تغییر نام در سند مالکیت

تغییر نام در سند مالکیت

تغییر نام در سند مالکیت

هر مالکی برای احراز هویت قانونی خود به سند مالکیت نیاز دارد. در حقیقت، سند مالکیت شناسنامه ملک بوده و تمام مشخصات ملک و مالک به طور کامل و با جزئیات دقیق در آن ذکر شده است. تعریفی که عوام از سند مالکیت در ذهن دارند با چیزی که قانون در نظر می گیرد، کمی متفاوت است. قانون به منظور جلوگیری از وقوع اشتباه در تشخیص سند مالکیت و همچنین مالک، با استفاده از مواد قانونی، سند مالکیت را دقیق‌تر معنا می کند. در تعریف قانونی سند مالکیت از مواد 11، 14، 16، 17 الی 21 قانون ثبت در دفتر املاک استفاده شده است. بنابراین، سند مالکیت سندی است که مطابق این مواد قانونی در دفتر املاک ثبت شده باشد.

اسناد مالکیت انواع مختلفی داشته که آگاهی از شرایط و قوانین هر یک از این اسناد، به تغییر نام در سند مالکیت کمک می کند. سند مشاع، منگوله دار، تک برگ، عرصه، اعیان، وقفی، مفروز، ورثه ای، شش دانگ، رهنی، وکالتی، بنچاق، شورایی، المثنی و معارض از جمله اسناد مالکیت می باشند. در میان این اسناد، برخی شناخته‌تر شده می باشند. سند مشاع سندی است که در آن ملک دارای چند مالک است. سند منگوله دار با نخ و سرب پلمپ شده و مالکیت این نوع سند قطعی می باشد. سند تک برگ نیز نوع جدیدی از اسناد است که از حالت دفترچه ای خارج شده و تنها یک برگ دارند. سند عرصه و اعیان بیشتر مختص شهرهای بزرگ بوده که سند عرصه آن مربوط به زمین آپارتمان و سند اعیان آن مربوط به واحد آپارتمان است.

 

 

 

هزینه مشاوره حقوقی

 

اهمیت انتقال سند مالکیت به خریدار جدید

زمانی که قصد دارید ملک خود را به خریدار بفروشید، باید انتقال سند مالکیت به خریدار جدید را انجام دهید. در این شرایط، تغییر نام در سند مالکیت بسیار اهمیت دارد، زیرا مالک جدید حتی با پرداخت تمام هزینه ها، تا زمانی که سندی به نام خود نداشته باشد، اجازه دخل و تصرف در ملک را نخواهد داشت. در این صورت، اگر خریدار بخواهد ملک مورد نظر را بازسازی نماید نیز، باید با در اختیار داشتن سندی که به نام وی است، مجوزهای لازم را دریافت نماید. بعلاوه، فروشنده ای که ملک را به نام خریدار نزند، می تواند ملک را به چند نفر به طور همزمان بفروشد؛ بنابراین، تنها داشتن مبایعه نامه شرط مالکیت خریدار نیست.

اسناد ملکی فارغ از نوعی که دارند، باید به خریدار جدید منتقل شده و به نام وی ثبت شوند. برای انجام تغییر نام در سند مالکیت، باید با مراحل کار آشنا بوده و مدارک لازم برای انجام این مراحل را از قبل تهیه نمایید. در این شرایط، کمک گرفتن از وکلای متخصص و مشاوران حقوقی بهترین راهکار برای اتمام سریع مراحل است. با واگذاری این کار به افراد متخصص در این زمینه، از کلاهبرداری های بعدی جلوگیری می شود. موسسه حقوقی وکلای تلفنی آماده ارائه انواع خدمات مربوط به انتقال سند مالکیت به شما موکلان گرامی می باشد. برای پرسش سوالات خود از طریق مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان   اقدام نمایید.

 

مراحل انتقال سند مالکیت به خریدار

به منظور سند زدن ملک و تغییر نام در سند مالکیت، باید مراحلی مطابق قانون طی شود. در ابتدا، توافقی بین طرفین صورت می گیرد که این توافق شفاهی می باشد. البته پس از قول و قرارهای شفاهی، طرفین بنا به صلاحدید خود، نوشته ای با عنوان قول‌نامه را نوشته و امضا می کنند. البته در این شرایط، قانون توصیه می کند که طرفین، مبایعه نامه را جایگزین قول‌نامه کنند؛ زیرا مبایعه نامه شرایط فقهی لازم را دارد. پس از مکتوب شدن قرارداد بین خریدار و فروشنده، نوبت به سند زدن ملک می رسد. این کار با ثبت مبایعه نامه در سیستم نرم افزاری مشاورین املاک انجام می شود. با انجام این کار و ثبت مشخصات خریدار، فروشنده و ملک، یک کد رهگیری صادر شده و این یعنی معامله درست و ایمن است.

پس از آن باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و سند ملک را به نام خریدار زد. در نهایت انتقال سند نیز انجام می پذیرد و خریدار می تواند سند ملک را تحویل بگیرد. برای اطلاع بیشتر از طریق مشاوره حقوقی تلفنی  با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

 

مشاوره حقوقی اجرای اسناد رسمی
مشاوره حقوقی بررسی اسناد دفاتر اسناد رسمی 
مشاوره حقوقی الزام به تنظیم سند 
مشاوره حقوقی ملکی
درباره ما 

 

برای تغییر نام در سند مالکیت چه باید کرد؟

به منظور تغییر نام در سند مالکیت، لازم است که فروشنده به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و مدارک مورد نیاز را به همین منظور، به دفتردار ارائه دهد. شناسنامه فروشنده و اصل سند ملک، از جمله مدارک مورد نیاز در این مرحله می باشند. پس از آن، فروشنده باید مدارک مورد نیاز دیگری را برای تشکیل پرونده مربوط به تغییر نام در سند مالکیت آماده نماید. گذشته از آن، مالک موظف است که تمام بدهی های مربوط به ملک را که مربوط به شهرداری، دارایی و بیمه هستند، تمام و کمال بپردازد. همچنین، بررسی وجود یا عدم وجود ملک در طرح های ساخت و ساز شهرداری از جمله وظایف دفتر اسناد است. سرانجام در تاریخی معین، فروشنده و خریدار برای اتمام مراحل تغییر نام، به دفتر مورد نظر مراجعه می کنند.

 

 

تغییر نام سند مالکیت

 

مشاوره حقوقی تلفنی تغییر نام در سند مالکیت

چنانچه شما هم در مسیر تغییر نام در سند مالکیت سوالی داشتید یا به دنبال یک مشاور حقوقی خوب برای طی کردن مراحل مربوط به این تغییر نام هستید، ما می توانیم به شما کمک کنیم. به کمک وکلای ما در وقت خود صرفه جویی کرده و انتقال سند مالکیت را هرچه سریعتر به اتمام برسانید. برای بهره‌مندی از تخصص ما، از طریق مشاوره حقوقی  با ما ارتباط برقرار کنید.

 

 


سوالات متداول

نظرات

سپیده کرمی

با سلام،مطالب فوق کاملا واضح می باشد و براحتی ابهامات رو برطرف می نماید روند قانونی را شرح داده و کیفیت انجام موضوع را بیان می نماید


بهنام رحمانی فرد

باسلام با توجه به اینکه قانون شخصی را به عنوان مالک می شناسد که ملک در دفاتر اسناد رسمی به اسم او باشد و سند مالکیت به نام او صادر شده باشد بنابراین برای آنکه طرفین معامله بخواهند بعد از معامله نام مالک جدید را در سند مالکیت قید نمایند بایستی مراحلی را پشت سر بگذارند،بنابراین اهمیت این موضوع در همین است و به همین خاطر است که تغییر نام در سند پیش بینی شده است چرا که خریدار جدید در صورتی مالک شناخته می شود که سند مالکیت به نام او صادر شود و اگر صرفاً به مبایعه نامه یا قولنامه منحصر شود نمی توان گفت که او مالکیت رسمی دارد و در چنین مواردی ممکن است فروشنده ملک مذکور را به چندین نفر بفروشد چه قانون برای جلوگیری از این امر تدابیری اندیشیده است که برای جلوگیری از انتقال مال غیر و معامله معارض طرفین را برای تغییر نام مالک در سند مالکیت ترغیب و راهکارهایی ارائه نموده است که بایستی از طریق دفاتر اسناد رسمی این انتقال مالکیت صورت بگیرد،که بعد از اینکه مالک قبلی تمامی اهنگ های لازم را پرداخت نمود در آن موقع دفاتر اسناد رسمی با استعلامات لازم کارهای انتقال سند مالکیت را انجام می دهد.


محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام، همان‌طور که همه ما می‌دانیم مرجع رسمی تعیین و تغییر و انتقال سند مالکیت برای اشخاص اداره ثبت اسناد و املاک در هر شهرستان و با استناد به قوانین ثبتی می‌باشد. وفق ماده ۲۲ قانون ثبت: همین‌که ملکی مطابق قانون در دفتر املاک به ثبت رسید دولت فقط کسی را که ملک به اسم او ثبت‌شده و یا کسی که ملک مزبور به او منتقل گردیده و این نقل‌وانتقال نیز در دفتر املاک به‌ثبت‌رسیده یا این‌که ملک مزبور از مالک رسمی ارثاً به او رسیده باشد مالک خواهد شناخت. پس ملکی که به‌لحاظ اداری و به‌لحاظ قانونی برای مالک جدید ثبت‌شده باشد مورد حمایت قانون‌گذار قرار گرفته و از مزایای بیشتری برخوردار است. براساس ماده ۱۸۳ قانون مدنی جمهوری اسلامی: عقد یعنی یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر انجام امری نمایند و مورد قبول آن‌ها باشد، پس یکی از آثار و نتایج عقد مستند به این ماده و مستند به مواد مربوط به معاملات  انتقال مالکیت می‌باشد و مالک جدید ملزم است وقتی ملکی را می‌فروشد در دفترخانه اسناد حاضر شده و کارهای مربوط به انتقال سند را انجام دهد.بدلیل حجم گسترده کارها، برای اداره‌ی ثبت مقدمات اولیه چندان اهمیتی ندارد و آن اداره تنها به نامه رسمی دفترخانه اسناد برای تغییر مالکیت یک ملک توجه می‌نماید اما با توجه به تعهدات مالک و خریدار که در عقد منعقد گردیده طرفین می‌بایست ابتدا یک قولنامه رسمی را تنظیم نمایند و بعد از آن در دفترخانه اسناد حاضر شده و مستند به مواد قانونی کار انتقال سند را انجام دهند و وکالت نامه ای به نام مالک جدید تنظیم شود سپس دفترخانه مزبور مراتب را به اداره ثبت ارسال نموده و شرایط را توضیح خواهد داد و بعد از آن اداره ثبت اسناد و املاک محل با توجه به موارد موجود کارهای مربوط به تغییر مالکیت از مالک قدیم به مالک جدید را انجام خواهد داد و سند مالکیت جدید بنام مالک آن صادر خواهد شد. در صورت  دانستن دیگر جزئیات می‌توانید با وکلای مؤسسه هماهنگ کرده و از مشورت ایشان بهره‌مند شوید موفق باشید.


محمد مهدی احمدی

به منظور تغییر نام در سند مالکیت، لازم است که فروشنده به دفاتر اسناد رسمی مراجعه نموده و مدارک مورد نیاز را به همین منظور، به دفتردار ارائه دهد. شناسنامه فروشنده و اصل سند ملک، از جمله مدارک مورد نیاز در این مرحله می باشند. پس از آن، فروشنده باید مدارک مورد نیاز دیگری را برای تشکیل پرونده مربوط به تغییر نام در سند مالکیت آماده نماید. گذشته از آن، مالک موظف است که تمام بدهی های مربوط به ملک را که مربوط به شهرداری، دارایی و بیمه هستند، تمام و کمال بپردازد. همچنین، بررسی وجود یا عدم وجود ملک در طرح های ساخت و ساز شهرداری از جمله وظایف دفتر اسناد است. سرانجام در تاریخی معین، فروشنده و خریدار برای اتمام مراحل تغییر نام، به دفتر مورد نظر مراجعه می کنند


فریبرز ذوالفقاری

با سلام برای احراز هویت قانونی خود به سند مالکیت نیاز دارد. در حقیقت، سند مالکیت شناسنامه ملک بوده و تمام مشخصات ملک و مالک به طور کامل و با جزئیات دقیق در آن ذکر شده است. تعریفی که عوام از سند مالکیت در ذهن دارند با چیزی که قانون در نظر می گیرد، کمی متفاوت است. قانون به منظور جلوگیری از وقوع اشتباه در تشخیص سند مالکیت و همچنین مالک، با استفاده از مواد قانونی، سند مالکیت را دقیق‌تر معنا می کند. در تعریف قانونی سند مالکیت از مواد 11، 14، 16، 17 الی 21 قانون ثبت در دفتر املاک استفاده شده است. بنابراین، سند مالکیت سندی است که مطابق این مواد قانونی در دفتر املاک ثبت شده باشد.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.