وکیل بانکی

وکیل بانکی

وکیل بانکی یک حقوقدان متخصص بوده که علاوه بر آگاهی نسبت به قوانین کلی و حقوقی کشور، نسبت به امور بانکی نیز تخصص دارد. آگاهی از آیین نامه‌ها و مواردی که برای بانک‌ها اهمیت داشته و از سوی بانک مرکزی هم تدوین شده است، باعث می‌شود تا افراد بتوانند به آن‌ها اعتماد کنند. برای اطلاع از اینکه وکیل بانکی دقیقا چه کسی بوده و چه خدماتی می‌تواند ارائه دهد؛ تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

وکیل بانکی کیست؟

وکیل بانکی به طور کلی به فرد یا افرادی گفته می‌شود که تحصیلات خود را در زمینه حقوق گذرانده باشند. این افراد علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی، دوره‌‌های مربوط به وکالت را هم گذرانده و در حال حاضر وکیل پایه یک دادگستری محسوب می‌شوند. این افراد می‌توانند از موکل خود که مشتری بانک محسوب می‌شود، در مقابل دعوی که در برابر بانک داشته دفاع کند.

وکیل بانکی در امور مربوط به بانک از جمله آگاهی از قوانین و مقررات اطلاعات کافی دارد. بنابراین قبل از اینکه هرگونه قراردادی با بانک ببندید، می‌توانید از راهنمایی‌های وکیل بانکی کمک بگیرید زیرا بسیاری از قراردادهای بانکی، مفاد و تبصره‌هایی داشته که بدون اطلاع از آن‌ها ممکن است دچار مشکل شوید. برای اینکه دچار چنین مشکلاتی نشوید می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی استفاده کنید.

حق الوکاله وکیل بانکی

حق الوکاله وکیل بانکی یک رقم ثابت نخواهد بود زیرا برخی از وکلا تجربه کاری و تخصص بالاتری دارند. بنابراین اگر با مشکلات بانکی روبرو شدید و به دنبال یافتن مقدار دقیق حق الوکاله بودید، باید در نظر داشته باشید که مقدار حق الوکاله براساس موارد مختلفی تعیین می‌شود.

موارد مختلفی که در تعیین حق الوکاله موثر هستند شامل؛ میزان تجربه وکیل، مهارت و تخصص وکیل، میزان سنگین بودن پرونده و نرخ روز است. در پرونده‌های مالی تعریفه حق الوکاله به صورت زیر است:

برای مطالبات مالی تا ده میلیون تومان 4 درصد برای وکیل

از ده میلیون تومان تا صد میلیون تومان 4 درصد حق الوکاله

بیش از صد میلیون و تا 500 میلیون برابر با 3 درصد

و در آخر برای مشکلات و پرونده‌های مالی بالای 500 میلیون تومان برابر با 2 درصد حق الوکاله است. البته وکیل می‌تواند مبلغی بیشتر از مقدار ذکر شده دریافت کند. همه این موارد به خواست وکیل و تیم حقوقی وی و البته تجربه و سابقه کار مثبت آن بستگی دارد.

 

وکیل بانکی کاربلد

 

در چه مواردی می توان به وکیل بانکی مراجعه کرد؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان به واسطه آن به وکیل بانکی مراجعه کرد، اقامه دعوی علیه بانک است. دعاوی انواع مختلفی داشته و هرکدام هم قوانین متفاوتی دارد. از طرفی به دلیل قوانین پیچیده‌ای که داشته و همچنین عدم آگاهی شما، بسیاری از اوقات اقامه دعوی با رای مثبت به نفع بانک پایان می‌یابد. بنابراین اگر دوست ندارید که این بار شما هم در دادگاه بازنده باشید، توصیه می‌شود حتما از یک وکیل بانکی کاربلد بهره مند شوید.

افراد عادی و حقیقی کمترین اطلاعی از قوانین و آیین نامه‌ها دارند. این آیین نامه‌ها به صورت مداوم هم از سوی شورای عالی پول و بانک مرکزی آپدیت می‌شوند. بنابراین باید حتما نسبت به آن‌ها آگاهی روزانه داشته باشید.

عمده‌ترین اموری که در پی آن‌ها دعاوی علیه بانک ارائه می‌شود، مربوط به قراردادهای اجاره به شرط تملک، مشارکت‌های مدنی، تسهیلات مضاربه، اخذ تسهیلات و فروش اقساطی می‌شود. بانک بهره‌های نامتعارفی را برای مشتریان در نظر می‌گیرد و آن‌ها نمی‌توانند این سودها و بهره‌های زیاد را پرداخت کنند. چون وثیقه‌ای هم در گرو بانک دارند، اتفاقی که رخ می‌دهد این است که تمام وثیقه به عنوان خسارت توسط بانک دریافت می‌شود.

مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل بانکی

اگر به دلیل مشغله زمانی نتوانید به صورت حضوری با یک وکیل بانکی ملاقات کرده و درخواست خود را مطرح کنید، مشاوره حقوقی تلفنی هم راهکار مناسبی است. با استفاده از مشاوره حقوقی می‌توانید با مجرب‌ترین وکلایی که در سراسر ایران حضور دارند، جلسه داشته و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

مشاوره با وکیل بانکی تضمینی

 

این مساله فقط منوط به موضوعات بانکی نیست بلکه در کلیه امور از طلاق گرفته تا کلاهبرداری و سایر امور می‌توانید با مشاوره حقوقی این موضوع را برطرف کنید. یکی دیگر از مزایایی که مشاوره تلفنی داشته این است که هزینه حق الوکاله بسیار کمتری نسبت به ملاقات حضوری دارد. در عین حال کیفیت مشاوره و جلسه تغییری نمی‌کند.

عمده دعاوی بانکی در ایران

دعاوی بانکی در ایران شامل موارد مختلفی بوده که هرکدام از آن‌ها نتیجه و دلیل خاص خود را دارند. یکی از این موارد معاهده رهنی املاک است. هنگامی که شما ملکی را در رهن بانک قرار می‌دهید به این دلیل که باید این قرارداد معتبر باشد، از شخص درخواست می‌شود تا یک نسخه کامل از معاهده‌ای که بین فرد و بانک انجام شده را به دفتر اسناد رسمی ارسال کنند. در این موقعیت و با توجه به اینکه تنظیم سند می‌تواند باعث ایجاد اختلاف بین بانک، مشتری و دفتر اسناد رسمی شود؛ یک وکیل بانکی کاربلد می‌تواند راهنمایی‌های بسیاری داشته باشد.

مساله بعدی که در دسته دعاوی بانکی در ایران قرار می‌گیرد، معاهده‌های یک طرفه بانک‌ها است. بانک‌ها برخی تسهیلات مالی را به واحد‌های تولیدی می‌دهند. این تسهیلات در ظاهر به نفع کسب و کارها بوده اما در عمل باعث ایجاد خسارت می‌شود. عمده سودی که از این موضوع به دست می‌آید برای بانک است بنابراین بسیاری از افراد با بانک مشکل پیدا می‌کنند.

موضوع بعدی که شامل دعاوی بانکی در ایران می‌شود دعاوی ارزی نامیده می‌شود. در این قرارداد، بانک متعهد می‌شود که مبلغی را به صورت ارز به شخص پرداخت کند. البته این موضوع اغلب زمانی رخ می‌دهد که طرف قرارداد با بانک یک شخص خارجی باشد. از آن جایی که بانک‌ها اجازه ندارند از ارز در امور مالی استفاده کنند؛ ممکن است باعث ایجاد برخی اختلافات بشود.

 

ارتباط در واتس اپ

وکیل بانکی خوب از کجا پیدا کنم؟

برای پیدا کردن یک وکیل بانکی خوب لازم است اطلاعات حقوقی خود را تا حد نسبی بالا ببرید. برای این منظور هم لازم نیست تا نسبت به تمام موارد و اطلاعات و آیین نامه‌ها آگاه باشید؛ بلکه لازم است تا بتوانید وکیل خود را از بد تشخیص دهید. وکیل خوب فردی است که می‌تواند با یک دستمزد معقول، وقت مناسبی را در اختیار شما قرار داده و مشکلاتتان را حل کند.

به این منظور اولا باید سابقه موفقی در حل پرونده‌ها داشته و همچنین تیم متخصص در کنار خود داشته باشد. اگر وکیل بانکی شما توانایی بالایی داشته باشد، مطمئن باشید که می‌توانید موضوعات حقوقی مربوط به بانک را به سرعت رفع کنید. برای پیدا کردن یک وکیل خوب از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان هم می‌توانید استفاده کنید.

 

وکیل برای مشاوره 
مشاوره حقوقی نگارش قرارداد 
مشاوره حقوقی چک و سفته 
مشاوره حقوقی تسهیلات بانکی 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.