جنبه های فورس ماژور در قرارداد

جنبه های فورس ماژور در قرارداد

جنبه های فورس ماژور در قرارداد

مزایای انعقاد قرارداد در حضور وکیل قراردادها

بندهایی که در قرارداد گنجانده می شود بسیار با اهمیت است. گاهی اوقات یک جمله گنگ باعث می شود حق و حقوق یکی از طرفین تضعیف شود و کلاهبرداری بزرگی با آن انجام شود. توافق در مورد شرایط فورس ماژور یکی از نکات مهم در قراردادها است که گاها مورد توجه قرار نمی گیرد.

از این رو حضور وکیل به طرفین کمک خواهد کرد تا قراردادی عاری از ابهام تنظیم شود. وکلا به دلیل اینکه با قوانین کشور آشنایی کاملی دارند و سال ها در حوزه های مختلف وکالت انجام داده اند قراردادی قانونی تنظیم خواهند کرد.

بسیاری از واژه های مالی در عام و مکالمات روزانه یک معنی دارند. اما از لحاظ حقوقی شرایط متفاوت است و یک واژه می تواند سرنوشت قرارداد را تغییر دهد. یکی از نکات مهم در قراردادها ضمانت اجرایی است. باید قرارداد به گونه ای تنظیم شود که طرفین ملزم به انجام تعهدات خود باشند.

شرایط فورس ماژور یکی از جنبه های قرارداد است که گاهی به آن توجهی نمی شود. حادثه یا وقایع طبیعی هر لحظه ممکن است که رخ دهد. اما گاها شاید شرایط فورس ماژور ماهیت قرارداد را از بین نبرد و طرفین بتوانند بر روی جزئیات قرارداد به توافق برسند که باید در هنگام تنظیم قرارداد مورد توجه قرار گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مسائل حقوقی مرتبط به قراردادها و شرایط فورس ماژور باید با یک وکیل متخصص مشاوره حقوقی انجام دهید.

 

هزینه مشاوره حقوقی

برای انعقاد قرارداد چه مدارکی لازم است؟

برای انعقاد قرارداد مدارکی همچون مدارک شناسایی طرفین، گواهی ها و ضمانت نامه ها خواهد بود. نوع قراردادها با یکدیگر متفاوت هستند. به عنوان مثال در قرارداد کارگری و کارفرمایی تنها مدارک شناسایی و یک سفته کافی خواهد بود.

وکلای برجسته کشور در موسسه حقوقی وکلای تلفنی فعالیت دارند. برای انجام مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل متخصص با شماره 09212242670 ارتباط بگیرید.

منظور از جنبه های فورس ماژور در قراردادها چیست؟

اگر اتفاقی رخ بدهد که خارج از کنترل طرفین قرارداد باشد موقعیت فورس ماژور اتفاق افتاده است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد و طرفین یا یکی از آنها نتواند تعهد خود را انجام دهد مسئولیت آن بر عهده کسی نیست.

برای اتفاق افتادن موقعیت فورس ماژور سه شرط مهم از جمله وقوع وقایع غیر قابل اجتناب، وقوع وقایع غیر قابل پیش بینی و وقوع حوادث بیرونی وجود دارد.

 

وکیل قراردادها

 بعد از رخ دادن موقعیت فورس ماژور دو حالت انحلال قرارداد یا تعلیق قرارداد اتفاق خواهد افتاد. در انحلال قرارداد به دلیل اینکه طرفین نمی توانند تعهدهای خود را انجام دهند قرارداد منحل می شود. در صورتی که قبلا طرفین قرارداد نسبت به شرایط فورس ماژور توافق انجام داده باشند قرارداد منحل نخواهد شد.

همچنین اگر بر اثر شرایط فورس ماژور ماهیت قرارداد از بین نرفته باشد با توافق طرفین و تشخیص دادگاه قرارداد تعلیق خواهد شد. در تعلیق قرارداد به صورت موقت قرارداد متوقف می شود و بعد از اینکه شرایط مهیا شد طرفین به تعهدات خود باز خواهند گشت. اما اگر دادگاه تشخیصی غیر از این داشته باشد و با شرایط به وجود آمده ماهیت قرارداد از بین رفته باشد قرارداد از بین خواهد رفت.

 

مشاوره حقوقی نگارش قرارداد

حق الوکاله وکیل برای انعقاد قرارداد

قراردادها جنبه مالی دارند و معمولا از طریق قرارداد ثروت زیادی منتقل می شود. به همین دلیل نیاز است با حضور یک نفر متخصص قراردادها منعقد شود تا از سوء استفاده ها و نقض قوانین جلوگیری شود.

برخی از افراد به دلیل اینکه هزینه ای را برای تنظیم قرارداد توسط یک وکیل مجرب پرداخت نکنند خود آنها اقدام به تنظیم قرارداد می کنند. همانطور که از حساسیت موضوع و افزایش کلاهبرداری ها اطلاع دارید پرداخت هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل بسیار با صرفه تر از این است که ماه ها در راهروهای دادگاه به دنبال حق و حقوق خود باشید.

آیتم های زیادی برای تعیین هزینه انعقاد قرارداد توسط وکیل وجود دارد. برای اینکه تعرفه ای برای تنظیم قرارداد تعیین شود باید آیتم هایی همچون نوع قرارداد، نکات مندرج در آن، میزان معامله و شرایط و توافقات طرفین در نظر گرفته شود.

حق الوکاله وکیل برای انعقاد قرارداد متغیر است و موسسات حقوقی نیز تعرفه های مختلفی را ارائه می دهند. اگر دنبال تعرفه مناسبی برای تنظیم قرارداد با بهترین کیفیت هستید با شماره 09212242670 تماس بگیرید.

کارشناسان موسسه حقوقی وکلای تلفنی درخواست شما را بررسی و هزینه شفافی را برای تنظیم قرارداد در اختیار شما قرار می دهند. لازم به ذکر است که قرارداد توسط وکیل پایه یک دادگستری و متخصص در امور قراردادها تنظیم خواهد شد.

 

ارتباط در واتس اپ

در چه مواردی انعقاد قرارداد الزامی است؟

در مواردی که در بین طرفین معامله ای انجام می شود یا اینکه فرد یا شرکتی می خواهد خدماتی به طرف مقابل ارائه دهد. در چنین مواردی لازم است قرارداد منعقد شود.

دلایل اهمیت انعقاد قرارداد اصولی

هر روزه شاهد افزایش پرونده های کلاهبرداری یا سوءاستفاده های مالی هستیم. معمولا در کلاهبرداری ها یک طرف معامله سهل انگاری می کند و قرارداد اصولی با طرف مقابل منعقد نمی کند همین موضوع باعث می شود تا کلاهبرداری و تضعیف حق و حقوق اتفاق بیفتد. کاربران برای تنظیم قرارداد و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد جنبه های فورس ماژور می توانند از طریق مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای موسسه حقوقی وکلای تلفنی ارتباط برقرار کنند. این امکان فراهم است تا اسناد و مدارک به صورت آنلاین برای وکیل فرستاده شود و وکیل آنها را مورد بررسی قرار دهد.

 

مشاوره قرارداد کار 
وکیل تنظیم قرارداد
مشاوره حقوقی عقد جعاله
مشاوره حقوقی قرارداد
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.