وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده جنایی

وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده جنایی

وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده جنایی

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل به موجب قانون آیین دادرسی مدنی کسی است که می تواند نمایندگی یک شخص حقیقی با حقوقی را در محاکم دادگستری و فرایند رسیدگی به عهده داشته باشد. وکیل پایه یک دادگستری کسی است که در یکی از کانون های وکلای قوه قضاییه و یا کانون وکلای دادگستری پذیرفته شده و دوره کارآموزی وکالت را سپری و در مراسم تحلیف شرکت نموده باشد.

انتخاب وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده جنایی می تواند در دعاوی کیفری بسیار کارگشا باشد. یکی از اساسی ترین حقوق دفاعی متهم در پرونده جنایی حق به همراه داشتن وکیل دادگستری است. این حق در مرحله تحقیقات مقدماتی محدود به اختیار یک نفر وکیل کیفری است. در مرحله رسیدگی کیفری در عموم جرایم، هر شخص می تواند دو نفر وکیل دادگستری به همراه داشته باشد. در مورد جرایم موضوع ماده 302 قانون آیین دادرس کیفری که جرایمی با مجازات های سنگین هستند، متهم میتواند در دادگاه کیفری تا سه وکیل به همراه خود داشته باشد.

 

هزینه مشاوره حقوقی

پرونده جنایی چیست؟

طرح پرونده جنایی به معنای انتساب شدن یک اتهام بر علیه یک شخص است. منظور از اتهام نیز، ارتکاب جرم است به گونه ای که در قانون برای آن مجازات تعیین شده باشد. پرونده جنایی وقتی مطرح می شود که یکی از جرایم موضوع قوانین کیفری مختلف ارتکاب یافته باشد و به استناد آن دستگاه قضایی بخواهد کسی را مجازات کند. مجازات های قانونی به موجب ماده 14 قانون مجازات اسلامی عبارت از قصاص، حدود، دیات و تعزیرات می باشد.

معنای خاص جنایت ایراد صدمات بدنی از قبیل قتل و جنایات مادون نفس بر جسم دیگری می باشد. برای دریافت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره حقوقی قتل می توانید با موسسه وکلای تلفنی تماس بگیرید. مجازات اولیه برای ایراد جنایت قتل و غیر قتل در صورتی که عمدی باشد، قصاص است. قصاص به معنای پیجویی جنایتی که ارتکاب یافته و اعمال آسیب مشابه آنچه بر مجنی علیه وارد آمده بر جانی می باشد. مراحل ابتدایی طرح پرونده جنایی معمولاً در کلانتری ها و دادسرا ها صورت می پذیرد. پرونده جنایی ممکن است دارای شاکی باشد. مثال برای پرونده جنایی که شاکی دارد، جرم سرقت است که معنای آن ربودن مال متعلق به دیگری به صورت مخفیانه است.

 

وکیل پلیه یک دادگستری

 

ممکن است در یک پرونده جنایی شاکی وجود نداشته باشد. به طور کلی در جرایم غیر قابل گذشت حتی در صورتی که شاکی وجود نداشته باشد، موضوع قابل رسیدگی کیفری است. جرایم جنسی حدی مثل زنا و لواط از زمره جرایم غیر قابل گذشت بوده و بدون شکایت شاکی نیز پرونده جنایی در مورد آنها تشکیل می شود. در یک پرونده جنایی با توجه به این که کدام مرجع قضایی برای رسیدگی کیفری صالح است متفاوت است. در صورتی که پرونده جنایی در دادسرا مطرح باشد، پایان آن در این مرجع قضایی ممکن است به صدور کیفرخواست و یا قرار منع تعقیب منتهی شود.برای دریافت مشاوره حقوقی با شماره 02147625900 تماس بگیرید

حق الوکاله وکیل برای پرونده جنایی

شکست در یک پرونده جنایی ممکن است تبعات منفی بسیاری از جمله محکومیت به مجازات داشته باشد. بی شک حضور وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده جنایی می تواند شانس برد را بیشتر کند. شایان توجه است که پیروزی در پرونده جنایی مستلزم تسلط و اشراف بر گستره وسیعی از قوانین و مقررات کیفری از جمله قانون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی است. حق الوکاله وکیل کیفری برای پرونده جنایی تابع توافق وکیل و موکل است. البته در صورتی که بر سر حق الوکاله وکیل توافقی صورت نگرفته باشد، حق الوکاله وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده جنایی مطابق با تعرفه کانون وکلا تعیین می شود.

 

وکیل جنایی

در خصوص حق الوکاله وکیل برای پرونده جنایی می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی در تماس باشید. این مجموعه با عضویت بیش از هزار وکیل پایه یک دادگستری آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی در خصوص دعاوی کیفری و پرونده های جنایی می باشد.  برای دریافت مشاوره حقوقی تلفنی با شماره 09212242670 تماس بگیرید

پرونده های جنایی چه مدت زمان می برند؟

مطابق با قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به پرونده های جنایی باید در مدت معقول و بدون تلف کردن وقت صورت پذیرد. ولیکن مدت زمانی که رسیدگی به یک پرونده جنایی ممکن است طول بکشد بستگی به موضوع دارد. گاه در مورد جرایم حدی خاصی مثل شرب خمر، ممکن است فرایند رسیدگی کیفری و اجرای مجازات در چند روز به پایان برسد. ولیکن در خصوص برخی از پرونده های جنایی خاص مثل قتل عمد و رفع تصرف عدوانی، ممکن است فرایند رسیدگی کیفری تا ماه ها و یا سال ها به طول می انجامد.

 

ارتباط در واتس اپ

مشاوره تلفنی با وکیل پایه یک در پرونده جنایی

پرونده های جنایی ممکن است در بر دارنده مسائل تخصصی حقوقی بوده، به نحوی که پیشبُرد آنها مستلزم تسلط و اشراف بر قوانین و مقررات جنایی است. پرونده جنایی با توجه به ماهیت آن ممکن است در هر زمانی از شبانه روز مطرح شود. بنابراین در بسیاری از موارد، پیش از ورود و دخالت در یک پرونده جنایی ضروری است که با یک وکیل پایه یک دادگستری برای پرونده جنایی مشورت حقوقی داشته باشید. برای این کار می توانید با موسسه حقوقی وکلای تلفنی تماس داشته باشید. موسسه وکلای تلفنی ارائه دهنده خدمات مشاوره حقوقی تلفنی و خدمات مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در حوزه های تخصصی حقوق کیفری می باشد.

 

نگارش شکوائیه 
مشاوره حقوقی اجرای احکام دادگستری 
حق الوکاله وکیل 
مشاوره حقوقی کیفری 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.