وکالت پرونده طلاق

وکالت پرونده طلاق

وکالت پرونده طلاق

طلاق که در لغت به رها شدن معنا می‌شود، یکی از راه های اتمام زندگی مشترک است. با توجه به این که احتمال ناسازگاری در هر زندگی وجود دارد، خداوند این راه را پیش روی انسان ها قرار داده تا در صورت اختلاف با یکدیگر به صورت شرعی زندگی مشترک خود را خاتمه ببخشند. پس هدف اصلی از طلاق جلوگیری از به فساد افتادن زن و شوهر بوده است. در حال حاضر زوجینی که قصد جدا شدن از یکدیگر را داشته باشند باید به دادگاه مراجعه کرده و پرونده طلاق تشکیل دهند.

پس از تشکیل پرونده طلاق بسته به این که مرد راضی به طلاق همسرش هست یا خیر، مراحل رسیدگی به پرونده طی خواهد شد. در این میان دریافت مشاوره حقوقی طلاق و سپردن پرونده به وکیل طلاق قطعا در سریع‌تر طی شدن مراحل نقش اساسی خواهند داشت.

 

هزینه مشاوره حقوقی

طلاق و انواع آن

طلاق همانطور که گفته شد روش اصلی خاتمه بخشیدن و پایان دادن به زندگی زناشویی است. در طلاق زن و مرد یا وکیل آن ها با لفظ مخصوص که به زبان عربی است، رابطه زناشویی خود را تمام می‌کنند. در قانون مدنی طلاق به دو نوع تقسیم شده است: 1. طلاق بائن 2. طلاق رجعی.

طلاق بائن آن قسم از طلاق است که پس از واقع شدن آن، مرد حق رجوع به زن را نخواهد داشت مگر با نکاح مجدد. طلاق بائن خود به اقسام دیگری تقسیم می‌شود از جمله طلاق زن یائسه، طلاق زن قبل از نزدیکی با او، طلاق خلع و مبارات و طلاق سوم زن.

اما در طلاق رجعی مرد مادامی که زن در عده به سر می‌برد، می‌تواند به او رجوع کند. پس از رجوع مرد به زن، بدون انعقاد عقد نکاح میان آن ها رابطه زوجیت برقرار خواهد شد.

ادله محکمه پسند برای طلاق

در کشور ایران پرونده طلاق بسته به این که متقاضی تشکیل آن چه شخصی بوده است نیز به انواع مختلف تقسیم می‌شود. اگر متقاضی طلاق مرد باشد مطابق با قانون، همین که حقوق مالی همسر خود را بپردازد می‌تواند وی را طلاق دهد. پس مرد برای طلاق همسر خود نیاز به دلیل محکمه پسند نخواهد داشت.

 

بهترین وکیل طلاق

اما اگر متقاضی تشکیل پرونده طلاق و وقوع طلاق، زن باشد قضیه فرق می‌کند. زن برای این که بتواند از همسر خود طلاق بگیرد باید حتما دلایل محکمه پسند داشته باشد. دلایل محکمه پسند زن در این پرونده نیز فقط در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

  1. اثبات این که دوام زوجیت، عسر و حرج در زندگی را برای زن در پی خواهد داشت.
  2. اثبات عدم عمل به شروط دوازده‌گانه ضمن عقد یا یکی از آن ها در صورتی که مرد آن ها را امضا کرده باشد.
  3. داشتن وکالت در طلاق از جانب مرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره موارد مذکور می‌توانید از مشاوره حقوقی تلفنی موسسه حقوقی وکلای تلفنی استفاده کنید.

طلاق از جانب زوجه

همانطور که گفته شد اگر زوجه (زن) قصد ارائه دادخواست و تشکیل پرونده طلاق داشته باشد، حتما باید دلیل محکمه پسند بیاورد. سپس باید تمام مراحل تشکیل پرونده مانند تقدیم دادخواست طلاق به دادگاه خانواده و ... را طی کند.

درباره مهریه در طلاق از جانب زوجه باید گفت: زوجه هر زمان که بخواهد می‌تواند مهریه خود را مطالبه کند. البته به شرط این که زوجین بر سر مهریه هیچ توافقی با یکدیگر نکرده باشند. همچنین او می‌تواند مهریه خود را ببخشد تا در قبال آن تقاضای طلاق از مرد را داشته باشد.

 

وکیل طلاق

اما حکم نفقه در پرونده طلاق از جانب زوجه؛ تفاوتی ندارد طلاق از جانب زوج باشد یا زوجه، در هر صورت مادامی که زن در عده طلاق به سر می‌برد مرد موظف به پرداخت نفقه اوست.

با توجه به گستردگی این مبحث توصیه می‌شود پرسش دقیق خود را همراه با جزئیات، در قالب مشاوره حقوقی آنلاین و رایگان در وب‌سایت www.vakiltel.org مطرح نمایید.

وکیل کاربلد طلاق چه ویژگی هایی دارد؟

وکیل کاربلد در پرونده طلاق وکیلی است که در زمینه مهریه، نفقه و تمام مسائل مربوط به طلاق تبحر داشته باشد. تمام وکلای پایه یک دادگستری قادر به قبول وکالت پرونده های طلاق و مهریه و ... هستند. اما باید توجه داشته باشید که سابقه و مهارت نیز در این مورد به خصوص حائز اهمیت است.

شما باید وکالت پرونده طلاق خود را به وکیلی بسپارید که قدرت هدایت پرونده در مسیر مورد نظر شما را داشته باشد. چنین شخصی باید در نهایت با ارائه اسناد و مدارک، باعث صدور رای به نفع شما شود.

 

ارتباط در واتس اپ

وکیل متبحر طلاق از کجا پیدا کنم؟

برای سپردن پرونده طلاق خود به وکیل کاربلد و متبحر فقط کافیست با شماره 09212242670 تماس بگیرید. موسسه حقوقی وکلای تلفنی با گردآوری وکلای متبحر و باسابقه دادگستری، آماده قبول وکالت پرونده های قضایی شما می‌باشد.

حق الوکاله وکیل طلاق چگونه محاسبه می‌شود؟

حق الوکاله وکیل در پرونده طلاق با توجه به این که طلاق از جانب زوجه است یا توافقی یا از جانب زوج، محاسبه می‌شود. اتحادیه وکلا برای پرونده های طلاق در هر یک از موارد گفته شده، تعرفه‌ای اعلام کرده است. وکلا نیز باید مطابق با تعرفه مصوب با موکل خود بر سر این موضوع به توافق برسند.

 

مشاوره حقوقی طلاق 
مشاوره حقوقی خانواده 
نگارش دادخواست طلاق 
حق الوکاله وکیل 
درباره ما 


سوالات متداول

نظرات

محمد صادق تیغ نورد

با سلام و احترام؛ همان طور که می دانیم از زمان جاری شدن صیغه عقد فی مابین زن و شوهر، حقوقی بین زوجین بر قرار می گردد که دو طرف بر حسب قانون و اخلاق ملزم به رعایت آن هستند . " ماده1102- همينكه نكاح بطور صحت واقع شد روابط زوجيت بين طرفين موجود و حقوق و تكاليف زوجين در مقابل همديگر برقرار ميشود ماده1103- زن و شوهر مكلف بحسن معاشرت با يكديگرند." و هر عقل سلیمی می داند که زندگی مشترک بدون محبت بین انسان ها و نیز بدون رعایت حقوق بین زوجین در مدت زمان کوتاهی به بن بست رسیده و دوامی نخواهد داشت . یکی از مفاد قانونی که صراحت در حقوق مالی زوجه دارد بحث مربوط به پرداخت نفقه زوج و فرزندان است -"ماده1106- در عقد دائم نفقه زن بعهده شوهر است . ماده1107- نفقه عبارت است از مسكن و البسه و غذا و اثاث البيت كه بطور متعارف با وضعيت زن متناسب باشد و خادم در صورت عادت زن بداشتن خادم يا احتياج او بواسطه مرض يا نقصان اعضاء." اما علیرغ تمام سفارش های قانونی و اخلاقی توصیه شده به افراد، ما شاهد آن هستیم که زوج های بسیاری در زندگی خود به بن بست رسیده و در دوراهی جدایی قرار می گیرند . فرایند طلاق پروسه ای است که هر انسانی که قصد جدایی دارد باید آن را سپری نماید و هر انسانی به فراخور اوضاع و احوال دلیل خاصی برای جدایی خود ذکر می کند اما مساله بسیار مهم آن است که بتوانیم با ارائه یک روش مناسب از این پیچ وخم ها به سلامتی عبور کرده و حقوق مان را به طور کامل استیفا نمائیم پس توصیه به مشورت با افراد آگاه همواره ما را به مسیر درست رهنمون می سازد.


میلاد

بله اما گفتن صیغه به زبان عربی در فقه مورد اختلاف نظر می باشد و بعضی از فقها گفتن صیغه به زبان فارسی را هم مجاز می دانند نکته دیگر در طلاق رجعی که تا پایان عده زن در حکم زوجه مرد می باشد و تمام آثار زوجیت به غیر از رابطه زناشویی وجود دارد


میلاد

با توجه به تخصصی بودن امر خانواده و وقت گیر بودن پیگیری پرونده انتخاب وکیل خیلی موثر بوده و باعث عدم تضییع حق موکل خواهد بود


mohamad sheykhi

طلاق کلمه ای عربی و از مصدر طلق یطلق به معنای رهایی، آزاد کردن و … می باشد و در واقع پیمان زناشویی را بر هم زدن است بر طبق قانون طلاق احوال شخصیه است به این معنی که پیروان ادیانی که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شده اند می توانند بر طبق دین خود طلاق بگیرند و از هم جدا بشوند اما طلاق بر طبق مذهب شیعه از اختیارات مرد است. ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی مقرر داشته که: « مرد می تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد.» اما زن در شرایطی خاص و با اثبات عسر و حرج یا شرایط ضمن عقد می تواند از طریق دادگاه و حتی با عدم رضایت مرد، طلاق بگیرد در واقع در این جا با تحقق شرایط، دادگاه مرد (زوج) را به طلاق اجبار می کند. انواع طلاق (چند نوع طلاق داریم) بائن رجعی بائن در لغت به معنی جدا شونده است در مثنوی آمده است که: پور سلطان گر بر او خائن شود آن سرش از تن بدان بائن شود طلاق بائن در مقابل طلاق رجعی، به طلاقی گفته می شود که برای مرد که حق طلاق با او بوده است و پس از ثبت طلاق حق رجوع نباشد به عبارت دیگر پس از ثبت طلاق بائن امکان رجوع برای مرد وجود ندارد. (ماده ۱۱۴۴ قانون مدنی) مورد دیگر انواع طلاق ,طلاق بائن است که خود چهار مورد است:  هرگاه طلاق در موقعی انجام شود که زن دوشیزه و باکره باشد.  طلاق در زمانی باشد که زن یائسه شده باشد.  طلاق خلع و مبارات  طلاقی که پس از سه بار وصلت متوالی به عمل آید یعنی زن و شوهری سه بار ازدواج کنند یا رجوع کنند و طلاق بگیرند. بر خلاف طلاق بائن، در طلاق رجعی، شوهر می تواند فقط در ایام عده به زن رجوع کند و طلاق را بر هم زند بدانید که همه طلاق ها رجعی هستند مگر مواردی که برای طلاق بائن آمده است. هرگاه مردی تقاضای طلاق کند و رای صادر شود و طلاق ثبت گردد اگر زن دوشیزه یا یائسه نباشد و طلاق پس از سه بار ازدواج نباشد طلاق رجعی است در ایام عده می تواند به زن رجوع کند بدین معنی که طلاق را بر هم بزند. هر گاه مردی (شوهری) تقاضای طلاق کند و رای صادر شود و زن دوشیزه باشد طلاق بائن است. هر گاه مردی (شوهری) تقاضای طلاق کند و رای صادر شود و زن یائسه باشد طلاق بائن است. هر گاه زنی تقاضای طلاق کند و چیزی (مالی) را در قبال طلاق ببخشد چه اینکه مرد قبول کند و یا اینکه دادگاه به جای او قبول کند طلاق خلعی است و طلاق خلعی بائن است خلع به معنی بخشیدن است یعنی زن مقداری مال مثلا بخشی از مهریه را به جهت کراهت از مرد و زندگی مشترک در قبال طلاق بذل می کند که در این صورت طلاق خلع می شود و طلاق خلع هم بائن است. هر گاه طلاق توافقی باشد ماهیتا مبارات (یعنی کراهت طرفینی) است که البته در رای طلاق توافقی دادگاه معمولا طلاق خلع نوشته می باشد. طلاق خلع که همانطور که گفته شد بائن است و مرد حق رجوع ندارد اما نکته ای در طلاق خلعی وجود دارد و آن اینکه زن تا پایان عده می تواند با مراجعه به دفترخانه ای که صیغه طلاق را خوانده است به آنچه بخشیده و در اصطلاح حقوقی “مابذل” رجوع کند و پس از رجوع زن به آنچه بذل کرده مثلا مهریه، نوع طلاق از بائن به رجعی تبدیل می شود و مرد نیز می تواند طلاق را بر هم زند.


فریبرز ذوالفقاری

با سلام طلاق همانطور که گفته شد روش اصلی خاتمه بخشیدن و پایان دادن به زندگی زناشویی است. در طلاق زن و مرد یا وکیل آن ها با لفظ مخصوص که به زبان عربی است، رابطه زناشویی خود را تمام می‌کنند. در قانون مدنی طلاق به دو نوع تقسیم شده است: 1. طلاق بائن 2. طلاق رجعی. طلاق بائن آن قسم از طلاق است که پس از واقع شدن آن، مرد حق رجوع به زن را نخواهد داشت مگر با نکاح مجدد. طلاق بائن خود به اقسام دیگری تقسیم می‌شود از جمله طلاق زن یائسه، طلاق زن قبل از نزدیکی با او، طلاق خلع و مبارات و طلاق سوم زن.


ثبت دیدگاه شما

فوق تخصصی

جدول مشاوره حقوقی فوق تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
10دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 250,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
30 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 280,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
60 دقیقه مشاوره حقوقی فوق تخصصی با وکیل پایه یک دادگستری 350,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
تخصصی

جدول مشاوره حقوقی تخصصی

مدت زمان مشاوره حقوقی اجرت (تومان) پرداخت
۱۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 120,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱۵ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 170,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۲۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۳۰ دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل 260,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
۱ ساعت مشاوره حقوقی با وکیل 300,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مشاوره حقوقی حضوری 1,000,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
مطالعه اوراق پرونده به همراه 5 دقیقه مشاوره حقوقی توسط وکیل 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
نگارش نامه ها و درخواست های اداری 500,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
5دقیقه مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری 80,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری دیه توسط وکیل 150,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت
محاسبه فوری مهریه به نرخ روز 200,000 هزار تومان پرداخت آنلاین کارت به کارت

© 2021. وکلای تلفنی . تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد.