثل می شود. البته باید به تنها مورد استثنا در اینجا اشاره داشته باشیم. در صورتی که هنگام عمل جراحی و سایر اقدامات درمانی بدون هیچ قصور و اشتباه پزشکی پارگی پرده بکارت رخ دهد، دیه تعلق نخواهد گرفت. اما شما می توانید برای اطلاع بیشتر از جزییات این موضوع مشاوره حقوقی آنلاین رایگان از موسسه حقوقی وکلای تلفنی دریافت کنید.


آرش سلیمی

با سلام قانون گذار، در قانون مجازات اسلامی، برای تمامی اعضای بدن انسان و تمامی آسیب های وارده، بر اثر حوادث عمدی و غیر عمدی، بر جسم و جان افراد، دیه مقدر یا دیه غیر مقدر که به آن، ارش نیز می گویند، در نظر گرفته است و پرده بکارت بانوان مستثنی از این امر نیست و چنانچه کسی، سبب ازاله بکارت زنی شودباید، دیه آن را بپردازد.برای بررسی دیه و ارش پاره شدن پرده بکارت ۱۴۰۲ و شرایط تعلق آن، به فردی که پرده بکارت او، ازاله شده، باید به ماده 658 قانون مجازات اسلامی، مراجعه کرد.


ابوالفضل علی مددی

سلام.طبق ماده ۶۵۹قانون مجازات اسلامی هرگاه به همراه ازاله بکارت جنایت دیگری نیز به وجود آید مانند آنکه مثانه آسیب دیده وشخص نتواند ادرار خود را ضبط کند،جنایت مزبور حسب مورد دیه یا آرش جداگانه دارد.


Mohammad sheykhi

دیه پرده بکارت به دختری تعلق می گیرد که قبل از ازدواج بنا به دلایل مختلفی باکرگی اش را از دست بدهد. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، بررسی های دقیق قضایی در خصوص مطالبه دیه آسیب به پرده بکارت صورت می گیرد. در صورتی که باکرگی طی رابطه جنسی یا هر اتفاق دیگری از بین رفته باشد، دیه به دختر تعلق می گیرد. به طور کلی در اکثر پرونده های قضایی و حقوقی میزان دیه با توجه به عوامل و شرایط مختلفی تعیین می شود. به همین علت نیاز است تا در این خصوص کارشناسی های قانوینی و قضایی صورت بگیرد.


وحید فراست

در خصوص پرداخت دیه باید به مفاهیم ارش - ارش البکاره و همچنین مهرالمثل و موارد دیگر توجه داشت


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.