وکالت و رسیدگی به جرایم منافی عفت

وکالت و رسیدگی به جرایم منافی عفت

وکالت و رسیدگی به جرایم منافی عفت

ایران کشوری اسلامی است و بسیاری از قوانین آن نیز برگرفته از قوانین اسلام می‌باشد. به همین دلیل در ایران اعمال منافی عفت که شامل لواط، زنا، مساحقه و... هستند در زمره جرایم کیفری قرار می‌گیرند و در صورت اثبات جرم، برای فرد خاطی مجازاتی شامل جزای نقدی، شلاق و حبس در نظر گرفته می‌شود. در ادامه منظور از اعمال منافی عفت را به‌طورکامل شرح می‌دهیم و در رابطه با نحوه وکالت و رسیدگی به جرایم منافی عفت اطلاعات کامل‌تری در اختیارتان قرار خواهیم داد.

منظور از جرایم منافی عفت چیست؟

جرایم منافی عفت شامل اعمالی هستند که عفت و پاکدامنی افراد جامعه را تهدید می‌کنند. به‌طورمعمول این جرایم در چهار دسته زنا، لواط، مساحقه و قوادی قرار می‌گیرند اما می‌توانند دامنه گسترده‌تری را دربر بگیرند به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا برای کسب اطلاعات کامل‌تر از مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان موسسه وکلای تلفنی استفاده نمایید.

در ادامه به تعریف مختصر هریک از این جرایم می‌پردازیم:

زنا

طبق ماده 221 قانون مجازات اسلامی به اجماع یا آمیزش جنسی زن و مردی که علقه زوجیت بین آن‌ها بسته نشده زنا گفته می‌شود.

لواط

طبق ماده ۲۳۳ قانون مجازات اسلامی لواط یا همجنسگرایی به اجماع یا آمیزش جنسی دو مرد گفته می‌شود به‌صورتی‌که اندام تناسلی یکی از آن‌ها به اندازه ختنه‌گاه وارد مقعد دیگری شود.

مساحقه

طبق ماده ۲۳۸ قانون مجازات اسلامی مساحقه به معنای آمیزش جنسی دو زن است به‌صورتی‌که اندام تناسلی خود را روی یکدیگر قرار دهند.

 

هزینه مشاوره حقوقی

قوادی

طبق ماده ۲۴۲ قانون مجازات اسلامی اگر شخصی واسطه دو یا چند نفر برای انجام عمل لواط یا زنا شود مرتکب جرم شده و با او به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

مجازات جرایم منافی عفت

به‌طورمعمول مجازات جرایم منافی عفت شامل حبس، شلاق، اعدام و جزای نقدی می‌باشد اما بسته به جرم ارتکابی متغیر است.

مجازات زنا

مجازات زنای محصنه برای زنان سنگسار و صد ضربه شلاق است. همچنین مردانی که مرتکب این جرم شده باشند به تراشیدن سر، تبعید به مدت یک سال و صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند.

در زنای غیرمحصنه اگر طرفین برای اولین‌بار مرتکب جرم شده باشند به صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند و اگر این عمل را برای بار چهارم تکرار کنند مجازاتشان اعدام خواهد بود.

در زنا با محارم مجازات مرد اعدام است. در این‌موارد اگر به زن تجاوز شده باشد وی بی‌گناه است در غیر این‌صورت به اعدام یا سنگسار محکوم می‌شود.

همچنین مجازات زنای ‌به‌عنف هزار ضربه شلاق و اعدام در ملاءعام می‌باشد. البته در این‌موارد اگر دختر باکره باشد ابتدا باید ارش البکاره وی پرداخت شود.

مجازات لواط

در تعیین مجازات لواط اگر فاعل مجرد باشد یا هردو طرف بارضایت خود به لواط تن‌داده باشند مجازات اعمالی برای فاعل شامل ۱۰۰ ضربه شلاق و برای مفعول اعدام می‌باشد. البته اگر فاعل غیرمسلمان و مفعول مسلمان باشد مجازات فاعل نیز اعدام خواهد بود.

همچنین اگر فاعل متاهل باشد یا لواط ‌به‌عنف (تجاوز جنسی مرد به مرد) صورت گیرد، فاعل به اعدام محکوم می‌شود.

 

مشاوره حقوقی مجازات جرائم لواط و قوادی

مجازات مساحقه

مجازات مساحقه برای فاعل و مفعول مجرد یا متاهل، مسلمان یا غیرمسلمان و در حالت عنف یا غیرعنف تفاوتی نمی‌کند و 100 ضربه شلاق درنظر گرفته می‌شود. البته در حالت مساحقه به‌عنف برای مفعول مجازاتی تعیین نمی‌شود.

همچنین مجازات مساحقه برای بار چهارم اعدام می‌باشد.

مجازات قوادی

مجازات قوادی برای مردان ۷۵ ضربه شلاق است و اگر جرم تکرار شود علاوه‌بر ۷۵ ضربه شلاق، تا یک سال تبعید نیز برای خاطی درنظر گرفته خواهد شد. اما مجازات قوادی برای زنان ۷۵ ضربه شلاق می‌باشد.

همچنین اگر قوادی باعث زنا یا لواط نشود یا دلال دو یا چند نابالغ را برای زنا یا لواط به‌هم برساند به ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق و حبس بین ۶ ماه تا 2 سال محکوم می‌شود.

 

مجازات جزائم منافی عفت

وکیل متخصص برای جرایم منافی عفت

در پرونده‌های مربوط به جرایم منافی عفت حتماً باید ادله قابل قبولی ارائه شود در غیر این‌صورت اگر بحث تجاوز به عنف مطرح نباشد امکان بازجویی و تحقیق وجود ندارد؛ در واقع در این‌جرایم اصل بر پوشاندن گناه می‌باشد. بنابراین برای اثبات جرم بهتر است تا ابتدا از مشاوره حقوقی تلفنی یا حضوری استفاده کرده و با یک وکیل متخصص مشورت نمایید. به این‌صورت می‌توانید در رابطه با نحوه اثبات جرم، انواع اعمال منافی عفت، مجازات جرایم منفی عفت و... اطلاعات کامل‌تری به دست آورده و سپس پرونده را از طریق مراجع قضایی پیگیری کنید.

حق‌الوکاله وکیل برای جرایم منافی عفت

حق‌الوکاله وکیل در جرایم منافی عفت با توافق وکیل و موکل تعیین می‌شود بنابراین نمی‌توان عدد مشخصی را برای آن درنظر گرفت. اما در اکثر موارد حق‌الوکاله وکیل نسبتاً زیاد است و امکان پرداخت آن برای متقاضیان وجود ندارد. اما خوشبختانه موسسه وکلای تلفنی شرایطی را فراهم آورده تا متقاضیان بتوانند با صرف هزینه‌ای نسبتاً ناچیز از مشاوره حقوقی اینترنتی، تلفنی و حضوری بهره‌مند شده و سپس پرونده قضایی مورد نظر را پیگیری کنند.

 

ارتباط در واتس اپ

آیا رابطه نامشروع مصداقی از جرایم منافی عفت است؟

در قوانین ایران رابطه نامشروع بین زن و مرد با زنا متفاوت است و شامل تقبیل و مضاجعه یا همان بوسه و در آغوش کشیدن می‌شود. البته تقبیل و مضاجعه دو مثال از روابط نامشروع هستند و قاضی می‌تواند موارد دیگری را نیز به‌عنوان رابطه نامشروع در نظر بگیرد.

این روابط در زمره جرایم منافی عفت قرار می‌گیرند و طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی دارای مجازاتی به میزان یک تا ۹۹ ضربه شلاق می‌باشند. البته اگر یکی از طرفین به اجبار به خواسته دیگری تن داده باشد مجازات نخواهد شد.

 

مشاوره حقوقی تجاوز به عنف 
لواط دانش اموزان در مدرسه
مشاوره حقوقی جرم لواط 
مشاوره حقوقی کیفری
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

مهدی مظفری اناری

با سلام جرایم منافی عفت از جمله جرایمی محسوب می شود که با هدف حفظ آرامش و امنیت روانی جامعه و اصالت بخشی به کیان خانواده ها وضع گردیده است و شریعت اسلام قواعد و مقررات خاصی برای اثبات این جرایم پیش بینی نموده است که رعایت آن الزامی است. از طرف دیگر مجازات این جرایم نیز توسط شارع مقدس پیش بینی گردیده است که مطابق با قوانین موضوعه در حال حاضر لازم الاجراست


بهنام رحمانی فرد

باسلام مجازات مساحقه برای فاعل و مفعول مجرد یا متاهل، مسلمان یا غیرمسلمان و در حالت عنف یا غیرعنف تفاوتی نمی‌کند و 100 ضربه شلاق درنظر گرفته می‌شود. البته در حالت مساحقه به‌عنف برای مفعول مجازاتی تعیین نمی‌شود. همچنین مجازات مساحقه برای بار چهارم اعدام می‌باشد. مجازات قوادی مجازات قوادی برای مردان ۷۵ ضربه شلاق است و اگر جرم تکرار شود علاوه‌بر ۷۵ ضربه شلاق، تا یک سال تبعید نیز برای خاطی درنظر گرفته خواهد شد. اما مجازات قوادی برای زنان ۷۵ ضربه شلاق می‌باشد. همچنین اگر قوادی باعث زنا یا لواط نشود یا دلال دو یا چند نابالغ را برای زنا یا لواط به‌هم برساند به ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق و حبس بین ۶ ماه تا 2 سال محکوم می‌شود


mohamad sheykhi

مجازات زنای محصنه برای زنان سنگسار و صد ضربه شلاق است. همچنین مردانی که مرتکب این جرم شده باشند به تراشیدن سر، تبعید به مدت یک سال و صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند. در زنای غیرمحصنه اگر طرفین برای اولین‌بار مرتکب جرم شده باشند به صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند و اگر این عمل را برای بار چهارم تکرار کنند مجازاتشان اعدام خواهد بود. در زنا با محارم مجازات مرد اعدام است. در این‌موارد اگر به زن تجاوز شده باشد وی بی‌گناه است در غیر این‌صورت به اعدام یا سنگسار محکوم می‌شود.همچنین مجازات زنای ‌به‌عنف هزار ضربه شلاق و اعدام در ملاءعام می‌باشد. البته در این‌موارد اگر دختر باکره باشد ابتدا باید ارش البکاره وی پرداخت شود.


بشیر علی پاریاد

قانون‌گذار در ماده 638 قانون مجازات اسلامی جمهوری اسلامی ایران مورد دیگری از اعمال منافی عفت را توضیح داده است. بر این اساس هر کس در اماکن عمومی، معابر و معرض دید عموم تظاهر به عمل حرامی نماید علاوه بر مجازات خود آن عمل حرام، به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود، همچنین در صورتی که کاری انجام دهد که خود آن کار مجازاتی نداشته نباشد اما عفت عمومی را جریحه‌دار نماید، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم خواهد شد. لذا مستنداً به این ماده بوسیدن یا در آغوش کشیدن یا نزدیکی همسران که به خودی خود مانع قانونی و حتی شرعی ندارد، در صورتی که در اماکن عمومی یا جلوی چشم دیگران صورت پذیرد، می تواند برای آنان کیفر پیش گفته را در پی داشته باشد و هر شخص دیگری غیر از زن و شوهر نیز در صورت ارتکاب این اعمال دارای این مجازات خواهد بود.


شیرزاد افشاری

با سلام سنت جامعه ایرانی ، اقتضای آن را دارد که شهروندان ، با لحاظ اصول اخلاقی رفتار نموده و از ارتکاب اعمالی که حیا ، عفت و پاکدامنی در جامعه را خدشه دار می سازد ، خودداری نمایند . به همین دلیل ، گاها برخی از رفتارهایی که با عفت عمومی ، منافات داشته و نظم و امنیت جامعه را دچار اختلال نماید ، جرم انگاری شده و برای آنها مجازات در نظر گرفته شده است . در برخی از مواد قانون مجازات اسلامی ، به جرایم منافی عفت ، اشاره شده است ؛ با این حال ، شناسایی اینکه آیا عملی ، منافی عفت عمومی قلمداد می شود یا خیر ، موضوعی پر اهمیت است ؛ چه بسا که در جامعه ای ، رفتاری ، منافی عفت بوده و در جامعه ای دیگر ، اینگونه نباشد


مجید پریدست فومنی

باسلام معمولا در تمام جوامع قوانین درراستای حفظ ارکان وبنیان خانواده تصویب میگردد که آسایش روانی و حیثیتی افراد جامعه حفظ شود ِلذا در ایران نیز قوانین شرع و مدنی حاکم بر روابط جنسی نامتعارف و تعیین مجازات آنها برای حفظ بنیان خانواده که اولویت هرجامعه و جلوگیری از فروپاشی خانواده لحاظ شده اما در بزه انتسابی اوضاع و احوال انجام بزه و شرایط انجام آن است که تعیین کننده مجازات خواهد بود به این مفهوم که اثبات بزه مهم تر از مجازات آن است چون اگر مجازات متناسب با جرم نباشد در عوض بازدارندگی موجب تشدید آن خواهد بود


سهند مهدی پور

تعیین مجازات لواط اگر فاعل مجرد باشد یا هردو طرف بارضایت خود به لواط تن‌داده باشند مجازات اعمالی برای فاعل شامل ۱۰۰ ضربه شلاق و برای مفعول اعدام می‌باشد. البته اگر فاعل غیرمسلمان و مفعول مسلمان باشد مجازات فاعل نیز اعدام خواهد بود. همچنین اگر فاعل متاهل باشد یا لواط ‌به‌عنف (تجاوز جنسی مرد به مرد) صورت گیرد، فاعل به اعدام محکوم می‌شود.


پروانه برغمدی

با سلام بر اساس ماده 637 قانون مجازات اسلامی ، در کنار روابط نامشروع ، به ارتکاب اعمال منافی عفت نیز ، اشاره شده است . بر اساس این ماده ، هر گاه زن و مردی که با هم ازدواج نکرده اند ، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا شوند ، مانند بوسیدن ، هم آغوشی و غیره ، به مجازات شلاق محکوم می شوند . همانطور که در این ماده اشاره شده است ، کلمه « یا » بین روابط نامشروع و اعمال منافی عفت ، به این معناست که این دو جرم ، با هم متفاوت هستند .


مجید شیخی

مجازات زنای محصنه برای زنان سنگسار و صد ضربه شلاق است. همچنین مردانی که مرتکب این جرم شده باشند به تراشیدن سر، تبعید به مدت یک سال و صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند. در زنای غیرمحصنه اگر طرفین برای اولین‌بار مرتکب جرم شده باشند به صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند و اگر این عمل را برای بار چهارم تکرار کنند مجازاتشان اعدام خواهد بود. در زنا با محارم مجازات مرد اعدام است. در این‌موارد اگر به زن تجاوز شده باشد وی بی‌گناه است در غیر این‌صورت به اعدام یا سنگسار محکوم می‌شود.همچنین مجازات زنای ‌به‌عنف هزار ضربه شلاق و اعدام در ملاءعام می‌باشد. البته در این‌موارد اگر دختر باکره باشد ابتدا باید ارش البکاره وی پرداخت شود.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام مجازات زنای محصنه برای زنان سنگسار و صد ضربه شلاق است. همچنین مردانی که مرتکب این جرم شده باشند به تراشیدن سر، تبعید به مدت یک سال و صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند. در زنای غیرمحصنه اگر طرفین برای اولین‌بار مرتکب جرم شده باشند به صد ضربه شلاق محکوم می‌شوند و اگر این عمل را برای بار چهارم تکرار کنند مجازاتشان اعدام خواهد بود. در زنا با محارم مجازات مرد اعدام است. در این‌موارد اگر به زن تجاوز شده باشد وی بی‌گناه است در غیر این‌صورت به اعدام یا سنگسار محکوم می‌شود. همچنین مجازات زنای ‌به‌عنف هزار ضربه شلاق و اعدام در ملاءعام می‌باشد. البته در این‌موارد اگر دختر باکره باشد ابتدا باید ارش البکاره وی پرداخت شود.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.